• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Officiële cijfers Corvette ZR1 bekend

Auteur: RubenBaeten, gepost 18 juni 2008 om 10:15 – 53 Reacties

Corvette ZR1

We wisten al dat de Corvette ZR1 maar liefst 647 paardjes en 819 Nm meekrijgt, en daarmee de 330 km/h aantikt. Nu weten we ook hoe snel hij accelereert, en wat in Amerika de schade aan je bankrekening is.

De über-Corvette doet 0-96 km/h in 3,4 seconden en 0-161 km/h in 7 seconden. De kwartmijl legt hij af in 11,3 seconden met 211 km/h! Ondertussen verbruikt de ZR1 een liter benzine per 5,9 km in de stad, en 1 op 8,5 op de snelweg. Dat betekent dat hij zuiniger is dan de langzamere Ferrari 599 GTB Fiorano en de even snelle Lambo Murciélago LP640.

Toch leuk meegenomen, aangezien je bij aanschaf ook maar iets meer dan een derde (!) van de prijs van die Italiaanse exoten kwijt bent. De Corvette ZR1 staat binnenkort in de Amerikaanse showrooms voor $105.000 inclusief gas guzzler tax. Er is één optiepakket beschikbaar, met onder andere elektrische lederen sportstoelen, zij-airbags, Bose audiosysteem en navigatie, voor $10.000. Verder kun je voor $2.000 nog een stel verchroomde wielen onder de Vette hangen.

Wat betekent dit in Nederland? Afgaande op de verhouding tussen de VS- en NL-prijzen van de Z06, kunnen we hier waarschijnlijk rekenen op een vanafprijs van zo’n €165.000 ex-slurptax. We wachten nog even rustig af tot Corvette Europe hier meer over aankondigt. In november staat de ZR1 in de Nederlandse showroom.

Hier een video van de Corvette-fabriek in Bowling Green waar ze de ZR1 in elkaar sleutelen (via autoblog.com):


Ook interessant!

  • Video: Corvette C8 Z06 gespot op de Nürburgring!
    Video: Corvette C8 Z06 gespot op de Nürburgring!
  • Chevrolet Corvette uit productie
    Legendarische Chevrolet Corvette uit productie*
  • Petrolhead shockeert met 'Ferrari F40' Corvette
  • Corvette water
    Corvette eindigt in sloot week na restauratie

Nieuwste artikelen

  • Citroën komt met een eigenwijze, kleine versie van de ID Buzz
  • Kia EV4, GEWAAGD uiterlijk maakt het een gedurfde keuze #test
  • Bugatti krijgt een keiharde primeur van Rimac
  • Volvo XC60 Executive Edition
    Volvo maakt van de XC60 een heerlijke dikzak
FacebookTweetPinLinkedIn

Chevrolet, Corvette, Supercars, ZR1

Vorig bericht: « Nieuwe importeur ECE brengt elektrische auto’s
Volgend bericht: Zet je rondetijd in de Reasonably Priced Car! »

Lees Interacties

Reacties

  1. Sander zegt

    18 juni 2008 om 10:19

    Wat een machine! :D

    Login om te reageren
  2. Racer X zegt

    18 juni 2008 om 10:23

    Jammer dat er geen optie is om dat poseursvenstertje weg te laten uit de motorkap… Dat vind ik echt een smet op een verder zeer dikke bak!

    Login om te reageren
  3. Mies zegt

    18 juni 2008 om 10:26

    Ben niet zo van de Corvettes, maar dit is (bijvoorbeeld als een GT-R) wel heeeeeel erg veel waar voor je centen! Qua prijs een soort semi-supercar (R8 enz) met de prestaties (igg op papier) van een echte supercar…..

    Login om te reageren
  4. Eddy Rocket zegt

    18 juni 2008 om 10:29

    Teeeeeering wat een bak.. Als ik het geld had…

    Login om te reageren
  5. Tjerk zegt

    18 juni 2008 om 10:29

    Ik zou het luxe optiepakket nemen maar geen verschroomde wielen. In het blauw is hij gewoon erg mooi.

    Login om te reageren
  6. Rene1980 zegt

    18 juni 2008 om 10:30

    super vet! nu nog ff importeren uit de VS en klaar is Kees!

    Login om te reageren
  7. rodeoro zegt

    18 juni 2008 om 10:37

    WTF dat zou dus omgerekend in euro’s 67.842,61 zijn, niet verkeerd!!
    Toch jammer dat we 240% meer moeten betalen exl. (slurptax)
    Denk dat de VS toch niet zo’n verkeerde plek is om te wonen!

    Login om te reageren
  8. VonStroke zegt

    18 juni 2008 om 10:41

    Idioot goedkoop zo’n ZR1, ik emigreer denk ik :P

    Login om te reageren
  9. Kaalimero zegt

    18 juni 2008 om 10:50

    Ik zeg, we gaan snel verhuizen.

    Login om te reageren
  10. Jesper zegt

    18 juni 2008 om 10:56

    @ Racer X: daar is een heel simpele oplossing voor, je verplaatst m gewoon zelf voor de kap van een Z06, dat past ongewtijveld. Kun je de originele kap nog voor een leuke prijs verkopen ook he ;)

    @ Rodeoro: dat is indd even slikken he, ex alles kost die bak dus gewoon 2 euroton…

    Zeer dikke bak, mocht ik kiezen tussen deze en een 911 turbo wist ik het wel nu, en dat zeg ik niet snel… Ik ga me familie in Californie maar eens opzoeken :P

    Login om te reageren
  11. Jesper zegt

    18 juni 2008 om 10:57

    Ik bedoelde natuurlijk incl. alles he ;) Heb net een examen achter de rug :P

    Login om te reageren
  12. mckroket zegt

    18 juni 2008 om 10:59

    maar wat is nou het verschil tussen die z06 behalve de motor ?

    Login om te reageren
  13. EnzoR zegt

    18 juni 2008 om 11:04

    Damn vette bak !! echt niet normaal :D
    Wat s dat nmmr? klinkt best vet in dat filmpje.. :)

    Login om te reageren
  14. RobertJ zegt

    18 juni 2008 om 11:05

    die prijs…. wat is Nederland toch een zeikland…

    Login om te reageren
  15. RScosworth zegt

    18 juni 2008 om 11:14

    Holy…. wat een apparaat! Die motorkap zou ik inderdaad ook even dichtmetselen.
    En zuiniger dan de gevestigde orde hier? Dat moet wel een trap in het kruis van de techniek n00bs zijn hier die steevast over klepstoters en andere niet interessante dingen beginnen te praten wanneer iets sneller is.

    Login om te reageren
  16. Sagaris zegt

    18 juni 2008 om 11:22

    Ik vind het telkens weer zielig voor Nederlanders die voor hetzelfde auto bijna het dubbeleprijs moeten betalen en dan onder het motto MILIEU, alsof wij de wereld gaan redden en dan nog ééns niks doen om het milieu te redden, stelletje hypocrieten in Den Haag…

    Als we geen BPM en geen Slurptax zouden hebben, zouden we in deze wagen kunnen rijden ipv bijv een M3, C63amg…

    Ow gelukkige duitsers, belgen en nog veel meer…geniet van een “BPMloze” “slurptaxloze” automarkt….

    Login om te reageren
  17. RenJie zegt

    18 juni 2008 om 11:24

    heb je liever dit of een Audi R8? Ik zou het wel weten hoor, Duitse degelijkheid bij mij altijd No. 1. Hier betaal je geld voor het aantal paardenkrachten. Ik zal er vast wel naastzitten, maar dit is gewoon pk:euro verhouding en geen kwaliteit. (mijn gevoel he, ik zeg niet dat het zo is)

    Login om te reageren
  18. Greg zegt

    18 juni 2008 om 11:31

    Mijn favoriete sportauto!

    En wie had dat gedacht, een Vette met 647pk die bijna 1:9 op de snelweg rijdt!! Mooi zo.

    Login om te reageren
  19. Tieuw zegt

    18 juni 2008 om 11:35

    Dit is toch zo niet normaal 105000 dollar kom op nou breng die wagen hier voor die prijs en ik kijk me ogen uit!!!

    Login om te reageren
  20. w0o0dy zegt

    18 juni 2008 om 11:47

    @mckroket: wat is er niet anders, dat is een betere vraag. De body is anders vanwege de aerodynamica, de wielophanging en de dempers, de motor, de versnellingsbak(dacht ik) en heel veel componenten zijn vervangen door nieuwe gemaakt van lichtere materialen… Oftewel eigenlijk is het bijna een compleet nieuwe auto geworden met als basis de zo6

    Login om te reageren
  21. RubenBaeten zegt

    18 juni 2008 om 11:54

    @RenJie: De Audi R8 is de verpleegster die je in slaap wiegt en je ’s ochtends een ontbijtje op bed brengt. De ZR1 is de psychopaat die ’s nachts je infuus dichtknijpt en een kussen over je hoofd duwt. Welke is spannender om mee te vechten?

    Login om te reageren
  22. FabianVTR16V zegt

    18 juni 2008 om 12:13

    Echt een erg vette bak 8)

    Op dezelfde site staat trouwens nog een filmpje van de ZR1 @ Topspeed
    http://www.brightcove.tv/title.jsp?title=1519707894

    Login om te reageren
  23. mastertjen zegt

    18 juni 2008 om 12:14

    Iemand die gelooft dat deze zo zuinig is? :p

    Login om te reageren
  24. Gm_12 zegt

    18 juni 2008 om 12:32

    Strak in het pak !

    Login om te reageren
  25. RScosworth zegt

    18 juni 2008 om 12:39

    @ Ruben Baeten
    Hoe lang heb je daar over nagedacht! Wel een mooie moet ik zeggen. :)

    Login om te reageren
  26. RenesisHP zegt

    18 juni 2008 om 12:39

    Hij is bruut, snel en relatief betaalbaar. Dit is een hele geslaagde bak. Ik hoop dat er genoeg Europeanen zijn die er net zo over denken. Het verbruik is trouwens ook een mega meevaller. In de stad verbruikt de rx8 niet veel minder, maar die heeft bij lange na dit vermogen niet. Ik zie steeds meer pluspunten. :D

    Login om te reageren
  27. rj zegt

    18 juni 2008 om 12:40

    tering gaaf filpmje dat laaste!….ff 340 kmh pfff…komt op het laaste ook nog een vrachtwagen tegen…ff snelheidsverschil van 300kmh

    Login om te reageren
  28. RenesisHP zegt

    18 juni 2008 om 12:44

    Ik ga voor de Psychopaat. Hoe gekker, hoe leuker. Alhoewel ik mij eerlijk waar afvraag hoe lang het duurt voordat ik mezelf hartstikke te pletter rij met het verslavend snelheidspotentieel en bijbehorend geluid dat deze auto bezit. :roll:

    Login om te reageren
  29. StormRAM zegt

    18 juni 2008 om 12:49

    @ Ruben Baeten: Tsjah, als je het zo stelt dan zou ik het ook wel weten: ik zou blind voor de ZR1 gaan! :)

    Maar wat een bak is die ZR1! In het filmpje komtie vooral laag vanaf de grille (vanuit het kikkerperspectief voor de kenners ;))erg mooi vanuit de verf :D Nou, nu maar wachten op een AB-rijtest met dit monster… :)

    Login om te reageren
  30. RenJie zegt

    18 juni 2008 om 12:51

    @Ruben Baeten

    ik ben meer van de rust, dus doe maar de verpleegster, al helemaal als het zo’n blonde stoot is die ook nog eens wild kan worden, maar voor dagelijks gebruik ook ermee door kan ;)

    @Greg

    ja dat komt waarschijnlijk omdat dit gewoon een laagtoerig blok is..big V8’s!

    Login om te reageren
  31. Wouter zegt

    18 juni 2008 om 13:10

    Hij is net iets trager aan de 100 dan de Nissan GT-R, maar maakt wss een mooier geluid.

    Login om te reageren
  32. tibor zegt

    18 juni 2008 om 13:28

    van 0-211 in 11.3 is echt vreselijk snel aangezien een 997 gt2 dan nog niet op 200 zit en de gt2 deed er dacht ik 7.6 over om naar de 160 te gaan plus dat de gt2 een lagere topsnelheid heeft waarschijnlijk minder comfortbabel(elk autoblasd zal je vertellen dat corvettes erg comfortbale zijn en dat de gt2 kei en kei hard geveerd is) en 120.000 meer kost dan de corvette en naar mijn smaak ziet de zr1 er ook nog eens 500x beter uit dan de gt2, kiezen tussen die 2 lijkt mij niet moeilijk….

    Login om te reageren
  33. Philly Z06 zegt

    18 juni 2008 om 13:33

    en heeft meer historie

    Login om te reageren
  34. Jurrian zegt

    18 juni 2008 om 13:50

    met 650 pk moet hij toch wel harder als 330 kunnen. een M6 haalt dat ook. wel een erg vette bak. ik kan in ieder geval niet wachten om die v8 in het echt te horen.

    @ renjie

    de corvette is ook niet geheel onbruikbaar in dagelijks gebruik, hij heeft een soort van een “kofferbak”

    Login om te reageren
  35. Trevor zegt

    18 juni 2008 om 14:01

    Ik geloof geen bal van dat verbruik… Dat is misschien gehaald met een rauw ei onder je gaspedaal! Vindt de prestaties natuurlijk weer wel heerlijk..

    Login om te reageren
  36. CSL zegt

    18 juni 2008 om 14:43

    Wel erg goedkoop geprijst!

    Login om te reageren
  37. RenesisHP zegt

    18 juni 2008 om 15:19

    @CSL.

    Is dat een probleem dan?

    Login om te reageren
  38. RScosworth zegt

    18 juni 2008 om 15:50

    Ik wacht eigenlijk ook wel op een rijtestje hiervan maar waarschijnlijk durft er niemand van de redactie in te rijden zonder een luier om. :)

    Login om te reageren
  39. RenJie zegt

    18 juni 2008 om 15:59

    @RScosworth

    tegenwoordig is het niet wat achter lekt, maar voor lekt. Dus een luier is geen probleem!

    @mx5/rx8owner

    zegt hij dat het een probleem is dan?

    @Jurrian

    kan wel, ik houd gewoon niet van Amerikaanse auto’s .. en al helemaal niet van laagtoerige V8’en.. bléééééeh!

    Login om te reageren
  40. lincoln zegt

    18 juni 2008 om 17:35

    dus iedereen die nog een duurdere super-car dan deze koopt is gewoon een hele beroerde zaken-man ..

    Login om te reageren
  41. RenesisHP zegt

    18 juni 2008 om 17:46

    @RenJie.

    Afgaande op de gemiddelde comments van @CSL zou dat best kunnen, maar zeker weten doe ik het niet. Daarom vraag ik het ook aan hem. ;)

    Login om te reageren
  42. SimonMc zegt

    18 juni 2008 om 18:22

    @RenJie: een corvette geen kwaliteit?Ik denk dat het aantal corvettes die kapot gegaan zijn, op 1 hand te tellen zijn…Fo’ shame !

    Login om te reageren
  43. RenJie zegt

    18 juni 2008 om 18:31

    @SimonMc

    wat jij noemt, is betrouwbaarheid.. dat is iets anders dan kwaliteit. ‘Premium’ weet je wel :P Ik weet dat het een rijke historie alles etc. heeft, maar het ligt me gewoon niet >

    Login om te reageren
  44. bozewolf zegt

    18 juni 2008 om 19:02

    Fantastisch apparaat. Eindelijk laten die cowboys eens zien dat ze het wel kunnen, hehe.

    Dat geweldige verbruik zal met de ZR-1 wellicht wat tegenvallen. Als ik me niet vergis was dat acceptabele slurpgedrag (voor een supercar dan) vooral te danken aan de standaard C6 en Z06′ lange versnellingsverhoudingen, met name een lange 6 (volgens goed Amerikaans gebruik).

    De ZR-1 krijgt kortere ratio’s mee.

    Maar wat zal het verbruik je de reet roesten met zo’n kar…

    Login om te reageren
  45. Rob USA zegt

    18 juni 2008 om 19:43

    Hmmmm heerlijk! Alleen het venstertje laten meespuiten en ..klaar!
    Laat maar rap komen ik hem in iedergeval proberen!

    Login om te reageren
  46. wilco zegt

    18 juni 2008 om 20:15

    Leuke bak. Wil em wel hebben!

    Login om te reageren
  47. sebastian zegt

    18 juni 2008 om 21:19

    wat is de gt2 dan snel met 100 pk minder…

    Login om te reageren
  48. w0o0dy zegt

    18 juni 2008 om 21:42

    @sebastian: die GT2 is ook een stukje kleiner (nou ja vooral smaller) en dat helpt niet qua luchtweerstand, daarnaast zou de ZR1 nog meer downforce moeten hebben (als we de verhalen mogen geloven) en boven de 60km/u is de weerstand van de lucht al meer dan de weerstand die een auto heeft bij het wegrijden. Vervolgens neemt de luchtweerstand progressief toe naarmate de snelheid oploopt. Verder is de ZR1 behoorlijk wat zwaarder dan de Zo6 (en dan de GT2.

    Login om te reageren
  49. w0o0dy zegt

    18 juni 2008 om 21:43

    Overigens… de motorkap van de Zo6 past niet op de ZR1 vanwege de hoogte van de motor inclusief de supercharger met intercooler die boven het blok uitkomen.

    Login om te reageren
  50. Jesper zegt

    18 juni 2008 om 22:16

    Bij 04:10 kan je zien dat zn rechter spiegel niet goed staat :P

    Login om te reageren
  51. CSL zegt

    19 juni 2008 om 15:15

    @mx5/rx8owner
    ja lekker goedkopp toch?

    Login om te reageren
  52. Scuderia zegt

    19 juni 2008 om 15:21

    Geen geld man en rijd al dat italianse zooi eruit.
    1 op 8.5 is nog redelijk netjes.
    Maar de 0/100 is gewoon sick!

    Login om te reageren
  53. Sânmiger (Garyper) zegt

    20 juni 2008 om 12:10

    @ Ruben Beaten

    Het verpleegstertje natuurlijk, tenzij die spychopaat ook een vrouw is ;)

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North