Merde: Red Bull rijdt met een motor uit 2016!

Auteur: , 36 Reacties

Dus daarom was het gat met Ferrari en Mercedes zo groot!

Max Verstappen vanuit de lucht

Ok, kleine nuancering. Het gaat over de MGU-K, ofwel de elektromotor van het hybridesysteem. De nieuwe unit zorgde tijdens de wintertests voor de nodige problemen. Zowel Ricciardo als Verstappen moesten hun testsessies meermaals afbreken wegens, naar nu blijkt, problemen met deze elektromotor die zowel energie kan opslaan als kan vrijgeven. Ook Toro Rosso en het fabrieksteam van Renault kenden deze problemen.

De oplossing is een verbeterde MGU-K, maar deze laat nog even op zich wachten. Nog een race of vier, vijf om precies te zijn en dus moeten Verstappen en Ricciardo het doen met de oude unit. Deze is niet alleen minder krachtig, maar ook nog eens vijf kilo zwaarder.

Voeg daarbij dat de Renault-krachtbron uberhaupt het onderspit lijkt te delven tegenover de motoren van Mercedes en Ferrari en het wordt duidelijk dat Renault nog een hoop werk te verzetten heeft. Eigenlijk is het bizar dat een team met zoveel ervaring en financiële armslag dit soort fouten maakt. Prutsers… (via Motorsport)



36 reacties

Dat is dus eigenlijk goed nieuws, want dat betekent dat het (voor zover bekend) niet aan de auto én aan de motor ligt.
@Edge: de motor is ook niet van het Mercedes niveau. Maar dat het nog zo lang moet duren voordat de nieuwe er is, Franse slag waarschijnlijk
@lekkerlinksrijden: Klopt, maar ik las hier en daar toch wel steeds meer twijfels over het chassis en het designwerk van Adrian Newey verschijnen. Zeker omdat de andere auto’s vol met zichtbare sleuven, vleugeltjes zitten, terwijl de Red Bull juist heel clean is. Vandaar de opmerking dat het ook enigszins goed nieuws is.
@edge: alstu: http://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/350965/verstappen-wist-na-eerste-testdag-al-hoe-laat-het-was/

voor als je geen zin hebt het hele stuk te lezen, uit monde van junior Verstappen: ”Na de eerste testdag, terwijl in Nederland nog hardop en luidkeels gedroomd werd over een mogelijke wereldtitel of minimaal enkele Grand Prix-zeges in 2017, wist Verstappen al hoe laat het was: zijn auto was niet goed genoeg. Niet genoeg grip, niet genoeg vermogen. Het is een combinatie. Dat maakt het des te lastiger, want het is niet zo dat één grote upgrade van de Renault-motor het probleem zou verhelpen. Ook het chassis van Red Bull Racing is niet goed genoeg: al vanaf de eerste dag is het lastig om de juiste balans te vinden.”
@driver38 @jaapiyo: Ah kijk, ik ben na de kwalificatie meteen de auto in gesprongen naar m’n werk en heb daarna eigenlijk geen interviews of iets dergelijks meer gelezen. Dan was mijn veronderstelling toch iets te optimistisch en voorbarig. Jammer, maar als er een team goed is in het terugknokken is het Red Bull. Laten we hopen dat dat dit seizoen ook het geval is.
@edge: begrijpelijk hoor, die Newey wordt zo gehyped en gehyped. Hij zal natuurlijk wat kunnen, maar bij deze hebben Ferrari en Mercedes toch betere zaken gedaan..
@driver38: hij is en blijft een mens, die ook uşt zijn fouten leert. Als je nşets probeert kan je ook niets verkeerd doen.
Respect, zeker na die artikel dat sommige spoilers weg moeten omdat ze illegaal zouden zijn.
@edge: Na de kwali zei VER heel stellig dat ze op alle vlakken tekort komen, zowel qua motor als chassis/downforce.

Tevens werd gesuggereerd dat de aanpassingen die Red Bull en Mercedes hebben moeten doen aan de ophanging vooral Red Bull raken. Zij rijden immers met een enorme ‘rake’ op de auto die normaal gesproken ook meer drag oplevert.

De gedachtengang is dat door het nu illegaal bevonden ophangsysteem de auto op het rechte stuk wat lager kon liggen en dat de drag daarom relatief gezien beperkt werd. Maar nu mag dat dus niet meer. Of eigenlijk mocht het al niet…maar nu ook écht niet meer.
@edge: juist wel aan de auto en motor.
If you ain’t first ..
You’re last ..
@lincoln: – Honda
@lincoln: de pa van Ricky bobby
Dat heet: Half bakken te werk gaan, dus met de Franse slag.
Ze hebben dus minder kracht en meer gewicht. Dan vind ik dat ze het nog niet zo slecht gedaan hebben. Denk dus in meer kracht en minder gewicht en ze zitten er gewoon bij. Chassis/auto is dus prima in orde.
Dit artikel heeft een hoog telegraaf gehalte. Het maximum vermogen van de MGU-K is vastgesteld op 120KW wat de ‘oude’ motor vorige seizoen al haalde. De ontwikkeling zit hem in de efficiëntie en gewichtsbesparing. Dus deze setup is 5kg zwaarder. Verklaart de +1.3 seconde op Hamilton absoluut niet!
@mrbasa:
Deels waar. Volgens mij mogen ze maximaal 120kW uit het accupakket trekken. De grote truc is nu dat elektrische energie die de MGU-H uit de uitlaatgassen trekt rechtstreeks wordt doorgegeven naar de MGU-K. Die kiloWattjes lopen dus buiten de accu om en daar zit hem dus de winst.
Jammer, dat levert ze wel meteen een flinke achterstand op.
Niet echt premium zo’n Renault
Nieuw is niet altijd beter.

Iets wat doorontwikkelt is is volwassen.

Laat die andere teams maar experimenteren, zo kan Max en Ricardo met hun oude meuk op naar plaats 1 en 2.
@tarquesh: “Ricardo”?
@tarquesh: en nu de duim uit de mond en wakker worden
Nationaal drama dit.
Ter-ing fransen met hun inferieure stink producten… organiseer die klotezooi eens op tijd
@wildbeest: alles wat uit Frankrijk komt is het beste van de hele wereld! Aldus iedere Fransman.
@Henk_he: Sir Frank Williams is een Brit, maar denk maar dat mans gedachten afdwalen toen zijn team nog onoverwinnelijk was dankzij diezelfde Fransen.
@wildbeest: u bent nog te jong om Renault Williams te herinneren? Ik denk dat er Engelsen, Duitsers, Japanners en Fransen etc aan de F1 motoren werken.
Renault weet heel goed hoe ze motoren moeten bouwen, Honda ook, dus dat is nu ook gelijk kut?
Mercedes heeft ook periodes gehad dat het niet zo goed ging, oh, dat is Duits, dan is het anders…
Get a life…de Franse slag dagen zijn al heel lang voorbij, net zoals Duitse degelijkheid. De Red Bull ingenieurs en monteurs hebben een klusje, tot bekend is waar het probleem zit.
@rufctr01: kijk al 25 jaar F1, renault is inderdaad wel eens kampioen geweest. Het merendeel van de prijzen zijn verdeeld door mercedes en ferrari KLAAR
@wildbeest: Dat ben ik niet helemaal met je eens. De afgelopen 25 jaar kampioenschappen:

1991: Honda
1992: Renault
1993: Renault
1994: Ford
1995: Renault
1996: Renault
1997: Renault
1998: Mercedes
1999: Mercedes
2000: Ferrari
2001: Ferrari
2002: Ferrari
2003: Ferrari
2004: Ferrari
2005: Renault
2006: Renault
2007: Ferrari
2008: Mercedes
2009: Mercedes
2010: Renault
2011: Renault
2012: Renault
2013: Renault
2014: Mercedes
2015: Mercedes
2016: Mercedes

Dus de afgelopen 25 jaar werd het F1 kampioenschap 11x gewonnen met een Renault motor. 7 Keer met een Mercedes aggregaat. 6x een kampioenschap met een Ferrari blok. @rufctr1 heeft dus wel degelijk een punt. Niet KLAAR, je zat er gewoon naast. Renault is de afgelopen 25 jaar hofleverancier geweest van motoren waar je WK’s mee wint, als we enkel en alleen op de feiten afgaan.
@willeme: altijd mooi als feiten een domme zinloze mening weerleggen. Pats boem!
@willeme: hatseflats!
@willeme: Nou… als we feitelijk op zijn tekstje afgaan heeft hij gelijk. Hij zegt dat de afgelopen 25 jaar het merendeel van de prijzen zijn verdeeld door Mercedes EN Ferrari. En dat klopt. Samen hebben ze 13 keer gewonnen, Renault 11 keer.

Afgezien van het feit dat Renault individueel het beste scoort, valt er op zijn berichtje niets aan te merken.

Tot zover. Groet mr nicolasr
@nicolasr: Beste Mr. Nicolasr. Geen speld tussen te krijgen. :-D
Het is echt jammer…. renault motor……. f1 domineerde altijd mclaren en ferrari of nog.honda
Dat wordt weer ruzie tussen Renault en redbull
Misschien voor de duidelijkheid: een Mercedes motor wordt niet door Mercedes gemaakt!
Toen ze ooit begonnen, hebben ze Ilmor gekocht en zij hebben alles voor Mercedes ontwikkeld.

Mercedes rijdt niet voor niets met Renault motoren!

En inderdaad de rest komt ook uit Groot Brittannië.
@willeme
En zo is dat!

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).