Officieel: S600 Guard is sterkste Mercedes ooit

Auteur: , 32 Reacties

Regeringsleiders en miljardairs opgelet: de nieuwe Mercedes S600 Guard komt eraan.

Mocht je net als Barack Obama of Angela Merkel permanent beveiliging nodig hebben, dan is het wel zo verstandig om een gepantserde auto aan te schaffen. Obama beschikt natuurlijk over zijn eigen Beast, maar kan binnenkort ook langs bij de lokale Mercedes-dealer voor een nieuw slagschip. De Duitsers komen namelijk met een gepantserde uitvoering van de S-Klasse: de S600 Guard.

De S600 beschikte zelf al over genoeg power om snel weg te komen bij dreigend gevaar, voornamelijk dankzij zijn twin-turbo V12 met 530 pk. De Guard-uitvoering is ook nog eens kogelwerend en wordt op alle mogelijke fronten versterkt. De S600 Guard krijgt daarom als een van de weinige auto’s ter wereld de VR7-rating.

Dat zegt je niks? Misschien helpt het als we opsommen wat deze gepantserde kar kan hebben: granaten, mijnen en voorwerpen die twee keer sneller op je af komen dan normale kogels. Mocht het desondanks voorkomen dat de benzinetank beschadigd raakt, dan is de tank in staat om zichzelf te herstellen. Niet alleen de body is flink aangepakt. De ramen zijn vervangen door kogelwerend glas van tien centimeter dik, waardoor de voorruit alleen al 135 kilogram weegt.

Het totale gewicht zal dan ook behoorlijk groeien: denk aan het dubbele van een standaard S600, met 2.165 kg ook al niet de lichtste. Ook de prijs neemt behoorlijk toe. Mercedes heeft nog geen officiële bedragen genoemd, maar ga uit van een kleine 400.000 euro.



32 reacties

zo krijgt een S600 de prestaties van een S350…
@Jantje_555: En het gewicht van een G63 6×6 ;)
@Jantje_555: Moet je eens kijken wat er gebeurd als je daar mee over een mijn heen rijd.
Die gaan we nog wel tegenkomen rondom het binnenhof
Laat de russen maar komen… oww oeps..
Mooie kar. Ik snap uit prestige-oogpunt dat er voor een V12 benzine wordt gekozen, maar een hybrid lijkt me handiger. Het hoge gewicht komt makkelijker in beweging bij gebruik van de elektromotor, daarnaast is hij desgewenst muisstil en bovendien is hij niet 100% afhankelijk van (een) benzine(tank). Het hogere gewicht is bij deze auto ook niet echt een issue.
@Maarten123: Ben alleen bang dat er weinig ruimte over was voor een accu pakketje ergens.

Wel deel ik je mening. In deze gevallen lijkt mij juist het koppel van een electromotor érg welkom
@Maarten123: helemaal eens. Blijf je ook aandrijving hebben ook al kom je even in een zuurstofarme omgeving bv. brand/explosie in garage/ondergrondse parking of enorm vuile omgeving die de luchtaanvoer in problemen brengt (zandstorm, stofwolk na aanslag), etc.
1 Centimeter dik glas?
Dit lijkt me meer een centimetertje of 6 – 7 toch?
Kogelwereld? Is dat nieuw?
@branko:
Nope, dat is de enig juiste benaming.
Het in de volksmond gebruikt kogelvrij glas betekent immers letterlijk dat er geen kogel in je ruit zit. Ergo, mijn auto heeft rondom “kogelvrij” glas..
@tupperware: ik weet het :) ging mij om het kogelwereLd glas ipv kogelwereNd
@branko @tupperware: En dat was dan weer mijn fout… Is aangepast, thanks!
1 centimeter dikke ruiten? Is dat niet meer 1 decimeter? Want ik heb op een FB een foto van zo een ruit gezien en dat waren 6-7 serieus dikke lagen opeen :-)!

Wel gak, die VR7-rating! Moet je eens googlen wat dat allemaal doet, je schrikt wel eventjes :O!
@technopatat: Bij mij staat er in de tekst toch echt tien. Maar misschien is dat een latere aanpassing aan de tekst.
Eigenlijk heb ik gewoon medelijden met de passagiers van zon bepantserde auto in wat voor een klein gesloten wereld leef je dan.
@schellekens006: Je kan natuurlijk ook uitstappen…
Lijkt me overigens enorm gaaf zo’n tank van een wagen.
Laat me raden, de vlaggetjes en de zwaailichten zijn een optie…
Persoonlijk mis ik nog wat James Bond gerelateerde foefjes. Zou perfect zijn. Voor extra performance huppel je even bij Brabus binnen. Als je toch al geld aan het uitgeven bent, why not?
@rd1991: omdat betrouwbaarheid belangrijk is en dan stuur je juist met een grote boog om tunerts hen.
@mashell: de betrouwbaarheid van Brabus zit gewoon goed hoor. Daar kun je met een gerust hart langsgaan voor extra vermogen.
Dus met een gewicht van twee keer 2.165kg mag je dit apparaat in NL officieel alleen met een vrachtwagenrijbewijs besturen…
“denk aan het dubbele van een standaard S600, met 2.165 kg ook al niet de lichtste”

Da’s wel een beetje veel denk ik. Acht jaar geleden woog de voorganger met bijna 3500 kg ongeveer 1400 kg meer dan een basale S600, en er blijkt in 8 jaar niet veel veranderd: http://www.autoblog.nl/archive/2006/10/18/mercedes-s600-guard . De gepantserde Hyundai met VR7 rating die hier voorbijkwam had ook 1400 kg extra gewicht aan bepantsering en andere veiligheidsvoorzieningen.
Als je genoeg cash meeneemt maken ze em vast in 65AMG trim. 634pk sleept toch net ff beter :p
Ff bij brabus langs want het zal er niet sneeler op worden en die vlaggetjes en lampjes moeten er wel bij he ;)
@mashell Brabus geeft garantie toch?
@rd1991: wat heb je aan garantie als je al helemaal doorzeefd en opgebazen bent door mogelijke motorproblemen in deze rijdende bunker? :p
@laulau: je familie wel. Dan krijgen ze een nieuw exemplaar van jou.
@rd1991: levenslange garantie
Rustig proberen te blijven zitten! Maar Brabus is toch wel iets meer als de tuner op de hoek, of niet soms?
Kom je voor in een Mercedes s, terwijl je daadwerkelijk in een tank rijdt. Joah ik vind het wel een leuke auto.
Vr9*

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).