• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Officieel: Mitsubishi heeft een nieuwe baas!

Auteur: Author, gepost 20 oktober 2016 om 11:02 – 15 Reacties

Officieel: Mitsubishi heeft een nieuwe baas!


Het geplaagde Japanse merk zat in de rats nadat het moest toegeven te hebben gerommeld met uitstootcijfers. Hoog tijd dus voor een nieuwe kapitein op het schip.

Nissan nam eerder al 34 procent van de Mitsubishi-aandelen over en dus lag het in de lijn der verwachting dat Carlos “le Cost Killer” Ghosn, de hoogste man bij Nissan en Renault, op het pluche zou plaatsnemen. Da’s inderdaad gebeurd, zo bevestigde het merk vandaag. Kennelijk heeft de Braziliaan genoeg tijd om er nog een mammoetbaan bij te nemen.

Grootverdiener Ghosn wist bij Nissan behoorlijk vette winsten te realiseren en trok daarna bij Renault de boel recht. Mitsubishi heeft er ongetwijfeld dan ook alle vertrouwen in dat de winst wizard ook het merk met de diamantjes weer een vruchtbare toekomst kan bieden.

Foto: de blauwe Mitsubishi van een zeer lucky AB-lezer, via Autojunk

Ook interessant!

  • Carlos Ghosn moet betalen
    Oude baas van Nissan Carlos Ghosn vangt bot
  • Nieuwe Mitsubishi Outlander PHEV
    Nieuwe Mitsubishi Outlander PHEV heeft enorme neus
  • Nieuwe Mitsubishi Outlander
    Nieuwe Mitsubishi Outlander heeft beeldschoon interieur
  • Video: Mitsubishi overschat terreincapaciteiten

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
  • Autosalon van Brussel 2026: dit zijn de primeurs
  • Kia viert 80-jarig bestaan met dit bijzondere apparaat
  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
FacebookTweetPinLinkedIn

Carlos-Ghosn, Mitsubishi, Nissan, Renault

Vorig bericht: « Vin Diesel: “Furious 8 kan Oscars pakken”
Volgend bericht: Deze veiling is een feest voor Ferrari-liefhebbers! »

Lees Interacties

Reacties

  1. Gulli zegt

    20 oktober 2016 om 11:13

    Wat een schitterende EVO, kunnen de latere modellen toch nog wat van leren

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      20 oktober 2016 om 16:46

      @gulli: ik ben bang dat die schittering achteraf in fotoshop is toegevoegd. En laten we eerlijk zijn, als jouw Lancer Evo echt zo staat te glimmen dan gebruik je de wagen verkeerd.

      Login om te reageren
      • spykerboy zegt

        20 oktober 2016 om 18:18

        @mashell: mijn evo glimt momenteel zo, staat dan ook alweer 3 weken in de garage nu…

        Login om te reageren
  2. vvti zegt

    20 oktober 2016 om 11:16

    Ik hoop dat ze weer net zo succesvol worden als in de jaren 80 en 90 , de colt ,lancer en zeker de galant waren toch prima auto’s en dan af en toe een leuk design model als de sapporo.

    Login om te reageren
    • pinut187 zegt

      20 oktober 2016 om 11:40

      @vvti: Twee neven van me hadden allebei een Galant rond die tijd en die zagen er echt goed uit imo, alleen ze reden voor geen meter, erg slechte wegligging. Zal hedendaags wel wat beter zijn maar toch.

      Login om te reageren
      • shalomleon zegt

        20 oktober 2016 om 13:34

        @pinut187: die neven zagen er toen goed uit?

        Login om te reageren
        • LaLancia zegt

          21 oktober 2016 om 11:02

          @shalomleon: whaha. Kom niet meer bij?

          Login om te reageren
          • LaLancia zegt

            21 oktober 2016 om 11:03

            @lalancia: huh. De vraagteken moest een emoticon voorstellen…

            Login om te reageren
  3. svdv zegt

    20 oktober 2016 om 11:17

    En nu gelijk toch weer een nieuwe EVO maken

    Login om te reageren
  4. Edge zegt

    20 oktober 2016 om 11:19

    Waarom ook niet? Ghosn laat bij Nissan en Renault zien dat hij zijn werk prima doet. En als je het gaat vergelijken met het aantal merken dat de topmannen van VAG en FCA onder hun hoede hebben, valt de werklast vast ook mee.

    Login om te reageren
    • Author zegt

      20 oktober 2016 om 11:22

      @edge: Zou Ghosn elke avond met een bord op schoot DWDD kijken denk je? ;)

      Login om te reageren
  5. Dutchdriftking zegt

    20 oktober 2016 om 11:44

    Dat er maar veel mooie Evo’s mogen komen!

    Login om te reageren
  6. gwnbmw zegt

    20 oktober 2016 om 12:22

    als ze nou de evo weer gaan bouwen…

    Login om te reageren
  7. evo4g63t zegt

    20 oktober 2016 om 12:28

    Laat ze eerst een opfriscursus ‘Evo bouwen’ volgen en back to basics gaan ipv weer een net niet Evo als een X op de markt te brengen.

    Login om te reageren
  8. jeroenwz zegt

    20 oktober 2016 om 12:58

    Diep respect voor Ghosn. Deze man was destijds de eerste niet-Japanner die de leiding kreeg over een Japans automerk. Nissan zat diep in de sh1t toen hij daar de baas werd. Hij had zichzelf 3 jaar gegeven om de zaak weer winstgevend te maken, hij deed het in iets meer dan een jaar! Oude gewoonten werden doorbroken: niet meer omdat je tig jaar functie x hebt uitgevoerd krijg je een hogere en betere functie, maar omdat je competent bent. Ook veel oud-managers ontslagen of andere functies gegeven. Zette veel kwaad bloed in het begin, maar al snel werd hij razend populair. Zelfs zo populair dat er een magna verscheen over hem! Ondertussen zijn Renault en Nissan tot een echte global player geworden.
    Ik ben benieuwd of hij de glans bij Mitsubishi weer terug brengen. Ik hoop het wel, want het is een merk met een mooie geschiedenis, prachtige aansprekende modellen, maar het is de laatste 10-15 jaar veel van zijn kwaliteit verloren.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North