• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Officieel: Huracán passeert Gallardo in aantallen

Auteur: RubenPriest, gepost 15 oktober 2019 om 07:47 – 22 Reacties

Officieel: Huracán passeert Gallardo in aantallen


En daarmee is de meest geproduceerde Lamborghini niet langer de Gallardo.

De Lamborghini Gallardo was een hit. Voor een supercar was de auto lang in productie ook. De Gallardo rolde maar liefst 10 jaar lang van de band in Italië. De auto groeide uit tot hét succes van Lamborghini. In die 10 jaar produceerde het merk 14.022 stuks van de Gallardo. De productie duurde van 2003 tot 2013.

Het is een kwestie van tijd voordat de veel praktischere Urus de Gallardo zal inhalen. Voordat het zover is komt de Huracán om de hoek kijken. De opvolger van de Gallardo heeft zijn oudere broertje ingehaald en daar had de Huracán geen 10 jaar voor nodig. In vijf jaar tijd rolde Huracán nummer 14.022 van de band.

Lamborghini weet het model nog altijd actueel te houden door verschillende varianten van de auto uit te brengen. Het begon met de coupé en later de Spyder. Toen kwam de Performante in 2017 en een jaar later de Performante Spyder. Dit jaar introduceerde Lamborghini de Huracán EVO in zowel coupé als Spyder-vorm.

Nummer 14.022 is een Huracán EVO coupé in de kleur Grigio Titans. De auto gaat naar een klant in Zuid-Korea. De leveringen van de EVO begonnen in juni van dit jaar.

Officieel: Huracán passeert Gallardo in aantallen

Ook interessant!

  • Lamborghini Huracán STO rijtest video
    Lamborghini Huracán STO rijtest video
  • Video: deze Lamborghini Huracán crash zag iedereen aankomen
    Video: deze Lamborghini Huracán crash zag iedereen aankomen
  • Beer sloopt deur van Lamborghini
    Video: beer sloopt deur Lamborghini
  • Video: Lamborghini Huracan STO is bloedverziekend snel op Hockenheim
    Video: Lamborghini Huracan STO is bloedverziekend snel op Hockenheim

Nieuwste artikelen

  • Hoeveel zakelijke youngtimers zijn er eigenlijk?
  • Duurste Nissan van Marktplaats kan er maar eentje zijn
  • WTF: Invalidenplek rondom auto geverfd, parkeerder krijgt toch boete
  • Autoblog-lezer bezoekt prachtige verzameling
FacebookTweetPinLinkedIn

Coupe, gallardo, grijs, huracan, Huracan-EVO, Lamborghini

Vorig bericht: « Elektrisch rijden in het B-segment: de keuzes
Volgend bericht: Gelekt: dit is de Volkswagen Golf 8 »

Lees Interacties

Reacties

  1. flatsixx zegt

    15 oktober 2019 om 08:11

    Ik dacht gek genoeg echt veel meer dan 14k. Blijven gave wagens

    Login om te reageren
  2. schreute01 zegt

    15 oktober 2019 om 08:12

    En toch een prestatie van de Gallardo. Die werd ook geproduceerd in een tijd van economische crisis.

    Login om te reageren
    • stfu zegt

      15 oktober 2019 om 16:14

      @schreute01: Kon men van een dure grote Lambo/Ferrari/Bentley in ieder geval een stapje terug doen. Was toen heel gebruikelijk.

      Login om te reageren
      • autodidact zegt

        15 oktober 2019 om 16:33

        @stfu: Je wist niet beter. Want je had niks.

        Login om te reageren
  3. competition102 zegt

    15 oktober 2019 om 08:14

    Minstens 14.022 Huracan-fans zullen het met me oneens zijn, maar waar ik de Gallardo nog wel kon pruimen, vind ik de Huracan hondslelijk. Wanneer gaat Lamborghini weer mooie auto’s bouwen??

    Login om te reageren
    • viezefreddyw zegt

      15 oktober 2019 om 08:17

      @competition102: Eens. De Gallardo is een stuk mooier vind ik. Net als de Murcielago. Schitterende wagen, zeker de eerste generatie en natuurlijk die monsterlijke SV. Fraaier dan de Aventador.

      Login om te reageren
      • harrie zegt

        15 oktober 2019 om 11:49

        @viezefreddyw:
        Eens, de Donckerwolke designs zijn echt iconisch waar de nieuwe modellen voledig in lijn liggen met het hedendaagse Audi.
        Enkel doorgesnoven design zonder enkele Italiaanse elegantie en flair.

        Login om te reageren
    • Reimon zegt

      15 oktober 2019 om 08:18

      @competition102: mooie auto’s bouwen was volgens mij nooit een wens van Lamborghini (hallo LM002!)

      Gave stieren bouwen, dat lukt ze nog steeds!

      Login om te reageren
  4. Dutchdriftking zegt

    15 oktober 2019 om 08:19

    Eerlijk gezegd vind ik de Evo niet echt geslaagd. Net als bij de Facelift R8 net even te veel lijntjes. De ultieme Huracan is een oranje Performante.

    Login om te reageren
    • JanJansen zegt

      15 oktober 2019 om 08:36

      @dutchdriftking: de ultieme Lambo is een Miura of een Countach zonder vleugels of sideskirts (de originele eerste versie)

      Login om te reageren
      • Dutchdriftking zegt

        15 oktober 2019 om 09:11

        @janjansen: Tja, lastig. Een Miura of vroege Countach is schitterend. Maar een dikke Countach 5000QV (niet de 25 anniversary natuurlijk) vind ik ook fantastisch! Mijn droom Lamborghini blijft toch de Murcielago SV.

        Login om te reageren
    • enricoleerdam zegt

      15 oktober 2019 om 08:47

      @dutchdriftking: de lp610-4 vind ik prachtig, de EVO heeft idd teveel lijnen

      Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      15 oktober 2019 om 09:09

      @dutchdriftking: Daar heeft niet alleen Lambo, maar ook Audi last van. Het pre facelift-model klopt meestal wel, maar bij de facelift worden er altijd onnodige lijntjes aan toegevoegd waardoor het design verpest wordt.

      Login om te reageren
      • Dutchdriftking zegt

        15 oktober 2019 om 09:43

        @berlinetta: Tja, hangt een beetje af van het model. Maar als je de B6 en B7 A4 neemt heb je zeker een punt. Bij de B8 en de B8.5 moest ik best wel even wennen, maar uiteindelijk vind ik die juist wel mooier geworden. Ook de C6 A6 vond ik best opknappen van de facelift. De huidige designtaal van Audi vind ik wel over de top. Met als groot voorbeeld natuurlijk de nieuwe RS6. Ik zou een groot voorstander zijn van een Business-edition zoals bij de AMG’s. De looks van een knappe A6 S-line met de performance van de RS6.

        Login om te reageren
        • berlinetta zegt

          15 oktober 2019 om 09:58

          @dutchdriftking: Het verschilt inderdaad wel per model. En ik ben het met je eens dat Audi nogal doorslaat in haar design. Die nieuwe RS6 en RS7 zijn wel echt dik, maar ik vind het veel te overdreven. Past ook totaal niet bij Audi. Zelfs AMG is minder uitbundig tegenwoordig. Wil wel wat zeggen.

          Login om te reageren
  5. 207feline zegt

    15 oktober 2019 om 08:23

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
  6. lambowambo zegt

    15 oktober 2019 om 08:58

    Hetzelfde productieaantal bereiken in de helft van de tijd, netjes gedaan Lambo. Toch gaat het exclusieve er een beetje van af met zulke aantallen. Ben benieuwd wat het totale aantal zal zijn zodra de Huracán uitgezwaaid is.

    Login om te reageren
  7. phaeton zegt

    15 oktober 2019 om 10:41

    Voor het perspectief: heeft iemand aantallen van de Urus? Die is er nu ook al 1,5-2 jaar.

    Login om te reageren
  8. spacemoon24 zegt

    15 oktober 2019 om 12:41

    In 5 jaar tijd meer Huracans geproduceerd dan in 10 jaar aan Gallardo’s, best indrukwekkend.

    Login om te reageren
  9. ericd zegt

    15 oktober 2019 om 13:55

    Terecht, de Huracan is een beauty. Mooier dan wat bij Ferrari vandaan komt.

    Login om te reageren
  10. robbie123 zegt

    15 oktober 2019 om 17:16

    Na de Murciélago is het exclusieve volledig verdwenen bij Lamborghini. Jammer!

    Login om te reageren
  11. grandmasterb zegt

    15 oktober 2019 om 23:18

    De Gallardo was de laatste mooie Lambo, daarna zijn ze van voren niet om aan te zien.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North