• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Officieel: dit zijn de vernieuwde Alfa Giulia en Stelvio

Auteur: machielvdd, gepost 19 november 2019 om 15:27 – 76 Reacties

Afbeelding Officieel: dit zijn de vernieuwde Alfa Giulia en StelvioAfbeelding Officieel: dit zijn de vernieuwde Alfa Giulia en StelvioAfbeelding Officieel: dit zijn de vernieuwde Alfa Giulia en StelvioAfbeelding Officieel: dit zijn de vernieuwde Alfa Giulia en StelvioAfbeelding Officieel: dit zijn de vernieuwde Alfa Giulia en StelvioAfbeelding Officieel: dit zijn de vernieuwde Alfa Giulia en StelvioAfbeelding Officieel: dit zijn de vernieuwde Alfa Giulia en StelvioAfbeelding Officieel: dit zijn de vernieuwde Alfa Giulia en Stelvio

Alfa voorziet Giulia en Stelvio van facelift
De modeljaar update voor zowel de Giulia als de Stelvio is hier.

Begin deze maand konden we het al melden: er zat een update van de Giulia en Stelvio aan te komen. Inmiddels is het dan zover. Aan de buitenkant zijn er weinig tot geen verschillen te zien, maar er is wel degelijk het nodige veranderd. Daarvoor moet je echter in het interieur zijn.

Een van de belangrijkste aspecten die Alfa Romeo onder handen heeft genomen is het infotainmentsysteem. In het interieur is nu een compleet nieuw 8,8″ touchscreen te vinden. Voorheen was dit een 6,5″ scherm wat je nog niet aan kon raken. Althans, dan gebeurde er vrij weinig. Ook het scherm in het instrumentenpaneel is op de schop gegooid om alles weer wat logischer en overzichtelijker weer te geven.

De aanpassingen in het interieur blijven niet beperkt tot de schermen. Ook de middenconsole, de versnellingspook en het stuur zijn vernieuwd. In de middenconsole zijn grotere opbergvakken te vinden en je kunt je smartphone draadloos opladen. Op het stuur zijn onder meer de knoppen opnieuw ingedeeld. Dit heeft er alles mee te maken dat er enkele nieuwe systemen inzitten. Verder zijn de materialen die je overal in het interieur tegenkomt voortaan van hogere kwaliteit. Als klap op de vuurpijl is er bij de versnellingspook een Italiaans vlaggetje te vinden.

De 2020-uitvoeringen van de Giulia en Stelvio zijn ook voorzien van de nodige systemen om de bestuurder het werk uit handen nemen. Dit zijn onder meer lane keeping assist om je netjes binnen de lijntjes te houden, dodehoekdetectie en geavanceerde adaptieve cruise control. Alles bij elkaar betekent dit dat je met de vernieuwde Alfa’s nu op niveau 2 autonoom kunt rijden. Het wordt er dus makkelijker op, maar je moet nog wel je oogjes op de weg houden.

Alfa heeft van de gelegenheid gebruikt gemaakt om naamgeving de modelvarianten te herzien. Je hebt nu de basisversies, met daarboven de Super-versie en de Ti (Turismo Internazionale). De Super is ook in Business-uitvoering te krijgen. De meest sportieve versies zijn de Sprint, Veloce en Veloce Ti (alleen voor de Giulia). De Quadrifoglio zijn ze ook niet vergeten, maar die komt pas later in 2020.

Hoewel aan het uiterlijk niets gedaan is, kun je de 2020-uitvoering wel in een paar nieuwe kleurtjes bestellen. De Giulia is nu bijvoorbeeld ook verkrijgbaar in sappig groen. Alfisten die graag een beetje autonoom willen rijden kunnen vanaf begin 2020 bij de dealer terecht.

Ook interessant!

  • Video: Alfa Romeo Giulia GTAm doet 0-200 km/u
    Video: Alfa Romeo Giulia GTAm doet 0-200 km/u
  • De Alfa Romeo Giulia GTA is goedkoper geworden
  • Alfa Romeo Giulia GTA
    Alfa Romeo Giulia GTA alleen nog tweedehands te krijgen
  • Mijn Auto: Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio van Tibor
    Mijn Auto: Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio van Tibor

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

Alfa Romeo, Giulia, la-2019, stelvio

Vorig bericht: « Novitec neemt de SVJ onder handen
Volgend bericht: Glazen Fabriek voor de Volkswagen ID.3 »

Lees Interacties

Reacties

  1. dromedaris zegt

    19 november 2019 om 15:38

    Wat raar dat ze geen joter aan het exterieur hebben gewijzigd. Ik vond de lichten bij lancering reeds verouderd. Spijtige zaak!

    Login om te reageren
    • lecomte zegt

      19 november 2019 om 15:58

      @dromedaris: Joter?

      Login om te reageren
      • dromedaris zegt

        19 november 2019 om 18:41

        @lecomte: jota. Kon niet op het woord komen ?

        Login om te reageren
        • lecomte zegt

          19 november 2019 om 19:20

          @dromedaris: Oh hahaha! ?

          Login om te reageren
      • boriske zegt

        19 november 2019 om 19:43

        @lecomte: Dat zou voor volgend jaar zijn.

        Login om te reageren
    • Jochempie zegt

      19 november 2019 om 15:59

      @dromedaris: Geen geld voor nieuwe matrijzen, bovendien verkopen ze zo weinig auto’s dat de bumpermatrijzen die ze hebben nog in nieuwstaat verkeren.

      Login om te reageren
      • rvandereem zegt

        19 november 2019 om 17:23

        @jochempie: Stelvios zijn erg populair in Italië

        Login om te reageren
        • Jochempie zegt

          19 november 2019 om 17:57

          @rvandereem: Van Italië alleen kan een autofabrikant met zulke investeringen niet leven..

          Login om te reageren
      • dromedaris zegt

        19 november 2019 om 18:40

        @Jochempie: ik zie ze hier toch vaak rijden.

        Login om te reageren
        • stationcar zegt

          19 november 2019 om 20:59

          @dromedaris:
          Dat kan, als je buurman er één heeft bijvoorbeeld. De verkoopcijfers zijn meer dan verdrietig, die kan je gewoon opzoeken.

          Login om te reageren
        • Jochempie zegt

          20 november 2019 om 07:27

          @dromedaris: https://nl.wikipedia.org/wiki/Anekdotisch_bewijs

          Login om te reageren
    • flatsixx zegt

      19 november 2019 om 16:14

      @dromedaris: eens, net als bij de Ghibli…

      Login om te reageren
      • dees zegt

        19 november 2019 om 17:06

        @flatsixx: Alle huidige maseratis waren bij launch al op diverse vlakken flink verouderd.
        Hoop dat dit met PSA gaat veranderen.

        Login om te reageren
    • karaya zegt

      19 november 2019 om 20:42

      @dromedaris: Voor lichtjes moet je bij VAG zijn.

      Login om te reageren
    • bugboy zegt

      20 november 2019 om 18:45

      @dromedaris: Ik vind de Guillia veruit de mooiste in het segment.

      Login om te reageren
  2. viezefreddyw zegt

    19 november 2019 om 15:38

    Konden ze echt niets beters verzinnen bij de Stelvio voor de uitlaatjes? Wat ziet dat er zielig uit zeg.
    Ik vrees dat deze facelift niet veel zal doen aan de slechte verkoopcijfers. Zonde, want de Giulia in het groen ziet er zo wel erg mooi uit moet ik zeggen.

    Login om te reageren
    • chriscross zegt

      19 november 2019 om 15:45

      @viezefreddyw: viel mij ook meteen op, beetje jammer zo’n klein pijpie in een groot pijpie

      Login om te reageren
    • mashell zegt

      19 november 2019 om 16:48

      @viezefreddyw: dat is design. Het thema is “borsten”. Komt ook terug bij de twee bobbels op het dashboard.

      Login om te reageren
      • drdre1 zegt

        19 november 2019 om 19:35

        @mashell: aaaah. Schitterende auto’s ineens! ?

        Login om te reageren
    • milanomt zegt

      19 november 2019 om 18:45

      @viezefreddyw: Wat erg zeg inderdaad… Was bij het huidige model niet zo toch? Vond de uitlaten altijd mooi weggewerkt bij beiden!

      Login om te reageren
  3. artje zegt

    19 november 2019 om 15:44

    Helaas alweer gedateerd. De huidige designtrend zijn strakke en scherpe lijnen, niet deze bollige vormen.

    Login om te reageren
    • Jochempie zegt

      19 november 2019 om 16:00

      @artje: Uhu, vertel dat aan Ferrari, dat die Roma hopeloos verouderd oogt. De “strakke lijnen” waar je het over hebt zaten al in de BMW E60 uit 2003.

      Login om te reageren
      • bas2014 zegt

        19 november 2019 om 18:41

        @jochempie: Uhu… zeg je dat ook op verjaardagen enzo? Tenenkrommend.

        Verder is het idd zo dat de concepts veel strakkere lijnen hadden en het eindresultaat helaas een redelijke deceptie was.

        Login om te reageren
        • Jochempie zegt

          20 november 2019 om 07:26

          @bas2014: Ik vind de acceptatie van mijzelf belangrijker dan de acceptatie van onbekenden, dus da’s makkelijk.

          Login om te reageren
          • jagftype zegt

            20 november 2019 om 07:35

            @jochempie:

            Tjappie

            Login om te reageren
            • Jochempie zegt

              20 november 2019 om 09:27

              @jagftype: Wat is dat woord?

              Login om te reageren
    • cazzo046 zegt

      19 november 2019 om 17:28

      @artje: Misschien juist goed om je te onderscheiden van de (duitse) massa?

      Login om te reageren
      • caspart zegt

        19 november 2019 om 19:06

        @cazzo046:

        Idd, maar dan niet met dit design uit 2009.

        Login om te reageren
    • posthumus zegt

      19 november 2019 om 22:45

      @artje: Gelukkig is er dan een alternatief voor mensen die niet voor origami op 4 wielen gaan. Maar helaas is de massa trendgevoelig.

      Login om te reageren
  4. Robert zegt

    19 november 2019 om 15:46

    Autonoom rijden in een Italiaanse auto; dat wordt lekker dringen op de invoegstrook, permanent claxonneren en het definitieve afscheid van de richtingaanwijzer.

    Login om te reageren
    • brammetjedeb zegt

      19 november 2019 om 15:53

      @RRRobert: ?

      Login om te reageren
      • rvandereem zegt

        19 november 2019 om 17:21

        @brammetjedeb: Ik woon sinds 10 jaar in Italië. Op de autostrade, die meestal drie stroken aan elke kant hebben, rijdt iedereen op de middelste strook. italianen kijken goed om zich heen en vinden het daarom niet nodig richtingaanwijzers te gebruiken. Claxonneren doen ze alleen in uiterste nood. Een Italiaan heeft namelijk niet de neiging anderen te vertellen wat te doen.

        Login om te reageren
        • Robert zegt

          19 november 2019 om 18:14

          @rvandereem: #sarcasm

          Login om te reageren
        • karhengst zegt

          19 november 2019 om 19:33

          @rvandereem: Dat verklaart wel enigszins de sympathie voor de verkeerde kant.

          Login om te reageren
        • cazzo046 zegt

          20 november 2019 om 08:58

          @rvandereem: Dan woon je waarschijnlijk in Noord Italië, al eens afgedaald naar Puglia/Calabrië?

          Login om te reageren
          • rvandereem zegt

            20 november 2019 om 10:05

            @cazzo046: Een maand geleden mijn haar laten knippen in Tropea. En daarna cipolle di Tropea gegeten. En 15 km buiten Lecce haal ik mijn wijnen.

            Login om te reageren
            • cazzo046 zegt

              20 november 2019 om 10:26

              @rvandereem: Dan ben ik officieel jalours;)
              Prachtig, Zuid Italië, vaak op vakantie geweest.
              Maar om nou te zeggen dat er netjes gereden wordt, kan me de kustweg herinneren van Reggio Calabria naar Catanzaro, diverse bijna dood ervaringen onderweg;)

              Lecce is trouwens waanzinnig mooi.

              Login om te reageren
    • bischero zegt

      19 november 2019 om 16:11

      @RRRobert: let maar eens goed op, die richtingaanwijzer wordt in Italië meer gebruikt dan in Nederland. Te vaak zelfs, staat zowat permanent aan, zeker op de linkerbaan. Heerlijke? houding ?

      Login om te reageren
      • dailydriver zegt

        19 november 2019 om 23:06

        @bischero: zullen dan ook veel stuurkolom modules vervangen dan ook, of niet???

        Login om te reageren
    • rutgerg zegt

      19 november 2019 om 17:00

      @RRRobert: wees niet bang. Het zal meer kapot zijn dan dat het werkt.

      Login om te reageren
  5. Dutchdriftking zegt

    19 november 2019 om 15:47

    Kortom, extra kleuren en wielen, en de welkome update van de multimedia. Helaas niet voor in de markt, maar wat zou ik graag zo’n Giulia leasen!

    Login om te reageren
    • bischero zegt

      19 november 2019 om 16:11

      @dutchdriftking: hear hear!

      Login om te reageren
  6. bischero zegt

    19 november 2019 om 16:05

    De groene, zeker weten, die wordt het voor mij ?

    Login om te reageren
  7. bernoulli zegt

    19 november 2019 om 16:12

    Een Stelvio in Dacia Duster-Orange Atacama.

    Meh.

    Login om te reageren
  8. autodidact zegt

    19 november 2019 om 16:13

    Ik had meer wijzigingen verwacht. Voor mij prima, nu hoef ik geen nieuwe aan te schaffen!

    Login om te reageren
  9. poes zegt

    19 november 2019 om 16:47

    Wat een ongelooflijk slechte pers-foto’s… Die kleur van de Stelvio is niet om aan te gluren. Helpt het hele design naar de knoppen. En die pijpjes zijn natuurlijk ook een ontzettend sneu gezicht. Dat zien ze daar zelf toch ook wel??

    Login om te reageren
    • karhengst zegt

      19 november 2019 om 19:34

      @poes: Nee man, allemaal liefhebbers daar.

      Login om te reageren
    • karaya zegt

      19 november 2019 om 20:44

      @poes: Die pijpjes zijn echt, poes.

      Login om te reageren
    • posthumus zegt

      19 november 2019 om 22:47

      @poes: Die trend met die pijpjes mogen ze wat mij betreft sowieso afknallen. Ook “goed weggewerkte” pijpje zijn toch de ultieme sneuheid

      Login om te reageren
  10. jaapiyo zegt

    19 november 2019 om 17:12

    Prima update. Blij dat Alfa het voorbeeld van BMW volgt en naast de touchbediening ook nog een draaiknop aanbiedt. Extra kleurtje is ook welkom, maar het mogen er nog een stuk meer zijn, want het palet is nu vrij beperkt. Wordt tijd voor een Individual program.

    Login om te reageren
  11. Paul58 zegt

    19 november 2019 om 17:18

    Prima wijziging. Een goede infotainment was naar mijn mening het enige wat nog ontbrak. Qua rijden en sturen is dit wel de benchmarkt (althans als je van sportief en direct rijden houdt). Blijf het een mooie verschijning vinden (misschien wel steeds mooier sinds introductie 2016) wanneer je een guilia in je binnenspiegel ziet. Stelvio vind ik maar niks, net zoals veel andere SUV’s, simpelweg niet mijn ding. Doe mij maar de 280pk veloce uitvoering.

    Login om te reageren
  12. tvr1974 zegt

    19 november 2019 om 17:46

    Ipv die “updates” hadden ze beter een

    Login om te reageren
  13. tvr1974 zegt

    19 november 2019 om 17:47

    Hybride model oid kunnen lanceren . Dat zou misschien wat zoden aan de dijk zette

    Login om te reageren
    • boriske zegt

      19 november 2019 om 19:46

      @tvr1974: Komt er aan… met 60pk elektromotor. model 180pk + 60 elktro. en dan de veloce 280 + 60 = 340 pk.

      Login om te reageren
  14. quadrajeep zegt

    19 november 2019 om 18:08

    Pfff. De azijn was zeker weer in de aanbieding.
    Geweldige auto, wij hebben de Giulia sinds april 2019 en zijn zeer tevreden.
    2.0 met 320pk Squadra tuning is geweldig. Mooie update en kleuren.

    Login om te reageren
    • SpiderIV zegt

      19 november 2019 om 19:27

      @quadrajeep: is ook echt een geweldige auto. Nu al bijna 2 jaar een 2.0 en echt fijn rijden. Nb ik vind persoonlijk die console update minder geslaagd, beetje veel bling bling.

      Login om te reageren
    • por100 zegt

      20 november 2019 om 09:38

      @quadrajeep: goeie keus hoor. Heb je ook het performance-pack?

      Login om te reageren
  15. SvenskaAeroplanAB zegt

    19 november 2019 om 18:48

    Pwoah, mooi interieur op foto 7 zeg!

    Login om te reageren
  16. stationcar zegt

    19 november 2019 om 20:04

    Man man man, dat uiterlijk dat is toch jammer zeg, hadden ze de kans om de foutjes weg te werken en de boel wat strakker te maken doen ze het niet. Zonde, want ze waren bij de introductie al verouderd, maar echt mooi worden ze ook niet oud. Helaas pindakaas.

    Login om te reageren
  17. technofreak zegt

    19 november 2019 om 20:40

    Het is van alles nét niks.
    Design van de buitenkant: geweldig goed, maar niet spannend.
    Interieur: ziet er fraai uit, maar tegen het saaie aan.
    rijgedrag: fijn, maar niet adembenemend

    Een beetje alsof je een Opel Insignia koopt. Maar dan uit Italië.
    Goed en degelijk, maar wel mèh.

    Login om te reageren
    • karaya zegt

      19 november 2019 om 20:42

      @technofreak: Welke auto in z’n klasse heeft een beter rijgedrag?

      Login om te reageren
      • ouwedibbes83 zegt

        19 november 2019 om 23:20

        @karaya: Wouter was erg positief over de M340i, die is wss wel iets duurder dan een Veloce

        Login om te reageren
    • Paul58 zegt

      20 november 2019 om 10:37

      @technofreak: lijkt me toch echt een kwestie van smaak. Ik vind het design namelijk verre van saai. Het rijgedrag? Heeft Alfa eindelijk weer eens een RWD met uiterst sportief DNA is ook ook niet goed. Ik ben oprecht benieuwd wat jij qua rijden beter vind? Ik was helemaal lyrisch en heb genoeg alternatieven mogen proberen. En dan nog het vergelijk met een insignia, volgens mij heb jij daar nog nooit in gereden, of in de guilia niet. Dat is totaal niet te vergelijken namelijk. Bijna het tegenovergestelde qua rijgevoel.

      Login om te reageren
      • technofreak zegt

        20 november 2019 om 11:07

        @kevin1989 en @karaya: lezen jullie met je ogen, of met je onderbuik?
        “rijgedrag: fijn, maar niet adembenemend”: staat daar dat het een schijtauto is om te rijden, of maken jullie dat er van rechtsdragend, net onder de navel? ;-)

        Login om te reageren
        • karaya zegt

          20 november 2019 om 13:37

          @technofreak: Welke auto in die klasse heeft wel een adembenemend rijdgedrag volgens jou?

          Als die niet bestaat lijkt het me een beetje overbodig om het erbij te vermelden.

          De enige kandidaat is de 3- serie. Heb de nieuwe niet gereden maar het lijkt me sterk dat die een klasse beter is dan de Giulia. De oude is dat zeker niet. (absolute vedette of niet)

          En de Insignia erbij halen als vergelijkingsmateriaal lijkt me een teken van kwade intenties. Die is net zo dynamisch als een broodje makreel.

          Login om te reageren
          • freezzr zegt

            20 november 2019 om 22:34

            @karaya: heb de nieuwe gereden en die is echt heel fijn. Het interieur ziet er ook echt top uit. Als je daar in gereden hebt wil je niet meer zo’n verouderde Giulia…

            Login om te reageren
            • karaya zegt

              21 november 2019 om 09:21

              @freezzr: Ik zie dat verouderde niet, maar ik ben dan ook niet van de playstation generatie.

              Zoals ik al eerder opmerkte, het lijkt me sterk dat de nieuwe drie qua rijgedrag over de Giulia heen gaat. Dat de 3 vol met moderne gadgets zit geloof ik meteen.

              Login om te reageren
              • freezzr zegt

                21 november 2019 om 11:49

                @karaya: PlayStation-generatie? Wat betekent dat? Ik ben 40. Is dat een compliment dan?

              • karaya zegt

                21 november 2019 om 13:42

                @freezzr: Ik ben bijna 48.

            • autodidact zegt

              21 november 2019 om 15:46

              @freezzr: …totdat je in zo’n Giulia gereden hebt.

              Login om te reageren
  18. karaya zegt

    19 november 2019 om 20:46

    Een motor met een pk of 400 tussen de Veloce en de Q dat mis ik.

    Lijkt me niet zo moeilijk.

    En een scherpere Quadrifoglio.

    Login om te reageren
    • por100 zegt

      20 november 2019 om 09:40

      @karaya: nee idd, gewoon een guilia 2.0 kopen en die stage 2 tunen

      Login om te reageren
      • karaya zegt

        20 november 2019 om 13:32

        @por100: Zit je op 320pk voor zover ik weet.

        Login om te reageren
  19. markie123 zegt

    19 november 2019 om 21:58

    “er zat een update van de Giulia en Stelvio aan zat te komen.” Hoe zat was je?

    Login om te reageren
  20. Dutchcarwizard zegt

    20 november 2019 om 07:46

    Het is wel fijn om te weten dat deze modellen over tien jaar nog steeds in productie zijn..

    Login om te reageren
  21. mwti zegt

    21 november 2019 om 07:14

    Best knap om een auto te bouwen die iedereen mooi vindt maar niemand koopt/least.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North