
Wie had dat aan zien komen? Oh, iedereen.
Voor auto’s ouder dan 25 jaar hoefde tot voor kort geen motorrijtuigenbelasting te worden betaald. Tot voor kort, want die grens is opgerekt naar 40 jaar. Voor benzineauto’s gold een overgangsregeling zodat eigenaren van dergelijke auto’s ouder dan 26 jaar slechts € 150 aan MRB per jaar hoefden te betalen.
Auto’s op diesel of LPG kenden deze regeling niet, met als gevolg dat klassiekers massaal worden geschorst of geëxporteerd. Dan nu de grote vraag: leverde de nieuwe regeling de gewenste gunstige effecten voor het milieu op en droeg het oprekken van de leeftijdsgrens inderdaad bij aan het spekken van de staatskas? Staatssecretaris Wiebes himself geeft het antwoord (.pdf)
Op 1 juli 2013 maakten 151.000 auto’s gebruik van de toen geldende oldtimerregeling. Na verscherping van de eisen nam de export, schorsing en sloop van klassiekers drastisch toe, het gaat om 60.000 auto’s. Op hetzelfde aantal auto’s is de overgangsregeling van toepassing, dit zijn dus klassiekers op benzine. Eigenaren van 19.000 auto’s betalen de volle mep aan MRB en 5.000 auto’s zijn vrijgesteld of de eigenaren betalen het kwarttarief, zodat hun auto in de wintermaanden de weg niet op mag.
Conclusie van Wiebes: de luchtkwaliteit is verbeterd, daar het in veel gevallen (met andere woorden: de diesels en LPG’s) gaat om auto’s die frequent werden gebruikt.
Het financiële plaatje
Zoals eerder aangegeven moest de maatregel 137 miljoen euro opbrengen. Of dat gelukt is? Nee, verre van dat. Er wordt gerept over een opbrengst van 55 miljoen euro voor auto’s waarover nu wél MRB moet worden betaald, maar da’s nog steeds 82 miljoen euro minder dan gepland. Geen kleingeld dus.
Wiebes lijkt hier wat te goochelen met cijfers, door te stellen dat het aantal MRB-plichtige voertuigen is gestegen in de periode 2013-2015 van 7,5 miljoen naar 7,7 miljoen stuks. Daarbij legt de staatssecretaris wel uit dat ’s lands wagenpark met gemiddeld 20.000 stuks per jaar is gegroeid. De bijkomende groei zou het gevolg zijn van de sloop/export/verkoop/schorsing van oldtimers, omdat hun eigenaren een andere auto zijn gaan gebruiken waarover eveneens MRB moet worden betaald.
Het budgettaire effect van deze ommezwaai bedraagt naar schatting tussen de 25 miljoen en 91 miljoen euro. Verrek, daar past dat missende bedrag van 82 miljoen precies tussen. En zie daar, de aanvankelijke begroting klopte als een bus. Dat het uiteindelijke effect dus ook 25 ipv 80+ miljoen kan bedragen vergeten we voor het gemak even.
Foto via autojunk
Melkkoeien slachten, een ware schande…
Zonde. bedankt regering onze hobby is verpest ga jullie eigen hobby duurder maken!!!of ga een dag naar een meeting kan je zien hoeveel mensen om hun trouwe auto geven :( …
@autofreaker: wat een dom gelul , betaal je toch een paar euro MRB .
Als je zo dol op je hobby bent is dit toch geen enkel probleem.
Zo niet was je hobby sowieso te duur voor je portemonnee.
@volkswagena4tdi: daar ben ik het ook mee eens. Als je het kwart tarief niet aan kan dan ben je geen liefhebber. Ik betaal nu 400 euro per jaar en nog 300 euro per jaar stalling. Ik vind het prima ik reed toch niet in de winter.
@xiran: Ik reed toch niet in de winter? Hieruit kan ik opmaken dat je van de overgangsregeling profiteert? Hoe kan je dan 400 per jaar betalen. Voor personen- en bestelwagens op benzine en de andere hierboven genoemde categorieën is er dus een overgangsregeling van toepassing: auto’s die op 1 januari 2014 26 jaar of ouder zijn, komen in aanmerking voor een kwarttarief MRB met een maximum van € 120 per jaar ofwel € 30 per kwartaal (voor motorfietsen € 30 per jaar). Dat zijn in de praktijk voertuigen met een datum eerste inschrijving t/m 31 december 1987. Een auto met bouwjaar 1988 of jonger komt dus niet in aanmerking voor het kwarttarief en daarvoor moet gewoon tot de leeftijd van 40 jaar het volle pond worden betaald.
@volkswagena4tdi: dat is dus dom gelul!
Belasting betalen voor een enkele auto die op benzine rijdt ok, maar er zijn ook mensen die enorm houden van het gepruttel en karakter van een oude diesel. Of mensen die 5 auto’s hebben. Het gaat hier niet meer om een paar euro maar het gaat in mijn geval alleen al om duizenden euro’s. Ik ben het met de diesels voor geweest maar mijn benzine auto’s zijn samen al 7 duizend euro minder waard geworden. Dat is ongeveer een derde van mijn jaarinkomen.
Ik ben dol op mijn hobby maar dit is een dusdanig groot probleem dat ik mijn hobby niet meer uit kan voeren zoals eerst.
@volkswagena4tdi: dus jij wilt veel geld betalen voor je hobby ? Je hobby mag wel geld kosten oke mee eens maar je hobby moet leuk blijven wie lult hier nu dom ?
@volkswagena4tdi:
Als je bijvoorbeeld in een oude S-klasse of een willekeurige Amerikaan reed zijn het niet zomaar een paar euro’s.
Bedenk ook maar even dat LPG vaak een gigantisch mrb-tarief oplevert, en het uitbouwen van zo’n systeem ook zeker niet kostenloos is…
@volkswagena4tdi: Kijk da’s gesproken zie. Ik betaal de volle mep, 800 euro en nog wat want ik val met mijn auto die voor het eerst ingeschreven is in februari 1988 (I know…). Ik kan gewoon gezellig doorrijden in de winter, want zo streng zijn die winters nu ook niet meer tegenwoordig. Ik trek het mij echt niet aan. Het is wel wat geld, maar elke keer ik het gas induw vergeet ik dat heel snel. Die 800 euro is niets in vergelijking met de benzine en verzekering die we ook moeten betalen, om dan nog maar te zwijgen over onderhoud, onderdelen en upgrades. Setje velgen met banden is er niets tegen. Dus, om de Braboneger ff te quoten, “betale jonguh, aftikke!” en ga anders maar een andere hobby zoeken.
@vinox: de winters zijn idd niet streng. Ik ben alleen bang voor pekel.
Heel hartelijk bedankt, (…)-overheid. Bedankt voor het verder verneuken van het Nederlandse straatbeeld, die toch al erg verneukt is.
Al die roestende Mercedessen zie ik niet bepaald als een positieve toevoeging t.b.v. het straatbeeld :P
@medemblikker:
Want er bestonden natuurlijk helemaal geen andere merken vroeger…
@carmasterr: Wow, dat had ik echt totaal niet verwacht.
@medemblikker:
Eng he, kortzichtigheid.
@medemblikker: er zijn natuurlijk een aantal uitzonderingen op mijn statement. Natuurlijk zal ik oa. de gemiddelde (krotte) W114/W115/W123/W124 afkomstig uit Noord, west etc niet missen. ;)
@toyotafortuner: Nee, we zien liever allemaal Pruissen , dat is pas spannend.
@csx3000: in de grote steden trof je op iedere straathoek een totaal verrotte 190d. Hoe lelijk wil je het hebben?
@toyotafortuner:
W124 500 is anders echt wel een dikke bak.
De e34 van me pa gaat voorlopig nergens heen.
@casperfcb: mijne ook nie
@styns: zouden er veel meer van moeten komen!
@casperfcb: de e30 van ons ook niet!
@casperfcb: is hij stuk dan?
@guusboum: bedoelde verkoop/export..
Effect: In maart begint de lente niet alleen in de natuur, maar ook op t asfalt.
@postzegel: vooral dit jaar was het leuk. Op een mooie zondag was iedereen aan het toeren met de jaren ’80 benz en volvo. Iedereen vrolijk zwaaien want ze mochten weer rijden. Super.
@lekbak: precies zo hoort het !
Niet dat smerige tokkievolk dat voor weinig mercedes wil rijden.
Beetje met dat Gore ding rondscheuren en wij maar bpm en MRB betalen.
Ik merk het verschil heel duidelijk. Aanmerkelijk minder stinkdiesels op de weg, hoera! Dus toch wel een goede maatregel om de profiteurs van de oude oldtimerregeling dwars te zitten, zodat ze nu eieren voor hun geld hebben gekozen en massaal die stinkbakken hebben gedumpt.
Dat de overheid minder opgehaald heeft dan gepland boeit mij niet. Alleen jammer voor de echte liefhebbers die weinig kilometers per jaar maken. Misschien dat er in de toekomst toch weer iets geregeld kan worden om deze groep tegemoet te komen.
Geen probleem als het van die roetwolken zijn. Laat de echte oldtimers aub hier!
Probleem van mensen hier is alleen maar klagen, haal die oldtimers uit de schuur en ga de straat op protesteren ofzo, oproep op Facebook, als niemand probeert dan houd het op
@isobmw: hebben ze gedaan. (tien?)duizenden auto’s hebben heel Den Haag plat gelegd toen. Was een geweldig gezicht.
Alsof het nog niet bekend was dat de roverheid met uitvoerende tak de bekakdienst ons leven leuker, makkelijker of grappiger gaat maken. Politici zijn toch afgezanten van het volk? Waarom doen ze dan van die domme dingen? Waar is de brandstapel, het schavot, het aloude vierendelen of simpelweg kielhalen? De goede ouwe tijd bestaat niet meer…nu hebben ook de oldtimers het veld moeten ruimen. Enkel kunnen we ons nu afvragen wat het volgende is wat ze gaan verpesten voor ons…. En da’s exclusief Btw, en dan met name zonder TW.
@maniaxdream: de echte oldtimers zijn nu overgebleven en de troep is weg. Niet zo dramatisch doen
Maxidyne
Mijn RS2 is weliswaar nog geen klassieker, maar deze gaat zeker niet weg! Een echte liefhebber heeft wel wat centen over voor zijn klassieker en/of oldtimer. Meeste “liefhebbers” reden alleen omdat het lekker goedkoop was. Die hadden er voor de rest niets mee.
@maxidyne: Er gaat geen dag voorbij ik m’n E30 mis, houden die RS2! Wow wat een klassieker
@tombe: heb hem al meer dan 10 jaar in bezit, gaat nooit meer weg. Ik twijfel al jaren met mijn E46 330Ci, – deze heb ik sinds 2003 in bezit- om in te ruilen op iets anders, 335i, RS3, Alpina B3. Maar ben verknocht aan de wagen, vind hem nog steeds erg mooi.
En toch snap ik de regeling wel. De auto’s uit het tijdperk unbreakable gingen allemaal de 25 jaar in en waren dan erg goedkoop om te rijden.
Zeker bij de diesels was er een groot deel uit op goedkoop rijden, wat niet de bedoeling was voor de regel. Wel jammer voor de echte liefhebbers.
Verder heeft de regeling wel gezorgd voor het perfecte moment om een oldtimer te kopen, de keuze was reuze en de prijs was laag. Hoewel dat nu al wel weer over is.
En dat geloof je zelf dat Wiebes dat op zo’n korte tijd kan zeggen dat de luchtkwaliteit verbeterd is. Tsss laat me niet lachen. Die Wiebes is een kwiebes en moet ontslagen worden. Wat een lariekoek.
Ik snap dat dit gedaan werd om de dagelijks rijdende mrb vrije diesels en lpg rijders een halt toe te roepen, maar zo worden ook onnodig echte hobbyisten getroffen. Het doel vind ik goed, de methode niet. Ik had liever gezien dat de autos mrb vrij bleven tot een bepaald kilometrage.
Eindelijk al die oude bakken buiten dit zou moeten verplicht worden dat hoort niet op een openbare weg, rij ermee op een circuit of op privé eigendom. Dat is hun plaats, alles boven de 15 jaar weg van de openbare weg, ps een autolofiefhebber in hart en nieren maar wat geweest is is geweest sorry maar voor mij is dit heiligschennis ouwe bakken
@homanito: dus, volgens jouw beredenering zou ik mijn trouwe bijna 21 jaar oude Zweed, die overigens in prima staat verkeert, weg moeten doen om vervolgens geen auto meer te hebben omdat ik een auto van maximaal 15 jaar oud met dezelfde specificaties niet kan betalen? Wat een rare beredenatie zeg…
@homanito:
En dat durft zich autoliefhebber te noemen…
Een echte petrolhead weet dat de lichte, simpele, ongeassisteerde wagens van vroeger je echt leren rijden. Ook heb je bij een dergelijke auto pas door wat rijplezier echt is. Het is niet voor niets dat de maatstaf voor de hothatch straks 40 jaar oud wordt, en nog steeds niet overtroffen is.
Misschien ook wat kortzichtig om te denken dat iedereen geld heeft voor een recente obesitas-gaapsessie op wielen.
Heel misschien maar.
@homanito:
Noord Korea, daar heb jij een gouden toekomst voor je !
@desjonnies: nee wees gerust, maar Cuba is jullie land ouwe bakken genoeg daar val je niet uit de toon.
@homanito: ik had gehoopt bij je eerste post dat jouw autocorrectie steken liet vallen, maar ik schat jouw intelligentie niet al te hoog in, kijkend naar je tweede post. Je beredenering slaat gelukkig ook nergens op, dus ik, al het wel aan het rechte eind hebben.
@mar10us: (kak… Nu doet mijn autocorrectie raar…)
@mar10us: ja een oldtimer pc hapert wel eens
Dat gezeur. Die verdwijnende auto’s zijn van mensen die voorheen van de voordelen “legaal misbruik” maakte. Alle pareltjes worden niet zo snel gesloopt hoor.
@thomasbol: zal je tegenvallen denk ik, mensen die weinig van de speciale modellen van bijv. Mercedes afweten en er een erfen, bijvoorbeeld, sturen hem snel naar de sloop.
We kunnen er allemaal om zeuren maar ik vind het goed.
Hier werd heel veel van geprofiteerd terwijl andere met zuinigere autos rijden wel moeten betalen.
En nee ik rij geen auto
@bmwm4: Dan heb je hier ook niets te zoeken, uitloggen en opzouten!
@toniominestrone: oh vertel? Omdat ik geen auto rijd ben ik geen liefhebber.
@bmwm4: jup
@bmwm4: je kan nog geen band met een wagen hebben. Ik ken mensen die reeds 20 jaar hun wagen vertroetelen en niet noodzakelijk pareltjes. Had ik maar nooit m’n eerste wagen verkocht zal bij velen wel bekend voorkomen. Eens je dit zal snappen…
@toniominestrone: ja!
@bmwm4:
En nee, je denkt ook kennelijk niet na !
Al die hybride hokken die gesubsidieerd worden…….
Ja die gaan allemaal naar Afrika…. Iedere keer komt hier een truck uit Spanje die ze transporteert naar Marokko
Ik zeg niet dat je je oude Zweed moet wegdoen. Lees mijn antwoord alleen nog rijden op privé en een aangepast circuit, voor de rest ja uw goed onderhouden Zweed van de openbare weg en iedereen zijn mening ik haat oldtimers op de openbare weg. En voor de luchtvervuiling alleen al zouden jullie zich moeten blauw betalen. Om maar te spreken over de veiligheid van julie ouwe bakken en ik geef jullie nog 15 jaar met tegenzin.
@homanito: Mijn 32 oude zweed rijdt dwars door al die moderne plastic gebakkies heen….Hoezo niet veilig?
@norge: och god, ik koop geen auto om door alles te rijden, zoals jij ( een Volvo zeker )
Je zegt het zelf een tank sorry voor mij is dit een militair voertuig en niet meer.
@homanito: Hoezo niet veilig? Was de vraag..Jou mening maakt me geen drol uit ….Feiten graag.
@norge: als u een drol nog niet begrijpt, hoe kan jij dan het verschil in veiligheid weten tussen een oldtimer en een nieuwe wagen. Is dit jammer.
Maarja ik ben een persoon blijkbaar met weinig intelligentie volgens een forumlid. Dan stel ik mij toch de vraag bij uw vraag aan mij!
@homanito:
Maar goed dat jij het niet voor het zeggen hebt dus.
En nu ben ik toch best wel nieuwsgierig, waar komt die eigenaardig specifieke haat voor oldtimers vandaan?
Het klinkt wel alsof je er heel erg mee zit.
En “ze stinken zo” is geen geldig argument, zeker niet wat diesel betreft.
Oud of nieuw, stinken doen ze altijd.
Ook je luchtvervuilingsargumentje gaat een beetje mank omdat je al zegt dat die auto’s mogen rijden, maar niet op de openbare weg.
Dat verandert natuurlijk helemaal niets aan die vervuiling van je…
@carmasterr: nogmaals ieder zijn mening daarom een plaat je een reactie, de mijne is ik haat ze sorry maar zo is het nu éênmaal.
@homanito:
Gefeliciteerd!
Je hebt het gebruik van de reply-knop onder de knie!
De unieke, limited edition “Blij Dat Ik Reply” badmuts is onderweg.
@homanito: tof eindelijk een trofee
@homanito: je helpt jezelf hier niet echt mee hoor. Je mag natuurlijk je eigen mening hebben, maar met deze mening vrees ik dat je al gauw op de verkeerde site zit.
Bovendien is mijn auto strikt genomen nog lang geen oldtimer, zelfs nog maar net “youngtimer”. Daarnaast betaal ik me al scheel aan van alles en nog wat, en ben ik van mening dat ik dat, ondanks de relatief hoge uitstoot van schadelijke gassen, gewoon mag blijven doen.
Ik wil wel nog even melden dat mijn auto op de snelweg bij constant 120 km/h een makkelijke 1 op 13 doet, net als de meeste moderne auto’s met hetzelfde vermogen. Het verschil is dat mijn auto met zijn duurzaamheid de uitstoot die bij de productie een nieuwe auto vrijkomt al ruimschoots heeft gecompenseerd. Dus mijn advies: rij je (oude) auto lekker op, ik heb in ieder geval nog een héle lange weg te gaan voordat De Tank versleten is.
@ej20g: oei is dit geen auto site, nochtans zit ik hier alledagen het autonieuws te lezen en zelfs op meerder site en forum ja ik ben dan ook een autoliefhebber hé. Dus waarom zou ik hier moeten verdwijnen, omdat ik een oldtimer haat, kijk ik geef grif toe ik had nog iets vergeten, een circuit, privé grond, een museum of een bijeenkomst geen enkel probleem, op de openbare weg jammer maar niet voor mij.
@homanito: ik vind het fantastisch om af en toe een oldtimer in de files te bewonderen
@tombe: gelukkig dan voor u
Mijn Passat Variant uit ’83 blijft vrolijk verder vervuilen, mrb of niet.
De veel schonere gastank moest het veld ruimen, ondanks het geringe gewicht (980kg) betekende dat namelijk toch een fijne €250 per kwartaal.
Dus nu zuipt het ding lekker inefficient en uiterst onvriendelijk voor ijsbeertjes benzine, en betaal ik €103 per kwartaal.
Driewerf hoera voor milieuwetgeving…
Blij voor jullie maar niet voor mij oud ijzer en meer is het niet en ja ik ben meer autoliefhebber dan jullie en iedere zijn mening maar voor mij dikke lol jullie reactie doe zo verder aub
@homanito:
Zie je dat naast je naam?
Dat is een “reply” knop.
Reply is Engels voor reageren.
Als je daar dan op drukt kun je dus reageren op iemands reactie.
Misschien leuk voor de toekomst.
Interpunctie, nog zo’n moeilijk woord.
Dat is de verzamelnaam voor bijvoorbeeld punten en komma’s.
Probeer dat maar eens op te zoeken.
Happy trolling.
@carmasterr: I lol’d!
@carmasterr: hij dankjewel voor de tip maar ondanks die knop niet te gebruiken lezen ze toch mijn vervolg, hoe zou dat komen. Juist ja omdat ik gewoon mijn mening geef zoals jij de uwe heeft over mij, geen probleem ermee, maar ik blijf bij mijn stamppunt mag dat even.
@homanito:
Het is natuurlijk niet mijn bedowling om je van je stamppunt af te brengen.
Ik ben alleen wel nieuwsgierig naar het hoe en waarom daarvan. Dat mag toch wel he?
@carmasterr: zeker en vast ik heb een enorme voorliefde voor de hedendendaagze auto en zijn vooruitgan op alle gebied als van in mijn jeugdjaren, ik ben geen mechanieker of iets dergelijk, mijn eerste wagen was een nieuwe en ik was 19 jaar ik had mij daarvoor in die tijd krom gewerkt want een occasie daar had ik toen al een hekel aan, dus om maar van een oldtimer te zwijgen een haat verhouding, we zijn nu 21 nieuwe auto’s verder ( geen firma wagens) en ik geniet intens. En waarom zou ik dit niet mogen neerpennen, oja iemand schreef dat het aan mijn intelligentie lag, nee totaal verkeerd het is mijn hart jongeman voor de hedendaagse auto. Elk zijn mening en zijn meug zal ik maar zeggen, en zie ik ze liefst niet in mijn zicht die oldtimers dit is totaal verleden tijd voor mij en ik leef vandaag en niet gisteren altijd en in alles zo geweest. Hopelijk een voldoend antwoord, en als dit kwetsend overkomt sorry dan is dit maar hoe je het bekijkt daarvoor bestaan discussie. Op naar de volgende nieuwigheid
Je*us daar gaat mn droom als ik over paar jaar mijn rijbewijs hoop te halen en voor n leuke auto aan het sparen ben(ik houd veel van klassikers) kan ik zeker helemaal scheel gaan betalen aan de overheid, en bedankt maar weer lang leve nederland
@skoapie: koop je benzine oldtimer maar gewoon hoor. Lekker maximaal 120 euro per jaar betalen aan mrb en de 3 maanden in de winter rij je een suzuki alto ofzo. Die schors je de rest van het jaar weer (ook goed voor je oudje). Of je schorst die niet en hebt een auto waarin je kan rijden als er iets aan je oudje mankeert, dat moment gaat namelijk een paar keer komen…
Let wel, verslaving gegarandeerd.
Ehh toch max 120 euro per jaar?
Gelukkig heeft mn pa ze alle 5 nog:)
Mijn E30 hoort bij de 18.000 die gewoon het hele jaar op de weg te vinden is :)
@hillegaar: En die van mij ook!
@Thunderstruck: en houden zo!!!
Jammer voor de liefhebbers, maar de regeling scheid wel het kaf van het koren….
Mijn oude volvo amazon is helaas ook weg… Niet persee vanwege de reging maar ook mede door de roest :) kan ik fijn met het geld van de verkoop andere soorten belasting betalen.. En in mn 20% leasebak blijven scheuren!
Verwonder jezelf maar weest eigenlijk niet boos, we worden al jarenlang ‘geregeerd ‘door mensen die zelfs een simpele belasting regeling voor auto’s ouder dan 25 jaar niet voor elkaar kunnen krijgen.
Hoe triest ben je dan als natie ?
één zinnetje had die hele eerdere regel compleet dicht getimmerd t.o.v. de door de meesten hier zo gehate oude stink diesels
Namelijk : Geldt niet voor auto’s met een dieselmotor
Maar wat verwachten jullie van een overheid die de hoofdverdachte van de Bulgaren fraude de gelegenheid geeft om te vluchten die zelf de gezondheidszorg, de ouderenzorg en de energievoorziening niet kunnen managen en het daarom maar laten privatiseren ?
Verwacht gewoon helemaal niets van de overheid en je voorkomt veel teleurstellingen in je leven en zorg voor jezelf.
@desjonnies: geen goede oplossing, teveel mensen houden ook van oude diesels. Beter is om te eisen dat ze een 2e auto er bij hebben en om lid te zijn van een club. Waarbij die club dan weer toelatingseisen moet hebben…
En toch vind ik dit een fantastische site autoblog Nederland, soms nog eens grappig ook.
Mooi zo! Al die stink 190D’s en aanverwante oude rotzooi naar de stort of het buitenland! Opgeruimd staat netjes! Weg met die onveilige stinkhokken! Ga met je tijd mee en neem afscheid van al die oude shit!
De hobbyisten moeten niet zeuren, het is niet de taak van de maatschappij een hobby financieel te faciliteren… Als je het er niet mee eens bent ga je maar modelautootjes sparen van klassiekers!
@martijnvt: en waarom denk je dat er nog zo veel 190’s rondrijden? Simpel, die zijn onverslijtbaar :-) show some respect, zo sterk maken ze ze nooit meer en ik ben BMW fan :-) nu ik weet e30’s met +400k aan kilometers
@martijnvt: hebben jullie ooit gehoord van een Lotus Omega, Citroen DS, Ferrari F40 en dergelijk “oud ijzer”. My god, bijna m’n perfecte garage :-)
’t is toch maximaal 120 euro? (in mijn geval afgelopen jaar 101 euro op basis van gewicht)
Ik vind ’t sneu voor de liefhebbers van ouwe diesels die wel hobbymatig bezig waren.. Verder heb ik vanochtend met mijn benzine oldtimer met een big smile op mijn gezicht door de spits heen getuft. Blijkt leuk! (Met allerlei leasebakken die me inhaalden.. Sorry folks, hij wil niet harder..)
de nukubu geeft een duidelijk signaal af: het uitzuigen van de automobilist heeft een grens bereikt. In your face, overheid!
Verschuiven van problemen, zijn we goed in, met de beste bedoelingen….
@homanito:
Ik heb nooit gezegd dat je het niet mag posten.
Ik vind het alleen nogal vreemd dat iemand die de oldtimers van nu toen nieuw gekocht heeft en er blijkbaar toch wel blij mee was, er nu zo’n haat aan heeft. En vervolgens claimt meer autoliefhebber te zijn dan een ander, wat sowieso een nutteloos en leeg argument is. Dan lijkt het toch ietwat alsof je geen band met een auto kan hebben, wat toch eigenlijk de essentie van auto’s “liefhebben” is.
Maarja, nostalgie is dus niet voor iedereen weggelegd.
@carmasterr: mens wat begrijpen jullie toch moeilijk vb: was jij je nog aan een lavabo, of nu onder een douche of in een bad. Nee die nieuwe auto was dan ook nieuw en mee met zijn tijd, en zoals alles vandaag meegaat met zijn tijd, oke als jullie liever blijven stilstaan doet u maar ik ben voor de vooruitgang nee niet voor de achteruitgang en dit in alles, dus oldtimer uw tijd is voor mij voorbij.
@homanito:
Hoe oppervlakkig en zielloos dat wat je zegt ook is, heb je het wel eindelijk duidelijk uitgelegd. Meer vroeg ik niet.
Veel succes verder.
@carmasterr: alléé, nu zijn we nog zielloos ook, jammer maar ik ben hier een geëerd burger hoop voor jullie ook. Alhoewel ……’
Toch bedankt dat je mijn menig eindelijk begrijpt.