
Toegegeven: het is niet zoveel als bij BMW maar ook bij Audi gaat het personeelsbestand uitgebreid worden.
In totaal neemt Audi dit jaar 800 man meer aan dan het had aangekondigd. In plaats van een slordige 1200 mensen moeten er dus 2000 “experts” bijkomen in 2012. De meeste krachten zijn nodig voor de ontwikkelings- en productietak van Audi. Met name de onderdelen elektrisch rijden en lichtgewicht ontwikkeling zullen uitgebreid worden de komende jaren. In Ingolstadt werd besloten om onder meer 700 inhuurkrachten in te zetten bij hun fabriek in Györ in Hongarije en in Brussel. In totaal wil Audi de komende 5 jaar 13 miljard investeren waarvan 8 miljard in Duitsland.
Audi profiteert van de groei in onder meer Azië waar de belangstelling voor luxe automobielen explosief toeneemt. Hoewel, de groei is niet meer zo heftig als vorig jaar. De groei die het bedrijf doormaakt lijkt echter niet te stoppen. Autoblog Top Tip voor andere fabrikanten: stickertje premium toevoegen en eindeloos varianten ontwikkelen op basis van bestaande platforms om de kosten te drukken. Het werkt in Ingolstadt en München, dus dan werkt het vast ook elders!





Wat een negatief geschreven artikel zeg.. Bah
@exotic: Is heel het artikel ineens negatief geschreven omdat uitsluitend in de laatste twee zinnen een prikkelende verwijzing wordt gemaakt naar een veel gehoord verwijt dat de Audi modellen erg veel op elkaar lijken? Smaak is heel persoonlijk, maar jij rijdt zeker Audi waardoor dit nogal gevoelig ligt?
@dennis:
Helaas beste meneer. Ik moet uw vooroordeel bestempelen als incorrect. Ik rijd in een f*cked up Renault Clio, maar ik ben wel een groot voorstander van Audi. Heeft u nu een beter beeld over mij?
@exotic:
is f*cked up Clio speciale editie van Renault, want ik ken hem nog niet ?
@exotic: ik vind het ook ook een zeer negatieve toon hebben. (En ja ik rij wel Audi !)
@exotic: klopt maar jij hebt een roer poephoofd!
@peugeot: Moet jij niet je rijbewijs halen jochie?
Heerlijk negatief geschreven jongens, top!
Zo negatief vind ik het anders niet. Meer een speld in de zeepbel die ‘premium’ heet. Een badge van een bepaald merk staat niet gelijk aan ‘premium’.
@Original_Arnoud: ja dat bedoel ik, maar die fanboys hier voelen zich nogal snel aangesproken als iemand hun droom verstoort ;)
Audi vergeet te vermelden dat de design afdeling gereduceerd is tot 1 vrouw met een kopieerapparaat.
@Benjamin1:
Maar wel een luxe kopieerapparaat : je kunt er mee verschalen!
@Hubert:
Sorry : PREMIUM kopieerapparaat.
@Hubert:
Die heeft naast de standaardformaten A3 & A4 ook de functie voor de formaten: A1, A5, A6, A7, A8.
@Hubert: *gniffel* +1
@Benjamin1:
Laten hopen dat het een mooie dame is die je op dat kopieer apparaat kan tillen en…. ( vul zelf maar in ) :D
Succes van Audi hangt niet van stickertjes af maar door jarenlang kwaliteit en perfectie te leveren. Het konsekwent doorvoeren van design kenmerken op alle modellen kan men goed- of afkeuren maar voor Audi is het blijkwaar een troef geworden. Alle wagens zijn duidelijk herkenbaar als Audi en versterkt daarmee het familie gevoel of je nu met een A1 of R8 rijdt.
@speedie:
Ik hoop dat ze dit beleid konsekwent kunnen voortzetten.
@trabbit: Dat hoop ik nou ook consequent.
@Poll: Waarom niet gewoon consequent in het consequent konsekwent typen, het is zo lekker fonetisch.
@trabbit: en die zin levert mij lekker hoofdpijn op …
@speedie: Thing is dat menig persoon die soepele bruikleen regeling binnen VAG slecht trekt. Als ik een BMW koop, rij ik een BMW. Als ik een Benz koop, rij ik een Benz. Als ik een Audi koop, rij ik een veredelde VW. Of Seat. Of -Lord, have mercy on us all- een Skoda.
@barney: Wat een domme vergelijking.
Dan kan je evengoed zeggen: Audi rijden is gedownsizede Bentley of Lamborghini kopen…
Trouwens, bij elk merk beginnen alle modellen op elkaar te lijken..
Prachtig stukje weer :)
Designers worden er niet aangenomen nee…….
Het is inderdaad heel jammer dat een stuk op deze manier wordt geschreven. Iedereen mag zijn mening uiten, maar doe dat dan wel op een manier zodat iedere lezer er nog wel van kan genieten. Het steeds herhalen van; “Audi laat alles op elkaar lijken” enzovoort, helpt niemand verder. Wellicht dat je kan uitleggen waarom je zoiets niet vindt kunnen of waarom je zo’n negatieve reactie er op geeft. Onbegrijpelijk.
ON Topic: Ik hoop dat Audi alleen maar meer uitgroeit doet een groter en beter bedrijf. De klanten die hier bij Audi over de vloer komen zijn meer dan tevreden en merken duidelijk verschil tussen een VW en Audi. (Ook veel BMW rijders stappen over op Audi en vice versa)
Worden die grijze priemiejum bakken dan duurder?
Personeel moet immers betaald worden…?
@stanny
Merken willen zich (vaak) onderscheiden van andere merken en niet (meer) van zichzelf.
en dan vooral meer van dit verkopen. wordt het alleen maar mooier op de weg
http://www.youtube.com/watch?v=-hUj87BxeO0
Aan iedereen die beweerd dat het zogenaamde ‘premium’ slechts een titel is die verleend is aan een aantal merken in Duitsland. Hebben jullie ooit in zo’n kwaskwai gereden en daarna in een nieuwe 5 serie? Gewoon om eens te voelen en te ervaren waarom BMW, Audi en Mercedes premium merken zijn? Het leer is niet naaiend hard, het stuur ligt zowaar lekker in de hand en die verdomde dieselmotor die je constant hoort in je kwaskwai hoor je in de BMW niet. Dat soort kleine dingen maken een auto premium en prettig om te rijden. Daarom rij ik BMW en was ik blij toen in na 1,5 maand kwelling (6 hand bak!!) eindelijk weer met een automaat in de file mocht staan. BTW: die handbak van de kwaskwai voelde alsof ik met een microsoft product NFS aan het spelen was..
OT: Hing inderdaad wel een lichte negativiteit rond het artikel, verder prima berichtgeving.
net zoals volkswagen zie je tengwoordig ook iedere dag weer tich van andere audis rond rijden wat dit merk maar gewoontjes begint te maken,JAMMER!