• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Facelift onderweg voor het hele Alfa Romeo-gamma

Auteur: Loek, gepost 1 november 2019 om 20:04 – 37 Reacties

Dit zijn de Alfa Romeo Giulia en Stelvio Quadrifoglio NRING


Enorm veel modellen, natuurlijk.

We kunnen nog steeds genieten van Alfa Romeo. Met voor het eerst een SUV in het gamma, aanvullend op de Giulia, heeft het merk twee bijzonder fraaie auto’s in het assortiment. De grote Duitsers van de troon stoten is nog een brug te ver, maar je moet ergens beginnen. Vernieuwing op zijn Alfa’s gaat ietwat langzaam. Het derde model, de Tonale, laat nog even op zich wachten. Ze houden het volgend jaar ‘rustig’: er komt een facelift voor de Giulia en Stelvio.

Dat maken we op uit een post op een Italiaans forum. Een lijst updates voor de Alfa’s. Kijk zelf maar:

Alfa Romeo Facelifts

Voor als je het niet helemaal goed kunt lezen, de vernieuwingen zijn best fors. Alles wat je aanraakt wordt gewijzigd, bijvoorbeeld de middenconsole, versnellingspook, het stuurwiel en de schakelaars. En over aanraken gesproken: het 6,5 inch scherm wat bediend wordt met een iDrive-achtige controller, verandert naar een 8,8 inch touchscreen. Een grotere unit met meer functionaliteit. Ook worden meer veiligheidsfeatures toegevoegd en bijgevoegd in het standaardassortiment, waardoor niveau II autonomie mogelijk is. Zo wordt Forward Collision Warning standaard, bijvoorbeeld. Beide auto’s krijgen de kleuren Anodized Blue en Lunare White in het assortiment. En bij de Stelvio wordt het mogelijk om de bumpers mee te spuiten, om de look iets minder SUV-achtig te maken.

En zo zijn er nog een aantal meer veranderingen. Een best aardige vernieuwing voor de Alfa’s. Of deze veranderingen al gelijk invloeden vanuit de PSA-stal krijgen, dat weten we niet.

Ook interessant!

  • Video: Alfa Romeo Giulia GTAm doet 0-200 km/u
    Video: Alfa Romeo Giulia GTAm doet 0-200 km/u
  • Alfa Romeo draait de boel om met de C41
  • collectables alfa romeo gt
    Alfa Romeo GT 3.2 V6
  • De Alfa Romeo Giulia GTA is goedkoper geworden

Nieuwste artikelen

  • BREEK: BMW iX3 komt volgend jaar ook met echte premium
  • Biem! Hoe vaak crasht die Tesla Robotaxi nu eigenlijk?
  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
FacebookTweetPinLinkedIn

Alfa Romeo, facelift, Giulia, stelvio

Vorig bericht: « Elon Musk wil Porsche Taycan helemaal slopen met update
Volgend bericht: Koop een geweldige retro-supercar uit onverwachte hoek »

Lees Interacties

Reacties

  1. alfapeter zegt

    1 november 2019 om 20:13

    De middenconsole met iets minder hard plastic lijkt de meest zichtbare wijziging.
    https://www.carscoops.com/2019/10/2020-alfa-romeo-giulia-and-stelvio-updates-revealed-interior-gets-quality-overhaul/

    Login om te reageren
    • dwfc zegt

      1 november 2019 om 20:55

      @alfapeter: Zit er harde plastic in een Alfa ??

      Login om te reageren
  2. SvenskaAeroplanAB zegt

    1 november 2019 om 20:19

    Mooi, en ook wel hard nodig. Ik ben geen ‘duitse-dashboard-knuffelaar’, maar als ik in de Giulia rij, valt me het materiaalgebruik en afwerking wel errrrg tegen. Nog niet zo erg als de Jaguar XE trouwens. Dat is pas echt om te huilen. Beiden mooie auto’s, maar ben wellicht teveel verwend…

    Login om te reageren
    • dromedaris zegt

      1 november 2019 om 20:22

      @svenskaaeroplanab: inderdaad. Net hetzelfde gevoel heb ik met de “premiums” van de Fransen (bv. de nieuwe 508) als je dit vergelijkt met de Duitse drie.

      Login om te reageren
      • autodidact zegt

        1 november 2019 om 22:36

        @dromedaris: het glitter interieur van een C-klasse is anders ook niet veel meer dan schone schijn.

        Login om te reageren
    • racerx zegt

      3 november 2019 om 05:36

      @svenskaaeroplanab: denk dat laatste, ik vind beide een prima cockpit hebben, met een leuk ontwerp bovendien. Kan ook zijn dat interieurkwaliteit boven een bepaald niveau me weinig meer kan schelen. Goed is goed.

      Login om te reageren
  3. Rohrl-fan zegt

    1 november 2019 om 20:21

    Ben ik nu echt de enige die de voorkeur geeft aan een iDrive style controller ipv een touch screen?

    Geen vingerafdrukken op je scherm + veel intuitiever te gebruiken en dus veiliger.

    De trend om meer en meer naar touch screens te gaan vind ik persoonlijk écht een achteruitgang!

    Login om te reageren
    • alfapeter zegt

      1 november 2019 om 20:22

      @rohrl-fan: Volledig met je eens.

      Login om te reageren
    • viezefreddyw zegt

      1 november 2019 om 20:31

      @rohrl-fan: Nee, zeker niet. Ben het helemaal met je eens. Veel gebruiksvriendelijker ook.

      Login om te reageren
    • pignon zegt

      1 november 2019 om 20:51

      @rohrl-fan: zeker met je eens! En als linkshandige die schermen bedienen is extra gecompliceerd.

      Login om te reageren
      • Hubert zegt

        1 november 2019 om 23:47

        @pignon:

        En als linkshandige een controller bedienen lukt wel? Raar…

        Login om te reageren
    • sportevo zegt

      1 november 2019 om 21:08

      @rohrl-fan: ik kan nooit lekker op een touchscreen de juiste dingen invoeren/knoppen aanraken omdat je toch beweegt tijdens het rijden. Doe mij maar gewoon conventionele knoppen icm een idrive systeem. Dus nee, je bent zeker niet de enige.

      Login om te reageren
    • dwfc zegt

      1 november 2019 om 21:19

      @rohrl-fan: Koop een reeks 7, dan heb je beide!

      Login om te reageren
    • autodidact zegt

      1 november 2019 om 22:46

      @rohrl-fan: helemaal eens!

      Login om te reageren
    • stfu zegt

      1 november 2019 om 22:59

      @rohrl-fan: iDrive is sloom man. Elke keer maar overal doorheen scrollen en elke keer apart een letter selecteren. Vaak nog in een verplichte volgorde. En je kijkt alsnog naar je scherm… Dus nee, met mijn touchscreen gaat het tig keer sneller. En dus veiliger.

      Login om te reageren
    • posthumus zegt

      2 november 2019 om 02:40

      @rohrl-fan: wat is er mis met gewone knoppen?

      Login om te reageren
      • mashell zegt

        2 november 2019 om 07:25

        @posthumus:.veel te veel functies om voor elke functie een knop te kunnen hebben. Het werd ook al snel onoverzichtelijk.

        Login om te reageren
    • mashell zegt

      2 november 2019 om 07:36

      @rohrl-fan: vanuit ergonomisch oogpunt heb je helemaal gelijk maar kijk eens om je heen, in de trein, op het perron, in de klas, op de fiets, in het restaurant, achter het stuur van de auto, werkelijk overal zie je mensen met een touchscreen in de weer. Ze zijn verliefd op die dingen, er aan verslaafd zelfs. Geen wonder toch dat de autofabrikanten de mensen voorzien van dat waar ze zo van houden.

      Login om te reageren
    • inbedrijf zegt

      2 november 2019 om 11:04

      @rohrl-fan: verandering is lastig. Maar het doel is uiteindelijk dat je alles via voice commando’s gaat doen.

      Login om te reageren
  4. moveyourmind zegt

    1 november 2019 om 20:44

    Maar wacht… Er is meer!

    Als je nú de spiksplinterfonkelnagelnieuwe Stelvio bestelt, krijg je niet één, niet twee, niet drie, maar maar liefst TWAALF maanden gratis satelietradio!

    En dat niet alleen, voor de eerste honderd kopers doen we er een jaar lang gratis updates bij! U hoort het goed, gratis! En geloof het of niet, maar liefst een jaar lang!
    Zodat u pas in 2021, en dat duurt nog maar liefst 31566926 seconden, zelf betaalde updates aan hoeft te schaffen…

    Bestel dus vandaag nog de Stelvio!

    En om het u makkelijker te maken hebben we het aantal mogelijke configuraties ook nog eens teruggeschroefd, zodat u geen kostbare tijd verspilt met moeilijke keuzes…

    Login om te reageren
    • dwfc zegt

      1 november 2019 om 20:57

      @moveyourmind: Jij moet onmiddellijk de marketing in en een % bedingen op de omzetstijging :-)

      Login om te reageren
  5. ericd zegt

    1 november 2019 om 21:02

    AutoCar weet te berichten dat veel plannen zullen worden geschrapt: https://www.autocar.co.uk/car-news/new-cars/alfa-romeo-scraps-plans-new-gtv-and-8c-models

    Login om te reageren
    • markos78 zegt

      1 november 2019 om 21:21

      @ericd: jammer. En die Tagliatellio suv dan wel maken…
      Een Alfa moet gewoon zo gruwelijk sexy zijn dat zelfs je vrouw er jaloers op wordt.
      En met zo’n dikbilsuv gaat dat niet gebeuren. Met een 8C wel.

      Login om te reageren
    • Rob zegt

      1 november 2019 om 22:29

      @ericd:
      Dus Alfa Romeo gaat wederom haar jaarlijkse 10 jaren plan niet waarmaken.
      Goh.

      Login om te reageren
  6. rutgerg zegt

    1 november 2019 om 21:14

    Na het nieuws van gisteren zal het wel een stelvio op basis van de 5008/ Grandland X worden en de Giulia op basis van de 508/insignia. Top. Achja veel minder dan het nu is kan het miet worden bij Alfa.

    Login om te reageren
    • dwfc zegt

      1 november 2019 om 21:17

      @rutgerg: Met een Franse motor erin gelepeld …schaalvergroting hé.
      Voor een ” echte ” Alfa te kopen moet je 30 jaar terug de tijd in !

      Login om te reageren
      • bernoulli zegt

        2 november 2019 om 11:06

        @dwfc: zo’n 164 had inderdaad niks van doen met Saab, Fiat en Lancia. ;)

        Login om te reageren
    • Paul58 zegt

      1 november 2019 om 21:34

      @rutgerg: laten we hopen van niet. ‘Veel minder kan het niet worden voor alfa’ je doelt neem ik aan op de financiële/ markt positie? Qua rijdersauto’s zijn de Guilia en Stelvio perfect en geroemd. Dat is ook waar Alfa rijders van houden. Alfa heeft alleen een cash cow nodig welke een breder publiek aanspreekt.

      Login om te reageren
    • autodidact zegt

      1 november 2019 om 22:51

      @rutgerg: Een Mito op basis van de 208 kan prima. Maar een Giulia op basis van een 508 is niet geloofwaardig. Zolang ze dat snappen vind ik het goed.

      Login om te reageren
      • rutgerg zegt

        2 november 2019 om 10:46

        @autodidact: de 159, de publiekslieveling hier, was onderhuids ook een soort opel toch. Niets is ondenkbaar :-)

        Login om te reageren
  7. Paul58 zegt

    1 november 2019 om 21:29

    Dit moet na de facelift toch een (nog meer) heerlijke auto worden!? De huidige Guilia is al perfect qua rijden als je van sportiviteit houdt. Stuurt ongelofelijk scherp en rwd. Enige wat ontbeerde en waar alfa duidelijk op achterloopt is infotainment. Wanneer dit ook op orde is zal het zeker een mooie optie zijn wanneer je een keer niet voor een 3 serie wil gaan. Hoop dat we guilia’s meer op het straatbeeld gaan zien.

    Login om te reageren
    • autodidact zegt

      1 november 2019 om 22:34

      @kevin1989: gebruik Apple CarPlay en je hebt verder nergens last van!

      Login om te reageren
  8. Dutchdriftking zegt

    1 november 2019 om 21:56

    Het is een mooi merk. Maar we worden er soms wel eem beetje moe van.

    Login om te reageren
  9. geelbarrel zegt

    2 november 2019 om 00:57

    Ff flauw doen… (mag toch als je zelf n Giulia rijdt..?) ….Ideale concernauto:
    Wegligging van een Opel
    Corrosiepreventie van een Alfa
    Styling van een Citroën
    Stuur van een Peugeot
    Bedrading van een Fiat
    Overal chroom van een Chrysler
    Lekkages van een Jeep
    Verbruik van een Hellephant

    Login om te reageren
    • Paul58 zegt

      2 november 2019 om 01:08

      @geelbarrel: haha dat zal de cash cow worden welke alfa Romeo nodig heeft hehe

      Login om te reageren
    • mashell zegt

      2 november 2019 om 07:27

      @geelbarrel: maar op die manier wel erg veel karakter!

      Login om te reageren
  10. rotarypowah zegt

    2 november 2019 om 10:34

    “En bij de Stelvio wordt het mogelijk om de bumpers mee te spuiten, om de look iets minder SUV-achtig te maken.”
    Is die Stelvio dan serieus te krijgen met zwarte (ongespoten) plastic bumpers? Nog nooit gezien.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North