• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Officieel: dit is de McLaren Elva met 815 pk

Auteur: RubenPriest, gepost 13 november 2019 om 10:22 – 40 Reacties

Afbeelding Officieel: dit is de McLaren Elva met 815 pkAfbeelding Officieel: dit is de McLaren Elva met 815 pkAfbeelding Officieel: dit is de McLaren Elva met 815 pkAfbeelding Officieel: dit is de McLaren Elva met 815 pkAfbeelding Officieel: dit is de McLaren Elva met 815 pkAfbeelding Officieel: dit is de McLaren Elva met 815 pkAfbeelding Officieel: dit is de McLaren Elva met 815 pkAfbeelding Officieel: dit is de McLaren Elva met 815 pk

Officieel: dit is de McLaren Elva met 815 pk
De Britten vieren een feestje.

Het vies, goor en nat buiten maar dat weerhoudt ze er niet van bij McLaren om een nieuwe roadster te presenteren: ontmoet de McLaren Elva. Dit model is een nieuw hoofdstuk voor de Ultimate Series. Even een kleine opfrisser omdat je het vast alweer vergeten bent welke auto’s onder deze serie vallen. Dat zijn namelijk de crème de la crème van McLaren-modellen: de Senna, Speedtail en de P1.

De Elva ‘viert’ het design van de McLaren racers uit de jaren zestig, ontworpen destijds door Bruce McLaren. Het is een tweezits supersportauto met de nieuwste technologie van het Britse automerk aan boord. Zo is de Elva, ondanks het feit dat het een roadster is, de lichtste McLaren ooit. Het carbon chassis, de carbon stoelen en de carbon keramische remschijven hebben daar een aandeel in. Het feit dat het dak ontbreekt scheelt bovendien ook enorm veel kilo’s. Op de foto’s heeft de Elva geen voorruit, maar een variant met voorruit komt er wel. Diverse markten in de wereld eisen een voorruit om in aanmerking te komen voor een straatregistratie.

De 4.0 twin-turbo V8 levert in de Elva een dikke 815 pk en 800 Nm koppel. De roadster sprint in minder dan drie tellen naar 100 km/u. 0-200 km/u gaat in 6,7 seconden (!). Besef even hoe krankzinnig snel dat dit ding is. McLaren gaat slechts 399 stuks bouwen van de Elva. Het is nu mogelijk om een bestelling te plaatsen voor gelimiteerde supercar. De Britse prijs bedraagt £1.425.000. In Nederland gaat de Elva 1.774,745 euro kosten.

Ook interessant!

  • McLaren geeft de Elva uit wanhoop tóch een voorruit
  • Video: glibberen en glijden met een McLaren Elva van 1 miljoen euro
    Video: glibberen en glijden met een McLaren Elva van 1 miljoen euro
  • nieuwe McLaren Artura
    Nieuwe McLaren Artura met 680 pk is compleet nieuw
  • Video: McLaren verliest voorkant in Hyundai
    Video: McLaren verliest voorkant in Hyundai

Nieuwste artikelen

  • Dit Italiaanse bedrijf is niet langer in handen van Audi
  • Aankoopadvies: elektrische stadsauto voor 15.000 euro
  • Geen hond koopt een Nissan Ariya, dus flinke prijsverlaging
  • Is de EV nu echt dood? Mensen kiezen aantoonbaar liever voor verbrandingsmotoren
FacebookTweetPinLinkedIn

Cabrio, elva, McLaren, roadster

Vorig bericht: « Accelereer sneller dan ooit tevoren met de Aspark Owl
Volgend bericht: Lezersvraag: hoe raakt de max. snelheidsverlaging jou? »

Lees Interacties

Reacties

  1. lamborari zegt

    13 november 2019 om 10:27

    Wat een vliegenmepper

    Login om te reageren
  2. Jochempie zegt

    13 november 2019 om 10:29

    Ach wat leuk, een Ferrari Rossa/Pininfarina Sergio/Ferrari Monza maar dan van McLaren.

    Login om te reageren
    • monaco zegt

      13 november 2019 om 16:47

      @Jochempie: Wat erg he, na dat gedrocht van een Senna weer iets verzonnen… Wat een troep allemaal, zelfs hun specials verkopen voor geen meter.

      Login om te reageren
    • Edge zegt

      13 november 2019 om 19:05

      @Jochempie: Zelfs het front lijkt op de Ferrari SF90 Stradale

      Login om te reageren
  3. berlinetta zegt

    13 november 2019 om 10:33

    Mijn god wat is McLaren toch slecht in het ontwerpen van interieurs zeg. Als dit het interieur van een A-segmenter was, had ik het ook wel geloofd.

    Login om te reageren
    • ericc zegt

      13 november 2019 om 10:51

      @berlinetta: Vind het best geslaagd. Veel meer heb je toch niet nodig. Bespaart een hoop gewicht al die knopjes en airco is gratis…

      Login om te reageren
    • qoekje zegt

      13 november 2019 om 11:25

      @berlinetta: Mercedes SLR Stirling Moss bedoelt u ?

      Login om te reageren
    • bussie88 zegt

      13 november 2019 om 14:13

      @berlinetta: ik vind sowieso dat ze duidelijk nog enorm zoekende zijn qua designtaal/familiegezicht.

      Login om te reageren
    • rollingstoned zegt

      13 november 2019 om 19:07

      @berlinetta: niet alleen interieurs…

      Login om te reageren
  4. mgmbh zegt

    13 november 2019 om 10:37

    Hoorde ik daar Ferrari Monza SP2 achterin de zaal?

    Login om te reageren
    • baklava zegt

      13 november 2019 om 10:46

      @mgmbh: moest daar ook meteen aan denken

      Login om te reageren
  5. x1f48 zegt

    13 november 2019 om 10:39

    Wat zou ik deze graag willen hebben

    Login om te reageren
  6. ericc zegt

    13 november 2019 om 10:48

    Graag in het oranje zoals de wagens uit de jaren’60 van McLaren.

    Login om te reageren
  7. vliegendetosti zegt

    13 november 2019 om 10:49

    Tja, wat zullen we er eens van zeggen hè? Het is toch weer te clean en ik word er van binnen niet warm van..

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      13 november 2019 om 11:32

      @vliegendetosti: zonder dak en voorruit krijg je het inderdaad al snel koud.

      Login om te reageren
  8. jajeroenja zegt

    13 november 2019 om 10:50

    En wat weegt ie dan?

    Login om te reageren
    • RubenPriest zegt

      13 november 2019 om 10:56

      @jajeroenja: heel veel geblaat over lichtgewicht materialen idd, maar het gewicht is niet bekendgemaakt in het persbericht van McLaren..

      Login om te reageren
  9. reactief zegt

    13 november 2019 om 10:51

    Heel origineel is het niet, zo’n voorruit loze roadster in een retro jasje, zie Jaguar, Ferrari en zelfs Lamborghini.

    Maar ik vind hem wel zeer geslaagd. Duidelijke McLaren designtaal, maar dan geëvalueerd en wat cleaner. Zouden ze wat mij betreft mogen doorvoeren in de opvolgende modellen!

    Login om te reageren
    • futse zegt

      13 november 2019 om 16:41

      @reactief: serieuze vraag even, welke voorruitloze roadster heeft Jaguar ?

      Login om te reageren
      • reactief zegt

        13 november 2019 om 17:18

        @futse: Die hebben ze niet :) Ik doelde op de Project 7. Maar die heeft nog steeds een voorruit. Al is dat wel het genre wat ik bedoelde…

        Login om te reageren
  10. antoonniels zegt

    13 november 2019 om 11:10

    Swing and a miss.

    Login om te reageren
  11. hugoe zegt

    13 november 2019 om 11:11

    Opzich best een leuk ding, alleen is een Monza vetter. Daarnaast lijken me de koplampen veel van de Taycan weg hebben?

    Login om te reageren
  12. Dutchdriftking zegt

    13 november 2019 om 11:11

    Hij is fijn!

    Login om te reageren
  13. RiKe zegt

    13 november 2019 om 11:47

    Ik vind het geen fijne trend, die supercars zonder voorruit…lijkt me niet prettig om in te rijden zonder helm

    Login om te reageren
    • emping zegt

      13 november 2019 om 12:01

      @rike: dan zet je een helm op.

      Login om te reageren
      • RiKe zegt

        13 november 2019 om 14:22

        @emping: als je zo graag met een helm op wil rijden pak je maar de motor, circuit is uitzondering.

        Login om te reageren
    • harrie zegt

      13 november 2019 om 12:14

      @rike: rijden?

      Login om te reageren
      • griffendahl zegt

        13 november 2019 om 14:12

        @harrie: Precies, de vraag is meer of je woonkamer groot genoeg is ?

        Login om te reageren
  14. golf1985 zegt

    13 november 2019 om 12:58

    Zo wat een mooi ding! Echt een gaaf apparaat

    Login om te reageren
  15. scrmeagle zegt

    13 november 2019 om 13:16

    Komt in verzamelingen te staan!!!

    Login om te reageren
  16. hondema80 zegt

    13 november 2019 om 14:16

    Jezus, dat is bijna 2x zo snel als mijn golf 6 van 0-200 kmh

    Login om te reageren
    • rrvliet zegt

      13 november 2019 om 15:20

      @hondema80: Vlotte golf heb je dan.

      Login om te reageren
      • hondema80 zegt

        13 november 2019 om 15:50

        @rrvliet: Nu nog vlot met een 0-100 tijd van 3,55s en quartermile van 11,64s. Binnenkort nog iets vlotter

        Login om te reageren
        • rrvliet zegt

          14 november 2019 om 09:33

          @hondema80: Wat?! Golf R 2.0 aangepakt door JD o.i.d.? Je maakt me nieuwsgierig. Met die tijd moet je ten minste een ruime 500pk hebben. Vertel!

          Login om te reageren
  17. Escudo zegt

    13 november 2019 om 15:47

    Ben gestopt met lezen na de 0-100 tijd, meer hebben we in Nederland niet nodig.

    Login om te reageren
  18. maferick74 zegt

    13 november 2019 om 16:45

    Echt wel… ik rijd alleen tussen 19.00 en 06.00 uur.

    Login om te reageren
  19. harrie zegt

    13 november 2019 om 19:41

    McLaren, de Bridget onder de sportwagens.
    Alleen tieners worden er warm van.

    Login om te reageren
  20. karaya zegt

    13 november 2019 om 23:03

    McLaren is de KIA onder de sportwagens, er mist iets.

    Login om te reageren
  21. lambowambo zegt

    14 november 2019 om 10:05

    Het had een leuk apparaat geweest als het niet recentelijk was gedaan. Tussen de Mercedes-McLaren SLR Stirling Moss en Ferrari Monza zat ruim genoeg tijd om dit weer als ‘weer eens iets anders’ te laten voelen (Aventador J en Ferrari Sergio waren met 1 en 6 exemplaren niet echt productiemodellen maar meer volledig functionerende concepts te noemen). Ondanks dat McLaren genoeg racegeschiedenis heeft om hiermee een mooie retro-teruggooi te doen voelt het doordat het zo dicht op de Monza zit een beetje als een ‘als het voor Ferrari werkt, dan kunnen wij dat ook’ verhaal. Nu is dit natuurlijk niet in 2 maanden bedacht en ontwikkeld dus is het waarschijnlijk gewoon toeval, maar het heeft voor mij nu weinig speciaals.

    Login om te reageren
  22. throwingstars zegt

    14 november 2019 om 11:12

    Als hij in Nederland effectief maar 1.800 euro gaat kosten, bestel ik er meteen 100 om ze dan allemaal aan 1,5 miljoen pond terug naar het VK te exporteren. Lekkere winstmarge!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North