Maar eigenlijk is deze 550 Maranello (rijtest) helemaal niet zo heel bijzonder. Met 31.600 km is de levenservaring geen reden om ook maar een wenkbrauw op te trekken en de obligate getallen zijn naar huidige maatstaven bijna bescheiden te noemen.
Onder de kap snort een 5.5 liter V12, goed voor 485 pk. Deze motor wordt gekoppeld aan een handbak, die je zes versnellingen lang door het karakteristieke rooster mag jassen. Vooruit, da’s dan wel weer een positief puntje aan deze youngtimer. Het standaardsprintje duurt overigens 4,4 tellen en de top ligt op 320 km/u. Niet slecht.
Werp echter een blik op de foto’s in de gallery, en het enige cijfer dat er nog toe doet is je banksaldo. Zilvergrijs in combinatie met een donkerrood interieur: veel lekkerder wordt het niet. We durven zelfs wel te stellen dat Ferrari na de 550 (vooruit, en de 355) nooit meer mooiere auto’s heeft gebouwd.
Knoop jezelf een slabbetje om en geniet, hij gaat op 14 mei onder de hamer tijdens de GP van Monaco.
43 reacties
Deze 550 daarin tegen.. wat een schoonheid!
Daarom blijf ik er bij dat er na de 355 en voor de 458 voor mij geen begerenswaardige Ferrari’s zijn gemaakt.
Voor een staatslot…
Dat ontbreekt m.i. bij de Ferrari’s van de laatste 15 jaar, hoewel daar ook zeker hele mooie exemplaren tussen zitten (F12, 599).
http://bernardsexclusives.nl/ferrari-550-maranello/
Voor €99.000 met 43000km en F1bak.
De handbak wordt een beetje gehypt, maar de markt heeft altijd gelijk. Deze staat al een poosje te koop.
http://autobid.de/?action=car&show=details&id=827237