• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Ook AC Schnitzer bemoeit zich met de BMW 1M

Auteur: sir_smokalot, gepost 9 september 2011 om 15:59 – 34 Reacties

BMW 1M AC Schnitzer
Het bal om de E82 BMW 1M is nu echt goed losgebarsten. Na de APP-unit afgelopen week komen de BMW-kenners van AC Schnitzer nu naar buiten met hun interpretatie van de heetste 1 Serie die momenteel verkrijgbaar is. En ze geven hem een nette 400 pk mee.

Ten opzichte van de concurrerende tuners is deze vermogensstijging redelijk bescheiden, maar het is natuurlijk niet alleen het aantal pk’s dat een auto maakt of breekt. Ac Schnitzel heeft leuk lopen spelen met carbon spoilerlipjes en onderlipjes aan de achterbumper. Daarnaast hebben ze een paar gaten in de motorkap gezaagd en leuke sierstukjes aan de uitlaten gezet.

Ook het interieur is verre van standaard. De oranje lakkleur is ook bij de middenconsole doorgetrokken, en opbijna alles zit een ACS-logo. Net te vergeten is de coole, typische ACs iDrive controller in de vorm van een lichtmetalen wiel.

En over de wielen gesproken, die zijn wellicht de grootste blikvanger bij dit tuningobject. Niet kleiner dan 21 inch zijn ze, en bovendien relatief licht (<12 kg), wat alleen maar goed uitpakt voor het onafgeveerde gewicht.

Op de IAA beleeft deze 1M zijn werelddebuut, tezamen met een BMW 650i die door de Duitsers van Schnitzer is aangepakt.

Ook interessant!

  • Standaard BMW 5 Serie krijgt M5 power van AC Schnitzer
  • Pimp je BMW leasebak met een AC Schnitzer stuur
    Pimp je BMW leasebak met een AC Schnitzer stuur
  • AC Schnitzer tilt de M440i naar 420 pk
  • Dit is NIET de krachtigste BMW 3-Serie ooit

Nieuwste artikelen

  • Buitenkansje: koop deze unieke AMG op Marktplaats!
  • Gespot – De nieuwe Vanquish in het kwadraat
  • R8-bestuurder wordt bijna gespiest bij crash in Hendrik-Ido-Ambacht
  • Politiehelikopter stopt dronken automobilist bij Lelystad
FacebookTweetPinLinkedIn

1-serie, 1m, ac-schnitzer, BMW, iaa-2011, oranje, tuning

Vorig bericht: « Voorproefje nieuwe Techart GTStreet RS (720 pk)
Volgend bericht: Mag Victor Muller binnenkort zeepjes rapen? [updated] »

Lees Interacties

Reacties

  1. SJ zegt

    9 september 2011 om 16:02

    Dat ziet er voor de verandering eens stijlvol niet over the top uit, op de velgen na dan.

    Login om te reageren
    • Rob zegt

      9 september 2011 om 18:25

      @SJ: Je kan veel complimenten over de 1M uitspreken..
      Maar stijlvol?? Geen enkel onderdeel van een 1M is stijlvol

      Login om te reageren
  2. amg77 zegt

    9 september 2011 om 16:04

    Ik houdt het tog maar bij Mercedes Amg.

    Login om te reageren
    • pininfarina zegt

      9 september 2011 om 16:13

      Haha, die velgen. Het sjonnie gehalte was nog nooit zo hoog op een gloednieuwe BMW…

      Login om te reageren
    • gerard1710 zegt

      9 september 2011 om 16:45

      @amg77: Zal ik het nog zeggen?

      Login om te reageren
  3. rikus zegt

    9 september 2011 om 16:09

    De carbon lipjes zijn niet verkeerd, de rest is niet om aan te zien.
    Orginele wielen vind ik ook vele malen mooier dan het setje wat hier onder gemonteerd is..
    Of vrijwel op elke BMW die ze aanpakken.

    Login om te reageren
  4. dennisr zegt

    9 september 2011 om 16:10

    ieh! wat een lelijk stuurtje, lijkt wel gesmolten..
    verder wel erg gave bak, niet overdone.. super! ook mooi dat oranje terug in het interieur :D

    Login om te reageren
  5. rechercheur zegt

    9 september 2011 om 16:11

    Wordt er allemaal niet mooier op …. vooral die velgen zijn smerig!

    Login om te reageren
  6. w0o0dy zegt

    9 september 2011 om 16:12

    Lijkt me qua wegligging geen goed plan om 21inch onder dat ding te prakken. Extreem platte banden zijn namelijk niet echt een verbetering qua grip en dikke kans dat deauto erg nerveus op alle mogelijke invoeden gaat reageren. En de 1M is al geen Cayman R qua wegligging dus….

    Login om te reageren
  7. B_Mulsane zegt

    9 september 2011 om 16:29

    dit wordt hem dus NIET!

    Login om te reageren
  8. GOD zegt

    9 september 2011 om 16:30

    Sinds schnitzer is opgesplitst en er een AC Schnitzer divisie kwam is het nooit meer wat geweest.

    Login om te reageren
  9. bmwmaaktrijdengeweldig zegt

    9 september 2011 om 17:10

    Heb zin in de IAA!

    Login om te reageren
  10. Bwlian zegt

    9 september 2011 om 17:28

    Speelgoed mods djeesus.

    Login om te reageren
  11. speedlimit zegt

    9 september 2011 om 17:50

    Erg hoog sjonnie gehalte zo te zien…ideaal voor boven rechercheurs bed :)

    Login om te reageren
    • rechercheur zegt

      9 september 2011 om 17:52

      Hey, onze lawaaipapegaai is er ook weer, was al bang dat je niet meer zou komen opdraven. Je zat zeker de hele dag vast bij de Kia-dealer, zonder gratis Wi-Fi …

      Login om te reageren
      • speedlimit zegt

        9 september 2011 om 18:19

        @rechercheur:

        Dat jij niet weet wat werken is moge nu wel duidelijk zijn :)

        Login om te reageren
    • dennisr zegt

      9 september 2011 om 17:56

      @speedlimit: is wel heul groot hoor een auto boven je bed..

      Login om te reageren
      • rechercheur zegt

        9 september 2011 om 18:01

        @dennisr:

        Gniffel …. :-)
        +1

        Login om te reageren
      • speedlimit zegt

        9 september 2011 om 18:14

        @dennisr:

        Als je de reacties had meegelezen in diverse topics had je t wel gesnapt ;)
        Maarruh kan me best voor stellen dat je n A0 formaat poster groot vindt.

        Login om te reageren
        • rechercheur zegt

          9 september 2011 om 18:19

          @lawaaipapegaai:

          Kun je eens uitrekenen of het mogelijk is om een auto van 1.470 kg boven je bed te bevestigen. Of vraag ik nu wederom teveel van je …. cijfertjes zijn immers niet je sterkste punt.

          :-)

          Login om te reageren
      • rechercheur zegt

        9 september 2011 om 18:38

        @dennisr:

        En hij gaat ook nog de moeite doen om het aan je uit te leggen …

        2

        Login om te reageren
        • speedlimit zegt

          9 september 2011 om 18:44

          @rechercheur:

          Kleine jongetjes…wordt toch eens groot.

          Login om te reageren
          • dennisr zegt

            9 september 2011 om 18:51

            @speedlimit: )

            Login om te reageren
          • rechercheur zegt

            10 september 2011 om 09:01

            @lawaaipapegaai:

            Vond het wel een leuk idee, een auto boven m’n bed. Normaal zet ik de auto’s (en motor) in de garage, maar zou best in de wintermaanden een auto boven m’n bed willen stallen. Kun je nog even uitrekenen wat ik dan aan chemische ankers moet gebruiken om 1.470 kg te bevestigen. Of lukt dat je niet !? …

            :-)

            Login om te reageren
            • AQ zegt

              10 september 2011 om 11:29

              @rechercheur:
              Ik heb speciaal ingelogd om dit te schrijven..

              Hoe zou jij er in het echt uit zien?

              Login om te reageren
  12. integraturbo zegt

    9 september 2011 om 18:02

    Mooi ding alleen vind de 1 serie meer een “mini M”. Meer een “emmetje” erbij voor het vrouwtje zeg maar. Een echte kerel kan toch beter voor 1 van de grotere broers kiezen.

    Login om te reageren
    • gerard1710 zegt

      9 september 2011 om 18:36

      @integraturbo: Dat vind ik nou net zo’n opmerking als zeggen dat alle cabrio gay zijn. Ik denk echt dat wij als AB-publiek een beetje verwend zijn geraakt: zelfs 340 (!!) pk op de achterwielen is nog niet genoeg om er een ‘auto voor echte kerels’ van te maken. Ik ben benieuwd hoeveel mensen hier de 1M op zijn limiet kunnen rijden, ik denk dat de spoeling erg dun zal zijn…

      Login om te reageren
      • Bwlian zegt

        9 september 2011 om 23:04

        @gerard1710: Toch heeft hij het recht om het model te klein en vrouwelijk te vinden.
        Doe ik nl. ook.

        Login om te reageren
        • gerard1710 zegt

          9 september 2011 om 23:11

          @Bwlian: Dat heeft hij zeker, maar wat is er vrouwelijk aan die auto, de grootte? Dat is echt een van de grootste drogredenen die ik heb gehoord.

          Login om te reageren
          • integraturbo zegt

            10 september 2011 om 08:12

            @gerard1710: Niet alle cabrio’s zijn gay, de meeste wel jah.
            En wat betreft het aantal pk’s (“zelfs 340 (!!) pk op de achterwielen is nog niet genoeg om er een ‘auto voor echte kerels’ van te maken”). Een voorbeeld; een Mini Cooper S is en blijft ook een vrouwenauto, zelfs met 211 pk. De vrouwen van tegenwoordig worden ook steeds veeleisender, net als ons ;)

            Login om te reageren
  13. Megakix zegt

    10 september 2011 om 12:29

    De auto wás al helemaal goed…en nu dus ‘overdone’…luchtsleufjes (leuk hoor…), uitlaatbonkjes (goed verzonnen joh!..).

    De velgen zijn overigens best wel tof, maar zeker niet mooier dan de competitionvelgen.

    Login om te reageren
    • Freewarefreak zegt

      10 september 2011 om 15:56

      @Megakix: Helemaal eens. Ik zou alleen gaan voor de vermogensstijging, het stuur, de matten, de handrem en de voetsteun. De AC variant is mooier als de originele met de ovaal. Da’s super. En wat een megavet stuurtje, echt prachtig. De AC wielen kunnen niet tippen aan de originele 19 inchers.

      Weet je wat ik als eerste aan zou pakken? De Engine Valve-cover op het blok. Ik weet zeker dat er tuners zijn die een custom “M power” kap kunnen maken voor de 1M. Veel beter als die domme “powered by” sticker.

      Login om te reageren
      • Megakix zegt

        11 september 2011 om 11:15

        @Freewarefreak: ja, dat kappie heeft inderdaad veel meer, hoewel een beetje meer ‘kleur’ op het kappie niet zou misstaan in de 21e eeuw.

        Feit blijft, dat er aan de ///M auto’s heel weinig verbouwd mag worden; het effect van de met zorg ontworpen koets verdwijnt namelijk direkt. Het is als een ‘verkoper’ met een donker pak en…bruine…schoenen eronder. In één keer vertrouw je hem niet meer, wil je geen zaken meer doen en lach je je suf alsie eenmaal vertrokken is :lol:

        Login om te reageren
  14. 135i zegt

    10 september 2011 om 17:11

    Heb van deze 1M ACS al een voorproefje gezien, ziet er geslaagd uit, op de velgen en sierstukken op de uitlaat na.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North