• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Old school: Honda NSX Mugen RR concept

Auteur: RubenBaeten, gepost 12 januari 2009 om 21:57 – 49 Reacties

Honda NSX Mugen RR concept

Ook in Tokio was de afgelopen tijd een autoshow aan de gang, en als je daar rondliep had je deze superhete NSX tegen kunnen komen van de hand van Honda-specialist Mugen. De nieuwe NSX komt er immers niet, dus ze moeten zichzelf daar toch ergens mee bezighouden.

Zo zien we dat deze Mugen RR concept car met een bizarre F1-stijl luchtinlaat is uitgerust. Op het eerste gezicht de ideale sjonnie-accessoire, al is het hier wel degelijk functioneel; de originele NSX heeft immers een middenmotor. Ook de spiegels en de achterbumper hebben een vreemde vorm aangenomen. Helaas hebben we niet meer informatie over dit bijzondere gevaarte, maar gelukkig hebben we de foto’s nog. (via 4wheelsnews)

Honda NSX Mugen RR concept
Honda NSX Mugen RR concept
Honda NSX Mugen RR concept
Honda NSX Mugen RR concept

Ook interessant!

  • Honda NSX
  • Einde Honda NSX aangekondigd met Type S
    Einde Honda NSX aangekondigd met Type S
  • Gespot: eerste nieuwe Honda NSX op Nederlands kenteken
  • Voel je 'gangsta' in deze one-off NSX Cabrio

Nieuwste artikelen

  • Max Verstappen gaat echt voor Mercedes
  • Dit zijn de hoogtes van de boetes in 2026 (snelheid, telefoon, parkeren)
  • Video: Met een motor van de trap rijden
  • Hierom worden auto’s in 2026 nog duurder
FacebookTweetPinLinkedIn

Honda, mugen, nsx, tuning

Vorig bericht: « Officieel: Fisker Karma S concept
Volgend bericht: Symbolisch: Chrysler-stand valt uit elkaar »

Lees Interacties

Reacties

  1. Henk zegt

    12 januari 2009 om 22:00

    Zonde van de NSX

    Login om te reageren
  2. Ricky-Jam zegt

    12 januari 2009 om 22:01

    NSX is altijd al een gave auto geweest.. en nog steeds ;)

    Login om te reageren
  3. Fova' zegt

    12 januari 2009 om 22:01

    Hij is zeker byzonder, maar ook mooi??

    Login om te reageren
  4. Rayner zegt

    12 januari 2009 om 22:02

    Hopen dat Honda deze weer gaat maken!

    Login om te reageren
  5. guzmann zegt

    12 januari 2009 om 22:03

    Die luchtinlaat wordt ook veel gebruikt bij race NSX’en….bijvoorbeeld in het Japan Super GT.

    Login om te reageren
  6. Kimi NL zegt

    12 januari 2009 om 22:09

    Die Luchtinlaat zit op de NSX-R. dus misschien is die de basis wel geweest voor het project.

    Login om te reageren
  7. corvettez06 zegt

    12 januari 2009 om 22:11

    zeker zonde want de nsx is een hele mooie auto deed me altijd een beetje amerikaans en italiaans aan , er rijd hier in rdam een rode , ziet er nog heel goed uit .

    Login om te reageren
  8. bozewolf zegt

    12 januari 2009 om 22:11

    NSX blijft een goddelijk apparaat. Maar weinig auto’s die standaard konden tippen aan de snelheid waarmee dat ding door een bocht kan.

    Login om te reageren
  9. Jaapschaap zegt

    12 januari 2009 om 22:14

    Mooie auto, en die luchtinlaat… apart :P

    Login om te reageren
  10. David zegt

    12 januari 2009 om 22:18

    Geloof mij dat dit bloedsnel is op het circuit en auto’s verslaat met bijna het dubbele aantal pk’s! NSX is een super auto. Er zijn ook weinig tot geen auto’s die kwa rijsensatie net zo veel op een raceauto lijken.

    Login om te reageren
  11. H zegt

    12 januari 2009 om 22:31

    …old skool mss

    Login om te reageren
  12. Quicknick1987 zegt

    12 januari 2009 om 22:34

    Heeee de reserve-onderdelen van het Honda F1 team :-)

    Login om te reageren
  13. Volvo_440_turbo zegt

    12 januari 2009 om 22:35

    @ David

    Check dit:

    http://www.youtube.com/watch?v=4k6s73bntKE

    De NXS is rap maar de laatste evolutie van de Mazda RX7 turbo is toch rapper :p

    Ik moet wel eerlijk toegeven dat het eerste model van de NSX, in de circuittest van Autogids indertijd iets rapper was als de eerste model van de RX7 turbo en stukken rapper dan twee Porsches…

    Login om te reageren
  14. David zegt

    12 januari 2009 om 22:47

    @Volvo_440_turbo

    Bedankt voor het filmpje! Ik ben best motoring verslaafd heb vrijwel alle BMI DVD’s.

    En tja met die rx7 noem je ook iets op ja :P Maar er is geen NSX type-R in de race, dus misschien dat dat nog iets kon veranderen.

    Login om te reageren
  15. Sjaakk zegt

    12 januari 2009 om 22:48

    het is wel een dikke jap, maar van mij hoeft die lucht inlaat niet.
    zo is die wel mooi:
    http://www.autocult.com.au/img/gallery/full/AkinaGhost137.jpg

    weet iemand hoe je plaatjes kan laten zien zonder die link?

    Login om te reageren
  16. Stephan zegt

    12 januari 2009 om 22:58

    Honda, hier een super gratis tip van mij. Zet die band weer aan en maak deze NSX opnieuw. Update de motor een beetje en het interieur met wat nieuwe opsmuk en voila, een nieuwe NSX! Heel veel fabrikanten komen er mee weg, dus waarom niet met een auto die de moeite waard is om te rijden!!

    Login om te reageren
  17. masta_rittzio zegt

    12 januari 2009 om 23:05

    OJEE WAT EEN GEDROCHT!

    Nu die foto die Sjaakk aanhaalde, daar staat een knappe NSX!

    Login om te reageren
  18. Citrofiel zegt

    12 januari 2009 om 23:11

    Met die luchtinlaat kan hij nu onder (niet te diep) water rijden! :mrgreen:

    Login om te reageren
  19. Davidov zegt

    12 januari 2009 om 23:12

    Net een haai die NSX, bruut hoor.

    Login om te reageren
  20. Laurens C zegt

    12 januari 2009 om 23:13

    Laats nog een filmpje op YouTube gezien waarin een licht getunede NSX het opneemt tegen een licht getunede Nissan GT-R. De NSX had weinig moeite om mee te komen ;)

    Login om te reageren
  21. Sjaakk zegt

    12 januari 2009 om 23:21

    @Volvo_440_turbo
    deze RX-7 ook wel mooi:

    http://driftjapan.com/blog/wp-content/uploads/2007/09/veilside-rx-7-drift-japan-blog.jpg

    Login om te reageren
  22. Sjaakk zegt

    12 januari 2009 om 23:24

    @ davidov
    deze is ook wel bruut:
    http://swimatyourownrisk.com/wordpress/wp-content/uploads/2008/02/shark_car_lrg.jpg
    :lol:

    Login om te reageren
  23. Bob zegt

    12 januari 2009 om 23:47

    Mugen kan we degelijk knutselen aan autos hoor :)

    Login om te reageren
  24. erik zegt

    13 januari 2009 om 04:32

    i’m winston wolf. i solve problems.

    Login om te reageren
  25. BmwMPower zegt

    13 januari 2009 om 06:39

    Heel erg vet uitgevoerd! :)

    Login om te reageren
  26. Volvo_440_turbo zegt

    13 januari 2009 om 07:33

    @ sjaakk,

    Bedankt voor de link, ma zo vol spoilers is iets minder mijn stijl, ik hou liever van discretie :)

    @ David, ik geloof dat de rapste rondetijd wal van de NSX was in dat filmpje, wellicht zal de type R wel iets sneller zijn, maar het is toch knap van Mazda om zo goed als even snel als een gevestigde waarde te zijn :)

    Ik heb ooit op top gear of fift gear een test gezien van de NSX, wel een zalige wagen , ook qua geluid. Enne, ze zijn nog redelijk zuinig ook!

    Login om te reageren
  27. Giel zegt

    13 januari 2009 om 07:34

    Voor circuit: Erg dik.
    Straat: Nee, te overdreven.

    Login om te reageren
  28. Civic_Owner zegt

    13 januari 2009 om 08:15

    moet er nog verbreeding zijn??
    idd tis er wat over zo…
    ”mugen sports” de huis-tuner van honda,kwa power zal da wel in orde zijn.

    Login om te reageren
  29. Ringfan zegt

    13 januari 2009 om 08:17

    Vorm volgt functie…

    Ik hou dr van!!!

    Login om te reageren
  30. Jandepandaman zegt

    13 januari 2009 om 08:45

    Foute luchthapper en Foute strijkplank achterop… :shock: Ge-Wel-Dig wat een Sjonny-Bak is het zo geworden!!! :-P Nou nog wat tribaltjes er op geplakt en wat neon-verlichting aan de onderkant en ken hier in mijn wijkje met gemak zo tenminste 6 klanten voor deze Fauto. :lol:

    Login om te reageren
  31. Mies zegt

    13 januari 2009 om 08:46

    Niet voor op je eerste date wel ontzettend gaaf voor heel wat middagjes plezier

    Login om te reageren
  32. alberto de piento zegt

    13 januari 2009 om 09:45

    achterkant toch wel beetje veel afgekeken van de Maserati MC12

    Login om te reageren
  33. Antoon zegt

    13 januari 2009 om 09:55

    Super GT rip off :D

    Doe maar, als je deze in Nederland rijd heb je iig iets origineels.
    Zal wel gaan als de brandweer. Leuk ook voor circuitdagen :D

    Login om te reageren
  34. hans zegt

    13 januari 2009 om 11:36

    IK rij nu mee in de kudde (B M W 3.5).Maar jammer dat er geen toeren monsters van HONDA. meer in nederland te krijgen is.

    Login om te reageren
  35. Ramshoek zegt

    13 januari 2009 om 12:21

    Qua uiterlijk is de wagen wel een beetje Sjonnie. Jammer!
    Ondanks alle tupperware zie je dat de wagen toch wel erg gedateerd aan het worden is.
    Het orgineel was echter al erg snel en erg goed. Deze versie overtreft dat n.a.w.

    Maar wat zie ik op een van die kiekjes? Ligt het motortje nu in lengterichting? Dat was toch altijd overdwars?

    Vraag is ook wat voor torretje er midscheeps ligt. Origineel was een 3.2 liter, Mugen bouwt ook een 3,4 luiter versie voor o.a. de racerij en daarnaast is er ook nog een 3,4 liter turbo geweest (voor Super GT).
    Het in de lengte leggen van het blok zou op een turbo kunnen duiden. Je hebt bij deze bouwwijze minder last van warmteopbouw onder de kap. Daarnaast zou de krachtiger motor ook vragen om een steviger bak en sper, die zijn er niet veel in dwarse bouwwijze.

    Bovenstaande is natuurlijk wel allemaal speculaas…

    Login om te reageren
  36. corrado vr6 slc/BMWe30 zegt

    13 januari 2009 om 12:31

    Ik kan het geen Sjunnie-auto noemen, maar hij is wel lelijk!
    Die luchthapper hadden ze wel mooier kunnen maken lijkt mij, bijvoorbeeld langs de B-stijl, net zoals de Toyota MR-2 dat weleens heeft:

    http://www.powerperformance.co.uk/store/images/MS687%20(1).JPG

    Login om te reageren
  37. corrado vr6 slc/BMWe30 zegt

    13 januari 2009 om 12:35

    Oh, plaatje doet het niet.
    Hier een andere dan:

    http://www.imoc.co.uk/forums/garage.php?mode=view_gallery_item&type=garage_mod&image_id=13467

    Login om te reageren
  38. Antoon zegt

    13 januari 2009 om 13:15

    @ corrado vr6 slc/BMWe30
    Dat noem ik nou niet echt een verbetering, dit is iig nog Super GT geïnspireerd. Asymetrisch vind ik sowieso niet mooi.

    Dagelijkse auto? Niet echt, maar vast wel erg leuk om ff een uurtje of 2 mee te stoeien.

    Login om te reageren
  39. Antoon zegt

    13 januari 2009 om 13:27

    Overigens ligt er een C32B in ( dat is de rond 290 pk sterke V6 DOHC ) volgens de Mugen site. Of er een turbo etc. op is gemonteerd kon ik niet ontdekken.

    Login om te reageren
  40. rider zegt

    13 januari 2009 om 13:37

    ze hebben wel heel erg naar de japanse super GT gekeken bij dit model. als het maar goed werkt vind ik het best. motor zal wel naar Honda traditie weer flink wat toeren mogen maken. gaat dit model ook zo komen op de consumentenmarkt?

    Login om te reageren
  41. XytraS zegt

    13 januari 2009 om 14:17

    Mijn 1ste reactie was “auw zeker, ziet er dik uit en NSX is altijd al klassieker geweest”, maar bij nadere detailbestudering is het idd een hoop tupperware die de NSX totaal respectloos verkracht… zonde^^

    Login om te reageren
  42. 3301 zegt

    13 januari 2009 om 14:45

    haal die snorkel er af, en hij is klaar ;)

    Login om te reageren
  43. mick zegt

    13 januari 2009 om 16:08

    Rechtstreeks uit GT3, gran turismo that is, NSX LeMans roadcar.
    dikheid.. doe maar in muisgrijs.. of wit.

    Login om te reageren
  44. jay zegt

    13 januari 2009 om 16:49

    -edit: nutteloze bijdrage-

    Login om te reageren
  45. V-Spec zegt

    13 januari 2009 om 17:34

    Ben niet altijd een fan van de Mugen creaties, maar deze widebody kan ik zeker goed waarderen als JDM-fanaat! NSX blijft een geweldige wagen, tijdens het 270pk-agreement was het één van de weinige Jappen die op het circuit sneller was dan zijn Duitse concurrenten met vele pk’s meer!

    Login om te reageren
  46. bozewolf zegt

    13 januari 2009 om 17:47

    Jammer dat de R’s en Type S Zero’s e.d. nooit buiten Japan zijn geleverd (mssn Australie nog???).

    De motoren voor de R’s werder handmatig in elkaar gezet door een team van Honda’s topjongens. Veel kleinere toleranties, meer gebalanceerd. Officieus kwam die wel op 320pk.

    Blijft de (een) heilige graal van Honda en JDM fanaten. NSX-R.

    Login om te reageren
  47. Civic_Owner zegt

    13 januari 2009 om 18:18

    PASSWORD JDM.COM!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    I’m so JDM :-))

    Login om te reageren
  48. databekker zegt

    13 januari 2009 om 18:33

    Ik vind een NSX erg mooi als een NSX met rust word gelaten. Onderhuids het beste, dat hoef je met de buitenkant niet te benadrukken! Dus Mugen, wat heb je die NSX aangedaan!

    Login om te reageren
  49. Marcel 16v driver zegt

    14 januari 2009 om 11:39

    -edit: nutteloze bijdrage-

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North