• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Officieel: Mercedes-AMG CLA 45 4MATIC+ Shooting Brake

Auteur: RubenPriest, gepost 17 juli 2019 om 07:39 – 44 Reacties

Afbeelding Officieel: Mercedes-AMG CLA 45 4MATIC+ Shooting BrakeAfbeelding Officieel: Mercedes-AMG CLA 45 4MATIC+ Shooting BrakeAfbeelding Officieel: Mercedes-AMG CLA 45 4MATIC+ Shooting BrakeAfbeelding Officieel: Mercedes-AMG CLA 45 4MATIC+ Shooting BrakeAfbeelding Officieel: Mercedes-AMG CLA 45 4MATIC+ Shooting BrakeAfbeelding Officieel: Mercedes-AMG CLA 45 4MATIC+ Shooting BrakeAfbeelding Officieel: Mercedes-AMG CLA 45 4MATIC+ Shooting BrakeAfbeelding Officieel: Mercedes-AMG CLA 45 4MATIC+ Shooting Brake

Officieel: Mercedes-AMG CLA 45 4MATIC+ Shooting Brake
Meer tekst kon ik niet kwijt in de titel.

In de categorie belachelijk lange autonamen hebben we weer een nieuwe kandidaat gevonden in vorm van de gloednieuwe Mercedes-AMG CLA 45 4MATIC+ Shooting Brake. Na de onthulling van de A 45 en de CLA 45 kon natuurlijk de Shooting Brake niet uitblijven.

Het recept is vergelijkbaar. Onder de kap een 2.0 liter twinscroll turbo die men kan krijgen in een S en in een non S-uitdossing. Dit betekent dat de CLA 45 4MATIC+ Shooting Brake te bestellen zal zijn met 387 pk / 480 Nm of 421 pk / 500 Nm. De stations snellen in zo’n vier tellen naar honderd kilometer per uur. De topsnelheid ligt op 250 km/u. In het geval van het S-model is de top 270 km/u. En dat alles met 505 liter bagageruimte. Beide varianten zijn standaard gekoppeld aan een AMG Speedshift DCT 8G-transmissie.

Officieel: Mercedes-AMG CLA 45 4MATIC+ Shooting Brake

Mercedes-AMG wil duidelijk een familiestempel drukken op het uiterlijk van de modellen. Als deze CLA AMG SB komt voorrijden dan kun je ook denken met een AMG GT 4 Door te maken te hebben. Het vooraanzicht heeft veel kenmerken van dit model gekregen. De achterkant is in lijn met zijn broertjes. Vier ronde uitlaatsierstukken en een heftige diffuser kenmerken de AMG CLA 45 4MATIC+ Shooting Brake.

Officieel: Mercedes-AMG CLA 45 4MATIC+ Shooting Brake

Het interieur is een feest der herkenning, kijkende naar de A 45 en de CLA 45. What you see op de foto’s is zeker niet standaard what you get. Zo is het AMG Performance-stuurwiel in nappaleder standaard op de S-variant, maar niet op het reguliere model.

Al met al is de nieuwe Mercedes-AMG CLA 45 4MATIC+ Shooting Brake een auto die snelle papa’s en mama’s blij gaat maken. Wat de AMG moet gaan kosten is nog niet bekend. Misschien willen we dat wel niet weten ook.

Ook interessant!

  • Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
    Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
  • Video: Mercedes AMG One in het wild!
  • Video: Het F1-geluid van de Merces-AMG One!
    Video: Het F1-geluid van de Mercedes-AMG One!
  • Mercedes-AMG GT 73 voor het eerst officieel op beeld

Nieuwste artikelen

  • Goed nieuws: EV’s zijn net zo dodelijk als benzineauto’s – hybrides zijn veel gevaarlijker
  • Lolbroek rijdt expres te hard langs politie en vraagt agenten om geinige flitsfoto
  • Volkswagen heeft goed nieuws voor de Polo met verbrandingsmotor!
  • Premium sedans verkopen voor geen meter in Europa, op deze EV na
FacebookTweetPinLinkedIn

amg, cla, cla45, cla45s, Mercedes, mercedes-amg, shooting-brake, station

Vorig bericht: « Audi S4 TDI: rijtest en video
Volgend bericht: Dit is de nieuwe auto van Racing Team Nederland »

Lees Interacties

Reacties

  1. chriscross zegt

    17 juli 2019 om 07:49

    Ik shootm af

    Login om te reageren
  2. donjunior zegt

    17 juli 2019 om 07:51

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
  3. zeilboot zegt

    17 juli 2019 om 07:53

    Vind het een mooie variant in de A klasse. Beter gelukt dan zijn voorganger. Hoop dat die niet belachelijk duur wordt zodat we ze regelmatig zien rijden.

    Login om te reageren
    • viezefreddyw zegt

      17 juli 2019 om 07:55

      @zeilboot: Hopen dat ‘ie niet te duur wordt is tegen beter weten in…

      OT: Vind het maar een lelijk ding…

      Login om te reageren
      • burnout zegt

        17 juli 2019 om 13:38

        @viezefreddyw: hoop = uitgestelde teleurstelling

        Login om te reageren
    • RiKe zegt

      17 juli 2019 om 08:02

      @zeilboot: “hoop dat die niet belachelijk duur wordt”, volgens mij snap jij nog niet hoe Nederland werkt. Alle auto’s met een grotere motor dan een grasmaaier zijn hier belachelijk duur.

      Login om te reageren
      • unavailable zegt

        17 juli 2019 om 08:17

        @rike: Er zit toch een opgevoerde grasmaaier motor in? ;-)

        Login om te reageren
        • RiKe zegt

          17 juli 2019 om 08:22

          @unavailable: Neuh, alles met meer dan 3 cilinders is geen grasmaaier blok (mits modern)

          Login om te reageren
          • slickrick zegt

            17 juli 2019 om 09:27

            @rike: alles kleiner dan 2.0L valt onder categorie grasmaaiers

            Login om te reageren
    • ghost zegt

      17 juli 2019 om 08:35

      @zeilboot: vond zijn voorganger mooier om eerlijk te zijn. Vooral de kont bij de nieuwe oogt mislukt, terwijl ik de kont i.c.m. de daklijn bij het vorige model juist precies goed vond!

      Login om te reageren
      • brammetjedeb zegt

        17 juli 2019 om 08:47

        @ghost: die had echt de lelijkste achterlichten op een Mercedes ooit!

        Login om te reageren
      • zeilboot zegt

        17 juli 2019 om 09:11

        @ghost: Deze vind ik mooier vanwege de simpelere lijnen spel aan de zijkant, betere voorkant, met name de nieuwe koplampen zijn beter en kleinere achterlichten icm rechte kofferklep. De vorige was me iets te rond op sommige plekken.

        @viezefreddyw en @rike: jullie hebben gelijk wat betreft te duur. Het is meer ijdele hoop van mijn kant. Ik zou em wel als 2e hands willen. Hopelijk mag ik nog dromen haha.

        Login om te reageren
  4. rikv99 zegt

    17 juli 2019 om 08:00

    In Solarbeam Yellow zouden ze hem best wel voor de deur mogen zetten hoor!

    Login om te reageren
  5. posthumus zegt

    17 juli 2019 om 08:04

    Rotterdams Runnervervoer

    Login om te reageren
  6. RiKe zegt

    17 juli 2019 om 08:08

    Zal het goed doen bij de voetballers en fanatiek (droef)toeteraars, uiteraard ook in de stilstaande trouwstoet

    Login om te reageren
    • davelepeef zegt

      17 juli 2019 om 21:43

      @rike: zou schelen als ie niet in het wit leverbaar wordt…

      Login om te reageren
  7. reactief zegt

    17 juli 2019 om 08:11

    Ik vind hem toch wel erg lekker hoor, die nieuwe CLA. Zo dik uitgevoerd staat deze shooting break beter dan de hatch vind ik. Al blijf ik die frutsels aan de voorkant echt heel lelijk vinden.

    Login om te reageren
  8. vroom11 zegt

    17 juli 2019 om 08:16

    Zo, gaan we bestellen! ?

    Login om te reageren
  9. troljedemoeder zegt

    17 juli 2019 om 08:24

    Kermisinterieur.

    Login om te reageren
    • davelepeef zegt

      17 juli 2019 om 21:44

      @troljedemoeder: ik dacht het, jij zegt het. Welke puber heeft dat ontworpen??

      Login om te reageren
  10. lekkerlinksrijden zegt

    17 juli 2019 om 08:29

    Deze is goed……..mislukt

    Login om te reageren
  11. brammetjedeb zegt

    17 juli 2019 om 08:46

    Waar ik de grote schermen in de E, S en die nieuwe G klasses zeer gaaf en smaakvol vind, is het in de A klasse maar een ongezellige, kille bedoeling. Bijna net zo sfeervol als een tesla…

    Login om te reageren
  12. baklava zegt

    17 juli 2019 om 08:49

    Maar zit er ook een goede tütër op?

    Login om te reageren
  13. Jochempie zegt

    17 juli 2019 om 08:57

    Hij is zo fout maar ik wil ‘m zo graag…

    Login om te reageren
  14. sr20det zegt

    17 juli 2019 om 10:11

    Alleen die kleur al.
    Wat een pauperbak

    Login om te reageren
  15. joost1990_2 zegt

    17 juli 2019 om 10:12

    Die 45s gaat waarschijnlijk makkelijk vanaf €80k kosten. En dan heb je een schetenlatende 4-cilinder met door de boxen wel een ‘dik’ geluid, waardoor jij je heel tof voelt, maar omstanders je met medelijden aankijken.

    Login om te reageren
    • joost1990_2 zegt

      17 juli 2019 om 10:14

      @joost1990_2: bij nader inzien zal het zelfs €85-90k kunnen worden, aangezien een CLA35 al op €69k zit.

      Login om te reageren
  16. steelfighter zegt

    17 juli 2019 om 10:14

    De ultieme banaan in het geel

    Login om te reageren
  17. plastichero zegt

    17 juli 2019 om 10:29

    4 sec naar 100 met je 2 liter.. tegenwoordig doen we dat gewoon. Hoeveel km gaat zo’n motor mee? Minder dan 200.000? Gvd net zoveel pk als een eerste generatie rs6. Dat vond ik toen enorm!

    Login om te reageren
    • jaapies zegt

      17 juli 2019 om 11:01

      @plastichero: geen idee, gaan dit soort motoren minder lang mee? Is een oprechte vraag…

      Login om te reageren
    • bmw2coupeeigenaar zegt

      17 juli 2019 om 11:04

      @plastichero: Puur afhankelijk van motordesign/onderdelen/onderhoudshistorie e.d. Er wordt vaak gedacht dat veel power in kleinere motoren minder lang meegaan. Check eens de historie van hoogtoerige VTEC motoren. Over het algemeen best betrouwbaar, lees ik hier en daar. Genoeg auto’s met 1.3 blokken die al zeker 300.000 hebben gelopen en nog steeds rijden.

      Maar heb wel gehoord dat motorkwaliteit van modellen als de Citroen C1 te wensen overlaat. Grote gebreken rond 150k.

      Login om te reageren
  18. bmw2coupeeigenaar zegt

    17 juli 2019 om 10:54

    Jeetje, ik check spritmonitor om te kijken naar het gemiddeld verbruik van een CLA45 AMG (2016). Rond de 1 op 10 gemiddeld. Hoewel mijn voorkeur eigenlijk altijd uitgaat naar BMW, doet Merc het veelal beter qua praktijkverbruik. Geldt idem voor de lower range modellen. Zo is de CLA180 van een maat van mij gemiddeld 2km p/liter zuiniger (1 op 11 t.o.v. 1 op 13).

    Login om te reageren
  19. z4rickss zegt

    17 juli 2019 om 11:19

    Ik vind hem echt prachtig. Zoveel beter in proportie, dan zijn voorganger.

    Login om te reageren
  20. kroon zegt

    17 juli 2019 om 11:31

    Het is niet mijn smaak, maar Mercedes durft tenminste. Dat kan van vele andere merken niet gezegd worden.
    BMW, Audi en vele andere zullen nooit zo’n auto durven maken. En gelukkig durft Mercedes ook gewoon een AMG GT te maken. En die is supergoed gelukt wat mij betreft.

    Login om te reageren
    • Dutchdriftking zegt

      17 juli 2019 om 11:45

      @kroon: Durven niet? Een RS3 sedan is toch net zo gewaagd? En waarom is een R8 minder gaaf qua design dan een AMG-GT? BMW had tot voor kort een knotsgekke C-segmenter met dik 300pk, en achterwielaandrijving!

      Login om te reageren
      • henrie zegt

        17 juli 2019 om 12:06

        @dutchdriftking: Ik denk dat het @kroon meer om het design gaat, en dan heeft hij/zij wel een punt. Die ‘knotsgekke C-segmenter van BMW’ zag er nou niet heel bijzonder uit. Als er een Kia-logo in de grill had gestaan, had ik het ook geloofd… Om over die Volkswagen Jetta met een boksbeugel in de grill maar niet te spreken. Daar zie ik echt niks gewaagds in…

        Zelfs de R8 oogt niet echt bijzonder. Die ziet eruit als een platgeslagen A5, zeker de eerste generatie. En tegenwoordig is ie nauwelijks te onderscheiden van de TT (die oorspronkelijk ook een veel gewaageder uiterlijk had dan tegenwoordig). Mercedes heeft (van de Duitse drie) ‘by far’ het meest uitgesproken design…

        Login om te reageren
        • Dutchdriftking zegt

          17 juli 2019 om 14:39

          @henrie: Tja, dat is dan wellicht toch een mening. Natuurlijk is een M140i niet de meest mooie (sterker, de Kia die je noemt is veel mooier) maar een dergelijke auto op de markt zetten is wel durven. De A3 limousine vind ik persoonlijk echt onderscheidend en zeer geslaagd. de R8 is ook veel meer een drama supercar wat uiterlijk betreft dan welke AMG dan ook. Ik zeg niet dat hij beter is, maar design technisch echt wel iets aparts. Neemt niet weg dat Mercedes de laatste 10 jaar erg mooie modellen heeft.

          Login om te reageren
      • posthumus zegt

        17 juli 2019 om 14:19

        @dutchdriftking: kan je mij uitleggen welke de RS3 is en welke de R8? Ik haal ze altijd door elkaar als ze naast elkaar staan… Wellicht daarom

        Login om te reageren
        • Dutchdriftking zegt

          17 juli 2019 om 14:36

          @posthumus: 2012 belt, ze willen hun grap terug….

          Login om te reageren
          • posthumus zegt

            17 juli 2019 om 16:16

            @dutchdriftking: was 2012 niet het jaar van de olie-mopjes? Hou het even niet meer bij…

            Login om te reageren
            • Dutchdriftking zegt

              17 juli 2019 om 16:18

              @posthumus: 2010 rammelende kettingen, 2011 oliegrappen en 2013 van de sjoemel-dijenkletsers.

              Login om te reageren
              • posthumus zegt

                17 juli 2019 om 19:56

                @dutchdriftking: Thanks! Ben ik ook weer bij :)

  21. Dutchdriftking zegt

    17 juli 2019 om 11:44

    Niet verrassend, maar hierom niet minder fijn. Wel is het interieur erg druk. Op eerdere persfoto’s viel dit mij nog niet zo op. Ik kan mij voorstellen dat dit op termijn heel snel gaat dateren.

    Login om te reageren
  22. tfsi zegt

    17 juli 2019 om 11:54

    Het is toch wel even een 2 klasse’s hoger dan wat de concurrent aanbiedt. Als je alleen al kijkt naar afwerking interieur daar kan Bmw VW/Audi echt niet aan tippen.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North