Officieel: Huracán passeert Gallardo in aantallen

Auteur: , 22 Reacties

En daarmee is de meest geproduceerde Lamborghini niet langer de Gallardo.

Officieel: Huracán passeert Gallardo in aantallen

De Lamborghini Gallardo was een hit. Voor een supercar was de auto lang in productie ook. De Gallardo rolde maar liefst 10 jaar lang van de band in Italië. De auto groeide uit tot hét succes van Lamborghini. In die 10 jaar produceerde het merk 14.022 stuks van de Gallardo. De productie duurde van 2003 tot 2013.

Het is een kwestie van tijd voordat de veel praktischere Urus de Gallardo zal inhalen. Voordat het zover is komt de Huracán om de hoek kijken. De opvolger van de Gallardo heeft zijn oudere broertje ingehaald en daar had de Huracán geen 10 jaar voor nodig. In vijf jaar tijd rolde Huracán nummer 14.022 van de band.

Lamborghini weet het model nog altijd actueel te houden door verschillende varianten van de auto uit te brengen. Het begon met de coupé en later de Spyder. Toen kwam de Performante in 2017 en een jaar later de Performante Spyder. Dit jaar introduceerde Lamborghini de Huracán EVO in zowel coupé als Spyder-vorm.

Nummer 14.022 is een Huracán EVO coupé in de kleur Grigio Titans. De auto gaat naar een klant in Zuid-Korea. De leveringen van de EVO begonnen in juni van dit jaar.

Officieel: Huracán passeert Gallardo in aantallen



22 reacties

Waarom je de nieuwe Astra nu wilt configureren bekijk het hier!.
Ik dacht gek genoeg echt veel meer dan 14k. Blijven gave wagens
En toch een prestatie van de Gallardo. Die werd ook geproduceerd in een tijd van economische crisis.
via Android app
@schreute01: Kon men van een dure grote Lambo/Ferrari/Bentley in ieder geval een stapje terug doen. Was toen heel gebruikelijk.
@stfu: Je wist niet beter. Want je had niks.
Minstens 14.022 Huracan-fans zullen het met me oneens zijn, maar waar ik de Gallardo nog wel kon pruimen, vind ik de Huracan hondslelijk. Wanneer gaat Lamborghini weer mooie auto’s bouwen??
@competition102: Eens. De Gallardo is een stuk mooier vind ik. Net als de Murcielago. Schitterende wagen, zeker de eerste generatie en natuurlijk die monsterlijke SV. Fraaier dan de Aventador.
@viezefreddyw:
Eens, de Donckerwolke designs zijn echt iconisch waar de nieuwe modellen voledig in lijn liggen met het hedendaagse Audi.
Enkel doorgesnoven design zonder enkele Italiaanse elegantie en flair.
@competition102: mooie auto’s bouwen was volgens mij nooit een wens van Lamborghini (hallo LM002!)

Gave stieren bouwen, dat lukt ze nog steeds!
Eerlijk gezegd vind ik de Evo niet echt geslaagd. Net als bij de Facelift R8 net even te veel lijntjes. De ultieme Huracan is een oranje Performante.
@dutchdriftking: de ultieme Lambo is een Miura of een Countach zonder vleugels of sideskirts (de originele eerste versie)
@janjansen: Tja, lastig. Een Miura of vroege Countach is schitterend. Maar een dikke Countach 5000QV (niet de 25 anniversary natuurlijk) vind ik ook fantastisch! Mijn droom Lamborghini blijft toch de Murcielago SV.
@dutchdriftking: de lp610-4 vind ik prachtig, de EVO heeft idd teveel lijnen
@dutchdriftking: Daar heeft niet alleen Lambo, maar ook Audi last van. Het pre facelift-model klopt meestal wel, maar bij de facelift worden er altijd onnodige lijntjes aan toegevoegd waardoor het design verpest wordt.
@berlinetta: Tja, hangt een beetje af van het model. Maar als je de B6 en B7 A4 neemt heb je zeker een punt. Bij de B8 en de B8.5 moest ik best wel even wennen, maar uiteindelijk vind ik die juist wel mooier geworden. Ook de C6 A6 vond ik best opknappen van de facelift. De huidige designtaal van Audi vind ik wel over de top. Met als groot voorbeeld natuurlijk de nieuwe RS6. Ik zou een groot voorstander zijn van een Business-edition zoals bij de AMG’s. De looks van een knappe A6 S-line met de performance van de RS6.
@dutchdriftking: Het verschilt inderdaad wel per model. En ik ben het met je eens dat Audi nogal doorslaat in haar design. Die nieuwe RS6 en RS7 zijn wel echt dik, maar ik vind het veel te overdreven. Past ook totaal niet bij Audi. Zelfs AMG is minder uitbundig tegenwoordig. Wil wel wat zeggen.
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
Hetzelfde productieaantal bereiken in de helft van de tijd, netjes gedaan Lambo. Toch gaat het exclusieve er een beetje van af met zulke aantallen. Ben benieuwd wat het totale aantal zal zijn zodra de Huracán uitgezwaaid is.
Voor het perspectief: heeft iemand aantallen van de Urus? Die is er nu ook al 1,5-2 jaar.
In 5 jaar tijd meer Huracans geproduceerd dan in 10 jaar aan Gallardo’s, best indrukwekkend.
Terecht, de Huracan is een beauty. Mooier dan wat bij Ferrari vandaan komt.
Na de Murciélago is het exclusieve volledig verdwenen bij Lamborghini. Jammer!
De Gallardo was de laatste mooie Lambo, daarna zijn ze van voren niet om aan te zien.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).