• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Accelereer sneller dan ooit tevoren met de Aspark Owl

Auteur: machielvdd, gepost 13 november 2019 om 10:20 – 21 Reacties

Afbeelding Accelereer sneller dan ooit tevoren met de Aspark OwlAfbeelding Accelereer sneller dan ooit tevoren met de Aspark OwlAfbeelding Accelereer sneller dan ooit tevoren met de Aspark OwlAfbeelding Accelereer sneller dan ooit tevoren met de Aspark OwlAfbeelding Accelereer sneller dan ooit tevoren met de Aspark OwlAfbeelding Accelereer sneller dan ooit tevoren met de Aspark OwlAfbeelding Accelereer sneller dan ooit tevoren met de Aspark OwlAfbeelding Accelereer sneller dan ooit tevoren met de Aspark Owl

Accelereer sneller dan ooit tevoren met de Aspark Owl
Van hypercars zijn we inmiddels extreme cijfers gewend, maar je hebt altijd baas boven baas.

Maak kennis met snelste en krachtigste auto ooit: de Aspark Owl. Deze elektrische hypercar uit Japan beschikt over maar liefst 2.012 pk en sprint daarmee naar de 100 in 1,9 seconden. Ja, je leest het goed. De Aspark stopt pas met accelereren bij de 400 km/h. Bij een stoplicht rijdt dit monster dus alles en iedereen zoek. Op papier in ieder geval.

De hypercar is, evenals de Pininfarina Battista en de Lotus Evija, volledig elektrisch. Hoewel deze twee ook redelijk bizarre specificaties hebben, spant de Aspark toch de kroon. Naast 2.012 pk beschikt de Japanse creatie over 2.000 Nm aan koppel. Hoewel je deze auto niet zal kopen voor de actieradius, zou je er 450 km ver mee moeten komen. De Japanners hebben dit alles voor elkaar gekregen met vier elektromotoren en een 64-kWh lithium-ion batterij.

Mocht de auto je vaag bekend voorkomen: dat kan kloppen. De auto werd namelijk al in 2017 voor het eerst aan de wereld getoond in Frankfurt. Toch ziet deze productieversie er behoorlijk anders (lees: minder lelijk) uit. Zo is de gigantische spoiler bij nader inzien toch maar vervangen door een wat bescheidener actieve variant. De auto houdt nu qua design het midden tussen een Apollo IE en een McLaren F1. De Owl is trouwens een behoorlijke laagvlieger want de auto is maar 99 cm hoog. Slagbomen vormen dus geen enkel obstakel.

Misschien denk je bij het lezen van de duizelingwekkende cijfers: eerst zien dan geloven. In dat geval moet je rond maart 2020 de Nürburgring in de gaten houden. Om te bewijzen waar de Owl écht toe in staat is zijn de Japanners dan namelijk van plan het felbegeerde ronde record te verbreken. We zijn benieuwd.

Heb je wel oren naar zo’n achterlijk snelle elektrische hypercar? Dat is dan €2,5 miljoen graag. En: op is op, want Aspark is van plan niet meer dan 50 stuks te bouwen. Benieuwd of dit merk ook welkom is in het clubhuis van nieuwe merken, Louwman Exclusive?

Ook interessant!

  • Dit is de duurste Japanse auto aller tijden
  • Gespot - Nieuwe Lotus Emira
  • nieuwe Nissan Z
    Nieuwe Nissan Z wordt goedkoper én sneller dan Supra
  • Nieuwe Autoblog presentator!

Nieuwste artikelen

  • Nieuw automerk uit controversieel land, maar het is geen Chinees!
  • Is de dieselauto dood en begraven?
  • Doemscenario: komende jaren meer verkeersdoden
  • Video: Dit ongeluk zie je van een kilometer ver aankomen
FacebookTweetPinLinkedIn

aspark, Elektrisch, japan, owl

Vorig bericht: « Open je BMW ook met lege smartphone
Volgend bericht: Officieel: dit is de McLaren Elva met 815 pk »

Lees Interacties

Reacties

  1. fanboy zegt

    13 november 2019 om 10:24

    Graag met versnellingsbak met rechte vertanding, dan heb je ook nog een leuk geluidje :)

    Login om te reageren
    • fanboy zegt

      13 november 2019 om 10:27

      @fanboy: En ja, dit soort elektrische auto’s hebben echt wel versnellingsbakken. Vorige keer dat ik dat zei zat iedereen tof te doen dat elektrische auto’s geen versnellingsbakken hebben, maar dan heb je echt niet begrepen dat een elektromotor ook gewoon zijn vermogensband heeft, en je nooit 2 sec naar de 100 + 400km/u in 1 versnellings kan doen.
      Als de elektromotoren dan zo compact zijn als bijvoorbeeld bij Tesla, dan heb je een grote kans dat de versnellingsbak groter is dan de motor.

      Login om te reageren
      • redneckdarian zegt

        13 november 2019 om 11:41

        @fanboy: ok.

        Login om te reageren
        • dampu020 zegt

          13 november 2019 om 12:24

          @redneckdarian: nu zit jij tof te doen

          Login om te reageren
          • redneckdarian zegt

            13 november 2019 om 14:40

            @dampu020: klopt. Dat vind ik grappig. Helemaal uit je slof schieten voordat iemand er een opmerking over maakt, vond ik ook grappig.

            Login om te reageren
  2. danone zegt

    13 november 2019 om 10:38

    Doet me qua uiterlijk denken aan de Nissan R390 GT-1 road car.

    Login om te reageren
  3. rickthestig zegt

    13 november 2019 om 10:43

    Tja, het blijft een botsauto. Zowel qua uiterlijk als wat betreft de aandrijving.

    Login om te reageren
  4. kobus1967 zegt

    13 november 2019 om 10:43

    Voor minder dan 10% van dit bedrag kun je ook de Tesla Roadster kopen, zelfde acceleratie en top maar met een range die twee keer zo hoog ligt.

    Login om te reageren
  5. Ram-G-maN zegt

    13 november 2019 om 10:51

    Liever de Pininfarina Battista dan. Het oog wilt ook wat.

    Login om te reageren
  6. schobbejak zegt

    13 november 2019 om 10:52

    En nog zo’n 2000pk sterke en 2 miljoen kostende elektrische hypercar. Naast het economische belang begrijp ik niet zo goed waarom er gekozen wordt om dit soort auto’s te bouwen, ze zijn compleet nutteloos en staan alleen goed in de garage van mensen die een eco-vriendelijk imago willen opbouwen. Ik hoop dat er een keer een elektrische sportwagen voor de liefhebber komt met – 300 pk, 450 km range en een gewicht van 1300 kg.

    Login om te reageren
  7. reactief zegt

    13 november 2019 om 10:55

    Ziet er nogal 90’s uit.

    450km range en deze prestaties lijkt me wel bijzonder met slechts een 64kwh accuutje…

    Login om te reageren
    • hansiepie zegt

      13 november 2019 om 11:27

      @reactief:

      Doet me denken aan de neighties mclaren f1!

      Login om te reageren
      • SimonMc zegt

        13 november 2019 om 17:34

        @hansiepie: Neighties? Zijn dat paardenjaren ofzo?

        Login om te reageren
  8. onlyporscheman zegt

    13 november 2019 om 11:00

    Moet je niet eerst medisch gekeurd worden om dit te besturen? No joke.

    Login om te reageren
  9. Dutchdriftking zegt

    13 november 2019 om 11:16

    Stiekem vond ik de vorige concept gaver, deed mij denken aan de CLK-GTR. Neemt niet weg dat ik ook deze best wil hebben.

    Login om te reageren
    • brammetjedeb zegt

      13 november 2019 om 11:35

      @dutchdriftking: eensch. Juist gaaf zo’n spoiler.

      Login om te reageren
  10. KEV9 zegt

    13 november 2019 om 11:20

    beetje hypercar haalt die 450km niet eens op een volle tank benzine.

    Login om te reageren
  11. dutchc4rs zegt

    13 november 2019 om 11:30

    Ik vind dat ie met 99cm best hoog boven de grond rijd

    Login om te reageren
  12. cossiekiller zegt

    13 november 2019 om 16:25

    Dat is nog 2,5cm lager dan een originele GT40! Ze kunnen hem dus ook GT39 noemen :-)

    Login om te reageren
  13. ouwedibbes83 zegt

    13 november 2019 om 19:47

    Zonder die enorme ruitenwisser zou z’n topsnelheid mss wel een stuk hoger uitkomen. Beetje ontsierend oogt t wel.

    Login om te reageren
  14. lovecars zegt

    14 november 2019 om 19:51

    Ik vind het model vreemd. Recht van de zijkant lijkt net of de auto doorgezakt is bij de opening achter de voorwielen. Hebben jullie dat ook?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North