• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Fittie in Geneve: Chris Bangle vs Jason Castriota

Auteur: Alwood, gepost 2 maart 2011 om 20:46 – 33 Reacties

Afbeelding Fittie in Geneve: Chris Bangle vs Jason CastriotaAfbeelding Fittie in Geneve: Chris Bangle vs Jason CastriotaAfbeelding Fittie in Geneve: Chris Bangle vs Jason CastriotaAfbeelding Fittie in Geneve: Chris Bangle vs Jason CastriotaAfbeelding Fittie in Geneve: Chris Bangle vs Jason CastriotaAfbeelding Fittie in Geneve: Chris Bangle vs Jason CastriotaAfbeelding Fittie in Geneve: Chris Bangle vs Jason CastriotaAfbeelding Fittie in Geneve: Chris Bangle vs Jason Castriota

You tokkin' to me?!
“Wat is er nou Saab aan de nieuwe Phoenix Concept?” Dat is de openingsvraag van een korte doch verhitte woordenwisseling. BMW-billen Chris Bangle stelt de vraag aan Jason Castriota. Deze laatste met een Ferrari P4/5, Maserati GranTurismo en New Stratos in zijn portfolio.

Het is vlak tegen flair, personenauto’s versus supercars. Chris lijkt het wat moeilijk te hebben met Jason’s design. Navraag waar de Saab precies in de vork steekt levert Chris Bangle nog niet het antwoord op wat hij wil. Dan stelt hij ter discussie of Jason Castriota ooit wel de eerste ‘urSaab‘ heeft gezien. Daar haalde Castriota voor de Phoenix zijn inspiratie vandaan. Jaston Castriota probeert de ‘flow’ van de nieuwe auto en zijn lage Cw-waarde uit te leggen maar ziet in dat dit niet werkt. Aero-praat gaat er bij Bangle niet in.

Bangle, niet onder de indruk, denkt aan het langste eind te trekken. Dan komt Castriota terug met een knal: de Bangle-butt. Wat wil Chris Bangle nu eigenlijk zeggen over het ’trouw blijven aan merkwaarden’? Ben je ontwerper om nadrukkelijk je eigen stempel op auto’s te drukken of omdat je graag verschrikkelijk mooie vierwielers pent?

Rest slechts het stellen van een simpele vraag: wordt jij over een paar jaar gezien in een nieuwe Phoenix of een 1-serie Coupé? Graag nu beslissen in wiens portfolio je het meeste aanspreekt.

Ook interessant!

  • De Autoshow van Genève keert nu écht terug!
  • geneve
    Salon van Genève voortaan in, eh, Qatar?
  • Model S Plaid+ trager
    Model S Plaid+ trager dan Tesla belooft
  • Video: dit was ooit een normale Lamborghini Huracán
    Video: dit was ooit een normale Lamborghini Huracán

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

Autoshows, Chris-Bangle, geneve-2011, Jason-Castriota, phoenix, Saab

Vorig bericht: « GTA Spano met 820pk nog sneller in Geneve
Volgend bericht: Sbarro Espera Evoluzione: extreem genoeg? »

Lees Interacties

Reacties

  1. mrbones zegt

    2 maart 2011 om 20:52

    Niets aan de hand, doorlopen

    Login om te reageren
  2. PortRo zegt

    2 maart 2011 om 20:54

    Moet ik nu kiezen tussen de PhoeniX of een 1-coupe? Vind Bangle een beetje goedkoop proberen te scoren, klinkt bijna jaloers. De PhoeniX dus.

    Login om te reageren
  3. bakkerst zegt

    2 maart 2011 om 20:58

    hmm, meneer Bangle heeft zojuist iets van het respect dat ik voor hem had moeten inleveren. Kom op zeg, beetje te lopen zieken tegen een jongere ontwerper omdat je met je blije bakkes een paar jaar bij BMW hebt rondgelopen.

    Login om te reageren
    • Citrofiel zegt

      2 maart 2011 om 21:00

      @bakkerst: Mee eens. Bangle doet hier nogal uit de hoogte. ‘That was the right answer!’ Alsof hij alleen de waarheid in pacht heeft…

      Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      2 maart 2011 om 21:13

      @bakkerst: Ach, hij is toch vriendelijk? Ik vind het allemaal nog goed meevallen…

      Login om te reageren
  4. trigger565 zegt

    2 maart 2011 om 20:58

    Ik vind het eigelijk juist een gezonde discussie, en ze kunnen er alletwee nog mee lachen. Gewoon eens tof om de mannen achter de beroemde designs eens te zien.

    Login om te reageren
    • Megakix zegt

      2 maart 2011 om 23:17

      @trigger565: eens ! Bij AB vinden ze een lieflijke discussie direkt bron voor nieuwe discussie ? Komop zeg…niks aan de hand, simpel debatje.

      Login om te reageren
  5. Edge zegt

    2 maart 2011 om 21:01

    Castriota FTW. Met de P4/5, Gran Turismo, New Stratos en niet te vergeten de SSC Ultimate Aero II en Bertone Mantide in zijn portfolio neem ik hem toch wat serieuzer dan Bangle

    Login om te reageren
  6. Esprit_de_Flandre zegt

    2 maart 2011 om 21:07

    Doe mij maar Castriota’s portfolio. Helemaal. Hoewel de Fiat Coupé van Bangle mij nog steeds warm maakt…

    Login om te reageren
  7. p993 zegt

    2 maart 2011 om 21:14

    wat een arrogante kwal, die meneer Bangle…alsof hij bepaalt wat de beste man had moeten antwoorden.
    dat ie groen ziet van jaloezie heeft iedereen wel gezien ;-)

    Login om te reageren
  8. SimonMc zegt

    2 maart 2011 om 21:14

    Wat? Chris Bangle die iemands design afkraakt?

    Wat is het volgende?Osama bin laden die zich negatief uitlaat over terrorisme?

    Login om te reageren
  9. Alpinaa zegt

    2 maart 2011 om 21:26

    Ik zie dit gewoon als een interessante discussie tussen twee designers. En dan vindt ik Bangle de betere designer van de twee. Die man is echt geweldig. Hij is ook fanatiek beeldhouwer en kunstenaar.

    Login om te reageren
  10. JNTHN zegt

    2 maart 2011 om 21:27

    PhoeniX!

    Castriota zet SAAB op een wild ride me dunkt…

    De neus vd PhoeniX zullen we dus blijkbaar zien volgend jaar wanneer de nieuwe 9-3 zal worden gepresenteerd. Op een 5 doors hatch, 3 doors hatch (coupé) en de cabrio obviously

    Alleen spijtig dat we nog een jaar geduld moeten uitoefenen

    Login om te reageren
  11. saba zegt

    2 maart 2011 om 21:29

    klinkt allemaal leuk maar het is totaal geen saab,

    en ik wil graag meneer castriota zn stempel zien drukken op automotive design zoals bangle dat deed met flame surfacing

    bangle > castriota,…

    Login om te reageren
  12. rshscuderia zegt

    2 maart 2011 om 21:52

    Die 1-serie Coupe is net de oude 121 bolhoed, lijkt mij duidelijk.

    De laatste 3 mooiste wagens die ontworpen zijn komt van meneer Castrio, ehhh, die meneer van Saab vandaan.

    Login om te reageren
  13. Apache zegt

    2 maart 2011 om 22:04

    alright girl’s you’re both pretty.

    Maar Lowie Vermeersch staat toch wel boven beiden :p

    Login om te reageren
  14. floryn zegt

    2 maart 2011 om 22:15

    Er zit een competitieve ondertoon in dit gesprek en dat is inderdaad een beetje agressief. Dat is echter geen probleem. Als je kunt verdedigen aan anderen wat je doet, betekent het alleen maar dat je weet wat je doet en waarom.

    Login om te reageren
  15. halfzuiver zegt

    2 maart 2011 om 22:42

    Bangle is altijd al een douchebag geweest. Moet wel zeggen dat ìk nooit last van de bangle achterkant heb gehad.

    Login om te reageren
  16. viggen zegt

    2 maart 2011 om 23:13

    Zeker weten de phoenix!

    Login om te reageren
  17. Alwood zegt

    2 maart 2011 om 23:15

    WIE is hier nou de SNACKBAR?!?!

    Login om te reageren
    • Orichy zegt

      2 maart 2011 om 23:46

      @Alwood: Blijf met je poten van mijn bier af!

      Castriota geef ik op dit moment het meeste kans van slagen. Saab zal een totaal andere design-richting op moeten, niet meer gebaseerd op het oude, vertrouwde. Nee, nieuw aansprekend design moet er op de volgende generatie Saab’s zichtbaar zijn en dat kan Castriota als geen ander.

      Login om te reageren
  18. aaiBoek zegt

    2 maart 2011 om 23:40

    @Apache Eens! En hij is in te huren http://trends.rnews.be/nl/economie/nieuws/bedrijven/lowie-vermeersch-ex-pininfarina-richt-eigen-ontwerpbureau-op/article-1194960316798.htm

    Login om te reageren
  19. winsnext zegt

    3 maart 2011 om 08:07

    Het lijkt net of Castriota onzeker is over z’n eigen ontwerp. Bangle lokt ‘m uit de tent, Castriota hapt als pacman. Het ontwerp kan me niet echt bekoren, de vreemd aandoende bulten en slierten, de assymetrische vorm. Ongetwijfeld een verwijzing naar het roemrijke ‘urSaab’ verleden, maar het klopt als geheel gewoon niet naar mijn mening.

    Login om te reageren
  20. vider zegt

    3 maart 2011 om 08:50

    Beetje onzeker ja. Bangle is wat arrogant maar heeft het zelf al vaak meegemaakt lijkt me, kritische vragen. Alhoewel veel van andere ontwerpers kwam.
    De Saab is alleen echt een vreemde vogel ja en zal me niet verbazen als Castriota niet alle vrijheid kreeg. Waarom is dit anders het enige ontwerp van hem waarbij de proporties totaal de mist ingaan ( te korte wielbasis icm te hoge schouderlijn)?

    Login om te reageren
  21. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    3 maart 2011 om 09:13

    Mooi filmpje ja, had hem al gezien. Inderdaad, Bangle komt vrij hautain over, maar verder wel een prima discussietje. Wiens portfolio? Van iemand die op zo’n jonge leeftijd een auto als de Maserati GranTurismo ontwerpt, kan niemand winnen toch??

    ;)

    Login om te reageren
  22. huge zegt

    3 maart 2011 om 10:06

    Altijd leuk om te horen wat mensen over Bangle denken, maar Bangle is een “ziener” en een van de meest innovatieve auto-ontwerpers van de laatste decenia; spreek met diegene die met hem gewerkt hebben en dan hoor je hoe goed hij is (ook als chef)…als er iemand arrogant is dan is het Castriota en ik heb gisteren de Phoenix live gezien en het is echt een moeilijk concept dat absoluut niks met de geschiedenis van Saab te doen heeft en als je de impressies van de designers hoorde dan denken de meeste zo

    Login om te reageren
  23. random zegt

    3 maart 2011 om 11:28

    Ik vind meer dat Castriota nog al van zicht afbijt ipv dat bangle hem aanvalt

    Login om te reageren
  24. huge zegt

    3 maart 2011 om 11:48

    Het is toch opvallend dat sommige mensen Castriota vanwege zijn “portfolio” beter vinden dan Bangle; het is “makkelijker” om een Ferrari, Maserati, etc. te maken omdat je daar een goede briefing krijgt hoe iets eruit zien moet (en de uiteindelijk leiding bij zulke projecten bij Lowie Vermeersch lag) maar een nieuwe design-identiteit opbouwen voor een “groot” merk als BMW is 10x moeilijker…en dat Bangle een grote bijdrage aan de geliefdheid van BMW heeft toegedragen is een feit

    Login om te reageren
  25. sonett zegt

    3 maart 2011 om 12:18

    Geef mijn maar de komende Saab 93 (afgeleid van de PhoeniX)
    en dan het liefst de coupé (3 deurs) of een cabrio
    Zo een eenheidsworst als een Brol Met Wielen hoef ik niet.
    Wat een vergelijk zeg die Saab PhoeniX met een BMW 1 coupé?
    Kan je evengoed vragen of je liever de Nieuwe Lada hebt of de nieuwe Ferrari !

    Login om te reageren
  26. pieterveer zegt

    3 maart 2011 om 12:33

    Bangle lijkt mij een naar mannetje, maar daar merk je niets van als je in de auto’s rijdt die hij heeft ontworpen. Wat je wel merkt is het uiterlijk en daar zitten nogal wat missers tussen, met name de 1-, 6- en vorige 7-serie. Die zijn zo godsgruwelijk lelijk dat het niet eens meer een kwestie van smaak is. Het punt dat Castriota maakt over het eigen stempel lijkt mij dan ook terecht; bij Bangle lijkt het meer om het persoonlijk signatuur te gaan dan om estethiek.

    Login om te reageren
  27. Thelis zegt

    3 maart 2011 om 17:11

    Over 5 jaar doet Castriota Bangle bij BMW vergeten ;)

    Login om te reageren
  28. Dimglor zegt

    4 maart 2011 om 20:38

    Bangle kan wel wat, maar die Castriota heeft wel de Maserati Granturismo in zijn portefeuille zitten… En laten we eerlijk zijn.. Da’s gewoonweg een echte Beauty with capital B…

    Login om te reageren
  29. Cantago zegt

    7 maart 2011 om 14:44

    Bangle komt op mij nogal jaloers over, ik kies toch voor Jason.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North