• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Officieel: Fisker Karma S concept

Auteur: RubenBaeten, gepost 12 januari 2009 om 20:41 – 56 Reacties

Afbeelding Officieel: Fisker Karma S conceptAfbeelding Officieel: Fisker Karma S conceptAfbeelding Officieel: Fisker Karma S conceptAfbeelding Officieel: Fisker Karma S conceptAfbeelding Officieel: Fisker Karma S conceptAfbeelding Officieel: Fisker Karma S conceptAfbeelding Officieel: Fisker Karma S concept

Fisker Karma S concept
Zie hier de eerste plug-in hybride cabrio. Als dit niet dè trend van 2009 wordt dan weet ik het niet meer.

Technisch is de Karma S, ook wel Sunset genoemd, gelijk aan de bekende Karma sedan: in het vooronder vinden we een 2.0 Ecotec turbomotor van GM (260 pk) die de lithium-batterijen bijlaadt wanneer ze leeg zijn. Twee elektromotoren (samen 400 pk) zorgen voor de aandrijving van de achterwielen.

De Karma S mist twee deuren ten opzichte van zijn broertje. Geheel in moderne stijl zien we een stalen klapdak dat in de kofferbak kan verdwijnen. Als gevolg hiervan is de achterbank niet echt meer riant bemeten, maar wie mooi wil zijn moet nu eenmaal pijn lijden.

FISKER UNVEILS KARMA S PLUG-IN HYBRID HARDTOP
CONVERTIBLE CONCEPT AT 2009 NORTH AMERICAN
INTERNATIONAL AUTO SHOW

DETROIT, MI Jan 12, 2009: Fisker Automotive, the new American manufacturer
of premium green automobiles, unveiled the Fisker Karma S concept at the 2009
North American International Auto Show (NAIAS) today. The four-seat, plug-in
hybrid hardtop convertible furthers the company’s belief that driving style and
performance need not be compromised for environmental friendliness.

The open-air Fisker Karma S concept shares its aluminum spaceframe architecture
and clean Q-DRIVE® powertrain with the Fisker Karma sedan. Designed and
engineered by Quantum Technologies exclusively for Fisker Automotive, Q-DRIVE®
provides 50 emission-free miles on a single charge to its lithium-ion battery pack,
and up to 403hp from two electric motors. The power retractable hard top, a first
for Fisker, glides neatly into the trunk and a unique design language sets the Karma S
concept apart.

“Our objective is to create a singular design language and heritage around our state-
of-the-art Q-DRIVE® powertrain,” said Fisker Automotive, Inc. CEO Henrik Fisker.
“The Karma S is an extension of the Fisker Automotive product range of eco-
conscious automobiles and sets the tone for our future.”

Ook interessant!

  • Karma GS-6
    Karma GS-6 is nog altijd een Tesla-killer
  • BMW XM is hier en de krachtigste M ooit
    BMW XM is hier en is de krachtigste M ooit Concept
  • Genesis X Concept is woestaantrekkelijk
  • Karma GS-6
    Raad eens welke auto wéér een nieuwe versie krijgt?

Nieuwste artikelen

  • Hoeveel zakelijke youngtimers zijn er eigenlijk?
  • Duurste Nissan van Marktplaats kan er maar eentje zijn
  • WTF: Invalidenplek rondom auto geverfd, parkeerder krijgt toch boete
  • Autoblog-lezer bezoekt prachtige verzameling
FacebookTweetPinLinkedIn

Cabrio, concept, Elektrisch, Fisker, Hybride, karma, plug-in

Vorig bericht: « Jaguar XFR doet speedrecord (fastest Jag evar!)
Volgend bericht: Old school: Honda NSX Mugen RR concept »

Lees Interacties

Reacties

  1. cheetacars zegt

    12 januari 2009 om 20:44

    Fisker gaat goed! milieu vriendelijk voor z’n klasse en zo’n uiterlijk :D !!

    Login om te reageren
  2. Savipe zegt

    12 januari 2009 om 20:47

    Wow wat een vette bak zeg :o word een grote hoor Fisker :o

    Login om te reageren
  3. corrado vr6 slc/BMWe30 zegt

    12 januari 2009 om 20:50

    Wauwie, ik vind ‘m erg mooi vooral als het dak gesloten is.
    Als ie een beetje redelijk geprijsd is zal ie wel goed verkopen, maar waarschijnlijk áls ie komt zal het wel weer een duur speeltje worden..
    Nou ja laat maar komen zou ik zeggen!

    Login om te reageren
  4. Fova' zegt

    12 januari 2009 om 20:50

    Doe maar ja!

    Login om te reageren
  5. PfBee zegt

    12 januari 2009 om 20:50

    Kijk, zo bouw je een hybride auto; gewoon een mooie snelle auto maken en niet er een gedrocht van maken zodat hij beter opvalt waardoor iedereen kan zien hoe “groen” je wel niet bent.

    Login om te reageren
  6. Blauwesmurf94 zegt

    12 januari 2009 om 20:51

    Netjes ik heb die andere Karma ook in het echt gezien in Genevé echt een mooi ding! Laat maar komen:P

    Login om te reageren
  7. miniV8 zegt

    12 januari 2009 om 20:51

    ziet er zekers goed uit. zelfs met t dak erop. niets aan veranderen zou ik zeggen

    Login om te reageren
  8. Florianus zegt

    12 januari 2009 om 20:52

    Schitterend! zal wel een hoop kosten, maar dan heb je ook gewoon een prachtige waggie

    Login om te reageren
  9. Krukas zegt

    12 januari 2009 om 20:53

    Ziet ‘r wel lekker uit. Mooie bak!

    Login om te reageren
  10. RenJie zegt

    12 januari 2009 om 20:53

    Ziet er werkelijk prachtig uit! Doet me een beetje aan Spyker denken, waarschijnlijk door dat dak denk ik.. =)

    Login om te reageren
  11. bruycker zegt

    12 januari 2009 om 20:54

    spijtig van het kleie bereik van 80km op batterijen..

    Login om te reageren
  12. Ralph zegt

    12 januari 2009 om 21:01

    Is dat gebaseerd op een merc. SL? Want vooral het interieur doet me daaraan denken…

    Login om te reageren
  13. Klassiekerrally zegt

    12 januari 2009 om 21:04

    RenJie, ga je mond spoelen! ;)

    Prachtige wulpse lijnen. The Coke-bottle-shape put to a whole new level!

    Login om te reageren
  14. a. zegt

    12 januari 2009 om 21:06

    wat een lelijke grill, maar wat een afschuwelijk lelijk stuur,
    en die vierhoekachtige dingen op de achterbumpers vind ik ook lelijk.

    voor de rest valt het wel mee..

    Login om te reageren
  15. Klassiekerrally zegt

    12 januari 2009 om 21:07


    Gewoon prachtig! Ga aan de kant met je geitewollensokken-Toyota! ;)

    Login om te reageren
  16. Quirein zegt

    12 januari 2009 om 21:15

    erg mooi! laat maar komen;)

    Login om te reageren
  17. corvettez06 zegt

    12 januari 2009 om 21:15

    een kruising tussen een corvette en een austin martin .

    Login om te reageren
  18. Klassiekerrally zegt

    12 januari 2009 om 21:18

    @ corvettez06: AAAAARGGHHH!!!

    Het is Aston Martin!
    Brrr… Wat heb ik er een hekel aan wanneer dat verkeerd gezegd wordt…

    Austin bestond, en Austin Healey ook. Austin Martin bestaat misschien, maar heeft nooit auto’s gebouwd! ;)

    Login om te reageren
  19. corvettez06 zegt

    12 januari 2009 om 21:19

    maar zeker een mooie bak , maar laten ze wel dat rare lucht in laat lijkende rare gevalletje onder aan de deuren weg halen, das bah , voor de rest gewoon in produktie nemen , want de coke bottle shape is zeker mooi geleend .

    Login om te reageren
  20. corvettez06 zegt

    12 januari 2009 om 21:22

    het was ook verkeerd bedoelt , maar sorry voor het geintje zal het nooit meer doen sorryyyyy hoor , hahahaha maar hele mooie auto die ausss aston oeps .
    persoonlijk voor mij na de corvette een van de mooiste auto,s de aston martin.

    Login om te reageren
  21. Klassiekerrally zegt

    12 januari 2009 om 21:23

    @ corvettez06: het is je vergeven :) ;)

    Login om te reageren
  22. vla zegt

    12 januari 2009 om 21:24

    @ Klassiekerrally
    1: Austin Martin: heb dat eens zien staan in een klassiekermagazine… :| Wss in een lezersbrief ofzo, maar toch…
    2: Coke-bottle shape = traanvorm toevallig?

    Over de auto: it’s a looker, no doubt ‘bout that! Maar toch moet ik worstelen met dat rooster…

    Login om te reageren
  23. Jordey zegt

    12 januari 2009 om 21:24

    Mooi 3d model!

    Login om te reageren
  24. corvettez06 zegt

    12 januari 2009 om 21:26

    ik zou hem zeker naast me z06je willen hebben op me oprit , alleen 1 probleem heb geen oprit.

    Login om te reageren
  25. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    12 januari 2009 om 21:33

    mooi, maar wel wat druk vormgegeven…
    Je kan wel direct zien dat het geen (Noord-) Europees design is.

    Login om te reageren
  26. corvettez06 zegt

    12 januari 2009 om 21:34

    btw nog in ahoy geweest , bij wheels on action , niet druk was de eerste keer maar wel top , hopelijk vogende keer beter en drukker ,sorry ff off topic

    Login om te reageren
  27. Dennis zegt

    12 januari 2009 om 21:37

    niet slecht, ook niet wauw

    Login om te reageren
  28. Vive la FRANCE! zegt

    12 januari 2009 om 21:39

    Niet perfect, maar stukken beter dan die Prius!

    Login om te reageren
  29. Wouter zegt

    12 januari 2009 om 21:42

    Eentje voor mij graag!
    Prachtige machine!

    Login om te reageren
  30. Citrofiel zegt

    12 januari 2009 om 21:43

    Amazing! Werkelijk oogverblindend! Fisker toont dat een ecomodel aantrekkelijk kan zijn (Tesla vind ik niets qua design). Ik wens ze een grootse toekomst toe. Hoewel, niet al te groot, want dan wordt het vanzelf eenheidsworst.

    @ de vlaeminck; Coke-bottle-shape. Gewoon kijken naar een colaflesje. Oftewel: Twee dikke stukken, smaller ertussen. De Fisker heeft twee hoge delen boven de wielen, en een lager (ogend) stuk ertussen. Alfa 8C heeft het ook. :)

    Login om te reageren
  31. Sjaakk zegt

    12 januari 2009 om 21:43

    hoe veel zal die kosten. dit is wel een mooie auto. ik ga ff aan mijn baas vragen of ik die als lease auto mag. ik vertel alleen dat het een hybride is.

    Login om te reageren
  32. Jaapschaap zegt

    12 januari 2009 om 21:45

    WAUW! mooie auto, de mooiste hybride tot nu toe! verhoudingen zij erg mooi.

    Login om te reageren
  33. JH zegt

    12 januari 2009 om 21:45

    @Svenska Aeroplan AB: geen (Noord-) Europees design? Fisker is een Deen ;)

    Login om te reageren
  34. Klassiekerrally zegt

    12 januari 2009 om 21:46

    @ vla: de coke-bottle-shape wordt vaak benoemd wanneer er gesproken wordt over de Corvette C3. Die vorm zie ik hier ook weer terug.

    Login om te reageren
  35. vla zegt

    12 januari 2009 om 21:49

    @ Citrofiel
    Heeft de 8C niet een soort dyfemisme van een traanvorm? Die lijnen aan de achterwielen benadrukken dat zo’n beetje…
    Btw: jep, heb de Cokebottle shape gegoogled en… Neem zelf eens een kijkje… *welke smiley? Een knipoog is wel erg suggestief, maar een blozende smiley is dan weer ervover… :P *

    Login om te reageren
  36. vla zegt

    12 januari 2009 om 21:50

    @ Klassiekerrally
    Ahzo! Ik wist niet dat zo’n minieme verschillen een andere stijl zijn. :)

    Login om te reageren
  37. Donstil zegt

    12 januari 2009 om 21:55

    Doet me erg denken aan de California die tekeningen, vooral de eerste.

    verder natuurlijk een prachtige bak, gossie dorie zeg (vooral die foto)

    Login om te reageren
  38. Wouter zegt

    12 januari 2009 om 22:00

    Een zwart of beige lederen interieur, en hij is helemaal af…

    Login om te reageren
  39. C6.R zegt

    12 januari 2009 om 22:03

    Hot Damn wat een knappe verschijning! Applausje voor meneer Fisker!

    Login om te reageren
  40. jOnas zegt

    12 januari 2009 om 22:05

    Wooow, nog beter dan de gewone karma en die was al ongelooflijk mooi !!

    Login om te reageren
  41. Erik zegt

    12 januari 2009 om 22:14

    doet mij voornamelijk aan de GranTurismo van Maseratie denken.. maar hoe dan ook prachtbak, we gaan echt een keer de goede kant op met die hybride onzin

    Login om te reageren
  42. tom zegt

    12 januari 2009 om 22:19

    MAGNIFIEK!!!!!!!

    Login om te reageren
  43. Arie zegt

    12 januari 2009 om 22:40

    Leukd at mensen m met de Prius vergelijken, maar naast hybride techniek is er natuurlijk waarin je de auto’s zou kunnen vergelijken. Het is een hele andere klasse. mooie auto hoor, maar ongetwijfeld onbetaalbaar.

    Login om te reageren
  44. VonStroke zegt

    12 januari 2009 om 22:57

    Ik heb die Fiskers nooit echt mooi gevonden. En deze vormt daarop geen uitzondering. Mooi en groen? Doe mij dan maar zo Lightning GT.

    Login om te reageren
  45. matt zegt

    12 januari 2009 om 23:04

    Corvettez06:

    ”maar laten ze wel dat rare lucht in laat lijkende rare gevalletje onder aan de deuren weg halen, das bah”

    Dat ‘rare lucht in laat lijkende dingetje’ is een lucht UIT laat dingetje. Daar komen de dampen van de 260 pk-benzinemotor uit, die het accupack oplaadt wanneer dat leeg is gereden. Scheelt een heel eind buizen naar achteren leiden en bovendien is er achter niet zo veel plek voor een uitlaat door het accupack, ventilator voor de koeling van het accupack en de twee elektromotoren bij de achterwielen.

    Login om te reageren
  46. Fred zegt

    13 januari 2009 om 00:30

    WALLPAPER!

    Login om te reageren
  47. Tombnolz zegt

    13 januari 2009 om 01:01

    Ben ik de enige die er een GranTurismo in ziet?

    Vind ‘m echt schitterend mooi. Prima designer hebben ze daar bij Fisker. Overigens plannen ze 15.000 auto’s per jaar te verkopen… Lijkt me een groot getal.

    Login om te reageren
  48. Raf zegt

    13 januari 2009 om 01:08

    Ik weet niet of 15000 per jaar veel is
    het ligt er juist aan hoe ambitieus je bent.

    VW verkoopt 2100 golfs per dag, zij bereiken zulke cijfers op een week

    Login om te reageren
  49. Klassiekerrally zegt

    13 januari 2009 om 07:34

    @ Tombnolz: Die ontwerper, da’s Henrik Fisker zelf ;)

    Login om te reageren
  50. Jandepandaman zegt

    13 januari 2009 om 08:40

    Wauw—- :lol: Ik ga sparen!!!

    Login om te reageren
  51. JanJansen zegt

    13 januari 2009 om 13:06

    -edit: nutteloze bijdrage-

    Login om te reageren
  52. tim zegt

    13 januari 2009 om 16:52

    80 km/u op 1 batterij? Ik ben echt een leek op hybride gebied maar kan iemand mij vertellen hoe je dan binnen 1 dag in zuid-frankrijk wil zijn? Volgens mij is dat met een dergelijke auto onmogelijk..

    Als iemand daar antwoord op kan geven, heb je je goede daad voor vandaag ook weer gedaan.. Dan ben ik weer 2% minder leek!

    Natuurlijk moest ik ook wel even de kwijl wegvegen..ik zou de fisker wel in een ander kleurtje bestellen ;)

    Login om te reageren
  53. Jaap zegt

    13 januari 2009 om 18:37

    yum, dan wordt hybride ineens WEL leuk.

    Login om te reageren
  54. Vive la FRANCE! zegt

    13 januari 2009 om 18:44

    @ Citrofiel, lijkt inderdaad best op de 8C, vandaar dat die zo mooi is ;)

    Login om te reageren
  55. Guan zegt

    13 januari 2009 om 18:47

    Het gezegde luidt:

    Wie mooi wil gaan, moet pijn doorstaan.

    Hetgeen fonetisch dus net wat mooier is dan de laatste zin van het artikel.

    OT: lekkerrrrr!

    Login om te reageren
  56. wouterjeuring zegt

    14 januari 2009 om 18:49

    erg mooie lijnen enzo, hij ziet er op foto1 met het dak dicht een beetje krom uit.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North