Onder de hamer: de perfecte Ferrari 550 Maranello

Auteur: , 43 Reacties

Vergeet de F12 en de 599, deze wil je hebben.

Maar eigenlijk is deze 550 Maranello (rijtest) helemaal niet zo heel bijzonder. Met 31.600 km is de levenservaring geen reden om ook maar een wenkbrauw op te trekken en de obligate getallen zijn naar huidige maatstaven bijna bescheiden te noemen.

Onder de kap snort een 5.5 liter V12, goed voor 485 pk. Deze motor wordt gekoppeld aan een handbak, die je zes versnellingen lang door het karakteristieke rooster mag jassen. Vooruit, da’s dan wel weer een positief puntje aan deze youngtimer. Het standaardsprintje duurt overigens 4,4 tellen en de top ligt op 320 km/u. Niet slecht.

Werp echter een blik op de foto’s in de gallery, en het enige cijfer dat er nog toe doet is je banksaldo. Zilvergrijs in combinatie met een donkerrood interieur: veel lekkerder wordt het niet. We durven zelfs wel te stellen dat Ferrari na de 550 (vooruit, en de 355) nooit meer mooiere auto’s heeft gebouwd.

Knoop jezelf een slabbetje om en geniet, hij gaat op 14 mei onder de hamer tijdens de GP van Monaco.



43 reacties

Waarschijnlijk wordt ook deze auto veel te duur afgehamerd, gezien dat in Monaco gebeurd.
@ghost: en dan gaat de rest van het aanbod weer mee omhoog… Zonde
Ben persoonlijk juist fan van de meer moderne Ferrari’s als de 458 en de F12!
Gesproken over een wagen met een tijdloos design. Dit is em. Wat een plaatje.
@cadrez: matzwart wrapje eroverheen en 23″ wielen en klaar zijn we.
@roppp: als klaar hetzelfde is als helemaal naar de kl*ten geholpen. Dan heb je gelijk. 😆
@roppp: 1 april is voorbij!
@roppp: gaat het nog goed?
Ik vind hem echt prachtig! Het zal wel een belachelijk hoog bedrag worden waarvoor ie weggaat, maar mooi is ‘ie echt! Ik kan het ook niet meer dan eens zijn met @mauritsh. Na de 355 en 550 zijn er amper mooiere Ferrari’s gebouwd. Ik noem alleen nog de 599. Beetje bij beetje vind ik de 599 steeds mooier worden.
@viezefreddyw: Dit exemplaar is inderdaad prachtig, maar ben het niet helemaal met de auteur eens. De ondergewaardeerde Enzo is ook echt een plaatje die ik eerder aan de muur in m’n Mancave zou hangen dan de 550.
@steef2: Dat je dat vind is te begrijpen aan je avatar te zien. De Enzo vind ik zelf ook ontzettend mooi, maar daar heb ik even aan moeten wennen. De 355 en de 550 vond ik vanaf dag 1 al mooi.
@steef2: Zo zie je maar weer hoe smaken kunnen verschillen. Ik vind de Enzo een hele brute auto, maar mooi.. dat kan ik ‘m echt niet vinden.

Deze 550 daarin tegen.. wat een schoonheid!
@steef2: de Enzo mist de belachelijke achterspoiler van de F40 & F50
@viezefreddyw: daar zou ik persoonlijk nog de 456M GT aan willen toevoegen, die is nog 2 jaar langer gebouwd dan de 550 en is wat mij betreft nog steeds een van de mooiste Ferrari’s ooit gebouwd.
@viezefreddyw: Eens, ik heb echt een zwak voor de 599. Zeker en profil gewoon kunst!
De kleurencombinatie van de 550 uit de rijtest (rood exterieur, beige interieur) vind ik persoonlijk nog mooier. Én daar zat een mooie radio in.
Hij is in ieder geval niet van een liefhebber geweest, veel te weiymee gereden in al die jaren.
@trustmeiamanengineer: weinig mee gereden*….
550 of 456? Vind zelf de 456 nog een slagje mooier. Maar ingetogen uiterlijk, prachtige V12 vooronder en handbak… veel mooier kan het niet worden.
Heb dit model nooit echt mooi gevonden. De voorkant ziet er nog wel leuk uit maar voor mij gaat het na de motorkap qua design mis. Dat stuk is net iets te hoekig waardoor, als je de auto schuin naar achter bekijkt en vanaf de zijkant, het lijkt alsof er een jurk, of een stuk body dat nog in vorm geslagen met worden, dat over de achterwielen hangt.

Daarom blijf ik er bij dat er na de 355 en voor de 458 voor mij geen begerenswaardige Ferrari’s zijn gemaakt.
Doe mij maar een F12
Gewoon geweldig! Italiaanse kunst
Tja, dat maakt hebberig!
Liever donkerblauw exterieur en crème wit interieur. Dan was ik meteen naar de winkel gelopen.

Voor een staatslot…
@kilum: dat is inderdaad een mooiere combo
Schitterende auto de 550, mooier dan z’n opvolger de 599 maar doe mij deze Italiaanse godin maar: http://media.autoweek.nl/m/etsywvnbz6jp_600.jpg
Jaren geleden zo’n 550 in een champagne-achtige kleurtje gespot. De wagen was toen nog redelijk recent. Nu paar weken geleden diezelfde wagen weer zien rijden met nog altijd hetzelfde kenteken. Toen kwam het in mij op dat dit echt een tijdloos design is. Na al die jaren ben ik nog steeds diep onder de indruk bij het zien van een 550.
Ik vind het zeker niet de mooiste maar deze is wel heel clean.
Het mooie aan de Maranello vind ik dat hij, op de een of andere manier, de elegantie, de eenvoud en de klasse van de Ferrari’s uit de ’60’s heeft.

Dat ontbreekt m.i. bij de Ferrari’s van de laatste 15 jaar, hoewel daar ook zeker hele mooie exemplaren tussen zitten (F12, 599).
Nou, ik moet zeggen dat ik de Ferrari F12 echt een schitterende auto vind.
Geef mij maar de 599. Wat een bizar mooie auto is dat eigenlijk. De 550 heb ik nooit echt mooi gevonden.. Beetje saai.. Ik kan ergens nog wel de sympathie opbrengen voor mensen die de 550 wel prachtig vinden, maar jullie krijgen me er nog niet volledig mee.
@JamesBond007: ik heb diezelfde gevoelens i.v.m. de 599.
Noice, maar deze wiite met rood leder vind ik nog iets fijner https://www.youtube.com/watch?v=dPLWdLB-bUM.
Zo worden ze (helaas) niet meer gemaakt…
http://www.samvandalen.com/auto/ferrari-575m-maranello-f1

Voor €99.000 met 43000km en F1bak.

De handbak wordt een beetje gehypt, maar de markt heeft altijd gelijk. Deze staat al een poosje te koop.
Tijdloos! T jammere is zijn simpele kleur
V12 :o
Aankomende week wordt er nog zo een in exact dezelfde kleurstelling geveild bij autobid.de! Hij heeft meer kilometers gereden, 69.400 maar heeft een betere uitrusting (o.a. uitgebreid leder pakket, kofferset) en heeft een perfecte historie. Staat momenteel op slechts 82.200,- (!) wie biedt er meer?
http://autobid.de/?action=car&show=details&id=827237
Wat een tijdloze wagen. Met de 355 behoort dit model tot één van de mooiste Ferrari’s

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).