• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Oh wat lekker! Alpina B6 GT3

Auteur: robbie, gepost 4 februari 2009 om 22:03 – 49 Reacties

Alpina B6 GT3


Na 20 jaar afwezigheid keert Alpina weer terug naar het circuit. En hoe! Het afgelopen jaar hebben de specialisten van Alpina de toch al niet misselijke Alpina B6 omgebouwd tot FIA GT3 specificaties. En dit is het resultaat.

Dit racemonster beschikt over een 4.4 V8 met compressor die maar liefst 530 pk en 725 Nm levert. Alpina zal dit jaar met 2 fabrieksauto’s deelnemen aan het FIA GT3 kampioenschap. Andere auto’s die daaraan deelnemen zijn de Aston Martin DBRS9, Lamborghini Gallardo GT3, Jaguar XKR GT3 en de gloednieuwe Audi R8 LMS. Uiteraard is de nieuwe Alpina B6 GT3 ook beschikbaar voor klanten met een dikke portemonnee. (via: ring1.de)

Alpina B6 GT3

Alpina B6 GT3

Alpina B6 GT3

Alpina B6 GT3

Alpina B6 GT3 specs

Nach 20 Jahren feiert ALPINA mit dem BMW ALPINA B6 GT3 sein Rennsport Comeback in der FIA GT3 Europameisterschaft – einer jungen Rennserie, in der Sportwagen von 12 berühmten Automarken wie zum Beispiel Aston Martin, Ferrari, Lamborghini und Porsche gegeneinander antreten.

Nach 20 Jahren feiert ALPINA mit dem BMW ALPINA B6 GT3 sein Rennsport Comeback in der FIA GT3 Europameisterschaft – einer jungen Rennserie, in der Sportwagen von 12 berühmten Automarken wie zum Beispiel Aston Martin, Ferrari, Lamborghini und Porsche gegeneinander antreten. Auf Basis der BMW 6er Reihe hat ALPINA ein Rennsportgerät für den Breitensport entwickelt, das auch Kunden, Sammler und Rennteams erwerben können. Für fulminanten Vortrieb sorgt der aus dem BMW ALPINA B6S bekannte 4,4 l Kompressormotor mit 530 PS und 725 Nm Drehmoment.

Nach Fertigstellung des ersten BMW ALPINA B6 GT3 fand vor wenigen Tagen der Roll-Out statt. Bei Temperaturen um den Gefrierpunkt debütierte der Rennwagen und meisterte über 300 km bravourös. “Wir waren überrascht, wie problemlos der Roll-Out verlaufen ist”, kommentiert Firmenchef Andreas Bovensiepen die Jungfernfahrt, die er sich mit Claudia Hürtgen teilte. “Fühlt sich aufgrund des niedrigen Schwerpunkts eher wie ein Formel-Auto als ein Tourenwagen an”, so der erste positive Eindruck. Die nächsten Abstimmungsfahrten stehen in dieser Woche in Frankreich an, bevor der B6 GT3 auf dem Autosalon in Genf Anfang März erstmals der Öffentlichkeit vorgestellt wird.

ALPINA selbst wird zwei Fahrzeuge in der FIA GT3 EM einsetzen. Aktuell laufen Gespräche mit interessanten Persönlichkeiten des Automobilsports, um die vier Fahrerplätze zu besetzen.

Geplant ist, Fahrzeuge an Kundenteams zu verkaufen, die sowohl in der FIA GT3 EM als auch bei nationalen GT3 Rennen in Belgien, Brasilien, Deutschland, England, Frankreich und Italien sowie bei der VLN-genannten Langstrecken-Rennserie auf der Nürburgring Nordschleife und bei diversen 24h Rennen eingesetzt werden können.

Ook interessant!

  • BMW M4 GT3 speelt buiten zonder camouflage
  • BMW M4 GT3 laat definitief zijn gezicht zien
  • geluid gt3
    Video: zo briljant lekker klinkt de nieuwe GT3
  • Alpina heeft weer een officiële Nederlandse importeur

Nieuwste artikelen

  • Autoblog Spots Uploterij: win een cadeaubon t.w.v. €100
  • Groter, sneller of bizar: BYD doet het
  • Is de nieuwe Mercedes GLB stiekem een omgebouwde Smart?
  • Nieuwe 5 Serie-concurrent met verbrandingsmotor komt uit zeer onverwachte hoek!
FacebookTweetPinLinkedIn

6-serie, alpina, BMW, geneve-2009, GT3, Racing

Vorig bericht: « Dacia wordt sexy? Coupé-achtige concept in Geneve
Volgend bericht: Video: Aston Martin V12 Vantage »

Lees Interacties

Reacties

  1. dekster zegt

    4 februari 2009 om 22:06

    Heb geen flauw idee hoe snel deze zal zijn…ik hoop, maar vrees ervoor dat deze porsche’s zal verslaan.

    Login om te reageren
  2. dekster zegt

    4 februari 2009 om 22:07

    (Mag een GT3 auto ABS hebben, zo knullig)

    Login om te reageren
  3. DRIVR zegt

    4 februari 2009 om 22:09

    Hier wordt geschiedenis heschreven: Alpina terug in de racerij.
    En ze blijven zelfs trouw aan hun “performance through torque”.
    Knap.

    Login om te reageren
  4. roberto zegt

    4 februari 2009 om 22:11

    Hoeveel van die Alpina B6’en rijden er eigenlijk in NL? Zover ik weet rijd er 1 in Gorinchem, een donkergroene.. Iemand anders suggesties?

    Login om te reageren
  5. Emerald Green Jag zegt

    4 februari 2009 om 22:15

    Lekker? nou nee!
    Dit is een blik met taartschep voor, kinderwagenbeugel en grashark achter.

    just my two pennies…

    Login om te reageren
  6. The Apple zegt

    4 februari 2009 om 22:15

    Wat een smakelijke auto!
    Heerlijk!
    Prachtig!
    Bmw!
    Love it!
    JA!

    Login om te reageren
  7. Een betere ontwerper zegt

    4 februari 2009 om 22:17

    Nogal NFS gehalte in de bodykit en die enorme spoiler brengt het hele visuele uit balans voor mij.

    Login om te reageren
  8. Cantago zegt

    4 februari 2009 om 22:18

    Dit wordt echt een wedstrijd tussen de vetste auto’s, maar dan allemaal op anabolen!

    Ik ga dit seizoen echt volgen, wat een snoepwinkel zeg:P

    Login om te reageren
  9. Harm zegt

    4 februari 2009 om 22:22

    Waarom maken mensen zich hier nou meteen weer zorgen om de “looks” dat is totaal niet het gene dat hier speelt. Belangrijk is dat deze wagen als een kogel over de circuits heen vliegt!

    Login om te reageren
  10. Een betere ontwerper zegt

    4 februari 2009 om 22:28

    @Harm: omdat de looks aanwezig zijn, we zien dat ding toch? En ik maak me geen zorgen om hoe ie eruit ziet, ik vind het gewoon niet zo mooi.

    Login om te reageren
  11. Citrofiel zegt

    4 februari 2009 om 22:28

    Ze komen nu pas met een raceauto op basis van de 6… Ach, in de racerij doet een nieuwe modelserie er wat minder toe, zullen we maar zeggen.

    @ dekster; Je hoopt en vreest… Beetje tegengesteld, niet..? En hoe kom je aan dat ABS?

    Login om te reageren
  12. Jaapie zegt

    4 februari 2009 om 22:32

    Bremse: Mit ABS

    handige harry

    Login om te reageren
  13. Citrofiel zegt

    4 februari 2009 om 22:33

    @ Jaapie; :oops: Had wel even in de tekst gezocht, het persbericht doorgezocht, maar het plaatje had ik even overgeslagen… Domdomdom.

    Login om te reageren
  14. jasper zegt

    4 februari 2009 om 22:35

    damn wat lelijk!:P

    Login om te reageren
  15. Gnermo zegt

    4 februari 2009 om 22:37

    Ik denk toch echt dat deze niet kan tippen aan de Audi’s!

    Login om te reageren
  16. Jaapie zegt

    4 februari 2009 om 22:38

    @Citrofiel hehe, het zij u vergeven

    Login om te reageren
  17. dekster zegt

    4 februari 2009 om 22:40

    @Citrofiel
     “vre·zen vreesde, h gevreesd 1 bang zijn voor: we ~ het ergste 2 ontzag hebben voor: God ~”

    en

    “ ho·pen hoopte, h gehoopt hoop hebben, graag willen; wensen”

    Login om te reageren
  18. DM zegt

    4 februari 2009 om 22:41

    Kompressor?

    Login om te reageren
  19. Citrofiel zegt

    4 februari 2009 om 22:43

    @ Jaapie; Mijn dankbaarheid is niet in woorden uit te drukken. ;)

    @ dekster; Dus je bent er bang voor, en je wilt het graag. Nog steeds tegenstrijdig. Je zoekt graag je grenzen op, begrijp ik hieruit? :P

    Login om te reageren
  20. Scirocco zegt

    4 februari 2009 om 22:43

    Hij is lelijk, omdat hier niet de looks, maar de prestaties belangrijk zijn, het is niet om een schoonheidswedstrijdje te winnen, maar een R-A-C-E ! ! ! F1 cars zijn ook niet ontworpen om mee te doen aan miss (car) universe!!!

    Login om te reageren
  21. jamesBROWN zegt

    4 februari 2009 om 22:47

    Hij is wel cool, maar ik vind het uiterlijk niet zo heel spannend… En natuurlijk jammer dat er geen getunede V10 in zit, maar dat zullen wel regeltjes zijn of zo.

    Login om te reageren
  22. robbie zegt

    4 februari 2009 om 22:48

    @DM, ja? Is dat zo raar? Je weet wel een compressor oftewel supercharger:
    http://nl.wikipedia.org/wiki/Roots_compressor

    Login om te reageren
  23. dekster zegt

    4 februari 2009 om 22:49

    @Citrofiel
    Tip: ga slapen :P

    Een andere zin: “Ik hoop op een dag de lotterij te winnen, maar vrees dat dit niet zal lukken”

    Login om te reageren
  24. jamesBROWN zegt

    4 februari 2009 om 22:55

    En wat lopen jullie nou te zeiken over looks?

    Sommige autos zien er nou eenmaal beter uit dan dan anderen, da’s een mening en dat mag je best zeggen…

    Bijvoorbeeld :P

    Login om te reageren
  25. Citrofiel zegt

    4 februari 2009 om 22:58

    @ dekster; Ah, die zin begrijp ik! Maar volgens mij moet er, als je eenzelfde constructie als in die zin wilt hebben, wel een ontkenning in je zin staan, en een tweede mogelijkheid. In je voorbeeldzin wordt er gehoopt op iets positiefs, en gevreesd voor iets negatiefs. In jouw zin hoop en vrees je hetzelfde…

    Login om te reageren
  26. Klassiekerrally zegt

    4 februari 2009 om 22:59

    Holy cow! Waar gaat die spoiler met dat auto’tje heen?!

    Login om te reageren
  27. patrickdelsol zegt

    4 februari 2009 om 23:02

    Dit wordt voor mij een klasse om in de gaten te houden. Komt vast wel voorbij op Eurosport neem ik aan.

    Login om te reageren
  28. N!SS@N zegt

    4 februari 2009 om 23:13

    Leuke specs maar
    Wat
    Een
    Gedrocht!

    Login om te reageren
  29. MDA zegt

    4 februari 2009 om 23:51

    bruut ding… En niet zo zeuren om de looks en de afmeting van de taartschep achterop: dat hebben alle GT3 wagens. Ik ben wel benieuwd.

    Dan hebben we straks in die klasse Audi (R8 GT3), Prosche GT3 R, corvette, Ferarri F430, Aston Martin en Lambo en nog een paar anderen… dat wordt wel mooi in 2009.

    Login om te reageren
  30. q-oekje zegt

    5 februari 2009 om 00:09

    dus als ik het goed begrijp doen ze mee in de auto van 20 jaar terug
    ik dacht al is dat niet dat groene ding uit die serie van de thunderbirds

    )

    Login om te reageren
  31. CSL zegt

    5 februari 2009 om 01:09

    Ik had als basis echt een M3 genomen!
    aar dit is ook een prachtige kanon.

    Login om te reageren
  32. spykerboy zegt

    5 februari 2009 om 07:20

    mmhmm lekker, hoeveel mag ie kosten? ik voel er wel wat voor om te rijden in een kampioenschap:P

    Login om te reageren
  33. BmwMPower zegt

    5 februari 2009 om 07:38

    Ik zou verder racen met die M3 van Brabham :)

    Login om te reageren
  34. Emerald Green Jag zegt

    5 februari 2009 om 07:47

    @q-oekje

    GEWELDIG! :-D

    Login om te reageren
  35. DNZ zegt

    5 februari 2009 om 08:00

    … en als er niet geraced word kan ie altijd nog als sneeuwschuiver gebruikt worden!

    Login om te reageren
  36. RS zegt

    5 februari 2009 om 08:36

    Het is wel het lelijke eendje van het deelnemersveld, damn ugly. Maar wel een mooie aanvulling op de competitie.

    Login om te reageren
  37. Timmie zegt

    5 februari 2009 om 09:05

    @ dekster:
    Vrees dat ie Porsche zal verslaan??? So what!!!

    Login om te reageren
  38. jurrian zegt

    5 februari 2009 om 12:19

    Lol @ q-oekje.

    ik denk dat zoals het er naar uit ziet geen fabrieksteam zal zijn en dat porsche zich helemaal geen zorgen hoeft te maken. Maar deed BMW zelf ook niet mee in de GT3 met de M3?

    Login om te reageren
  39. Vinny_93 zegt

    5 februari 2009 om 15:36

    Lepel die V10 er weer in, maak m zwart, doe er een normale bodykit onder, zet er M6-velgen onder, en je hebt de ideale M6. Oh, is dat niet de bedoeling?

    Login om te reageren
  40. GerreLekker zegt

    5 februari 2009 om 15:46

    Zelfs in de race is een 6 spuuglelijk, maar ’t zal wel vooruit gaan…

    Login om te reageren
  41. Bas zegt

    5 februari 2009 om 16:00

    Een hele goede ontwikkeling dat er zoveel mooie en begeerlijke sportwagens in race trim meedoen aan de GT3 klasse. Als we wikipedia mogen geloven zullen deze auto’s allemaal meedoen:
    Ascari KZ1-R
    Aston Martin DBRS9
    Audi R8 V10 GT3
    Chevrolet Corvette Z06.R
    Dodge Viper Competition Coupe
    Ferrari F430 GT3
    Ford GT GT3
    Ford Mustang FR500GT3
    Jaguar XKR GT3
    Lamborghini Gallardo GT3
    Morgan Aero 8 GT3 (!?!?)
    Porsche 997 GT3 Cup S
    Verder is net ook de BMW GT2 M3 gepresenteerd! (http://www.drivers-republic.com/first_look/news/details.cfm?articleid=2e1e61dda66243a6af501e62ec60d8c2)
    Ik hoop dat dit pk geweld ook op mainstream tv kanalen te bewonderen is!
    Gr

    Login om te reageren
  42. Ramshoek zegt

    5 februari 2009 om 16:12

    De wagen ziet er idd indrukwekkend uit. Maar of hij in staat blijkt een Porsche 911 GT3, Lambo Gallardo of wat dan ook te verslaan, hangt enkel af van de coureur.

    Voor aanvang van het seizoen worden alle wagens door onafhankelijke coureurs getest, worden de (te) snelle wagens iets afgeremd met een plak lood of door het verhogen van de wagenhoogte of dergelijke maatregelen.

    Mocht een wagen tijdens het seizoen alsnog te snel (of te langzaam) blijken, dan kan de internationale organisatie (SRO) alsnog besluiten tot maatregelen.
    Op die manier heeft het dus geen zin om een fortuin uit te geven aan de verdere ontwikkeling van een GT3 hetgeen de kosten spaart.
    Daarbij geld er nog een maximum prijs voor een GT3 (tonnetje of 2 á 2,5 ?).

    Tot slot; de wagens mogen niet ingezet worden door fabrieksteams (kleine constructeurs als Alpina uitgezonderd) en in het Europees kampioenschap worden professionele coureurs zelfs geweerd. Die gaan maar naar GT2 of GT1.

    Het heeft dus geen zin om de laatste tienden van seconden uit het ontwerp te peuteren. Wel is het belangrijk een wagen te bouwen die constant presteert en aan het eind van de race nog even snel is als aan het begin. Ook is het belangrijk een wagen te ontwikkelen die op snelle banen net zo goed is als op langzame.

    Login om te reageren
  43. Yellomello zegt

    5 februari 2009 om 16:29

    pffffhhhhhhh…. als ik aan Alpina denk zie ik mooie oude BMW’s met een dikke motor, niet een felgroene voorzien-van-ERG-GROTE-spoiler raceauto. Wel ben ik benieuwd hoe dit ding presteert. Ik geef deze wagen dus het voordeel van de twijfel.

    Login om te reageren
  44. M-lover zegt

    5 februari 2009 om 18:07

    dikke bak, no doubt, maar net ietsje te veel tupperware, doe gewoon zoals vroeger, leuke uitbouwkapjes, kleuraccenten en een dikke motor…

    benieuwd wat ie doet ;)

    Login om te reageren
  45. Guido zegt

    5 februari 2009 om 18:11

    Well, I like it!

    Login om te reageren
  46. dekster zegt

    5 februari 2009 om 18:50

    @Timmie
    ‘k zou misschien eens lezen over wat ik en citrofiel het hadden.

    Login om te reageren
  47. MrSelected zegt

    5 februari 2009 om 21:13

    Leuk! Go ALPINA.

    Dat wordt weer kijken. :)

    Login om te reageren
  48. hupke zegt

    5 februari 2009 om 21:37

    Hell yeah

    Login om te reageren
  49. ///M zegt

    5 februari 2009 om 22:16

    de r8 wint de look-prijs :P

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North