Facelift onderweg voor het hele Alfa Romeo-gamma

Auteur: , 37 Reacties

Enorm veel modellen, natuurlijk.

Dit zijn de Alfa Romeo Giulia en Stelvio Quadrifoglio NRING

We kunnen nog steeds genieten van Alfa Romeo. Met voor het eerst een SUV in het gamma, aanvullend op de Giulia, heeft het merk twee bijzonder fraaie auto’s in het assortiment. De grote Duitsers van de troon stoten is nog een brug te ver, maar je moet ergens beginnen. Vernieuwing op zijn Alfa’s gaat ietwat langzaam. Het derde model, de Tonale, laat nog even op zich wachten. Ze houden het volgend jaar ‘rustig’: er komt een facelift voor de Giulia en Stelvio.

Dat maken we op uit een post op een Italiaans forum. Een lijst updates voor de Alfa’s. Kijk zelf maar:

Alfa Romeo Facelifts

Voor als je het niet helemaal goed kunt lezen, de vernieuwingen zijn best fors. Alles wat je aanraakt wordt gewijzigd, bijvoorbeeld de middenconsole, versnellingspook, het stuurwiel en de schakelaars. En over aanraken gesproken: het 6,5 inch scherm wat bediend wordt met een iDrive-achtige controller, verandert naar een 8,8 inch touchscreen. Een grotere unit met meer functionaliteit. Ook worden meer veiligheidsfeatures toegevoegd en bijgevoegd in het standaardassortiment, waardoor niveau II autonomie mogelijk is. Zo wordt Forward Collision Warning standaard, bijvoorbeeld. Beide auto’s krijgen de kleuren Anodized Blue en Lunare White in het assortiment. En bij de Stelvio wordt het mogelijk om de bumpers mee te spuiten, om de look iets minder SUV-achtig te maken.

En zo zijn er nog een aantal meer veranderingen. Een best aardige vernieuwing voor de Alfa’s. Of deze veranderingen al gelijk invloeden vanuit de PSA-stal krijgen, dat weten we niet.



37 reacties

Een jaar lang je auto voltanken met korting Bepaal zelf wat je betaalt!.
De middenconsole met iets minder hard plastic lijkt de meest zichtbare wijziging.
https://www.carscoops.com/2019/10/2020-alfa-romeo-giulia-and-stelvio-updates-revealed-interior-gets-quality-overhaul/
@alfapeter: Zit er harde plastic in een Alfa ??
Mooi, en ook wel hard nodig. Ik ben geen ‘duitse-dashboard-knuffelaar’, maar als ik in de Giulia rij, valt me het materiaalgebruik en afwerking wel errrrg tegen. Nog niet zo erg als de Jaguar XE trouwens. Dat is pas echt om te huilen. Beiden mooie auto’s, maar ben wellicht teveel verwend…
@svenskaaeroplanab: inderdaad. Net hetzelfde gevoel heb ik met de “premiums” van de Fransen (bv. de nieuwe 508) als je dit vergelijkt met de Duitse drie.
@dromedaris: het glitter interieur van een C-klasse is anders ook niet veel meer dan schone schijn.
@svenskaaeroplanab: denk dat laatste, ik vind beide een prima cockpit hebben, met een leuk ontwerp bovendien. Kan ook zijn dat interieurkwaliteit boven een bepaald niveau me weinig meer kan schelen. Goed is goed.
Ben ik nu echt de enige die de voorkeur geeft aan een iDrive style controller ipv een touch screen?

Geen vingerafdrukken op je scherm + veel intuitiever te gebruiken en dus veiliger.

De trend om meer en meer naar touch screens te gaan vind ik persoonlijk écht een achteruitgang!
@rohrl-fan: Volledig met je eens.
@rohrl-fan: Nee, zeker niet. Ben het helemaal met je eens. Veel gebruiksvriendelijker ook.
@rohrl-fan: zeker met je eens! En als linkshandige die schermen bedienen is extra gecompliceerd.
@pignon:

En als linkshandige een controller bedienen lukt wel? Raar…
@rohrl-fan: ik kan nooit lekker op een touchscreen de juiste dingen invoeren/knoppen aanraken omdat je toch beweegt tijdens het rijden. Doe mij maar gewoon conventionele knoppen icm een idrive systeem. Dus nee, je bent zeker niet de enige.
@rohrl-fan: Koop een reeks 7, dan heb je beide!
@rohrl-fan: helemaal eens!
via Android app
@rohrl-fan: iDrive is sloom man. Elke keer maar overal doorheen scrollen en elke keer apart een letter selecteren. Vaak nog in een verplichte volgorde. En je kijkt alsnog naar je scherm… Dus nee, met mijn touchscreen gaat het tig keer sneller. En dus veiliger.
@rohrl-fan: wat is er mis met gewone knoppen?
@posthumus:.veel te veel functies om voor elke functie een knop te kunnen hebben. Het werd ook al snel onoverzichtelijk.
@rohrl-fan: vanuit ergonomisch oogpunt heb je helemaal gelijk maar kijk eens om je heen, in de trein, op het perron, in de klas, op de fiets, in het restaurant, achter het stuur van de auto, werkelijk overal zie je mensen met een touchscreen in de weer. Ze zijn verliefd op die dingen, er aan verslaafd zelfs. Geen wonder toch dat de autofabrikanten de mensen voorzien van dat waar ze zo van houden.
@rohrl-fan: verandering is lastig. Maar het doel is uiteindelijk dat je alles via voice commando’s gaat doen.
Maar wacht… Er is meer!

Als je nú de spiksplinterfonkelnagelnieuwe Stelvio bestelt, krijg je niet één, niet twee, niet drie, maar maar liefst TWAALF maanden gratis satelietradio!

En dat niet alleen, voor de eerste honderd kopers doen we er een jaar lang gratis updates bij! U hoort het goed, gratis! En geloof het of niet, maar liefst een jaar lang!
Zodat u pas in 2021, en dat duurt nog maar liefst 31566926 seconden, zelf betaalde updates aan hoeft te schaffen…

Bestel dus vandaag nog de Stelvio!

En om het u makkelijker te maken hebben we het aantal mogelijke configuraties ook nog eens teruggeschroefd, zodat u geen kostbare tijd verspilt met moeilijke keuzes…
@moveyourmind: Jij moet onmiddellijk de marketing in en een % bedingen op de omzetstijging :-)
AutoCar weet te berichten dat veel plannen zullen worden geschrapt: https://www.autocar.co.uk/car-news/new-cars/alfa-romeo-scraps-plans-new-gtv-and-8c-models
@ericd: jammer. En die Tagliatellio suv dan wel maken…
Een Alfa moet gewoon zo gruwelijk sexy zijn dat zelfs je vrouw er jaloers op wordt.
En met zo’n dikbilsuv gaat dat niet gebeuren. Met een 8C wel.
@ericd:
Dus Alfa Romeo gaat wederom haar jaarlijkse 10 jaren plan niet waarmaken.
Goh.
Na het nieuws van gisteren zal het wel een stelvio op basis van de 5008/ Grandland X worden en de Giulia op basis van de 508/insignia. Top. Achja veel minder dan het nu is kan het miet worden bij Alfa.
@rutgerg: Met een Franse motor erin gelepeld …schaalvergroting hé.
Voor een ” echte ” Alfa te kopen moet je 30 jaar terug de tijd in !
@dwfc: zo’n 164 had inderdaad niks van doen met Saab, Fiat en Lancia. ;)
@rutgerg: laten we hopen van niet. ‘Veel minder kan het niet worden voor alfa’ je doelt neem ik aan op de financiële/ markt positie? Qua rijdersauto’s zijn de Guilia en Stelvio perfect en geroemd. Dat is ook waar Alfa rijders van houden. Alfa heeft alleen een cash cow nodig welke een breder publiek aanspreekt.
@rutgerg: Een Mito op basis van de 208 kan prima. Maar een Giulia op basis van een 508 is niet geloofwaardig. Zolang ze dat snappen vind ik het goed.
@autodidact: de 159, de publiekslieveling hier, was onderhuids ook een soort opel toch. Niets is ondenkbaar :-)
Dit moet na de facelift toch een (nog meer) heerlijke auto worden!? De huidige Guilia is al perfect qua rijden als je van sportiviteit houdt. Stuurt ongelofelijk scherp en rwd. Enige wat ontbeerde en waar alfa duidelijk op achterloopt is infotainment. Wanneer dit ook op orde is zal het zeker een mooie optie zijn wanneer je een keer niet voor een 3 serie wil gaan. Hoop dat we guilia’s meer op het straatbeeld gaan zien.
@kevin1989: gebruik Apple CarPlay en je hebt verder nergens last van!
Het is een mooi merk. Maar we worden er soms wel eem beetje moe van.
Ff flauw doen… (mag toch als je zelf n Giulia rijdt..?) ….Ideale concernauto:
Wegligging van een Opel
Corrosiepreventie van een Alfa
Styling van een Citroën
Stuur van een Peugeot
Bedrading van een Fiat
Overal chroom van een Chrysler
Lekkages van een Jeep
Verbruik van een Hellephant
@geelbarrel: haha dat zal de cash cow worden welke alfa Romeo nodig heeft hehe
@geelbarrel: maar op die manier wel erg veel karakter!
“En bij de Stelvio wordt het mogelijk om de bumpers mee te spuiten, om de look iets minder SUV-achtig te maken.”
Is die Stelvio dan serieus te krijgen met zwarte (ongespoten) plastic bumpers? Nog nooit gezien.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).