Het bal om de E82 BMW 1M is nu echt goed losgebarsten. Na de APP-unit afgelopen week komen de BMW-kenners van AC Schnitzer nu naar buiten met hun interpretatie van de heetste 1 Serie die momenteel verkrijgbaar is. En ze geven hem een nette 400 pk mee.
Ten opzichte van de concurrerende tuners is deze vermogensstijging redelijk bescheiden, maar het is natuurlijk niet alleen het aantal pk’s dat een auto maakt of breekt. Ac Schnitzel heeft leuk lopen spelen met carbon spoilerlipjes en onderlipjes aan de achterbumper. Daarnaast hebben ze een paar gaten in de motorkap gezaagd en leuke sierstukjes aan de uitlaten gezet.
Ook het interieur is verre van standaard. De oranje lakkleur is ook bij de middenconsole doorgetrokken, en opbijna alles zit een ACS-logo. Net te vergeten is de coole, typische ACs iDrive controller in de vorm van een lichtmetalen wiel.
En over de wielen gesproken, die zijn wellicht de grootste blikvanger bij dit tuningobject. Niet kleiner dan 21 inch zijn ze, en bovendien relatief licht (<12 kg), wat alleen maar goed uitpakt voor het onafgeveerde gewicht.
Op de IAA beleeft deze 1M zijn werelddebuut, tezamen met een BMW 650i die door de Duitsers van Schnitzer is aangepakt.
Dat ziet er voor de verandering eens stijlvol niet over the top uit, op de velgen na dan.
@SJ: Je kan veel complimenten over de 1M uitspreken..
Maar stijlvol?? Geen enkel onderdeel van een 1M is stijlvol
Ik houdt het tog maar bij Mercedes Amg.
Haha, die velgen. Het sjonnie gehalte was nog nooit zo hoog op een gloednieuwe BMW…
@amg77: Zal ik het nog zeggen?
De carbon lipjes zijn niet verkeerd, de rest is niet om aan te zien.
Orginele wielen vind ik ook vele malen mooier dan het setje wat hier onder gemonteerd is..
Of vrijwel op elke BMW die ze aanpakken.
ieh! wat een lelijk stuurtje, lijkt wel gesmolten..
verder wel erg gave bak, niet overdone.. super! ook mooi dat oranje terug in het interieur :D
Wordt er allemaal niet mooier op …. vooral die velgen zijn smerig!
Lijkt me qua wegligging geen goed plan om 21inch onder dat ding te prakken. Extreem platte banden zijn namelijk niet echt een verbetering qua grip en dikke kans dat deauto erg nerveus op alle mogelijke invoeden gaat reageren. En de 1M is al geen Cayman R qua wegligging dus….
dit wordt hem dus NIET!
Sinds schnitzer is opgesplitst en er een AC Schnitzer divisie kwam is het nooit meer wat geweest.
Heb zin in de IAA!
Speelgoed mods djeesus.
Erg hoog sjonnie gehalte zo te zien…ideaal voor boven rechercheurs bed :)
Hey, onze lawaaipapegaai is er ook weer, was al bang dat je niet meer zou komen opdraven. Je zat zeker de hele dag vast bij de Kia-dealer, zonder gratis Wi-Fi …
@rechercheur:
Dat jij niet weet wat werken is moge nu wel duidelijk zijn :)
@speedlimit: is wel heul groot hoor een auto boven je bed..
@dennisr:
Gniffel …. :-)
+1
@dennisr:
Als je de reacties had meegelezen in diverse topics had je t wel gesnapt ;)
Maarruh kan me best voor stellen dat je n A0 formaat poster groot vindt.
@lawaaipapegaai:
Kun je eens uitrekenen of het mogelijk is om een auto van 1.470 kg boven je bed te bevestigen. Of vraag ik nu wederom teveel van je …. cijfertjes zijn immers niet je sterkste punt.
:-)
@dennisr:
En hij gaat ook nog de moeite doen om het aan je uit te leggen …
2
@rechercheur:
Kleine jongetjes…wordt toch eens groot.
@speedlimit:
)
@lawaaipapegaai:
Vond het wel een leuk idee, een auto boven m’n bed. Normaal zet ik de auto’s (en motor) in de garage, maar zou best in de wintermaanden een auto boven m’n bed willen stallen. Kun je nog even uitrekenen wat ik dan aan chemische ankers moet gebruiken om 1.470 kg te bevestigen. Of lukt dat je niet !? …
:-)
@rechercheur:
Ik heb speciaal ingelogd om dit te schrijven..
Hoe zou jij er in het echt uit zien?
Mooi ding alleen vind de 1 serie meer een “mini M”. Meer een “emmetje” erbij voor het vrouwtje zeg maar. Een echte kerel kan toch beter voor 1 van de grotere broers kiezen.
@integraturbo: Dat vind ik nou net zo’n opmerking als zeggen dat alle cabrio gay zijn. Ik denk echt dat wij als AB-publiek een beetje verwend zijn geraakt: zelfs 340 (!!) pk op de achterwielen is nog niet genoeg om er een ‘auto voor echte kerels’ van te maken. Ik ben benieuwd hoeveel mensen hier de 1M op zijn limiet kunnen rijden, ik denk dat de spoeling erg dun zal zijn…
@gerard1710: Toch heeft hij het recht om het model te klein en vrouwelijk te vinden.
Doe ik nl. ook.
@Bwlian: Dat heeft hij zeker, maar wat is er vrouwelijk aan die auto, de grootte? Dat is echt een van de grootste drogredenen die ik heb gehoord.
@gerard1710: Niet alle cabrio’s zijn gay, de meeste wel jah.
En wat betreft het aantal pk’s (“zelfs 340 (!!) pk op de achterwielen is nog niet genoeg om er een ‘auto voor echte kerels’ van te maken”). Een voorbeeld; een Mini Cooper S is en blijft ook een vrouwenauto, zelfs met 211 pk. De vrouwen van tegenwoordig worden ook steeds veeleisender, net als ons ;)
De auto wás al helemaal goed…en nu dus ‘overdone’…luchtsleufjes (leuk hoor…), uitlaatbonkjes (goed verzonnen joh!..).
De velgen zijn overigens best wel tof, maar zeker niet mooier dan de competitionvelgen.
@Megakix: Helemaal eens. Ik zou alleen gaan voor de vermogensstijging, het stuur, de matten, de handrem en de voetsteun. De AC variant is mooier als de originele met de ovaal. Da’s super. En wat een megavet stuurtje, echt prachtig. De AC wielen kunnen niet tippen aan de originele 19 inchers.
Weet je wat ik als eerste aan zou pakken? De Engine Valve-cover op het blok. Ik weet zeker dat er tuners zijn die een custom “M power” kap kunnen maken voor de 1M. Veel beter als die domme “powered by” sticker.
@Freewarefreak: ja, dat kappie heeft inderdaad veel meer, hoewel een beetje meer ‘kleur’ op het kappie niet zou misstaan in de 21e eeuw.
Feit blijft, dat er aan de ///M auto’s heel weinig verbouwd mag worden; het effect van de met zorg ontworpen koets verdwijnt namelijk direkt. Het is als een ‘verkoper’ met een donker pak en…bruine…schoenen eronder. In één keer vertrouw je hem niet meer, wil je geen zaken meer doen en lach je je suf alsie eenmaal vertrokken is :lol:
Heb van deze 1M ACS al een voorproefje gezien, ziet er geslaagd uit, op de velgen en sierstukken op de uitlaat na.