Eerder vandaag vingen we al geruchten op, maar nu bevestigt Spyker het zelf: de automaker gaat in sursceance van betaling. Dit werd ze door de rechtbank in Lelystad verleend.
Denk echter niet dat dit de eerste stap is richting een faillissement, daar willen Muller cum suis niets van weten:
We expect to emerge from this restructuring a stronger, more innovative company that is well positioned for growth and profitability. We are proud of the consistent high quality of our automobiles and our valued customer and partner relationships.”
Spyker gaat zijn toekomst zoeken in een fusie met ‘a US based manufacturer of high performance electric aircraft, the exciting new sustainable technology of which will find its way into future Spyker automobiles‘.
Ok.
gertjan2012 zegt
De combinatie spyker en financiën word inmiddels een wekelijks terugkend topic op Autoblog….
djfrank zegt
Heb een gevoel dat dit nog laaaaaaang gaat duren :(
sydney zegt
@djfrank: Dit gaat het 25 jarig jubileum van autoblog wel halen.Presenteren ze meteen hun op kernfusie aangedreven premium wormgatspider.
djfrank zegt
@sydney: hahahahaha
E34M5Touring zegt
A US based high performance electric aircraft company… Laat me raden, Flying Pigs inc. Out of Frozen Hell waarschijnlijk…
sydney zegt
Ik ben benieuwd met welke US based manufacturer of high performance electric aircraft’s Uncle Vic wil gaan samenwerken.Dat moet natuurlijk wel high level zijn ofcourse.Dronebama dus.
sir_smokalot zegt
Gevaarlijk spel. Een verkeerde opmerking, en Victor gaat white boy wasted!
berlinetta zegt
Kan die mooi met zijn ‘electric aircraft’ naar zijn luchtkasteel vliegen.
Sracerr zegt
Nederland autoland: Vergeet het maar!. Er is geen cultuur/historie en dus total geen besef op auto en race gebied in dit land, het is niet anders Vic. Ga nou lekker aardappels kweken en steken, past goed bij je tuinpak!
motoragent zegt
@Sracerr: Geen historie? Ga je eens heel snel in de geschiedenis van het merk Spyker verdiepen…
super zegt
@Sracerr:
nederland is ook geen industrieland…
gregorius zegt
@Sracerr: Dat hoeft toch geen moer uit te maken?
Het idee achter Spyker leek mij perfect: een luxe Sport-auto met detail. Als je m dan eigenlijk ook nog als GT laat rijden; prima.
Model zag er goed uit, details leken op foto’s mooi. Goede en makkelijke motor met een prachtig geluid en genoeg pk’s voor al die rijke amateurs die dat ding kopen.
Donkervoort bestaat toch ook sinds mensenheugnis?
Volgens mij is het fout gegaan omdat er te veel andere dingen te veel geld kosten. Niet?
Ik denk dat Spyker nog steeds in een niche zit / zou zitten. Maar er rust nog al te veel schuld op het project en te veel nativiteit op de naam.
Sracerr zegt
poten was het geloof ik met aardappels Vic!
gregorius zegt
Heeft Spyker nog werknemers?
Of alleen ex-werknemers die nog op geld wachten?
Arme jongens.
Mijn Tip: 1: regel je geld. 2: trap er niet in en zoek wat anders.
lacker zegt
@gregorius: Ze geven het al aan: No vacancies at this moment.
http://www.spykercars.com/company/careers
bsxc2 zegt
Waarom gaat Autoblog eigenlijk niet naar Spyker om daar een kijkje te nemen?
motoragent zegt
“We are proud of the consistent high quality of our automobiles”
Tja, als je er maar 3 per jaar hoeft te bouwen is het ook niet moeilijk om er lekker veel tijd in te steken.
rammillius zegt
Zal met niets verbazen dat hij van alles gaat “afspreken” en vervolgens rechtszaak naar rechtszaak start om “misgelopen” miljoen miljard te vorderen zoals destijds met GM. En mocht de nood echt hoog zijn, dan iedereen dagvaarden die ooit ook maar iets negatiefs heeft gezegd, geschreven of heeft gezien over Spyker. We moeten oppassen!!
norge zegt
En ik wou er net 1 bestellen…
JvT zegt
@norge:
Geen probleem. Gezien de huidige financiële situatie van Spyker kan het niet anders dan dat ze ook Monopoly-geld accepteren…
E34M5Touring zegt
@norge: Denk dat ze blij zijn met je inruiler! Kunnen ze daar de missende schroeven en onderdelen af halen. Of zou de Praxis nog op rekening leveren…
ArnoldH zegt
Spyker begint op me lachspieren te werken, al iets dit al lang niet grappig meer. Ze kunnen er beter mee stoppen volgens mij want wordt steeds droeviger
trustmeiamanengineer zegt
Zo zonde. Met een beetje ander beleid had Spyker de Pagani van Nederland kunnen worden.
Maar nu wil meneer Muller ook nog ‘a US based manufacturer of high performance electric aircraft’ mee het graf in slepen?!
sydney zegt
Spyker in de Volkskrant;
http://www.volkskrant.nl/economie/spyker-krijgt-uitstel-van-betaling~a3802424/
jorden zegt
Bij Spyker hadden ze goed naar koenigseg en pagani moeten kijken. Dan had je vast fluitend auto’s gebouwd. Spyker is/was razend populair in de states.
SJ zegt
Een treffender foto had er niet boven het artikel kunnen staan. Kroonprins der charlatans.
gtwillem zegt
Kunnen we niet de regeling treffen dat bij elk Spyker-bericht een foto/filmpje van een Donkervoort geplaatst wordt? Kun je meteen zien hoe je in Flevoland (fabrieken liggen hemelsbreed nog geen 40km van elkaar vandaan) een low volume sportauto merk runt…
moveyourmind zegt
High performance electric aircrafts. Dat kan maar één ding betekenen, Victor Muller gaat met de NASA samenwerken. Lach hem maar uit, binnen de kortste keren heeft hij alle aandelen van de NASA overgenomen en is hij triljardair.
robgooi zegt
Samenwerking met “Baked Air Aircraft Company” ?
lacker zegt
Speculeert Victor nu, dat er een electrische versie van de Spyker gaat komen? Een B6 Venator Electric?
hplh zegt
Victor muller. Wat een held!