• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Officieel: S600 Guard is sterkste Mercedes ooit

Auteur: JordyS, gepost 5 augustus 2014 om 11:49 – 32 Reacties

Afbeelding Officieel: S600 Guard is sterkste Mercedes ooitAfbeelding Officieel: S600 Guard is sterkste Mercedes ooitAfbeelding Officieel: S600 Guard is sterkste Mercedes ooitAfbeelding Officieel: S600 Guard is sterkste Mercedes ooitAfbeelding Officieel: S600 Guard is sterkste Mercedes ooitAfbeelding Officieel: S600 Guard is sterkste Mercedes ooitAfbeelding Officieel: S600 Guard is sterkste Mercedes ooitAfbeelding Officieel: S600 Guard is sterkste Mercedes ooit

Mercedes S600 Guard
Regeringsleiders en miljardairs opgelet: de nieuwe Mercedes S600 Guard komt eraan.

Mocht je net als Barack Obama of Angela Merkel permanent beveiliging nodig hebben, dan is het wel zo verstandig om een gepantserde auto aan te schaffen. Obama beschikt natuurlijk over zijn eigen Beast, maar kan binnenkort ook langs bij de lokale Mercedes-dealer voor een nieuw slagschip. De Duitsers komen namelijk met een gepantserde uitvoering van de S-Klasse: de S600 Guard.

De S600 beschikte zelf al over genoeg power om snel weg te komen bij dreigend gevaar, voornamelijk dankzij zijn twin-turbo V12 met 530 pk. De Guard-uitvoering is ook nog eens kogelwerend en wordt op alle mogelijke fronten versterkt. De S600 Guard krijgt daarom als een van de weinige auto’s ter wereld de VR7-rating.

Dat zegt je niks? Misschien helpt het als we opsommen wat deze gepantserde kar kan hebben: granaten, mijnen en voorwerpen die twee keer sneller op je af komen dan normale kogels. Mocht het desondanks voorkomen dat de benzinetank beschadigd raakt, dan is de tank in staat om zichzelf te herstellen. Niet alleen de body is flink aangepakt. De ramen zijn vervangen door kogelwerend glas van tien centimeter dik, waardoor de voorruit alleen al 135 kilogram weegt.

Het totale gewicht zal dan ook behoorlijk groeien: denk aan het dubbele van een standaard S600, met 2.165 kg ook al niet de lichtste. Ook de prijs neemt behoorlijk toe. Mercedes heeft nog geen officiële bedragen genoemd, maar ga uit van een kleine 400.000 euro.

Ook interessant!

  • Mercedes S680 Guard
    Mercedes S680 Guard is de meest vervuilende S
  • Video: nieuwe Mercedes S-klasse doet de elandtest
    Video: nieuwe Mercedes S-klasse doet de elandtest
  • Extreme luxe op de achterbank van de Mercedes S-klasse
    Extreme luxe op de achterbank van de Mercedes S-klasse
  • Mijn Auto: Mercedes-AMG E43 Estate van Marco
    Mijn Auto: Mercedes-AMG E43 Estate van Marco

Nieuwste artikelen

  • Koop de Lambo van Rico Verhoeven op Marktplaats
  • Elon Musk kondigt de meest epische demo ooit aller tijden aan
  • Deze Ferrari moet 1 miljoen opbrengen, maar je kan er niks mee
  • Dit reden de eigenaren van BALR toen het nog wél goed ging
FacebookTweetPinLinkedIn

guard, Mercedes, s-klasse, s600

Vorig bericht: « Wat is de meest Engelse SUV ter wereld?
Volgend bericht: Amerikanen weten zelfs BMW X3 om te toveren tot pickup »

Lees Interacties

Reacties

  1. Jantje_555 zegt

    5 augustus 2014 om 11:51

    zo krijgt een S600 de prestaties van een S350…

    Login om te reageren
    • guusboum zegt

      5 augustus 2014 om 13:00

      @Jantje_555: En het gewicht van een G63 6×6 ;)

      Login om te reageren
    • MrSkyline zegt

      5 augustus 2014 om 16:55

      @Jantje_555: Moet je eens kijken wat er gebeurd als je daar mee over een mijn heen rijd.

      Login om te reageren
  2. knipperlichtje zegt

    5 augustus 2014 om 11:53

    Die gaan we nog wel tegenkomen rondom het binnenhof

    Login om te reageren
  3. jerry zegt

    5 augustus 2014 om 11:54

    Laat de russen maar komen… oww oeps..

    Login om te reageren
  4. Maarten123 zegt

    5 augustus 2014 om 12:02

    Mooie kar. Ik snap uit prestige-oogpunt dat er voor een V12 benzine wordt gekozen, maar een hybrid lijkt me handiger. Het hoge gewicht komt makkelijker in beweging bij gebruik van de elektromotor, daarnaast is hij desgewenst muisstil en bovendien is hij niet 100% afhankelijk van (een) benzine(tank). Het hogere gewicht is bij deze auto ook niet echt een issue.

    Login om te reageren
    • widodh zegt

      5 augustus 2014 om 12:11

      @Maarten123: Ben alleen bang dat er weinig ruimte over was voor een accu pakketje ergens.

      Wel deel ik je mening. In deze gevallen lijkt mij juist het koppel van een electromotor érg welkom

      Login om te reageren
    • Onehp zegt

      5 augustus 2014 om 15:34

      @Maarten123: helemaal eens. Blijf je ook aandrijving hebben ook al kom je even in een zuurstofarme omgeving bv. brand/explosie in garage/ondergrondse parking of enorm vuile omgeving die de luchtaanvoer in problemen brengt (zandstorm, stofwolk na aanslag), etc.

      Login om te reageren
  5. kr00st zegt

    5 augustus 2014 om 12:04

    1 Centimeter dik glas?
    Dit lijkt me meer een centimetertje of 6 – 7 toch?

    Login om te reageren
  6. branko zegt

    5 augustus 2014 om 12:06

    Kogelwereld? Is dat nieuw?

    Login om te reageren
    • tupperware zegt

      5 augustus 2014 om 12:14

      @branko:
      Nope, dat is de enig juiste benaming.
      Het in de volksmond gebruikt kogelvrij glas betekent immers letterlijk dat er geen kogel in je ruit zit. Ergo, mijn auto heeft rondom “kogelvrij” glas..

      Login om te reageren
      • branko zegt

        5 augustus 2014 om 12:51

        @tupperware: ik weet het :) ging mij om het kogelwereLd glas ipv kogelwereNd

        Login om te reageren
        • JordyS zegt

          5 augustus 2014 om 13:17

          @branko @tupperware: En dat was dan weer mijn fout… Is aangepast, thanks!

          Login om te reageren
  7. technopatat zegt

    5 augustus 2014 om 12:07

    1 centimeter dikke ruiten? Is dat niet meer 1 decimeter? Want ik heb op een FB een foto van zo een ruit gezien en dat waren 6-7 serieus dikke lagen opeen :-)!

    Wel gak, die VR7-rating! Moet je eens googlen wat dat allemaal doet, je schrikt wel eventjes :O!

    Login om te reageren
    • dillon zegt

      5 augustus 2014 om 21:11

      @technopatat: Bij mij staat er in de tekst toch echt tien. Maar misschien is dat een latere aanpassing aan de tekst.

      Login om te reageren
  8. schellekens006 zegt

    5 augustus 2014 om 12:25

    Eigenlijk heb ik gewoon medelijden met de passagiers van zon bepantserde auto in wat voor een klein gesloten wereld leef je dan.

    Login om te reageren
    • spotu2 zegt

      5 augustus 2014 om 12:39

      @schellekens006: Je kan natuurlijk ook uitstappen…
      Lijkt me overigens enorm gaaf zo’n tank van een wagen.

      Login om te reageren
  9. mashell zegt

    5 augustus 2014 om 12:38

    Laat me raden, de vlaggetjes en de zwaailichten zijn een optie…

    Login om te reageren
  10. rd1991 zegt

    5 augustus 2014 om 12:56

    Persoonlijk mis ik nog wat James Bond gerelateerde foefjes. Zou perfect zijn. Voor extra performance huppel je even bij Brabus binnen. Als je toch al geld aan het uitgeven bent, why not?

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      5 augustus 2014 om 14:57

      @rd1991: omdat betrouwbaarheid belangrijk is en dan stuur je juist met een grote boog om tunerts hen.

      Login om te reageren
      • ej20g zegt

        5 augustus 2014 om 15:09

        @mashell: de betrouwbaarheid van Brabus zit gewoon goed hoor. Daar kun je met een gerust hart langsgaan voor extra vermogen.

        Login om te reageren
  11. roadronner zegt

    5 augustus 2014 om 13:15

    Dus met een gewicht van twee keer 2.165kg mag je dit apparaat in NL officieel alleen met een vrachtwagenrijbewijs besturen…

    Login om te reageren
  12. stephanotis zegt

    5 augustus 2014 om 13:23

    “denk aan het dubbele van een standaard S600, met 2.165 kg ook al niet de lichtste”

    Da’s wel een beetje veel denk ik. Acht jaar geleden woog de voorganger met bijna 3500 kg ongeveer 1400 kg meer dan een basale S600, en er blijkt in 8 jaar niet veel veranderd: http://www.autoblog.nl/archive/2006/10/18/mercedes-s600-guard . De gepantserde Hyundai met VR7 rating die hier voorbijkwam had ook 1400 kg extra gewicht aan bepantsering en andere veiligheidsvoorzieningen.

    Login om te reageren
  13. E34M5Touring zegt

    5 augustus 2014 om 13:35

    Als je genoeg cash meeneemt maken ze em vast in 65AMG trim. 634pk sleept toch net ff beter :p

    Login om te reageren
  14. ko3n zegt

    5 augustus 2014 om 14:17

    Ff bij brabus langs want het zal er niet sneeler op worden en die vlaggetjes en lampjes moeten er wel bij he ;)

    Login om te reageren
  15. rd1991 zegt

    5 augustus 2014 om 15:00

    @mashell Brabus geeft garantie toch?

    Login om te reageren
    • laulau zegt

      5 augustus 2014 om 15:44

      @rd1991: wat heb je aan garantie als je al helemaal doorzeefd en opgebazen bent door mogelijke motorproblemen in deze rijdende bunker? :p

      Login om te reageren
      • camber24 zegt

        5 augustus 2014 om 18:57

        @laulau: je familie wel. Dan krijgen ze een nieuw exemplaar van jou.

        Login om te reageren
    • siemi zegt

      5 augustus 2014 om 22:29

      @rd1991: levenslange garantie

      Login om te reageren
  16. rd1991 zegt

    5 augustus 2014 om 15:55

    Rustig proberen te blijven zitten! Maar Brabus is toch wel iets meer als de tuner op de hoek, of niet soms?

    Login om te reageren
  17. karsvdtuin zegt

    5 augustus 2014 om 22:03

    Kom je voor in een Mercedes s, terwijl je daadwerkelijk in een tank rijdt. Joah ik vind het wel een leuke auto.

    Login om te reageren
  18. faster zegt

    6 augustus 2014 om 11:40

    Vr9*

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North