Techart houdt het straat. En bovendien zorgen ze er voor dat je na hun krachtkuur voor je GT2 RS misschien die ene veredelde Toyota op de Nürburgring wél bij kunt houden.
De Porsche 911 GT2 RS stak qua pure power met kop en schouders boven alle andere 997’s uit. Bovendien zijn er slechts 500 van geproduceerd, dus is het ook nog eens een redelijk exclusieve auto. Een auto die je in Nederland meer dan drie ton kost trouwens.
Veredelaar Techart wist een exemplaar in zijn knuistjes te krijgen, handhaaft de two-tone kleurstelling, maar pept de standaard 620 pk op naar 720 paarden. Daarnaast haalt de GTStreet RS een maximumkoppel van 900Nm. De 0-100 gaat in 3,3 seconden, 200 staat binnen 9,5 seconden op de teller. Techart belooft ons een topsnelheid van 352km/u.
Dat zijn cijfers waar je mee thuis kunt komen. In Frankfurt zien we meer.
afschuwelijke bodykit maar vermogen ….WOW
Hou het maar bij een standaard GT2 RS. So what dat de (overigens fantatische) LFA NR, met de juiste persoon achter het stuur, lichtjes sneller is. Die wagen kost trouwens quasi dubbel zoveel (het punt steeds van Nissan-aanhangers tov Porsche). Of nog beter geef me maar een simpele GT3 met zijn fabelachtig geluid…
kijk! dat beloofd wat! prachtig! :D
of is die gallery nog de 997 ? ik zie het niet eens.. zal wel :lol: bovenste plaatje ziet er namelijk niet uit..
@dennisr: is er van de 991 al een gt2 rs dan?
@meneersander: ”voorproefje nieuwe”.. ik weet niet hoe ”nieuw” de 997 is ? althans dat is wat ik daar uit opmaak.. waarom zouden ze nog de 997 tunen ?
@dennisr: klopt dat er staat nieuwe, maar misschien hebben ze er al eens een gemaakt ofzo.
@dennisr: Omdat ze niet specifiek nieuwe wagens tunen.
Met een paar jaar oude 997 ben je ook welkom.
Waarom krijgt Ruf wel een snelheid van 380km/h op de klok…en deze niet ?
@Megakix: Zou zomaar iets met duurzaamheid kunnen zijn… ;)
very nice indeed, ben benieuwd of t wel te doen is op de ring tegen de lexus.
Drie ton, da’s nog steeds ruim twee ton minder dan die veredelde Toyota ….
Nog recent geleden een GT2 RS gereden op circuit. Dat is een beest. Achterwiel aangedreven crazy car. Niets voor niks the black widow.. Kan me nie echt inbeelden wat deze Techart moet produceren. In ieder geval, met zo’n wagen moet je kunnen rijden punt. Iedereen kan er 1 bezit (bij wijze van spreken); but keeping it under control… that’s a whole different story.
Dat doen ze weer goed bij Techart
vind het wel weer humor dat porsche dit niet kan hebben en nu een tuner WEER de ultime versie maakt van de 911
en de hoeveelste is dat van de 997? precies de tel kwijt
de LFA bouwt gewoon een speciale versie en pakt de WR productie auto’s :D
Headerfoto, klikkerdeklik naar hi-res?
Hopelijk klinkt deze ook wat beter dan de GT2 RS… heb qua sound nog steeds liever de GT3 RS, ook al is die wat trager.
Op Spa stond er bij de F1 laatst wel een mooie GT2 RS op de Vip-parking :-)