• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Officieel: Mercedes-AMG A 35 4MATIC Saloon

Auteur: RubenPriest, gepost 27 maart 2019 om 07:39 – 51 Reacties

Afbeelding Officieel: Mercedes-AMG A 35 4MATIC SaloonAfbeelding Officieel: Mercedes-AMG A 35 4MATIC SaloonAfbeelding Officieel: Mercedes-AMG A 35 4MATIC SaloonAfbeelding Officieel: Mercedes-AMG A 35 4MATIC SaloonAfbeelding Officieel: Mercedes-AMG A 35 4MATIC SaloonAfbeelding Officieel: Mercedes-AMG A 35 4MATIC SaloonAfbeelding Officieel: Mercedes-AMG A 35 4MATIC SaloonAfbeelding Officieel: Mercedes-AMG A 35 4MATIC Saloon

Officieel: Mercedes-AMG A 35 4MATIC Saloon
Audi S3, maak je borst maar nat.

Het segment van de compacte sedan is heet. Niet zo gek ook, waar sedans als de 3 Serie en C-klasse zijn gegroeid tot joekels van auto’s, hebben de Audi A3 Sedan en de Mercedes A-klasse sedan een acceptabel formaat voor diegenen die niet meer nodig hebben. Het leuke is dat de Duitsers ook performance varianten van deze kleine sedans maken, met de Mercedes-AMG A 35 4MATIC Saloon als het nieuwste voorbeeld.

Het is een logisch gevolg dat na de introductie van de A 35 4MATIC hot hatch er een sedan zou volgen. Het feestpakket is dan ook vrijwel gelijk aan de hatchback. In het vooronder ligt een tweeliter turbo viercilinder met 306 pk en 400 Nm koppel. De motor is standaard gekoppeld aan een AMG SPEEDSHIFT 7G automaat met dubbele koppeling en 4MATIC vierwielaandrijving.

De compacte sedan sprint in 4,8 seconden naar de honderd en de topsnelheid is elektronisch begrensd op 250 km/u. Het uiterlijk en het interieur van de Saloon lijkt uiteraard sterk op de hatchback, met onder meer de integratie van MBUX. De bagageruimte van de sedan bedraagt 420 liter, de kofferbak gaat automatisch open als je met je voet acrobatische bewegingen uithaalt onder de achterbumper.

Wanneer je van mening bent dat het uiterlijk nog wel wat heftiger kan, dan is er altijd nog het optionele AMG Aerodynamics Package. Met deze optie krijgt de AMG A 35 4MATIC Saloon een lip in de voorbumper, een grotere splitter, een spoilertje op de kofferklep en een diffuser afgewerkt in gloss black. Wil je net als Jules Deelder alles zwart hebben, dan moet je het AMG Night Package aanvinken.

Prijzen en beschikbaarheid zijn op dit moment nog niet bekend. Ter vergelijking: een A 35 hatchback is er vanaf 67.639 euro.

Ook interessant!

  • Posaidon Mercedes-AMG A 35 is ingetogen hyperhatch
  • Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
    Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
  • Video: Mercedes AMG One in het wild!
  • Mercedes-AMG E63S 4Matic+ (2022) rijtest
    Mercedes-AMG E63S 4Matic+ (2022) rijtest

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

A35, amg, Mercedes, mercedes-amg, sedan

Vorig bericht: « Lijstje: de 26 auto’s die het langst op het dealerterrein staan
Volgend bericht: Kijk, dit is de nieuwe BMW M135i xDrive »

Lees Interacties

Reacties

  1. TNThomas zegt

    27 maart 2019 om 07:40

    Wat een prachtige auto! Jammer van de Nederlandse prijs…

    Login om te reageren
    • ghost zegt

      27 maart 2019 om 08:09

      @tnthomas: je bedoelt dat deze ws duurder is dan de hatchback want de prijs is nog niet bekend..

      Login om te reageren
      • TNThomas zegt

        27 maart 2019 om 08:16

        @ghost: Ja inderdaad, in de tekst wordt de prijs van de hatchback genoemd en de sedan zal daar niet ver vandaan liggen qua prijs.

        Login om te reageren
      • berlinetta zegt

        27 maart 2019 om 08:39

        @ghost: Maakt niet uit dat de prijs nog niet bekend is, want zijn opmerking geldt voor iedere auto die in NL wordt verkocht.

        Login om te reageren
        • ghost zegt

          27 maart 2019 om 09:27

          @berlinetta: moppersmurf.

          Login om te reageren
          • berlinetta zegt

            27 maart 2019 om 10:36

            @ghost: Mopperen is mijn hobby.

            Login om te reageren
          • RiKe zegt

            27 maart 2019 om 18:28

            @ghost: hij heeft anders 100% gelijk

            Login om te reageren
            • ghost zegt

              27 maart 2019 om 18:43

              @rike: ja want daar gaat het om toch? Je gelijk halen.

              Login om te reageren
              • johnhert zegt

                27 maart 2019 om 19:29

                @ghost: Je hebt helemaal gelijk !

              • ghost zegt

                27 maart 2019 om 19:38

                @johnhert: hahaha touché

  2. toyotafortuner zegt

    27 maart 2019 om 07:45

    En, wanneer terroriseert hij de betere winkelstraat met tokkieplofjes?

    Login om te reageren
    • PunicaOase zegt

      27 maart 2019 om 08:33

      @toyotafortuner: hohoho, dit is de 35 AMG: geen plofjes, maar alleen lichte scheetjes :-(

      Login om te reageren
  3. gt1804 zegt

    27 maart 2019 om 07:48

    Och ja ik was dit model al weer vergeten

    Login om te reageren
  4. stfu zegt

    27 maart 2019 om 08:08

    Doen mij dan maar een Model 3 Performance. 450pk, 3,4s naar 100, geen flauwe scheetjes uit de uitlaat en kan je tenminste wel mee dwars (standaard en helemaal in track mode).

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      27 maart 2019 om 08:40

      @stfu: Is inderdaad een goede concurrent en de punten die jij noemt, kan ik me wel in vinden (afgezien van het dwars gaan, want dat doet je toch niet). Alleen dat interieur van die Model 3. Je moet er heel erg van houden laten we maar zeggen.

      Login om te reageren
    • rhellema zegt

      27 maart 2019 om 09:57

      @stfu: maar nu gaan we de mate van bouwkwaliteit eens naast elkaar leggen…

      Login om te reageren
    • ghost zegt

      27 maart 2019 om 11:23

      @stfu: alleen geen Revs, en iedereen denkt; “hoezo doe je stoer met je leasebak?!”

      Maar verder prima hoor!

      Login om te reageren
  5. ghost zegt

    27 maart 2019 om 08:10

    Denk dat ik toch de hatchback prefereer. Dat aeropakket staat superdik!

    Login om te reageren
  6. Poulusma zegt

    27 maart 2019 om 08:24

    Hoppa, ze kunnen die CLA nu wel helemaal laten zitten. De A sedan was al een van de mooiere auto’s door Mercedes gebouwd, en het wordt er zo te zien alleen nog maar beter op!!

    Login om te reageren
    • stfu zegt

      27 maart 2019 om 08:55

      @poulusma: wacht even. Ze hebben een CLA en A sedan? Haha, wat onnodig.

      Login om te reageren
      • Poulusma zegt

        27 maart 2019 om 11:02

        @stfu: Ik wacht even… ?

        Login om te reageren
    • Pordon zegt

      27 maart 2019 om 20:15

      @poulusma: ho ho, ik zeg juist laat die CLA 35 AMG maar komen want de A-sedan is niet helemaal lekker gelukt.

      Login om te reageren
      • Poulusma zegt

        28 maart 2019 om 06:58

        @pordon: Nou nee, die CLA klopt van geen kant. Uberhaupt zijn er weinig platgeslagen sedans die echt geslaagd zijn, de eerste en de laatste CLS horen wel in dat rijtje. Wat er niet gelukt is aan de echte sedan zie ik ik niet zo, heeft wel wat weg van de A3 Limousine, wat meteen ook een van de mooiste (normale) auto’s is die de laatste jaren is uitgebracht. ?

        Login om te reageren
        • Pordon zegt

          28 maart 2019 om 10:36

          @poulusma: smaken verschillen want ook de A3 sedan vind ik te gedrongen. Juist door de iets strakkere/lagere daklijn, en de extra cm’s extra in de lengte en de breedte vind ik de cla wel mooi en in proportie en de A-sedan niet.

          Login om te reageren
          • Poulusma zegt

            28 maart 2019 om 14:08

            @pordon: “smaken verschillen” dat is correct en tevens juist, daarbij wordt gezegd geen smaak is ook smaak ? Dat gedrongen waar jij het over hebt is precies ook de reden waarom ik een 1 of 2 serie coupe mooier vindt dan een 4 serie coupe…

            Login om te reageren
  7. mstiic zegt

    27 maart 2019 om 08:34

    Wat een banaan auto zeg

    Login om te reageren
    • Gulli zegt

      27 maart 2019 om 08:39

      @mstiic: nee dat is de CLA, bij deze valt het toch wel mee?

      Login om te reageren
  8. schreute01 zegt

    27 maart 2019 om 08:41

    Te veel design in te weinig meters. Bij de grotere Mercedes sedans klopt het ontwerp wel.

    Login om te reageren
    • davelepeef zegt

      27 maart 2019 om 10:03

      @schreute01: hij is indd wat gedrongen maar oogt daarmee wel lekker dik

      Login om te reageren
  9. Forza zegt

    27 maart 2019 om 08:41

    Dat interieur…daar word je toch knettergek in? Drukdrukdruk en meer lampjes dan de Tilburgse kermis. Poeh..

    Login om te reageren
    • karhengst zegt

      27 maart 2019 om 10:42

      @forza: Zelfde klandizie ook

      Login om te reageren
    • davelepeef zegt

      27 maart 2019 om 16:18

      @forza: zolang je maar niet van die kermiskreten erbij hoort vind ik het best… “superrrsupersnelllelelelellll”

      Login om te reageren
  10. berlinetta zegt

    27 maart 2019 om 08:43

    Ik vind dit een hele geslaagde auto zeg. Precies goed uitgevoerd. Lekker dik, maar niet te overdreven. Meer power dan je ooit nodig hebt. Een station hiervan zou ik ook wel gaaf vinden. Lijkt me een heerlijk compact en praktisch powerhouse.

    Login om te reageren
  11. mrrallycross zegt

    27 maart 2019 om 08:44

    Die achterklep is echt heel klein. Niet mooi vind ik.

    Login om te reageren
    • mrrallycross zegt

      27 maart 2019 om 08:44

      @mrrallycross: bijvoorbeeld foto 6

      Login om te reageren
      • Gulli zegt

        27 maart 2019 om 13:45

        @mrrallycross: dat hebben wel meer Mercedesen met kont. Drie meter lange motorkap en 11cm over voor de achterklep

        Login om te reageren
  12. Loek zegt

    27 maart 2019 om 08:50

    Let me get this straight: je hebt de zakelijke A Sedan, en dan de iets sportievere CLA. Dan was het logisch geweest om de sportversies te bewaren voor de CLA. Onder het mom van: u wilt een sportieve auto? Dan hebben wij precies hetzelfde, maar dan anders. Beetje het CLS vs GT-4d verhaal, al is dat met de komst van de CLS 53 én de GT 53 ook alleen maar marketinggezeik.

    Zolang de AMG A 35 de topversie is van de sedan zijn ze in ieder geval nog ietwat consequent. Als er ook een AMG A 45 Sedan komt, dan snap ik er niks meer van. Ik vind de CLA net even iets beter in proportie voor die sportieve meuk die erop geschroefd wordt. De A Sedan is niet mijn favoriete auto, maar in de juiste spec heeft het iets straks en zakelijks. Laat de CLA lekker sportief zijn, de A Sedan lekker zakelijk. Optie B wordt gekozen door de leasepikken, optie A, eh, CLA wordt gekozen door de mensen die goedkoop een ‘sportieve Mercedes’ willen. Weten hun veel dat het dezelfde auto is.

    Ik snap die marketingstrategie tussen de CLA en de A Sedan nog niet zo goed. Helemaal omdat de verschillen zo relatief klein zijn.

    Login om te reageren
    • viezefreddyw zegt

      27 maart 2019 om 09:06

      @720s: Het is gewoon niches vullen en de niches uitmelken. Het is typisch Mercedes om van elke auto een AMG te maken en nog eens een versie te maken die boven de reguliere AMG komt.

      Login om te reageren
      • ghost zegt

        27 maart 2019 om 11:24

        @viezefreddyw: maja ja misschien wel maar ik denk dat het ook te maken heeft met de prijzen in Duitsland. De A35 ga je daar gewoon heel veel zien. Hier is het een luxeauto, want hij is fors aan de prijs.

        Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      27 maart 2019 om 09:23

      @720s: Precies wat Freddy zegt: niches vullen om aantallen te verkopen. En ik vind het eigenlijk alleen maar een goede strategie. Zo zullen er genoeg mensen zijn die niet voor de looks van de CLA vallen, maar de A sedan juist wel weer mooi vinden (en andersom). Zo kun je met lage productiekosten een breder publiek aantrekken. Van mij zouden meer merken dit mogen doen.

      Login om te reageren
    • davelepeef zegt

      27 maart 2019 om 16:19

      @720s: je hebt toch ook zo’n business pack op de C of/en E AMG? Dan koop je een AMG maar je wil niet de looks. Dat begrijp ik en vind ik gek tegelijk…!?

      Login om te reageren
  13. jajeroenja zegt

    27 maart 2019 om 09:22

    Gelukkig niet 4 eindstukjes

    Login om te reageren
  14. Dutchdriftking zegt

    27 maart 2019 om 09:42

    Zou een dubbeltest tussen deze auto en de aloude C43AMG niet leuk zijn? Formaat het zelfde, vermogen het zelfde, 20 jaar verschil en maar de helft van de cilinders.

    Login om te reageren
  15. karhengst zegt

    27 maart 2019 om 10:45

    Lekker kleurtje, dat jeansblauw!

    Oogt alleen wel even gedrongen als de A3 sedan, maar komt er mee weg.

    Login om te reageren
  16. thomasthomas zegt

    27 maart 2019 om 10:48

    Vind al die lauwe versie maar nix. Kom gewoon eerst met de A45 AMG (400+ pk) en daarna met de zwakkere broers.

    Login om te reageren
  17. mashell zegt

    27 maart 2019 om 12:28

    Ziet er voor een AMG best netjes uit. De uitlaten kunnen nog wat eleganter maar de voorbumper is goed gelukt.

    Login om te reageren
  18. emping zegt

    27 maart 2019 om 13:02

    Doe de Jules Deelder editie maar dan.

    Login om te reageren
  19. smex zegt

    27 maart 2019 om 14:39

    Wat een lelijk front heeft dit model toch. Verder wel geslaagd

    Login om te reageren
  20. 205zonderdak zegt

    27 maart 2019 om 21:21

    Niches is niet hetzelfde als Nice(s)! Maar best Wel mooi. Zet hem maar voor de deur met een V6 of 8!

    Login om te reageren
  21. ozzytrk zegt

    28 maart 2019 om 04:39

    Mercedes is geen Mercedes meer. Pooierbak, hoerenwagen. Aandachtswagen. Wijvenauto.

    Login om te reageren
  22. steelfighter zegt

    30 maart 2019 om 05:20

    Bij bepaalde hoeken heeft de voorkant wat weg van een varkenskop

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North