• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Officieel: dit is de nieuwe Audi Q3

Auteur: RubenPriest, gepost 25 juli 2018 om 07:36 – 85 Reacties

Afbeelding Officieel: dit is de nieuwe Audi Q3Afbeelding Officieel: dit is de nieuwe Audi Q3Afbeelding Officieel: dit is de nieuwe Audi Q3Afbeelding Officieel: dit is de nieuwe Audi Q3Afbeelding Officieel: dit is de nieuwe Audi Q3Afbeelding Officieel: dit is de nieuwe Audi Q3Afbeelding Officieel: dit is de nieuwe Audi Q3Afbeelding Officieel: dit is de nieuwe Audi Q3

Q3
Gegroeid en volwassen geworden.

Audi heeft het doek getrokken van de nieuwe Q3. De SUV was altijd letterlijk de middenmaat met een niet spannend voorkomen, maar dat hebben de Duitsers in Ingolstadt goedgemaakt met deze nieuwe generatie. Perfect is ‘ie niet. Geavanceerde technologie blijft exclusief voor de luxere broers.

Uiterlijk
Zeker het vooraanzicht oogt een stuk volwassener en geeft de Q3 meer body. Een nieuw bumpertje is niet alleen de oorzaak van dit gegeven. Audi heeft de Q3 namelijk van wat griesmeel voorzien. De wielbasis van de SUV is met 7,8 centimeter gegroeid tot 2,68 meter. De Q3 is 4,48 meter lang, 1,85 meter breed en 1,58 meter hoog. De achterkant is een stuk minder spannend, met -helaas- de neppe uitlaten-strategie.

Q3

Interieur
Het interieur is tevens sterk verbeterd. Inzittenden hebben door de toegenomen wielbasis meer ruimte achterin. De achterbank is daarnaast over een lengte van 15 cm verschuifbaar. De bagageruimte bedraagt 530, 675 of maximaal 1.525 liter. Geheel in traditie van het merk mag je bijbetalen voor zaken die eigenlijk standaard moeten zijn in dit segment. Zo zijn een elektrische kofferklep en keyless toegang tot de auto beide opties. Standaard komt de Q3 met een digitaal instrumentenpaneel. Wie meer te besteden heeft, kan een groter infotainmentscherm krijgen. De schermgroottes variëren van 10,25- tot en met 12,3-inch.

Q3

Ondanks het feit dat dit een nieuwe generatie Q3 is, positioneert Audi de SUV niet als een topper. De geavanceerde radarsensoren die we kennen van de A6, A7, A8 en Q8 komen niet naar de Q3. Voordeel is wel dat de single-frame grille netjes overloopt en dat er geen gek ogende ‘blokken’ in de grille verstopt zitten. De assistentiesystemen zijn daardoor wel wat beperkt. Zo heeft de Q3 bijvoorbeeld wel een achteruitrijcamera met 180-graden zicht, maar geen 360-graden overzicht met alle (autonome) poespas die we kennen van de topmodellen.

Motoren
Qua motoren is er keuze uit drie TFSI-benzinemotoren en één TDI-diesel. In alle gevallen gaat het om vierpitters. Instappen doe je met de Q3 35 TFSI. Dit is een 1.5-liter benzinemotor met 150 pk en 250 Nm koppel. Vervolgens krijg je de Q3 40 TFSI (190 pk/320 Nm) en Q3 45 TFSI (230 pk/350 Nm). De 35 TDI is een tweeliter diesel met 150 pk en 340 Nm koppel. Laatstgenoemde wordt geleverd met Quattro. Op een later moment is deze motor ook te krijgen in combinatie met voorwielaandrijving. Wie een pittigere diesel wenst moeten even wachten. Een 2.0 TDI met 190 pk staat op de agenda.

De nieuwe Audi Q3 is vanaf november dit jaar verkrijgbaar. Prijzen worden in een later stadium bekendgemaakt.

Ook interessant!

  • Video: nieuwe Audi RS3 gespot
    Video: nieuwe Audi RS3 gespot
  • Audi Q4 e-tron rijtest video
  • Audi RS e-tron GT rijtest
    Audi RS e-tron GT rijtest video
  • Audi Q7 55 TFSIe rijtest video

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
  • LANDO NORRIS IS DE F1 WERELDKAMPIOEN VAN 2025
  • De enige Bugatti EB110 op Nederlands kenteken is gespot!
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, q3, SUV

Vorig bericht: « Dit is de goedkoopste Peugeot 306 cabrio van Autotrack
Volgend bericht: Autofabrikanten hebben nieuwe CO2-sjoemelmethode »

Lees Interacties

Reacties

  1. kennone zegt

    25 juli 2018 om 07:41

    Hij ziet er beter uit dan de huidige, maar mooi kan ik het nog steeds niet noemen

    Login om te reageren
    • mikje90 zegt

      25 juli 2018 om 12:01

      @kennone: het is in iedergeval een hele verbetetering.

      Login om te reageren
  2. kroon zegt

    25 juli 2018 om 07:44

    Netjes gedaan, jammer dat er Audi op staat. Want dat blijft een overschat merk zonder lange historie (zoek maar eens om een Audi-oldtimer… En kom niet aan met een NSU of zo, dat heet geen Audi) en niet veel meer dan een luxe Skoda. Bovendien helaas door nogal wat foute of erg eigenwijze types gereden.

    Login om te reageren
    • willeme zegt

      25 juli 2018 om 08:05

      @kroon: first world problems waar de beoogde clientèle echt geen issues mee gaan hebben.

      Die willen een strakke, stoere en premium crossover. Zij en hun omgeving vinden dat de Q3 daaraan voldoet, dus reken erop dat je deze auto veel, heel veel gaat zien in de betere Vinex-wijken ;).

      Login om te reageren
      • kroon zegt

        25 juli 2018 om 10:03

        @willeme: Zoals ik al zei “…helaas door nogal wat foute of erg eigenwijze types gereden…”. Mensen zonder besef van historie en werkelijk bewust van kwaliteit en exclusiviteit. Audi heeft beide niet. Want het is hoeveel extra’s je er ook opplakt gewoon een auto net als de Skoda’s en Seats van VAG.

        Login om te reageren
        • RutgerK zegt

          25 juli 2018 om 10:18

          @kroon: Maar wat is jouw punt?

          Jij koopt alleen nieuwe auto als je het eens bent met de historie van een automerk? Veel van de klassieke merken bestaan vandaag de dag niet meer of merken met roemruchte klassieke modellen zijn nu merken waar de kwaliteit van te wensen over laat.

          Login om te reageren
        • carstrom zegt

          25 juli 2018 om 10:29

          @kroon: Wat een onzin weer. Volgens mij heb jij nog nooit in zowel een Audi of Skoda gereden, want beide auto’s rijden echt totaal anders qua handeling, bochten, grip, rij-dynamiek en karakter..

          Login om te reageren
          • kroon zegt

            25 juli 2018 om 10:47

            @rutgerk: punt is dat Audi een overschat merk is.
            @carstrom: ik heb een Audi gehad. Ook de andere Duitsers allemaal gereden. Het is juist een bekend feit dat goede handeling en rijgedrag niet eigenschappen van een Audi zijn.

            Login om te reageren
            • Loek zegt

              25 juli 2018 om 11:15

              @kroon: Audi is juist relatief recent groot geworden en maakt nu prima auto’s. Ik vind dat eerder knap dan overschat.

              Login om te reageren
            • lowlow zegt

              25 juli 2018 om 11:25

              @kroon: duidelijk reacties met een gefrustreerd ondertoontje. Ik heb de laatste 7 jaar voor langere tijd gereden: Audi A4, Mercedes B met Renault motor, Skoda Superb (v3), VW passat en BMW 3 touring.
              De beste wagen, niet om ronde punten aan 120kmh te nemen, maar al de rest was bij uitstek de A4, had ik meer plaats nodig dan was Superb een perfecte, foutloze wagen. Minst favoriete wagen was de BMW, verouderd, weinig comfort, slechtere stoelen maar neemt ronde punten iets beter… Dat dashboard… anno 2017..
              De drang naar perfectie is imo, van de duitse merken, het grootste bij Audi en dat resulteert in beste studenten van de klas, tikje saai zeker. Als ik naar de e-tron kijk, prachtige wagen, alleen durven ze ’t niet uiten bij de rest vd modellen

              Login om te reageren
            • gilettelubbers zegt

              25 juli 2018 om 11:59

              @kroon: Hahah wat is dit voor dom gepraat dan. Om even een puntje te noemen, er is geen enkel (premium) merk dat bij de afwerking van Audi in de buurt komt. Je kan me niet vertellen dat Seat of Skoda dat ook heeft. En het type mensen dat Audi rijdt.. tja, die kiezen waarschijnlijk tussen de Duitse 3.

              Login om te reageren
            • mashell zegt

              26 juli 2018 om 18:17

              @kroon: Actuele Audi’s rijden volgens de pers juist erg goed, bijna zo comfortabel als een Mercedes en toch bijna zo dynamisch als een BMW. Daardoor niet de comfortabelste of meest dynamische maar wel de meest uitgebalanceerde. Dat is de ook de strategie van VW en Audi die willen niet uitblinken in een specifiek domein, die willen de beste allrounder zijn.

              Login om te reageren
        • willeme zegt

          25 juli 2018 om 11:01

          @kroon: No offence, maar wat een fecaliën afkomstig van een mannelijk rund.

          Historie: dat maakt niemand iets uit. Saab, Lancia, Pontiac, Rover, Oldsmobile, Talbot, Glas, Borgward, MG en ga zo maar door hebben een fantastische historie. Waar zijn ze nu? BMW bestaat enkel dankzij de 700 en Isetta en begon met Dixi’s. Kortom, allemaal kleine boodschappenautootjes. Mercedes was het lievelingetje van de Nazi’s, Maybach eveneens. Porsche is groot geworden dankzij een auto in opdracht van Hitler. Ja, heel veel historie. Of je er trots op moet zijn. M.a.w.: historie maakt niet zo heel erg veel uit.

          Het punt van exclusiviteit is naar mijn mening pure kolder. BMW, Mercedes en Audi verkopen gezamenlijk zo’n 3 miljoen auto’s op jaarbasis. Dat kun je onmogelijk exclusief noemen. Wil je exclusief zijn? Koop een Subaru, Toyota BR-Z, Renault Scenic of of Lotus Evora ofzo.

          Audi behoort tot het Volkswagen concern, dus nogal wiedes dat er techniek gedeeld wordt. De 2.0 TFSI en 2.0 TDI word in veel modellen aangeboden. De A180d (verreweg de populairste motor in de A en CLA klasse) komt ook gewoon bij Renault vandaan. Sterker nog, de Infiniti’s Q30 en QX30 zijn gewoon een A en GLA. De nieuwe 1 Serie en de huidige 2 serie Tourer derivaten zijn qua platform gewoon gelijk aan de MINI. De X1 en X2 aan de MINI Countryman. Die ‘1.8’ driecilinder en 2.0 viercilinder zijn ook leverbaar in de Mini tot aan de 5 Serie.

          Nogmaals, de Q3 is mijn auto niet en ik vind Audi’s over het algemeen overpriced (net als BMW en Mercedes-Benz) dus het zou mij verder niet zoveel uitmaken. Maar ik begrijp wel waarom Audi met een dergelijke auto op de markt komt. Puristen kopen geen auto’s. Die roepen alleen maar dat ‘vroeger alles beter’ was.

          Vroeger was alles beter.

          Login om te reageren
          • visie zegt

            25 juli 2018 om 20:36

            @willeme: amen!

            Login om te reageren
        • autoriteit zegt

          25 juli 2018 om 20:37

          @kroon: wat een non-argumenten

          Login om te reageren
    • bullgod76 zegt

      25 juli 2018 om 08:21

      @kroon: de Hirch 670 is zo’n klassieker

      Login om te reageren
      • bullgod76 zegt

        25 juli 2018 om 08:21

        @bullgod76: hirch = Horch ;)

        Login om te reageren
        • karaya zegt

          25 juli 2018 om 08:25

          @bullgod76: Er loopt geen directe lijn van het hedendaagse Audi naar Horch.

          Die Auto-Union racewagens zijn er ook met de haren bij gesleept.

          Login om te reageren
          • bullgod76 zegt

            25 juli 2018 om 08:31

            @karaya: klopt, maar het oorspronkelijke Audi is in 1910 opgericht door Horch en in 1932 is dat weer opgegaan in auto union.

            Login om te reageren
    • tvr1974 zegt

      25 juli 2018 om 09:49

      @kroon: Even denken, historie en Audi.. Iets met OERRRRR quattro volgens mij? Maar ok, nee dat is voor jou geen historie jij bent immers pas 212.
      Nb who the fuck cares about history?? Kijk hoeveel mensen tegenwoordig in merken rijden die geen historie hebben.. Dat zijn er meer dan merken met historie want daar is 90% van verdwenen.

      Login om te reageren
      • kroon zegt

        25 juli 2018 om 09:59

        @tvr1974: Inderdaad is de Quattro recent en geen echte historie. Dat het sommige mensen niet kan schelen zal ik niet ontkennen, maar dat neemt het feit dat het merk Audi enorm overschat wordt door velen niet weg. Als je op een Skoda een Audi logo plakt en wat extra ledjes aan binnen- en buitenzijde, maakt dat er nog geen exclusief merk van.

        Login om te reageren
        • tvr1974 zegt

          25 juli 2018 om 12:46

          @kroon: Hoe oud ben je eigenlijk? Want ik heb zo een vermoeden dat als jou vader je moeder niet bevrucht had we deze historische discussie nu niet zouden voeren. No hard feelings. ;)

          Login om te reageren
        • autoriteit zegt

          25 juli 2018 om 20:56

          @kroon: het niet kloppende argument dat een Audi een Skoda is met een paar ledlampjes geeft precies aan dat je niet weet waar je over praat. Een Audi zit goed in elkaar, de afwerking is de beste die je kunt vinden, de technieken zijn vooruitstrevend, de ergonomie is top, de auto’s zien er super uit en ze rijden heerlijk. Wat is daar nou slecht aan? Leg ons dat allemaal nou eens haarfijn uit met steekhoudende argumenten. Overtuig ons maar, we luisteren aandachtig.

          Historie heeft het merk trouwens genoeg, maar blijkbaar wil jij 100 jaar terug. Ok geen probleem want het merk heeft zijn oorsprong toch echt al in 1899 (Horch). In 1909 ontstond de naam Audi (=Horch in het Latijn).

          Login om te reageren
    • stekel01 zegt

      25 juli 2018 om 11:03

      @kroon: Hahaha, waarom zou je toch haat hebben aan een automerk? Echt heel triest.

      Login om te reageren
      • usmurf zegt

        25 juli 2018 om 11:57

        @stekel01: Geen hekel aan het merk (moet bekennen dat ik zelf ook Audi rijd) maar wel aan de “ambulance chasers” die er vaak in rijden.

        Login om te reageren
        • stekel01 zegt

          25 juli 2018 om 16:52

          @usmurf: Ja dat kan. Maar dat is toch geen goede rede om een auto slecht te vinden?

          Login om te reageren
    • kroon zegt

      25 juli 2018 om 12:18

      @kroon: het lijkt erop dat PON z’n webcare team aan het werk heeft gezet hier op Autoblog…
      Helaas veranderen alle reacties niks aan het simpele en duidelijke feit dat een Audi vol zit met exacte dezelfde onderdelen die ook in een Seat en Skoda zitten. Waarom dan doen alsof Audi een topmerk is?

      Login om te reageren
      • stekel01 zegt

        25 juli 2018 om 16:55

        @kroon: Ja en uiteindelijk komen bijna alle onderdelen van alle duitse auto’s bij Bosch vandaan! Dus wat wil je nou precies zeggen?

        Login om te reageren
    • 87sandyd zegt

      25 juli 2018 om 12:39

      @kroon: ohja, daarom koop ik geen Audi. Audi heeft geen historie en af en toe rijdt er een voor jouw onbekend (dus vreemd) figuur in. Wat een flauwekul

      Login om te reageren
  3. Koos zegt

    25 juli 2018 om 07:45

    Jammer dat ie pas Q4 in de showroom staat in plaats van in Q3.

    Login om te reageren
    • karhengst zegt

      25 juli 2018 om 07:52

      @Koos: Wat mij betreft had het gerust Q3 ‘35 Tot De Introductie mogen zijn.

      Login om te reageren
    • 911targa zegt

      25 juli 2018 om 07:55

      @koos: https://www.autoblog.nl/nieuws/het-verhaal-van-de-audi-die-ontsnapte-aan-de-sovjets-108428

      Login om te reageren
      • 911targa zegt

        25 juli 2018 om 07:59

        https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Škoda_Auto
        3 autofabrikanten ouder.

        Login om te reageren
  4. trustmeiamanengineer zegt

    25 juli 2018 om 07:50

    Het gebrek aan schraapmotoren is wel opvallend. Zullen we dus (gelukkig) weinig op de weg gaan zien hier in Nederland.

    Login om te reageren
    • lekkaah zegt

      25 juli 2018 om 08:06

      @trustmeiamanengineer: ik lees 1.5 liter en 2 liter.. of is dat tegenwoordig al geen schraap meer?

      Login om te reageren
      • trustmeiamanengineer zegt

        25 juli 2018 om 09:04

        @lekkaah: Nee. Driecilinders is schraap. Audi hangt al sinds jaar en dag die blokken in al hun wagens. Maar wellicht is de Q3 groter en zwaarder dan ik denk.

        Login om te reageren
    • dijan zegt

      25 juli 2018 om 11:01

      @trustmeiamanengineer: Weinig zien ? Tot nu toe van het (oude) model 1.1 miljoen van verkocht. !

      Login om te reageren
      • f31bmw320d zegt

        25 juli 2018 om 14:59

        @dijan: goed lezen, hij zegt dat we weinig schraapversies gaan zien. Niet dat we weinig Audi’s Q3 gaan zien

        Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      25 juli 2018 om 12:11

      @trustmeiamanengineer: Die schraapversies komen later nog.

      Login om te reageren
  5. rollingstoned zegt

    25 juli 2018 om 07:54

    Mooie velgen ook weer… ?

    Login om te reageren
    • Hubert zegt

      25 juli 2018 om 08:37

      @rollingstoned:

      NIet tevreden met de velgen… really?

      Als je ergens 3000 soorten velgen kunt kiezen, is het bij Audi wel.
      Zit vast iets moois tussen.

      Login om te reageren
      • rollingstoned zegt

        25 juli 2018 om 09:22

        @Hubert: Waarom zoeken ze dan niet wat beters uit voor hun persfoto’s?

        Login om te reageren
        • v60polestar zegt

          25 juli 2018 om 09:54

          @rollingstoned: ik vind de velgen vanaf foto 11 toch echt niet verkeerd.

          Login om te reageren
        • vroaaar zegt

          25 juli 2018 om 10:46

          @rollingstoned: omdat ze niet op jouw smaak af gaan, maar op de smaak van hun (potentiele) klanten. Jouw persoonlijke smaak en mening doet er niet toe.

          Login om te reageren
          • rollingstoned zegt

            25 juli 2018 om 21:17

            @vroaaar: vandaar dat je ze in het wild ook zelden tegenkomt (gelukkig)…

            Login om te reageren
    • JagID3Merc zegt

      25 juli 2018 om 09:51

      @rollingstoned: Audi is de laatste jaren idd echt de weg kwijt wat betreft velgen.

      Login om te reageren
      • dijan zegt

        25 juli 2018 om 11:43

        @citroen4life: Gelukkig heeft Citroen nog mooie wieldoppen!

        Login om te reageren
  6. drommedaris zegt

    25 juli 2018 om 08:11

    Pfff lelijke voor en achterkant. Willen ze nu Mercedes nadoen met die spijlen grille van de 63 AMG? Ook dat dashboard = eenheidsworst

    Login om te reageren
    • laptom zegt

      25 juli 2018 om 09:05

      @drommedaris: Uiterlijk ben ik ook niet zo fan, maar om het dashboard eenheidsworst te noemen is heel erg kort door de bocht. Dashboard is mijn inziens misschien wel het mooiste op de markt te vinden. Daar loopt Audi echt wel voorop.

      Login om te reageren
    • vroaaar zegt

      25 juli 2018 om 10:49

      @drommedaris: ik mis op de achterkant de doorgetrokken achterlichten zoals op de A7, A8 en Q8…

      Login om te reageren
  7. mashell zegt

    25 juli 2018 om 08:14

    Audi neemt wel een groot risico met deze wagen, hij ziet er zo stoer en volwassen uit, dit kan de Q5 zomaar flink wat verkopen gaan kosten.

    Login om te reageren
  8. str8six zegt

    25 juli 2018 om 08:15

    Ziet er best leuk uit voor een Q model

    Login om te reageren
  9. skinnybmw zegt

    25 juli 2018 om 08:15

    Net ding…niet meer, niet minder. Veilig design wat de meeste mensen aan zal spreken.

    Login om te reageren
  10. willeme zegt

    25 juli 2018 om 08:15

    Gave auto is het geworden, zeg. Het is absoluut niet mijn type auto (krap, duur, hard geveerd en traag), maar het is absoluut een enorme vooruitgang ten opzichte van de oude Q3.

    Net als de A1 is ook deze Q3 iets brutaler qua design. Op zich geen verkeerde keuze. De A4/A5/A8/Q5/Q7 waren mijn inziens absoluut geen verbetering ten opzichte van hun voorganger (integendeel!), maar de A1/A6/A7 en dus ook deze Q3 wél. Goede ontwikkeling.

    Login om te reageren
  11. loserboi932 zegt

    25 juli 2018 om 08:34

    Slogan:
    “De nieuwe Audi Q3, voor de zwaarste vlakke grind wegen.”

    Login om te reageren
  12. marcow zegt

    25 juli 2018 om 09:12

    Standaard digitaal instrumentarium. Net als de XC40. Een killer?

    Login om te reageren
    • lekkerlinksrijden zegt

      25 juli 2018 om 09:16

      @marcow: nee, giller

      Login om te reageren
  13. eklasse zegt

    25 juli 2018 om 09:16

    De oude Q3 deed het nog vrij redelijk ondanks zijn discutabel uiterlijk (zelfs na paar jaar) deze zal dus waarschijnlijk nog succesvoller zijn. Zeker in België en Duitsland. In Nederland is een Q5 ‘bijna onbetaalbaar’ geworden dus hier geloof ik er ook wel in.

    Op autoblog geen clientèle want Audi=VAG=duivelsuitstootmoordenaarvanjemoeder. Ik vind het een Geslaagd ontwerp met een gaaf dashboard.

    Login om te reageren
  14. viezefreddyw zegt

    25 juli 2018 om 09:23

    Absolute verbetering ten opzichte van de vorige Q3 maar het blijft nog steeds niet mijn type auto. Wat dat betreft heeft het voor mij onvoldoende of meerwaardige kwaliteiten in vergelijking met een sedan of station.

    Login om te reageren
  15. drsjeroen zegt

    25 juli 2018 om 09:27

    Ik dacht dat de belofte was gedaan dat de ontwerpen anders zouden worden van wat we nu al 15 jaar zien? Gaap

    Login om te reageren
    • willeme zegt

      25 juli 2018 om 09:48

      @drsjeroen: nope. Geen belofte gedaan. Auto ziet er wel degelijk anders uit. (Het is absoluut niet mijn ding, maar het is nu eenmaal zo).

      De reacties zijn overigens wel altijd hetzelfde. Gaap.

      Login om te reageren
  16. stfu zegt

    25 juli 2018 om 09:45

    Bij ELK nieuw model: gegroeid en volwassener. Verzin wat origineels.

    Login om te reageren
    • willeme zegt

      25 juli 2018 om 11:09

      @stfu: Nee. Want zij kopen Tesla. Dat behoudende is juist wat de mensen willen.

      Ja, we hebben Coca Cola aangepast. Het is nu roze en smaakt naar bananen en dient warm gedronken te worden.. Niet wat de klanten willen, maar ja, @stfu zei dat we origineel moesten zijn.

      Login om te reageren
  17. gerrelekker zegt

    25 juli 2018 om 10:12

    Nog even en het is een Hyundai Kona….

    Login om te reageren
    • HZW zegt

      25 juli 2018 om 10:40

      @gerrelekker: Een Kona ziet er beter uit dan dit.

      Login om te reageren
  18. dolledries zegt

    25 juli 2018 om 10:34

    Nice .. verbetering for sure. Bij de achterwielen design denk ik stteds ‘Bentayga’

    Login om te reageren
  19. HZW zegt

    25 juli 2018 om 10:39

    Weer een lelijk hok van Audi.

    Login om te reageren
  20. e36thuglife zegt

    25 juli 2018 om 10:39

    @karaya: Audi is Latijn voor Horch dus er loopt wel een l(at)ijn.
    Imperativ duweißtdoch. Bumm klatsch.

    Login om te reageren
    • karaya zegt

      26 juli 2018 om 00:12

      @e36thuglife: Audi is door Mercedes geadopteerd en vervolgens door Volkswagen gereanimeerd. Het valse stiefzusje van DKW.

      Waar ik nog steeds niet bij kan. Die gietijzeren lijnmotoren in lengte voor de vooras (deed DKW ook maar dat betrof een lichte tweetakt). En dan nog een cylinder er ook bij plakken!

      Zijn ze nooit meer overheen gekomen gezien de lay-out van hedendaagse Audi’s.

      Login om te reageren
  21. rufctr01 zegt

    25 juli 2018 om 10:50

    Ik vind deze erg op de Bentley lijken, dus Audi is weer aan het knippen en plakken geweest.

    Login om te reageren
  22. edhageman zegt

    25 juli 2018 om 10:50

    gaap, gaap, wat een origineel model, totaal vernieuwd, gaap gaap.

    Login om te reageren
  23. vroaaar zegt

    25 juli 2018 om 10:53

    Mooi dat ze ook hier het Quatro design, zoals op de Q8, hebben toegepast. Maakt ‘m een stuk stoerder.

    Login om te reageren
  24. kunstomdathetmoet zegt

    25 juli 2018 om 11:13

    De voorkant is zo karikaturaal dat ik erom in lachen uitbarstte. Die vouwen, hoeken en gaten. Hoe karikaturaal en typisch Audi wil je het hebben? Audi is totaal de weg kwijt met z’n oostblokdesign. De interieurs zijn steevast saai en somber. Zelfs de typeaanduidingen zijn lelijk en sloom: 35, 40, 45.
    Als je de Q3 mooi vindt: geniet ervan. Koop of lease ‘m. Maar ik geef de voorkeur aan sierlijke en ingetogen modellen. Zoals de sedans en stationcars die Mercedes momenteel bouwt.

    Login om te reageren
    • dijan zegt

      25 juli 2018 om 11:44

      @kunstomdathetmoet: Volgens mij ben jij de weg kwijt . Het warme weer ?

      Login om te reageren
    • kunstomdathetmoet zegt

      25 juli 2018 om 12:11

      @kunstomdathetmoet: Correctie: Audi is totaal de weg kwijt met z’n oostblokdesignS. Aanvulling: zelfs het blauw van de Q3 is lomp.

      Login om te reageren
  25. henketruus zegt

    25 juli 2018 om 11:53

    Komt er ook weer een rsq3?

    Login om te reageren
    • justsomebody zegt

      25 juli 2018 om 18:14

      @henketruus: een SQ3 met 340 pk en een RSQ3 met 400 pk is gepland, is het gerucht

      Login om te reageren
  26. usmurf zegt

    25 juli 2018 om 11:59

    @stekel01: Geen hekel aan het merk (moet bekennen dat ik zelf ook Audi rijd) maar wel aan de “ambulance chasers” die er vaak in rijden.

    Login om te reageren
  27. bruintjebeer zegt

    25 juli 2018 om 12:03

    Helaas weer een model van audi die me tegenvalt, al was ik ook al niet weg van de vorige generatie Q3.
    Kan het interieur daarin tegen dan weer wel waarderen zoals bijna altijd bij audi’s.

    Login om te reageren
  28. pier zegt

    25 juli 2018 om 12:26

    Het interieur is echt een hele stap vooruit, de vorige was eigenlijk Audi onwaardig met z’n smalle middenconsole en veel plastic. Verder vind ik het nog steeds niks.

    Login om te reageren
  29. lithiumion zegt

    25 juli 2018 om 17:08

    Spijker op de kop:

    Vwb uiterlijk van middelmaat naar ‘hideous’,met name door dat hondslelijke singleframe-gril. Ooit hun briljante unique selling point, verworden tot een afgrijselijk gedrocht… Waarom Walter Da Silva, waarom?!

    Login om te reageren
    • dijan zegt

      25 juli 2018 om 19:20

      @lithiumion: Omdat Walter er meer kijk op heeft als de meeste hier! En omdat het goed verkoopt. Ik vind het zelf ook mooi .

      Login om te reageren
      • karaya zegt

        26 juli 2018 om 00:14

        @dijan: Als ik zie welke mensen Audi’s mooi vinden begrijp ik meteen weer dat er met mijn smaak niets mis is.

        Login om te reageren
        • dijan zegt

          26 juli 2018 om 10:09

          @karaya: Kwestie van smaak.

          Login om te reageren
  30. roelth zegt

    26 juli 2018 om 08:55

    Zo de vinex tijgers hebben weer wat extra te kiezen. Wat een lekkere stoere ongehoogde 2WD is het toch. De combinatie van veel massa een hoog zwaartepunt en minder comfort dan een golf en dat gecombineerd met een hoger verbruik is toch precies wat je wil!! de buren zullen onder de indruk zijn.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North