• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Opel Corsa OPC Steinmetz

Auteur: autoblogger, gepost 28 april 2008 om 20:27 – 28 Reacties

Opel Corsa OPC steinmetz
Een Opel Corsa Steinmetz kenden we al, nu is het tijd voor een Corsa OPC van Steinmetz.

Belangrijkste aanpassing is het nieuwe uitlaatsysteem (driedelig!), welke zorgt voor 10 pk extra (resultaat is 202 pk). Daarnaast biedt de uitlaat een dieper geluid. Het gehele package zorgt er tevens voor dat de Corsa 10mm lager komt te liggen en uiteraard zijn er diverse side skirts, spoilers en stickers…

De auto zal officieel onthuld worden op “Tuning World Bodensee 2008” (1 mei – 4 mei).

Opel Corsa OPC steinmetz

Engine/Silencer: The already powerful engine, developing 141kW/192HP as standard, has been coaxed by the Steinmetz engineers into giving a further 7kW/10HP thanks to the use of the new left/right silencer system. This exhaust is also available for the central silencer arrangement. So the “little” Corsa OPC by Steinmetz, with its hefty 202 HP, is ready for the sprint.

Suspension: The Steinmetz lowering kit brings the Corsa OPC by Steinmetz 30 mm nearer to the tarmac. “A few“ millimetres which reduce the vehicle’s roll tendency and lower the centre of gravity. These two elements together give the Corsa OPC by Steinmetz even better road-holding in the limit zone, while retaining the expected level of comfort for everyday use.

Aerodynamics/Interior: Crouching down and apparently smiling from the headlamps, the power of the front is emphasised by Steinmetz front grille Type II in honeycomb design with its vertical double strut and 2-piece front spoiler. Flowing transitions provide a pleasing uniformity. The front and rear sections are linked by the new Steinmetz designer stripes in silver or anthracite, and the aluminium filler cap sets a further accent. The interior is enhanced by the Steinmetz foot mats with stainless steel.

Wheel/tyre combination: Wheel and tyre combinations from 16″ to 19″ are available for the Corsa OPC by Steinmetz. The ST3 can be fitted in size 8.0J x 19“ and the ST4 in 8.0J x 18“. The ST4 is a bicolor wheel which fascinates observers thanks to its black/silver appearance, where its brilliance is the result of the polished finish. The resulting light interplay gives the desired effect which makes the wheel a true eyecatcher. All components together combine to create an everyday “race car” in which every kilometre driven is a kilometre more fun.

Ook interessant!

  • Deze Opel Corsa maakt zijn naam wél waar
  • Opel Corsa-e livery
    Opel Corsa-e livery maakt de blitz, nietwaar?
  • Dit is de sufste Opel OPC van Marktplaats
  • Jongste Astra OPC
    Jongste Astra OPC van Marktplaats: dit is 'm!

Nieuwste artikelen

  • Autoblog-lezer showt z’n dikke Fiesta
  • Video: BMW X5 koppen voelt zo
  • Deze Bentley is de beste wintersportbeuker, hier is het bewijs
  • Europese specs Tesla Model Y L bekend, dit moet je weten
FacebookTweetPinLinkedIn

corsa, opc, Opel, steinmetz, tuning, tuningworld-bodensee

Vorig bericht: « Italiaanse rommel in de verkoop: Tata wil Pininfarina!
Volgend bericht: Kirk Kerkorian gaat Ford kopen »

Lees Interacties

Reacties

  1. desigmMnn zegt

    28 april 2008 om 20:29

    leuk heur.. 10 pktjes..

    Login om te reageren
  2. WithGolD zegt

    28 april 2008 om 20:30

    achterkant zag er al lekker uit;)

    maar nu nog lekkerder

    Login om te reageren
  3. Scuderia zegt

    28 april 2008 om 20:37

    Mooi ding!

    Login om te reageren
  4. RenesisHP zegt

    28 april 2008 om 20:43

    Dik 200pk uit een Corsa. :twisted: Dat is dus serieus giftig speelgoed… hmz… auto van de zaak.. zZzZz.. Ik droom nog ff verder. ;)
    Alleen dat driehoekje in de achterbumper snap ik niet helemaal. :?

    Login om te reageren
  5. Josst zegt

    28 april 2008 om 20:45

    @ mx5/rx8owner

    Looks like a vagina..

    Login om te reageren
  6. Citrofiel zegt

    28 april 2008 om 20:47

    Gaan ze een beetje die aparte driehoekige uitlaat vervangen door twee van die conventionele ronde pijpen. :roll: Ik vind het niet staan, in het verder (drie)hoekige design van de Corsa.

    Login om te reageren
  7. Citrofiel zegt

    28 april 2008 om 20:48

    @ mx5/rx8owner; (wat een naam om te typen..) That used to be the exhaust: http://carsmedia.ign.com/cars/image/article/774/774856/opel-corsa-opc-20070321050548973.jpg

    Login om te reageren
  8. RenesisHP zegt

    28 april 2008 om 20:55

    @Citrofiel.

    Wees gerust met het idee dat de mx5 nog weg gaat, dan is de naam ook beter te typen. :P

    Damn, dat had ik moeten weten. :oops:
    Ach ja, vergissen is menselijk.
    Bij mij is dat een mistlamp tussen de uitlaten in. ;)

    Login om te reageren
  9. OPC zegt

    28 april 2008 om 21:07

    Ik vind dat ze de uitlaat hadden moeten laten zoals die was, want dit ziet niet uit. Verder is het een mooi karretje!

    Login om te reageren
  10. Luc zegt

    28 april 2008 om 21:14

    Lekker, alleen die uitlaten; dat weet ik nog niet echt of dat zo mooi is.

    Login om te reageren
  11. Edman zegt

    28 april 2008 om 21:53

    Lelijke auto…

    Doe eens gek en gooi er een 5 liter v10 bi turbo in, dan wordt ’t pas leuk.
    200pk vind ik nou niet echt spetterend…

    Login om te reageren
  12. Luc zegt

    28 april 2008 om 22:09

    Voor deze auto is 200pk goed, vergelijk het eens met zijn concurrenten

    Login om te reageren
  13. MrSelected zegt

    28 april 2008 om 22:32

    De velgen en motortjoening lijken mij voldoende, de rest is wat overdone.

    Deze auto’s zijn standaard al vies snel, echt wel leuk om te rijden.

    Login om te reageren
  14. Brian zegt

    28 april 2008 om 22:33

    @ Edman
    Weet jij uberhaupt wel iets van auto’s, zit je hier wel goed?
    Een Corsa met +-700 pk, gaat het wel lekker?

    Login om te reageren
  15. RenesisHP zegt

    28 april 2008 om 22:44

    @Edman.

    Jij rijdt dus dagelijks met een pk/gewichtsverhouding van minimaal 1 op 6,5?
    Ik namelijk wel en dat is niet echt kinderachtig. ;)

    Login om te reageren
  16. RenesisHP zegt

    28 april 2008 om 22:45

    @Edman.

    Excuus, pk/kg.

    Login om te reageren
  17. rj zegt

    28 april 2008 om 23:28

    ik wil net zeggen..gewicht pk verhouding is heerlijk hoor voor die prijs….enne tullik het blijft een corsa maja voor zon een tje wil ik mn alfa ook wel inruilen

    Login om te reageren
  18. Tombnolz zegt

    29 april 2008 om 01:12

    Een OPC tout court schreeuwt toch al genoeg?

    Login om te reageren
  19. rider zegt

    29 april 2008 om 07:50

    jammer dat de uitlaat niet in het originele uiteinde uitmond. die 2 extra pijpen vind ik in combinatie met de driehoekige standaard uitlaat een beetje te veel van het goede. eerlijkheids halve moet ik wel zeggen dat ik meer had verwacht van Steinmetz dan alleen deze aanpassingen. niet eens chiptuning! hallo jongens het is een turbomotor dus chippen die handel. 250pk moet lukken voor dit bommetje. heerlijk scheurijzertje. mooie kleur. bizar snel ook nog. dit straald één en al potentie uit.

    Login om te reageren
  20. Hilgert zegt

    29 april 2008 om 11:05

    rechtuit gaat wel…alleen jammer dat die Opels niet de bocht om kunnen….

    Login om te reageren
  21. skip zegt

    29 april 2008 om 11:23

    dit dingetje heeft op papier toch slechte cijfers staan geloof k. 9.2 voor het sprintje naar 100, en dat voor 192 pk. kan iemand dat bevestigen? met die pk’s moet hij toch eerder tussen de 7-8 sec zitten.

    Login om te reageren
  22. Racer X zegt

    29 april 2008 om 11:36

    @ skip

    7,2 seconden voor de sprint naar de 100 in standaardtrim.

    Login om te reageren
  23. FabianVTR16V zegt

    29 april 2008 om 12:12

    Standaard is dit een mooi bakkie maar dit vindt ik net niks !
    Die gril gebruiken ze al zeker 100 jaar en dat uitlaatsysteem kan echt niet hoor :(

    Liever een uitlaatje van milltek eronder….
    http://www.millteksport.co.uk/media/custom/484.jpg

    Geeft ook nog eens max. 15pk winst buiten de chip-kuur 8)

    Login om te reageren
  24. skip zegt

    29 april 2008 om 12:18

    dat is idd al een realistischer cijfer :)

    Login om te reageren
  25. Patrick T. zegt

    29 april 2008 om 19:59

    Ik heb zelf een Corsa OPC en hij hoekt juist super!

    Dus “niet de hoek om kunnen” is de grootste onzin…

    Login om te reageren
  26. luukiesubarie zegt

    19 mei 2008 om 17:54

    mooi alleen die uitlaten! typisch…
    gelukkig komt er ook nog een corsa gsi! ( wel naar Nederland)
    http://www.autoweek.nl/nieuws.php?id=8901

    Login om te reageren
  27. Steven Put zegt

    16 september 2008 om 13:05

    ik heb ne COrsa OPC, ook ne blauwe. Deze kit vind ik walgelijk.
    Gelijk hij standaard is is hij het mooiste, ik dacht ook eerst aan andere velgen maar deze velgen zijn ook iets speciaal, er zit een zilveren glans in.
    Voor de rest, geweldig autoke, gaat goe vooruit en stopt geweldig; een tikje tegen de rem en de auto staat stil.
    7sec naar 100

    Groetjes Steven

    Login om te reageren
  28. rene zegt

    17 september 2010 om 20:38

    hoi ik ben opzoek naar opel astra steinmetz stickers wie kan me helpen

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North