Hoe hij er uit zag wisten we al, maar Opel heeft nu officieel alle informatie en specificaties vrijgegeven van hun 3,70 meter lange, hippe, jonge stadsauto, vernoemd naar de oprichter van het merk. Maak kennis met de Adam.
Een frisse snoet, kleine atmosferische motoren, en heel veel smartphone-connectiviteit, dat is in het kort waar het om draait bij de Adam. Zeg van het uiterlijk wat je wilt, hij smoelt wel uniek. De Adam is vooral rond. Onder de hoog geplaatste lampunits bevinden zich zowel voor als achter een extra set ronde lampen, en de kleurstelling van de driedeurs is (optioneel) two-tone.
De Adam begint met een tweetal viercilinder benzinemotoren, gekoppeld aan een handgeschakelde vijfbak, 1.2 en 1.4 liter groot, en goed voor respectievelijk 70 en 87 of 100 pk. In eerste instantie geen drukvulling dus voor de Duitser, waar zijn concurrenten allemaal wel voorzien zijn van kleinere blokjes met minder cilinders een hoger specifiek vermogen.
We moeten even kijken hoe dat prijstechnisch doorwerkt, maar naar verwachting begint de Adam rond de 13k a 14k euro, waarmee hij een pak duurder is dan de meeste A-segmenters. Het mikpunt is dus duidelijk iets meer premium (als we namen moeten noemen: Fiat 500).
Zoals het een hippe, jonge auto betaamt draait het bij de Adam vooral om personalisatie, zowel aan de binnen- als buitenkant kan je van alles naar eigen smaak aanpassen. In het interieur is smartphoneconnectiviteit en een modern infotainmentsysteem dat zowel met iOS als Ansdroid overweg kan. Centraal staat een 7-inch touchscreen, je devices koppelen kan via Bluetooth of USB.
Voor de sportieve rijder is velgspul tot 18 inch verkrijgbaar, alsmede een verlaagd onderstel, wat vooral na introductie van de wat potentere motoren interessant wordt. De introductie staat gepland voor Parijs (september), en in januari 2013 moet de Adam in de showroom staan.
Een tweetal trailer-video’s van de Adam vind je op autojunk, hier en hier. Alsof je naar een Benneton-reclame zit te kijken…
Sterk geïnspireerd op de Fiat 500 als je het mij vraagt. Jammer, de laatste tijd is Opel prima zelf in staat om mooie designs te maken.
@mrs250: en niet een klein beetje ook.
@wapz:
Inderdaad bijna schaamteloos, haal de badge weg en ik had gezegd, oh een chineese 500.
Een Opel is niet hip en een Opel zal ook nooit hip worden. Opel is voor bejaarden en burgerlijk plebs.
@flipper: ben wel benieuwd wat je zelf dan rijdt…
@mrs250:
Die rijdt nog met zijwieltjes.
@jrk68: dat was ook mijn vermoeden ja. 99,9% van de auto’s op de weg vind ik namelijk burgerlijk, en zeker niet spannend of hip. Dus ik ben benieuwd of Flipper dan net bij die ene 0,1% hoort… :)
@mrs250: Opel natuurlijk!!! Althans, hij voldoet aan alle criteria die hij zelf opsomt.
@flipper: Wanneer mag jij op voor je rijbewijs knul? Al een mooie 6e hands Golf uit ’91 op het oog?
@pininfarina: ‘knul’ echt een woord van een mens die te lang single is.
@betonstaal: Ja joh echt wel… En jij kunt het weten of hoe moet ik het zien?
18 inch op en A-segmenter?? Opel denkt dat sportiviteit in de velgmaat ligt ofzo? Verder niet lelijk, maar hij is denk ik gewoon te duur, een fiat 500 heeft meer charmes als deze
Opel+grote velg is geen vreemde combo. Op de Astra kan je ook maximaal 20 inch krijgen
@audi18:
…zegt de audi fanboy die vergeet dat er ook een A1 bestaat…
@redbeams: een A1 is niet Audi waardig
@desoper: Er staan toch echt 4 ringen op, jammer voor het merk Audi inderdaad
@desoper:
Ga jij ze dat maar vertellen bij audi ;)
@redbeams: 1 de Audi A1 is een b-segmenter
2 bij een A1 vind ik 18inch ook groot.. 6 of 17 inch is groot genoeg.
En dat ik fan van Audi ben heeft toch niks te maken met het feit dat ik 18inch belachelijk vindt voor zo’n kleine auto?
@audi18:
“…Opel denkt dat sportiviteit in de velgmaat zit…”
Bij audi niks anders met de A1…dat is wat ik bedoel.
@audi18: een Audi A1 is lekker goedkoop???
@rufctr01: Een A1 is wel stukken meer premium. Niet dat ik er ooit 1 zou kopen voor dat geld, maar ik was positief verrast door de afwerking.
Veel stiller en mooier interieur dan een Polo en de 1.4T rijdt verbazingwekkend lekker soepel in zo’n licht karretje. Na een tijdje vergeet je gewoon wat voor klein autootje het is, de rij-kwaliteiten zijn echt niet verkeerd.
Voor 14K zou ik echter gewoon lekker de Fiat nemen of een klein beetje doorsparen voor een DS3 als je ‘premium’ wilt; Opel en premium is als is vloeken in de kerk.
@dawwg: Wat is premium dan? De marketing om het product? Is de afwerking in een A1 echt z’n geld waard t.o.v. een polo? Kom op zeg… Daarbij praatte men in de jaren 70 en 80 net zo over Audi t.o.v. BMW en Mercedes als jij nu over Opel t.o.v. premium. Loof de dag dus niet voor deze om is want het VAG spul kon nog wel eens hard op zijn retour zijn zo langzamerhand…
@dawwg: Wie een Audi premium noemt, moet in een hutje gaan wonen op de hei. Krijg je Adam erbij cadeau. Ik vind die Opel er meer premium uitzien dan die A1.
Gatver me dag is gelijk naar de klote geholpen bij het zien van dit mormel.
@smoked: Nee dan veel liever een 30 jaar oude Golf die door zijn poten is gezakt inderdaad.
Zelfde dus als DS3, Mini, Fiat 500
Hopen voor hun dat het aanslaat.. Vind het wel grappig, maar zou ‘m zelf niet hoeven.
Mij is ooit eens vertelt dat de Corsa het platform en de dieselmotoren leent van de Fiatgroep. Staat deze niet toevallig gewoon op hetzelfde platform als de Fiat 500?
@jack_abarth: ik dacht dat de Fiat 500 dezelfde bodem en motor had als de Ford Ka.
@rufctr01: het interieur doet wel wat gelijkenis hebben met die van een Ford Ka, overigens.
@rufctr01: En ik dacht altijd net andersom :-) Ka op basis van 500 hihi
@Barnato: Het is andersom inderdaad.
@jack_abarth: De Grande Punto/Corsa staan op een gezamelijk ontwikkeld onderstel. Volgens mij heeft deze Adam een ingekorte versie ervan, de 500/Ka staan daar los van.
@jack_abarth:
De Corsa deeld zijn platform met de Punto.
@jack_abarth: Het lijkt er steeds meer op dat de FGA-GM deal veel verder ging dan ooit is toegegeven. De stance van een 159 en die van een insignia lijken op elkaar, GM benzine v6 in die Alfa’s, Punto-Corsa-Mito onderstel en dieselmotoren identiek, de Giulietta die wel heel veel lijkt op de Astra -tot de velgsteek toe, en nu de ka-500-adam connectie.
Hopelijk worden er standaard kots-zakjes bijgeleverd bij dit misbaksel !
@waxweazel: ook handig als de meegeleverde bulldog een drolletje draait op de bekleding!
@vincentvanb:
Je bedoelt dan ook dat die bulldog al “het schijt krijgt” als hij deze wagen ziet ? :p
Ziet er wel geslaagd uit. Niet dat ik m zou willen, maar hij ziet er beter uit dan bijv. een A1
Daklijn van een Fiat 500 en de achterkant van een ouwe Ford Ka. Nee Opel, gewoon nee.
Is wel erg zwaar gebaseerd op de Fiat 500, bijna een schaamteloze kopie eigenlijk. En dan ook nog ouderwetse motoren.
@j00rs: Een kopie? Het concept kleine trendy auto misschien, maar daar houdt het wel op.
De 500 is gebaseerd op retro styling en deze op…..wie zal het weten, maar retro is het in elk geval niet en ik zie ook geen verdere gelijkenissen met de 500.
Ik zie wel een mengelmoesje andere auto´s. Toch vindt ik heb voor de doelgroep wel geslaagd al mist hij denk ik de x factor een beetje.
Ik heb niks met Opel. Typisch een merk dat niet bij me past. Deze auto vind ik echter wel grappig, maar ik denk dat ze te hoog mikken. Motorisch ook niet erg spannend. Driepittertjes met turbo en meer vermogen zouden beter passen. Laat maar…
Een kruising van de A1 en Fiat 500, met een neus geïnspireerd door de Porsche Cayenne. Bijzonder .. lelijk.
jakkes. snel nog even wat marktaandeel van fiat 500 afsnoepen met die inwisselbare marketing. alles hieraan voelt nep.
Wat lopen mensen te bitche zeg, zijn gewoon leuke auto’tjes.
Een a1 is zwaar overpriced dus deze zou wel een mooie tussenstap voor de 500 & A1 zijn.
Voorkantje doet me aan porsche denken dus ziet er prima uit.
Pak een blender. Gooi daar een A1, Fiat 500 en een New New Beetle in, en voeg een beetje van het glimmende plastic dashboard van de DS3 toe. Even mixen en klaar. Ziet er niet heel slecht uit. Geen typische Opel in ieder geval.
@circlestorm69: vergeet de sterrenhemel van de rolls-royce niet.
@ater: zoveel foto’s had ik niet bekeken, maar die kan er zeker bij. Mijn god. Waarom?
Denk trouwens dat ie in Rotterdam en omstreken slecht verkocht gaat worden :-)
@circlestorm69: want ? jullie varen daar alleen met boten ofzo ?
@Megakix: Rotterdam is het Venetië van Nederland he.. :P
@FungHo: :lol: … je zou het toch haast denken, niet ?
@Megakix:
In Rotterdam wonen nuchtere werkers en integenstelling tot 020 e.o. heel weinig wannabee’s
@jrk68: Grappig, ik dat juist dat Rotjeknor meer van de werkeloze allochtonen was. Zelfs overdag is het daar nog donker.
@pininfarina:
Dat heb je in elke grote stad. Rotterdam is daarop geen uitzondering, hoewel wij als enige van de grote 3 nog meer dan 50% autochtone jeugd hebben. Voor hoelang dat duurt.
@circlestorm69: Adam ook wel afkorting voor Amsterdam. Het was nog te vroeg he?!
@circlestorm69:
Dus eigenlijk heet die Opel 020?
Klinkt beter al kan je daar in 010 natuurlijk ook beter niet mee rondrijden.
Nooit gedacht dat een Corsa B als retro model terug zou komen
Vind het een geinig bakkie, hoop dat dit Opel weer een beetje op been houdt.
Dit is dus hoe de Audi A1 eruit had moeten zien. Petje af voor Opel!
Ik vind hem erg gaaf, stoer karretje. Had inderdaad zo een Porsche logo op kunnen zitten, dan werd die natuurlijk ineens super cool bevonden. Ik hoop er hier veel van te gaan zien naast de DS3, de A1 vind ik gewoon een belachelijke auto (gezien wat je ervoor betaalt en wat je aan ruimte en interieur afwerking krijgt) en de 500 vind ik gewoon niet mooi en zie ik veeeeel te vaak.
Geen verkeerd design, maar qua motoren valt het mij nog wat tegen, niet super zuinig (vermoed ik), maar ook niets super snel. Beetje stuck in the middle idee zo…
…persfoto’s met een acrobatisch-excuusneger erop…tsja..als de subsidie maar kan rrrrollen vanuit Brussel.
OT: lelijker dan een A1, maar wel goedkoper, dash van een Ford Ka (plastic in kleur etc). De lelijk’achtigheid komt voornamelijk imo door de vouw in het zijaanzicht. Daardoor zou de auto optisch groter en vloeiender moeten lijken, maar wordt juist daardoor té druk voor een auto van > 3 meter.
@Megakix: xD Nice one! Ik vind de Adam ook maar niks. Zelfs de naamgeving is niet des Opels, Adama is relatief gezien beter geweest. Ik vind qua design de Adam niet veel soeps. Het is een niet samenhangend geheel met te veel frivoliteiten. Volgens de persplaatjes is de doelgroep hipsters en fashionista’s aleen de realiteit is dat de hipsters geen geld voor hebben en de fashionista’s een veel beter alternatief hebben, de Fiat 500 inderdaad. Met antieke motorisering en een te hoog prijskaartje gaat Opel het niet redden!
Interieur is overigens wel geslaagd…
Wow! Zo lelijk heb ik het serieus in tijden niet gezien. Best jammer, want de andere huidige Opels zien er helemaal niet slecht uit. Het design is gewoon een mix van onderdelen van andere auto’s. Het dak van de A1. De koplampen van een Cayenne. De achterkant van de huidige Clio en het interieur lijkt ook erg op dat van de net gepresenteerde nieuwe Clio, maar dat kan ik ze niet kwalijk nemen, want die zijn ongeveer tegelijk ontworpen.
Al met al is dit denk ik gewoon een gemiste kans…
@RRenault: Ik begrijp (mede door je profielnaam) dat je een voorliefde hebt voor Renault, ieder zijn ding uiteraard! Maar dit is toch echt een topic over de Opel Adam dus snap de relevantie met de nieuwe Clio niet echt ;)
@raul88: Lees dan even beter!
@oxymoron: Je hebt helemaal gelijk, guilty as charged!
@raul88: ..nekschot ? ;)
@Megakix: Ik prefereer de guillotine;)
Interieur is brst vet maar de buitnkant is uberlelijk
Leuke vrouwenauto.
Elke auto is een mix van alles wat daar voor was. Uitzonderingen? Dus: echte onderscheidende ontwerpen?
Oproep: graaf diep in de krochten van je hersenpan en kom met voorbeelden van een uniek onderscheidend ontwerp.
@glashelder: de vorige 6 serie kwam van een ander planeet
@W115:
En daar hadden ze hem gewoon moeten laten.
@glashelder:
Renault Avantime?
Tsja.. Hate it or love it, de meningen zijn in elk geval flink verdeeld..
Ik zeg niet dat ik ‘m echt mooi vind maar vind het wel leuk om een keer iets anders te zien.
Die 18″ velgen staan hem trouwens goed! Ben een groot voorstander van flinke velgen op kleinere auto’s, beter dan die 15 inchjes met ballonbanden die je 9 van de 10 keer ziet..
Dit lijkt wel heel erg veel op de Audi A1.. Als hij ongeveer net zo duur is, kies ik toch voor de A1..
Snappen we ook met z’n allen dat de doelgroep vooral vrouwen en homoseksuelen zullen zijn?
@jeffreym3:
En die mogen van jouw niet de weg op?
@jrk68: Natuurlijk wel, maar het is begrijpelijk dat veel autobloggers (toch voornamelijk mannen) dit niet zo heel mooi vinden. Waar vooral vrouwen de vormen en het formaat van dit autotje zullen waarderen.
Audi begint pas boven de 18k. Dat zal de Adam waarschijnlijk niet gaan kosten (vanafprijs dan he)
Qua prijs wel..
@jeffreym3: Was een reactie op een blogger.. Die noemde een A1 niet audi waardig..
3.70m is nog aan de forse kant voor een A-segmenter. Fabrikanten willen je graag doen geloven dat iets “premium” is, dat lukt echter niet altijd. Riep zo’n Opelbobo onlangs niet heel wat anders waar het merk naartoe moet. Ik verwacht op den duur wel een uitgeklede versie van dit model, hoewel kan dat eigenlijk bij “Adam”?
@bobb:
Ach qua lengte behoren opels te de grootste in hun segment, je ziet er binnen nooit wat van terug en het maakt ze onnodig zwaar.
Lijkt te veel op een 500, opel probeert te hard
Wat ziet dat hondje er depri uit , zeg. “haal me asjeblieft uit deze schreeuwerige kattenbak!” lijkt hij te denken.
Vind die dakhemel met ledjes wel redelijk hip….
Alleen al de namen van de uitrustingsniveau’s dragen een zwaar geforceerd ‘kijk-ons-eens-hip-zijn’ imago uit. Vaak zijn dat soort avonturen bij voorbaat al kansloos. Overigens hoor ik erg veel mensen over de 500 en de Lancia Ypsilon, ik zie die gelijkenis ook wel. Ik ben bang dat gecombineerd met de hoge prijzen, slechte marketing (echt, het is slecht) en het geforceerd kekke uiterlijk deze auto een regelrecht flop word.
@W115
Heel kort door de bocht, maar wel heel accuraat ;-)
@koelkast: Opel slechte marketing? Volgens mij heb jij het afgelopen jaar non-stop onder een kolossale steen gelegen?
Als er één merk aan het knallen is met nieuwe modellen en opvallende marketingactiviteiten is het dit merk wel! Opel heeft in Nederland immers niets voor niets een flinke comeback gemaakt qua verkoopcijfers..
@raul88: Blijkbaar zat ik ook onder die steen, want er is me niets bijgebleven van Opels opvallende marketingacties. Nu ja, van andere fabrikanten herinner ik het me ook niet, automarketing is vaak nogal blèh en inspiratieloos.
oei, dat dakje lijkt op een Wehrmacht helm…
Een aardig uiterlijk met oude techniek, ze leren het ook nooit hè ?
Verrassend uiterlijk, dat is goed, maar geen man die het zal rijden.
@kowalsk: Je bedoelt: geen man met een gebrek aan zelfvertrouwen. Uiterlijke tekenen van testosteron verbergen helaas al te vaak een gedeukt manneljk ego. Trek het je niet aan knul, je mama houdt nog altijd van je.
de vauxhall is precies het spiegelbeeld van de opel :)
Verder vind ik het een vreemde auto. de achterkant kan echt niet. de daklijn/beetje van de zijkant, is inderdaad identiek aan een 500, de voorkant is ook een mislukte cayenne. al met al, Nee!
ik vind de voorkant een beetje cayenne/punto achtig :S
Ach voor dat flut segment is het best een grappig bakkie en die prijs niet nog niet officieel dus is ook alleen maar gis werk. Beter dan een 500 of een c1 of 107. Want wat een kut segment is dit zeg
@mightymike: U bedoelt dat deze auto’s vaak door vrouwen wordt gereden?
@bobb: ik bedoel dat als dit segment autos over de linkerbaan gaat inhalen( omdat iedereen op de middelste baan rijd) het een uur duurt voordat die van 90 naar 120/130 gaat en op de weg is dat zoooo mega irritant
Zo Opel heeft de A1 bijna gekopieerd. Adam van Eva was knapper! xD ;-)
Zie niet wat er mis is met deze auto. Alleen de naam is vreselijk suf. Hip karretje om te zien en hopelijk komt Opel hiermee een beetje van het “burgerlijke” imago af. Potentieel heeft deze auto zeker. Ondanks dat ik geen fan ben van het merk, gun ik het ze wel.
Maar voor wie is dit ding dan gedacht? Vrouwen met kinderen roepen nu meteen “geef mij maar een Koreaantje/Japannertje met vier deuren en hoofdruimte achterin, veel gemakkelijker met boodschappen en kinderen”. Fiat is ook niet voor niets met ruimere vierdeurs varianten van de 500 gekomen. Auto’s zijn bij ons in het algemeen te duur om er per huisgezin ook een klein stukje speelgoed bij te hebben.
leuke vrouwenauto
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
Qua design zeer geslaagd. Maar dan die prijs… betalen mensen zoveel voor een “premium” Opel?
Voorkant: Porsche Cayenne
Dak: Audi A1
Achterlichten: BMW Z4
@jerry: Lol, wat ontzettend vergezocht zeg..
@kaasboerin:
Nou het koste me niet veel tijd om te zoeken waar de opeltekenaars hun inspiratie vandaan halen…
@jerry:
Wil niet zeggen dat ik het geen leuk auto vind. En tis ook geen vrouwenauto.
Geloof niet dat ik opgewonden ga worden van deze creatie
pff, het blijft heel erg makkelijk om te zeggen wat er ‘gejat’ is. Kijk ook eens naar de dingen die goed zijn.
Zo zijn duidelijk de lijnen van de GTC in het klein in de zijkant terug te zien en toont ook de achterkant eigenschappen van de grotere Opel broers.
Daarnaast is dit het eerste Opel model met de nieuwe grill, welke ook terug te vinden zal zijn in de facelift insignia.
Natuurlijk blijf je gelijkenissen zien met A1 en Fiat 500, maar dat natuurlijk ook door het segment waar de auto in valt. Ik bedoel, een sedan zal altijd een kont blijven hebben en een coupé altijd een aflopende daklijn…
Er zitten hier gewoon teveel mensen met tunnelvisie, die maar één of een paar merken zien en al het andere is niks.
Ik kan ook wel roepen dat de nieuwe F30 BMW poep is, omdat hij op de E90 lijkt met een F10 kont…
*BMW fanboys houdt u in*
@racertje:
Geen Tunnelvisie: ze roepen gewoon wat hun voorganger riep. Dat is stoer. Iemand begint over het feit dat het net een Fiat 500 vindt, en ineens heeft iedereen dezelfde mening.
Ik vind ’t een grappig waggie. Vind ‘em serieuzer ogen dan de Fiat 500, welke ik toch meer als vrouwenauto bestempel. Denk dat ik em zelf niet met aparte kleur voor het dak zou willen, maar gewoon egaal. Geen DS3-achtige kermistoestanden voor mij.
De motorisering laat wel te wensen over. 100pk uit een 1.4 is niet speciaal meer en dat zal ook wel niet erg zuinig zijn met 4 cilinders. Hierin loopt Opel toch wel erg achter op concurrenten als Fiat hoor, zelfs m’n Fiesta 1.6 is gok ik nog zuiniger.
Had eerste mijn bedenkingen bij een kleine luxe Opel, dat heb ik nu niet meer, vindt dit echt een leuke wagen tegen een acceptabele prijs. De vergelijkingen met de concurrentie (volgens mij is dat enkel de Fiat 500, de “rest” is hoger gepositioneerd) zie ik niet. Deze auto is in stijl en design eigen.
opel doet iets teveel moeite om de auto helemaal hip te maken….passend bij het prijskaartje.
truth is…opel is niet hip, en deze auto zou eigenlijk de helft moeten kosten van wat hij nu kost, wil je de doelgroep een beetje aanspreken.
Uniek design? Verre van! Fiat 500, Citroën kenmerken (DS3 en Aircross), Audi A1 en het dash van de Up!. Ik herken het allemaal. Het sleutelwoord in dit segment is “onderscheidend”, nou dat is de Opel niet..
@ThomasBol: LOL. Misschien komt het omdat ze allemaal in hetzelfde segment vallen? Oja..
In dat opzicht lijkt een mercedes c klasse ook op een bmw 3 serie..
Vind het toch een geinig autootje. Net zoals de Fiat 500 trouwens. Hij lijkt inderdaad veel op de 500, maar dat vind juist een compliment. Vind deze Adam wel een stukje mooier dan de 500, maar ik weet niet waar dat in zit.
Wanneer brengt schenkt Adam Eva een rib?
Er komen altijd maar broertjes uit bij auto fabrikanten.
veel te rond!
auto’s moeten veel scherper, en minder rond worden gelijnd, rond ben je heel snel beu, rechte lijnen vervelen minder snel.
just my humble opinion, maar dat maakt het niet minder lastig een strakke bak uit te zoeken..
@wimbers:
dan blijft alleen Cadillac nog over ..
Komt er een nieuwe CARS film?
wat een lelijk ding
naaperij weer:


@Flamingo: jij bent de Opel Speedster vergeten….
@potjak:
Wat zit er dan in van de speedster? Behalve het logo (dat op iedere opel zit)
@Hupke: Wanneer je de lijnen van de voorzijde van de speedster neemt en deze opnieuw vormgeeft (ronder) en de mislampjes een slagje groter maakt dan krijg je het front van de Adam.
@Flamingo: Je maakt een grapje toch? Je moet wel een hele levendige fantatie hebben (of teveel drugs gebruikt hebben) om tot deze conclusie te komen! Met jouw fantasie is elke auto een kopie van de Ford T!
P.s: Neem aan dat je het sarcastisch bedoeld.
by far de leukste Opel sinds de GT ..
ben helemaal verliefd ..
veel mooier dan de Fiat 500 ..
en bijna zo leuk als de Ford Ka ..
thumbs up Opel ..
wat een gedrocht en die mensen bij opel kunnen ook wel een lesje photoshop gebruiken want dat zit er niet uit
Wat een leuk ding! Lekker eigenwijs en duidelijk onderscheidend. Geen saai en anoniem hok, maar een karaktervolle auto met persoonlijkheid. Geen wonder dat deze wagen dan ook een echte naam gekregen heeft!
Huh, hij eindigt niet eens op een A ja..;p
Exterieur is even wennen, maar het interieur oogt goed
Leuke auto, al zal het meer een image builder zijn. En vanaf 13k, met een beetje motor, een wegwijzer en een leuk wiel zal dit al wel snel duurder worden. Wel goed naar Audi gekeken, maar beter goed gejat dat slecht bedacht. Alleen Opel en premium. Hmm, Senator, Signum……
Volgens mij ben ik de enige die dit een leuke kar vind…
@kickass: Welnee! :-)
@kickass: neejoh gekkie
@kickass: Mag ik vragen of je een vrouw danwel homoseksueel bent? No offence hoor.
@jeffreym3: Nope. Ik zou hem nooit kopen, maar zo erg vind ik hem nu ook weer niet. ;)
Wat een azijnzeikers allemaal!!
Ik vind ‘m zékerweten erg leuk!!
Ahahahahahaha!!
Deze auto laat me compleet koud. Niet dat ik hem lelijk vind gewoon het zegt me helemaal niets. Als ik hem nu lelijk gevonden had dan had dat dingetje tenminste nog wat karakter gehad maar dat heeft het niet.
Een compleet karakterloos ding en dus eigenlijk een veel te veilig en zoet ontwerp.
Als er al één wagen waar de opel-designers copy-paste naar gekeken hebben dan is het wél de Citroën C3 Pluriel. Vergelijk maar is hun snoetjes en de daklijn.
De C3 Pluriel was echter een leuk ogend wagentje voor dames én tegelijk een demonteerbaar multifunctioneel cabrio’tje met 2PK-filosofie. Het wagentje viel dan ook tussen twee stoelen.
Deze Adam lijkt voor geen meter op de Fiat 500 die retro gaat, maar oogt alleszins veel origineler dan de saaie Audi A1.Dat zijn wel z’n rechtstreekse concurrenten.
Een – voor ff leuk – designdétail vindt ik de welving in de zijfflanken rondom de deurklinken en uitwaaierend naar achter.
Nu maar hopen voor Opel dat die hele digitale-electronica-winkel marcheert, want daar staan opels regelmatig mee langs de kant.