• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Oh nee! De Wall of Champions is niet meer

Auteur: Author, gepost 21 april 2017 om 12:20 – 23 Reacties

Oh nee! De Wall of Champions is niet meer


Het circuit Gilles Villeneuve in Montréal wordt aangepast aan de nieuwe F1-auto’s. Dat heeft helaas een vervelende consequentie.

De mooiste attractie aan dit circuit was toch wel de Wall of Champions, een muur die vlak naast de exit van de laatste chicane op het circuit ligt. Menig coureur heeft hier een auto kort gereden en het beton was altijd goed voor spannende momentjes.

Het materiaal waar dit jaar mee wordt geracet, breder en sneller, noopte de organisatie tot het aanpassen van enkele veiligheidsvoorzieningen langs de baan. Zo werden bandenstapels en vangrails vervangen door zogeheten TecPro barriers die beter in staat zijn om klappen op te vangen, maar ook de Wall of Champions moest eraan te geloven.

De muur krijgt een andere hoek omdat het gevaarte volgens de FIA te gevaarlijk zou zijn. Het is dus effe afwachten hoe het in de praktijk allemaal uitpakt, maar duidelijk is dat de laatste chicane op het circuit vanaf nu een stukkie minder lastig wordt.

Goed om te weten: de GP van Canada vindt plaats van 9 tot en met 11 juni. Een extra reden om deze race goed in de gaten te houden is dat Renault er naar verluidt met een nieuwe motor op de proppen komt.

Ook interessant!

  • Dit kun je verwachten van de sprintraces in de Formule 1
  • Stand na GP Turkije 2020
    Formule 1 keert terug naar Turkije ten koste van Canada
  • Nederlandse coureur twijfelt aan toekomst Formule E
  • moedige coureurs
    Moedige Formule 1-coureurs worden straks beloond

Nieuwste artikelen

  • Autoblog Spots Uploterij: win een cadeaubon t.w.v. €100
  • Groter, sneller of bizar: BYD doet het
  • Is de nieuwe Mercedes GLB stiekem een omgebouwde Smart?
  • Nieuwe 5 Serie-concurrent met verbrandingsmotor komt uit zeer onverwachte hoek!
FacebookTweetPinLinkedIn

canada, Formule 1, Racing, veiligheid

Vorig bericht: « GAC Trumpchi krijgt andere badge, omdat Trump
Volgend bericht: Occasion: overpriced E30 M3 »

Lees Interacties

Reacties

  1. viezefreddyw zegt

    21 april 2017 om 12:29

    Och god, het wordt ’te gevaarlijk’ want we hebben bredere auto’s dus we passen het maar weer aan. Bijzonder jammer voor een historisch mooi stukje circuit.

    Of denk ik te kortzichtig?

    Login om te reageren
    • goodolddays zegt

      21 april 2017 om 12:30

      @viezefreddyw: nee tegenwoordig zijn ze al bang voor hun eigen schaduw in F1…

      Login om te reageren
    • rob5nismo zegt

      21 april 2017 om 12:33

      @viezefreddyw: nee dat is niet kortzichtig zo denk ik ook over parabolica op monza weg grind en hallo uitloop strook

      Login om te reageren
    • vonklausenburg zegt

      21 april 2017 om 12:34

      @viezefreddyw: Nee hoor, ik deel de mening. Aan de andere kant geven nieuwe wagens ook nieuwe risico’s. Ze moeten alleen niet te ijverig zaken gaan aanpassen op de nieuwe wagens.

      Login om te reageren
    • peug206 zegt

      21 april 2017 om 12:40

      @viezefreddyw: nee je denkt normaal. Maar de mensen die de ballen zouden moeten hebben zijn te veel in de watten gelegd de laatste jaren en nu zijn ze hun cohones verloren.
      Behalve max natuurlijk… want dat is max.

      Login om te reageren
    • E34M5Touring zegt

      21 april 2017 om 12:58

      @viezefreddyw: Als ze precies de centimeters eraf halen die de F1 auto’s breder zijn geworden verandert er nog weinig natuurlijk. Verder wel eens hoor.

      Login om te reageren
    • poes zegt

      21 april 2017 om 14:01

      @viezefreddyw: Nee hoor, je vat het precies goed samen.

      Precies hetzelfde hebben ze op Monza gedaan, bij het asfalteren van de grasstroken bij het uitkomen van de Parabolica. Vroeger was het passen en meten om nèt niet over het randje te gaan, want anders was je de sigaar. Nu kunnen ze gewoon vol doorstampen, er ligt toch gewoon weer asfalt als je over het lijntje gaat.

      Echt, ze blijven het maar niet snappen daar bij…euh…wie bepaalt dit eigenlijk allemaal? :-) De FIA?

      Login om te reageren
    • spykerboy zegt

      21 april 2017 om 15:03

      @viezefreddyw: nee niet te kortzichtig, bij de F1 worden ze al bang van wat water, of een zuchtje wind….

      Login om te reageren
    • carmasterr zegt

      21 april 2017 om 19:35

      @viezefreddyw:

      Naar mijn weten reden ze tien jaar geleden met even brede auto’s. Maar dat was toen mensen nog balled hadden blijkbaar.

      Login om te reageren
      • carmasterr zegt

        21 april 2017 om 19:35

        @carmasterr:

        *ballen.

        Login om te reageren
  2. turboboy zegt

    21 april 2017 om 12:47

    Zullen we niet gewoon stoppen met de F1, gezellig een barbecue gaan houden op zondag en praten over vroeger.
    Toen er nog mannen voor dit werk nodig waren, geen jongetjes met geëpileerde wenkbrauwen, gestyled haar en huilend om blauwe vlaggen.

    Login om te reageren
  3. arii zegt

    21 april 2017 om 13:01

    Waarom halen we ook Eau Rouge niet weg, is ook gevaarlijk….

    Login om te reageren
  4. esprit84 zegt

    21 april 2017 om 13:01

    het wordt tijd voor een nieuwe race-klasse waarbij deelnemende teams en coureurs een formulier ondertekenen dat zij akkoord gaan met alle gevaren / risico’s / hun eigen dood, vervolgens:

    – Geen budgetlimieten
    – Geen regels qua motorisering / aerodynamica / ontwerp ( Turbine / electro / warpdrive / whatever)
    – Let’s go!

    Login om te reageren
    • raceface zegt

      21 april 2017 om 13:05

      @esprit84: een beetje een sci fi raceklasse, klinkt gaaf. Klinkt ook onrealistisch.

      Login om te reageren
    • antoombom2000 zegt

      21 april 2017 om 13:18

      @esprit84: goed idee ik ga meedoen met een bulldozer

      Login om te reageren
    • mashell zegt

      21 april 2017 om 13:39

      @esprit84: dat wat jij beschrijft heet “oorlog”.

      Login om te reageren
    • pjotr zegt

      21 april 2017 om 13:40

      @esprit84: Dan ga je al snel richting WEC/Le Mans. Veel leuker om te kijken dan de F1 ook.

      Login om te reageren
  5. allesmetturbo zegt

    21 april 2017 om 13:12

    Lame. 2018: autonoom racen ingesteld vanuit de pits zonder ongelukken

    Login om te reageren
  6. sracert zegt

    21 april 2017 om 13:15

    Daar gaan we weer: Waar zijn de Pampers?

    Login om te reageren
  7. roel_lemaire zegt

    21 april 2017 om 13:33

    Zo gevaarlijk is die muur nou ook weer niet, ze rijden relatief langzaam daar.

    Login om te reageren
    • poes zegt

      21 april 2017 om 14:02

      @roel_lemaire:

      Nou ja, als je ‘em bij het ingaan verliest dan ga je – met een beetje pech – frontaal de muur in. Dat heeft flinke impact.

      Maar goed, dat is altijd al zo geweest.

      Login om te reageren
  8. fapfap zegt

    21 april 2017 om 13:56

    Dan mogen ze Monaco ook wel opdoeken, of in ieder geval bocht 1 en de chicane’s bij het zwembad.

    Login om te reageren
  9. Corrado16v zegt

    21 april 2017 om 14:48

    Laten we gewoon alle overbodige bochten weghalen en alleen maar rondjes rijden. Dat lijkt me een goed concept. Oh, wacht..

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North