• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Onderhoudsprijzen van een Pagani Zonda S

Auteur: ricardo, gepost 7 juni 2012 om 21:13 – 97 Reacties

Pagani Zonda S

Stel, je komt ooit nog in de luxe positie om een Zonda S te bezitten (unieker dan een Enzo, om maar wat te noemen), waar moet je dan aan denken qua prijzig onderhoud? We hebben weer wat info verzameld.

Net als bij de Enzo van Ferrari hoef je voor afschrijving niet zo bang te zijn. Uit de autotoko van Horacio Pagani in Italië rollen nu eenmaal niet bijster veel supercars de garage uit, dus exclusiviteit blijft gegarandeerd. Ga maar eens op zoek naar een tweedehands Zonda. Best weinig hè.

Eenmaal de hand weten te leggen op een Zonda S, met zijn 550 pk sterke V12 van AMG? Mooi, dan kun je van beurt tot beurt rijden met en interval van 10.000 km. En en beurt uit de categorie ‘klein’ kost ongeveer €1.600. Voor dit geld krijg je verse olie in de twaalfcilinder, versnellingsbak en differentieel. Uiteraard worden de filters ook vervangen. En om de 10k je bakolie verversen lijkt excessief, maar vergeet niet dat het hier om een high-end supercar gaat die doorgaans flink op zijn donder krijgt. Net even wat anders dan je lease-Toyota.

Zonda S

De tijdsinterval van de onderhoudsbeurten zijn niet bekend bij het publiek, maar mocht dat 12 maanden zijn, dan zal dat bij de meesten eerder aan de beurt komen dan de 10k kilometer. Nu zijn we stiekem ook benieuwd wat de kosten zijn voor een grote beurt, en wat daar allemaal vervangen wordt.

Voor de bougies staat een interval van 60.000km en opvallend is dat de brandstoftank om de 10 jaar vervangen dient te worden. Aangezien de auto geïntroduceerd werd in 2002, zouden de eerste tankjes dit jaar moeten worden geswapt. Prijzen van een setje banden hebben we niet, maar mochten de velgen aan vervanging toe zijn, dan kost zulks 12.000 euro per vier. Nét even iets minder dan de 35.000 euro die Bugatti hiervoor rekent.

Ook interessant!

  • Lewis Hamilton verkoopt Pagani Zonda 760LH
    Lewis Hamilton verkoopt Pagani Zonda 760LH
  • Pagani bouwt tóch weer een nieuwe Zonda
  • Zeldzame Pagani Zonda C12 S gecrasht [video]
    Zeldzame Pagani Zonda C12 S gecrasht [video]
  • Hamilton rijdt V12
    Hamilton belooft ALLEEN EV's te rijden, rijdt toch V12

Nieuwste artikelen

  • Autoblog Spots Uploterij: win een cadeaubon t.w.v. €100
  • Groter, sneller of bizar: BYD doet het
  • Is de nieuwe Mercedes GLB stiekem een omgebouwde Smart?
  • Nieuwe 5 Serie-concurrent met verbrandingsmotor komt uit zeer onverwachte hoek!
FacebookTweetPinLinkedIn

onderhoud, pagani, zonda, zonda-s

Vorig bericht: « Waarom hangt deze man aan het stuur van zijn bus?
Volgend bericht: Nissan 200/240SX, youngtimer in beeld »

Lees Interacties

Reacties

  1. bozewolf zegt

    7 juni 2012 om 21:15

    Ja, het is niet goedkoop…

    er is volgens mij ook een Tube filmpje van Metcalfe waarin hij hier en daar wat uitlegt over wat er nou bij komt kijken om echt een supercar te bezitten…komen ook leuke bedragen langs :D

    Login om te reageren
    • Benz65 zegt

      7 juni 2012 om 23:27

      @bozewolf: Reageren om het reageren, probeer tenminste wat waarde toe te voegen aan de discussie.

      Login om te reageren
      • bozewolf zegt

        7 juni 2012 om 23:57

        @Benz65:

        Login om te reageren
        • BMW330Ci zegt

          8 juni 2012 om 00:58

          @bozewolf: haha heerlijk. terecht ook

          Login om te reageren
        • jackass266 zegt

          8 juni 2012 om 09:42

          @bozewolf: 1 voor de reactie 10 voor die foto!

          Login om te reageren
      • jzaero zegt

        8 juni 2012 om 01:03

        @Benz65: Wat doe jij nu dan?

        Login om te reageren
        • Benz65 zegt

          8 juni 2012 om 01:10

          @jzaero: Wat doe jij dan?

          Login om te reageren
  2. KEV9 zegt

    7 juni 2012 om 21:19

    mhah die 1600 euro voor de kleine beurt vind ik nog erg meevallen heel erg meevallen. Ik ben maar een 700 euro goedkoper met de A8

    Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      8 juni 2012 om 00:13

      @Soulmaster: Welkom in de wereld van Audi.

      Login om te reageren
      • KEV9 zegt

        8 juni 2012 om 06:34

        @SimonMc: yep:) maar kijk ook wat er moet gebeuren, gaat alleen het beste van het beste kwa olie in. *economischgoedbezig*

        Login om te reageren
        • SimonMc zegt

          8 juni 2012 om 11:32

          @Soulmaster: Ja maar toch? Een klein onderhoud voor mijn wagen kost +- 100 EUR. Uiteindelijk is een klein onderhoud gewoon dingen nakijken.Nieuwe olie, nieuwe oliefilter en een nieuwe luchtfilter zijn de enige zaken die sowieso gebeuren bij een klein onderhoud. En dat kost bij jou 900 EUR?

          Login om te reageren
          • KEV9 zegt

            8 juni 2012 om 12:01

            @SimonMc: tja wat voor auto rij jij? Ik een abt a8 4.2 tdi

            Login om te reageren
            • fiatsco zegt

              8 juni 2012 om 12:29

              @Soulmaster: Jouw auto heeft net zo goed 4 banden, 1 oliefilter, 5 a 10 liter olie nodig, 1 luchtfilter en paar liter koelvloeistof.
              Dat je een proletenauto hebt wil niets zeggen over hoe hoog de daadwerkelijk kosten voor jouw auto zijn. Dat je je een enorme poot laat lichten overigens wel.

              Login om te reageren
              • dawwg zegt

                8 juni 2012 om 13:24

                @fiatsco: Beetje kortzichtig; er gaat echt wel meer olie in een 4.2L dan in een 1.4 muesli variant hoor.

                Daarnaast zijn de filters ook van een ander formaat, en wegens de mindere vraag naar die filters (er rijden nu eenmaal minder 4.2TDI rond op de wereld dan 2.0TDIs) ook duurder (even los van het formaat).

                Grote dure auto –> duurder onderhoud; neem alleen de banden al. En dat heeft niets met het merk te maken (natuurlijk betaal je daar ook voor), maar ook weer met het formaat …

                Maar on-topic: bougies slechts elke 60 000km ? Mijn 2.5 jaar oude bak moeten braaf elke 30 000km (kleine beurt), maarja dat komt mogelijk door de Turbo + tuning ;)

              • SimonMc zegt

                8 juni 2012 om 14:01

                @dawwg: Olie kost heus geen €100 per liter hoor…En jij begint over banden, waar hij het heeft over een klein onderhoud. En een klein onderhoud bij een Chevrolet Matiz of bij een Bugatti Veyron blijft in weze hetzelfde: Standaard lijstje overlopen van dingen te controleren, olie vervangen + oliefilter vervangen + luchtfilter vervangen. Hoe kom je dan in godsnaam op €900? Rekent de dealer dan €300 per uur aan ofzo?

                Ik heb mijn auto gekocht via een verkoper, en die had liefst dat ik het eerste klein onderhoud via hem liet doen. Resultaat : €250… Zijn uitleg was dat het “dure olie” was, dus dat verhaaltje heb ik nog al gehoord.

                Uiteindelijk heb ik hem met de neus op de feiten gedrukt dat er nog steeds de standaard 5W40 olie in ging, en ook had ik mijn licht al eens opgestoken bij de dealer waar hij hem binnen had gedaan voor onderhoud. Die €250 was opeens snel veranderd naar €100…Er was volgens hem een “foutje in de factuur geslopen”…Jaja…

                Als je €900 betaald voor een klein onderhoud, en er moet niets bijkomend gedaan of vervangen worden, word je gewoon dik genaaid.

  3. _Eend_ zegt

    7 juni 2012 om 21:20

    Je haalt gewoon wat olie bij de Halfords/Action, die kleine beurt hoeft niet zo duur te zijn. En die velgen, ach, Autostyle heeft vast wel iets in die maat..

    Login om te reageren
    • lambo4all zegt

      7 juni 2012 om 22:34

      @_Eend_: en dan lekker met 330 door de vangrail op de afsluitdijk omdat je goedkope velgjes het niet hielden ;)

      Login om te reageren
      • michelyman zegt

        8 juni 2012 om 00:44

        @lambo4all: vergeet de bandjes niet van het merk Optoeboptiezooi uit china!

        Login om te reageren
    • bofkont zegt

      8 juni 2012 om 08:51

      @_Eend_: OMG epic fail!! ;)

      Login om te reageren
      • dawwg zegt

        8 juni 2012 om 13:29

        @bofkont: Hehehe, Halfords heeft waarschijnlijk niet eens de olie die V12 nodig heeft op voorraad ! En een Zonda moet je ook serieus warm laten draaien, want als de versnellingsbak olie koud is, krijg je ‘m niet eens in z’n 1 !

        Login om te reageren
        • bofkont zegt

          8 juni 2012 om 13:47

          @dawwg: Ik zou hem graag eens rustig warmrijden en daarna eens goed uitlaten :)

          Login om te reageren
  4. vale46 zegt

    7 juni 2012 om 21:26

    Wat maakt het uit, zo een Zonda blijft duur, dus als je hem kan kopen dan kan je met gemak ook het onderhoud betalen.

    Login om te reageren
  5. dennisr zegt

    7 juni 2012 om 21:28

    En hoeveel Pagani’s zijn er wereldwijd al voor hun eerste beurtje geweest?

    vrij weineg gok ik..

    Login om te reageren
    • jolig zegt

      7 juni 2012 om 21:30

      @dennisr: Allemaal wel denk ik. Pagani’s worden relatief veel bereden. Al is het alleen al voor de meetings die meneer Pagani regelmatig organiseert. Moet je maar eens de video’s op evo.co.uk kijken.

      Login om te reageren
    • bozewolf zegt

      7 juni 2012 om 22:00

      @dennisr: Aardig wat Pagani’s met tienduizenden km’s op de klok. Ook vast een stelletje die al ruim over de 100k zitten.

      Login om te reageren
  6. MARS zegt

    7 juni 2012 om 21:30

    Leuke info, gelukkig hoeven wij ons geen zorgen te maken..

    Login om te reageren
  7. barryb zegt

    7 juni 2012 om 21:33

    Beperkte info.

    Login om te reageren
    • RoT___ zegt

      8 juni 2012 om 08:07

      @barryb: beperkte reactie.

      Login om te reageren
  8. timberleek zegt

    7 juni 2012 om 21:37

    Ik ben dan geen miljonair, maar als het puur gaat om wat olie en wat filters, dan kruip ik er voor 1600 euro zelf wel even een paar uurtjes onder.

    bougies zijn ook prima te doen.

    Alleen banden vervangen is wat meer werk, dan is zo’n apparaat wel nodig

    Login om te reageren
    • dennisr zegt

      7 juni 2012 om 21:38

      @timberleek: en voor 1600 heb je ook wel zo’n apparaat :lol: gewoon setje 14 inch staal eronder, kunnen er ook wat goedkope bandjes om.. houd het leuk hea..

      Login om te reageren
      • timberleek zegt

        7 juni 2012 om 21:42

        @dennisr:

        ook weer waar

        zie je nou, het hoeft niet zo duur

        Login om te reageren
      • sdk16420 zegt

        7 juni 2012 om 21:54

        @dennisr: 14 inch velgen en de auto heeft 15 inch remschijven waarschijnlijk. Veel succes.

        Login om te reageren
        • timberleek zegt

          7 juni 2012 om 21:59

          @sdk16420:

          niks wat een haakse slijper niet kan oplossen ;-)

          Login om te reageren
        • dennisr zegt

          7 juni 2012 om 22:00

          @sdk16420: Niet zo snel opgeven, gewoon doordrukken!en anders blokje hout ertussen, spacer..

          Login om te reageren
    • bofkont zegt

      8 juni 2012 om 08:54

      @timberleek: Dit is ook precies de reden waarom jij en ik niet zo’n wagen hebben ;)

      Mensen die een Pagani bezitten maken zich niet druk om dit soort prijzen van onderhoud aangezien ze miljoenen per jaar binnenhalen. Denk niet dat de rijke man er zelf onderkruipt.

      Login om te reageren
  9. lincoln zegt

    7 juni 2012 om 21:40

    een “kleine” beurt ..
    en dan nieuwe versnellingbak en differentieel olie !!
    en dat voor die 550 peekaatjes ??

    kwaliteit van lik me ballen ..

    Login om te reageren
    • dennisr zegt

      7 juni 2012 om 21:45

      @lincoln: getuigd idd niet van goeie kwaliteit.. zo had ik het nog niet eens bekeken..

      Login om te reageren
      • jzaero zegt

        8 juni 2012 om 01:27

        @dennisr: Slechts 550pk maar een bak koppel waar je wel aardig u tegen kan zeggen. 600Nm + op een handbak? Toen Top Gear een aantal hillstarts erin moest doen in een garage begon die al te roken. In een automaat heb je makkelijk praten, maar bij Pagani lopen deze waardes tot boven de 750Nm. Dan wil je wel goede onderhoud aan je auto hebben. Bovendien, niemand zegt dat ie 1 meter na 10.000km uit elkaar gaat exploderen. Hij kan vast nog wel door, maar preventie is beter dan stil komen te staan met je tonnen kostende supercar.

        Login om te reageren
        • KEV9 zegt

          8 juni 2012 om 06:35

          @jzaero: mijn audi heeft zo’n 3oonm meer en daar hoeft de olie niet elke 10K te worden vervangen.

          Login om te reageren
          • jzaero zegt

            8 juni 2012 om 11:24

            @Soulmaster: 1000Nm met een handbak in de huidige Audi’s? droom lekker verder

            Login om te reageren
          • jzaero zegt

            8 juni 2012 om 11:33

            @Soulmaster: Maareh, enige Audi die ik me kan herinneren en over 1000Nm beschikt is een V12 TDI?

            Login om te reageren
    • bozewolf zegt

      7 juni 2012 om 22:02

      @lincoln: Het is maar olie.

      Login om te reageren
    • joosthoeve zegt

      7 juni 2012 om 22:56

      @lincoln: Ja echt he. AMG kan echt geen motoren maken…

      Login om te reageren
      • Benz65 zegt

        7 juni 2012 om 23:29

        @joosthoeve: Ik hoop voor je dat het sarcasme is ;)

        Login om te reageren
  10. tjorque zegt

    7 juni 2012 om 21:44

    Vette specs maar verder vind ik dit een lelijk onding. Ik zou er geen 1600€ voor over hebben…

    Login om te reageren
    • jzaero zegt

      8 juni 2012 om 01:28

      @tjorque: Ik ruil mijn spaarcentjes graag in voor een Pagani als het slechts 1600 zou kosten.. Trouwens, ik zou hem ook wel kopen voor de normale prijs als ik paar miljoen op de bank heb staan ;)

      Login om te reageren
  11. sacha zegt

    7 juni 2012 om 21:45

    FTFA: …van beurt tot beurt rijden met en interval van 10.000 km…

    Wanneer rijd je nou 10 kkm met je Zonda? Daar doe je 4 jaar over.

    Login om te reageren
    • dennisr zegt

      7 juni 2012 om 21:50

      @sacha: Vandaar ook mijn vraag idd, maar @jolig zegt dat er redelijk veel gereden word dus dan zal dat zo zijn..

      Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      7 juni 2012 om 21:52

      @sacha: zal wel 10k of 1 jaar zijn oid… aan de andere kant… who cares? Als je meer dan een miljoen aftikt voor de auto dan ga je miepen over onderhoud? Gewoon ff naar Pagani tuffen met die bak en een bakkie doen met Horacio omdat het kan en omdat italianen goede koffie snappen :-)

      Login om te reageren
    • kickass zegt

      7 juni 2012 om 21:54

      @sacha: Even van Dubai naar Londen en terug… Dus als sjeik doe je er een jaartje over. ;)

      Login om te reageren
      • dennisr zegt

        7 juni 2012 om 21:59

        @kickass: Volgens mij gaan die wagens per vliegtuig naar London..

        Login om te reageren
        • Hupke zegt

          7 juni 2012 om 23:36

          @dennisr:

          Niet per se, een sjeik. Wel een motor rijder kwam voor een event helemaal uit een of ander emiraat tot in België gereden en z’n gevolg allemaal per cayenne en mercedes.
          Kan me best inbeelden dat er ook wel supercar liefhebbers zijn die zich ergens op een boot zetten tot in Italië of Spanje ofzo om dan naar Londen te rijden.

          Login om te reageren
        • kickass zegt

          8 juni 2012 om 16:50

          @dennisr: Nee, volgens mij gaan ze vaak op de oplegger.

          Login om te reageren
  12. meneersander zegt

    7 juni 2012 om 21:51

    Mja, hier heb je toch meer plezier in als in de lease toyota:p

    Login om te reageren
  13. alloallo zegt

    7 juni 2012 om 21:52

    Prijzen vallen best mee!

    Voordeel van Mercedes/amg techniek

    Login om te reageren
  14. joeytrambel zegt

    7 juni 2012 om 21:52

    Zo’n kleine beurt bedoelen ze niet, van lik me ballen..!!
    Hoogtoerig dus best wel logisch lijkt me, heeft weinig met kwaliteit te maken..

    Login om te reageren
    • dennisr zegt

      7 juni 2012 om 21:59

      @joeytrambel: Weinig met kwaliteit te maken? Zo’n ding word ontwikkeld voor hoge toeren, word ontwikkeld om mee te scheuren.. dan kan je het toch ook wel zo ontwikkelen dat het langer mee gaat?

      Login om te reageren
      • bozewolf zegt

        7 juni 2012 om 22:03

        @dennisr: Je weet toch wat frictie is, of nie?

        Login om te reageren
    • lincoln zegt

      7 juni 2012 om 22:06

      @joeytrambel:

      een vrachtwagen doet een half miljoen km met die vloeistoffen ..

      en een Pagani is toch echt kinderspel ivm een dikke Scania ofzo ..

      Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      8 juni 2012 om 00:17

      @joeytrambel: Helemaal niet zo hoogtoerig als je zou denken…De uitlaat doet dat wel vermoeden.

      Login om te reageren
      • joeytrambel zegt

        8 juni 2012 om 10:49

        @SimonMc:

        Dit is natuurlijk ook niet de zonda R 760 die ik nog voor ogen heb, die gaat richting de 9000 tpm dacht ik? maar als mensen domme opmerkingen maken over kwaliteit en vrachtwagens in vergelijk gaan nemen met….

        Login om te reageren
  15. w0o0dy zegt

    7 juni 2012 om 21:55

    p.s. video van Jay met de Horacio en de Huayra
    http://www.youtube.com/watch?v=0BzZb8IFlqA&hd=1

    Login om te reageren
  16. syliaca zegt

    7 juni 2012 om 21:55

    Toch een gave wagen!

    Login om te reageren
  17. daniel0310 zegt

    7 juni 2012 om 22:01

    ach.. de mensen die zo’n ding bezitten kan het waarschijnlijk toch helemaal niks boeien wat ze betalen voor een beurtje

    Login om te reageren
  18. joeytrambel zegt

    7 juni 2012 om 22:15

    @ dennis r

    12 cilinders, hoogtoerig, dat geeft gewoon veel slijtage en dan is het niet wijs risico te lopen. de olie vervuild 3 zo snel als een 4 cilinder, kijk maar eens wat ferrari voor zijn beurtjes nodig vindt te vervangen en wat die voor prijzen vragen.

    Login om te reageren
  19. joeytrambel zegt

    7 juni 2012 om 22:17

    @lincoln

    Login om te reageren
  20. midasracer zegt

    7 juni 2012 om 22:18

    Een beetje miljonair met een verzameling sportauto’s heeft eigen monteurs in dienst die de hele dag met de auto’s bezig zijn om ze tip top te houden. Zulke verzamelaars liggen niet wakker van een setje banden. Hoewel ik Jay Leno wel eens heb horen klagen over dat McLaren zijn ruitewisserblad wilde wisselen a 1000 dollar. Die had hij nog nooit gebruikt!

    Login om te reageren
    • RoT___ zegt

      8 juni 2012 om 08:11

      @midasracer: Rubber uitgedroogd waarschijnlijk.

      Login om te reageren
  21. joeytrambel zegt

    7 juni 2012 om 22:19

    @lincoln

    ga jij lekker een diesel motor die niet meer als 2500 tpm vergelijken met een hoogtoerig blok wat er 10000 tpm doet, denk eens na man,,!!!

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      7 juni 2012 om 22:21

      @joeytrambel:

      goed hoor knul ..

      voor jou is tenslotte de Kwikfit uitgevonden ..

      Login om te reageren
  22. mout zegt

    7 juni 2012 om 22:21

    Blijkbaar kan je AMG-gebaseerde supercars echt ríjden.
    Onderhoud van Enzo’s en Bugatti’s verraadt dat ze gemaakt zijn voor verzamelaars.

    Login om te reageren
  23. joeytrambel zegt

    7 juni 2012 om 22:26

    neen dank je, kwaliteit van lik me ballen..

    Login om te reageren
  24. DDX zegt

    7 juni 2012 om 22:31

    En voor de 1600 euro komen ze hem ook ophalen en terugbrengen ?
    Het is niet alsof ze overal dealers hebben zitten nml.

    Login om te reageren
  25. ts46 zegt

    7 juni 2012 om 22:48

    Als je miljonair bent en autoliefhebber heb je toch tijd en geld zat om in je eigen volledig ingerichte garage naar hartelust te sleutelen? Welke gek laat dat nou doen!

    zo zie ik het miljonair zijn in ieder geval voor me, de hele dag lekker sleutelen en rijden met de beste spullen die er te koop zijn, heerlijk!

    Login om te reageren
    • fant zegt

      8 juni 2012 om 09:57

      @ts46: ik zou me als onervaren sleutelaar niet aan een Pagani wagen :p nee, als mijn miljoenen binnen beginnen te stromen laat ik de hypercars over aan de experts :p

      Login om te reageren
  26. spykerboy zegt

    7 juni 2012 om 23:04

    Ik weet niet hoor, maar om de 10K km een beurt is niet zo gek, de volvo van mijn ouders heeft dat ook, mijn M3 ook etc…

    Login om te reageren
    • dawwg zegt

      8 juni 2012 om 13:40

      @spykerboy: Elke 10-15K voor moderne (reguliere) auto’s is echt niet meer van deze tijd hoor; zie alleen voor je BMW al: http://www.m3forum.net/m3forum/showthread.php?t=120736

      Login om te reageren
      • jrk68 zegt

        8 juni 2012 om 17:34

        @dawwg: deze is ook meer dan 10 jaar oud.
        Die onderhouds interval was toen heel normaal.

        Maserati moest toen zelfs elke 7500km voor een beurt.

        Login om te reageren
        • spykerboy zegt

          19 juni 2012 om 10:28

          @jrk68: onze maserati spider moet elke 5000 km….

          Login om te reageren
  27. Volvo_440_turbo zegt

    7 juni 2012 om 23:13

    Nu, als je even Porsche bekijkt, die hebben zeer lange onderhoudsintervallen, is de kwaliteit van Porsche dan beter als van Pagani?
    Ok, het is een beetje appelen met peren vergelijken maar een Porsche krijgt ook redelijk op zijn donder? Ik dacht gelezen te hebben in het Belgische Autogids dat je met een Porsche niet sneller op onderhoud moet, zelfs al gebruik je hem op circuit, dat is natuurlijk wel voor discussie vatbaar…

    Login om te reageren
  28. ThomasBol zegt

    8 juni 2012 om 00:38

    Onderhoudsinterval vind ik serieus mee vallen. Een Aygo/C1/107 moet om de 15k km en 1 jaar om maar wat te noemen. Oke, totaal niet vergelijkbaar maar toch.

    Login om te reageren
  29. Jesper zegt

    8 juni 2012 om 00:41

    Niet geheel offtopic; dit is de mooiste kleurencombo voor een Zonda ooit! :D

    Login om te reageren
  30. Donstil zegt

    8 juni 2012 om 00:53

    Waar moet je die beurt uit laten voeren?
    ik neem niet aan dat je steeds terug naar de fabriek moet namelijk.

    Login om te reageren
    • fant zegt

      8 juni 2012 om 09:58

      @Donstil: Mercedes dealer met wat AMG kennis gok ik :p

      Login om te reageren
  31. G-Ammo zegt

    8 juni 2012 om 01:09

    ”Net even wat anders dan je lease-Toyota.”

    Dus koop gewoon een Toyota :D Haha!

    Login om te reageren
  32. norge zegt

    8 juni 2012 om 06:26

    Hoort eigenlijk best wel goedkoop uit ,ken VW’s die duurder zïjn in onderhoud ,een benzine tank vervangen is goedkoper als een motor of versnellings bak na 60.000

    Login om te reageren
    • dawwg zegt

      8 juni 2012 om 13:38

      @norge: ORLY ? Noem me dan eens een VW waarbij de kleine beurt (a 30 000km ipv 10 000km !) duurder is dan 1600 euro ?

      Login om te reageren
      • jrk68 zegt

        8 juni 2012 om 17:32

        @dawwg: Voor een kleine misschien een beetje overdreven.
        Zelf vanaf 2001 tot 2006 Seat Leon gereden aka golf4.
        kleine beurt 800 euro per 15000km en grote beurt 1300 euro.

        Let wel nieuw gekocht en na 5 jaar weg gedaan na afschrijving van 19000 euro.

        Dus qua runningcost is zo’n Pagani zo duur nog niet.
        Blijft natuurlijk het kleine probleempje van de aanschafprijs.

        Login om te reageren
  33. mrbones zegt

    8 juni 2012 om 07:31

    Nounou wat een informatie -.-

    Login om te reageren
  34. jordy14 zegt

    8 juni 2012 om 07:41

    Als je het geld hebt om zon auto te kopen kun je die inderhoudsbeurt ook wel betalen lijkt me.

    Login om te reageren
  35. RoT___ zegt

    8 juni 2012 om 08:06

    Ach, de laatste drie jaar is het bij onze Italiaan ook telkens een paar honderd euro aan onderhoud. En dan spreek ik slechts over een Punto van 11 jaar oud. Binnenkort is het weer raak: uitlaat en remmen zijn er aan toe. Naar het hoge olieverbruik mogen ze ook wel eens kijken. Overigens nog wel keurig bij de dealer in onderhoud.

    Login om te reageren
  36. quattropower zegt

    8 juni 2012 om 09:05

    Pagani Zonda FTW!!!!

    Login om te reageren
  37. Jochen zegt

    8 juni 2012 om 09:18

    Wat is de nieuwswaarde van dit artikel. Er staat een beetje lucht vermeld, maar geen inhoud. Of zou ik iets tussen de regels door moeten kunnen lezen?

    Login om te reageren
    • Lucb zegt

      8 juni 2012 om 13:17

      @Jochen: Dit is ook geen nieuwsartikel

      Login om te reageren
  38. Quintin zegt

    8 juni 2012 om 11:40

    Leuk weetje: In de tijd dat Pagani overstapte van de 5 naar 6 bak konden klanten kosteloos hun vernsellingsbak laten vervangen.

    Login om te reageren
    • JanJansen zegt

      8 juni 2012 om 13:30

      @Quintin: Leuk weetje is ook dat er veel problemen waren met die 5-bak. Zo hebben ze een terugroepactie succesvol omgebogen tot een extra-gratis service.
      Ja auto’s bouwen zijn deze Italianen erg handig in, maar ze snappen politiek ook wel.

      Login om te reageren
  39. jrk68 zegt

    8 juni 2012 om 17:25

    Voor z’n auto vind ik de onderhoudskosten best schappelijk.
    Wat rijdt z’n auto nou? De gemiddelde eigenaar rijd echt geen 10000km per jaar.

    En dan noch kleine beurt voor de prijs van een grote beurt van je even oude golfje.
    Goeie deal toch?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North