• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Opel Flextreme GT/E Concept klaar voor Genève

Auteur: Dennis, gepost 18 februari 2010 om 11:25 – 58 Reacties

Opel Flextreme GT/E Concept
Vorige week gaf Opel een vage teaser vrij van wat nu de Opel Flextreme GT/E Concept blijkt te zijn: een elektrisch aangedreven auto, maar met een verbrandingsmotor als range extender. Dat wil dus zeggen dat de verbrandingsmotor niet gebruikt wordt voor de aandrijving, maar de accu’s oppept wanneer deze wat slapjes beginnen te raken.

De 130 kW sterke elektrische motor (174 pk) is goed voor een koppel van 370 Nm. Daarmee haalt de auto een topsnelheid van 200 km/u en dat is een beduidend hogere top dan we bij veel andere elektrische auto’s zien. De acceleratie naar 100 km/u duurt nog geen 9 seconden.

Met de 1,4 liter 4-pitter als backup, is een actieradius van 500 kilometer haalbaar, enkel op de lithium-ionaccu’s is dit 60 km. Het totale gemiddelde verbruik komt bij een afstand van 500 km volgens Opel uit op 1,6 liter per 100 km, oftewel 1 liter op 62,5 kilometer. De CO2 uitstoot blijft onder de 40 g/km.

Verdere details zijn dat de auto 4.76 meter lang, 1,87 meter breed en 1,3 meter hoog is en een wielbasis van 2,9 meter heeft. Het concept staat op 21 inch velgen maatje 195/45 en banden met extra lage rolweerstand. De aerodynamische carrosserie heeft een Cw-waarde van slechts 0.22 (voor wie dit iets zegt) en verders beschikt de auto over FlexDoors waarbij de achterdeuren in tegengestelde richting openen. Volledig opladen aan het stopcontact duurt met de geïntegreerde lader minder dan 3 uur.

Ook interessant!

  • Jeep Magneto Concept is nieuw en volledig elektrisch
  • Ford GT
    Deze autofabrikanten noemden hun modellen simpelweg 'GT'
  • Opel is binnen een paar jaar compleet anders
    Opel is binnen een paar jaar compleet anders
  • Genesis X Concept is woestaantrekkelijk

Nieuwste artikelen

  • BMW heeft voor iedere Nederlander een 3-Serie gemaakt
  • Mathieu van der Poel klaar voor het veldrijden met zijn Lamborghini Sterrato
  • Dit is de breedste Ferrari Purosangue van Nederland
  • Hoe je flinke korting kan scoren op deze BMW M5 Touring
FacebookTweetPinLinkedIn

concept, Elektrisch, geneve-2010, Opel

Vorig bericht: « Drie Tesla medewerkers omgekomen bij vliegtuigcrash
Volgend bericht: Video: trekhaak vergeten aan te vinken op de optielijst »

Lees Interacties

Reacties

  1. Die-Bolle14 zegt

    18 februari 2010 om 11:27

    Ziet er zeker mooi uit

    Login om te reageren
  2. John zegt

    18 februari 2010 om 11:29

    Nou dat zijn nog eens specificaties om blij van te worden! 500 kilometer haalbaar vind ik alleen een beetje eng klinken. Klinkt alsof het bij normaal rijden 200 is, alleen als je heeeel erg je best doet kan je 500 km halen.
    Over het exterieur zeg ik verder weinig, dat logo in de gril is echt om te huilen..

    Login om te reageren
  3. Svenska Aeroplan AB zegt

    18 februari 2010 om 11:30

    Goede specs!
    Zouden we allemaal dit sootr auto’s rijden in de toekomst??

    PS: 9 sec. van 1-100 met 174pk/370 nm???
    Wat weegt ‘ie dan wel niet, 3000 kg??

    Login om te reageren
    • janmartijn zegt

      18 februari 2010 om 15:16

      @Svenska Aeroplan AB: vuistregeltje (gaat vaak op); pk-gewichts verhouding (kg/pk) is vaak ook ongeveer de 0-100 tijd. Dus 9 sec maal 174 pk = 1566kg Valt best mee voor zo’n bak met veel batterijen…

      Login om te reageren
  4. wow zegt

    18 februari 2010 om 11:30

    Wat een gedrocht

    Login om te reageren
  5. Ahura zegt

    18 februari 2010 om 11:31

    Sexy automobieltje hoor!

    Login om te reageren
  6. JohanCelica zegt

    18 februari 2010 om 11:32

    Ik vind hem echt lelijk, ben ook helemaal geen opel fan XD

    Login om te reageren
  7. Ralf Leenders zegt

    18 februari 2010 om 11:41

    Niemand die er een erg opvallende Mercedes grill in ziet?

    Login om te reageren
    • Ahura zegt

      18 februari 2010 om 11:44

      @Ralf Leenders: jawel. Beetje SLS achtig. Maar ook gewoon gejat van Mazda

      Login om te reageren
  8. @vince zegt

    18 februari 2010 om 11:44

    Qua vormgeving erg veel weg van een Porsche

    Login om te reageren
  9. heidekonijn zegt

    18 februari 2010 om 11:44

    Bertone is blijkbaar weer aan de slag geweest bij GM.

    Login om te reageren
    • bakkerst zegt

      18 februari 2010 om 12:04

      @heidekonijn:

      Daar lijkt het wel op, de terugkeer van de Alfa Romeo BAT concepten, ik zeg doen..

      BMW heeft daar met hun Efficient Dynamics concept ook al een aanzet toe gegeven. ik gok dat we op Genéve nog meer concepten gaan zien met een heel prominente rol voor aerodynamica, met vleugeltjes, stroomvlakken en andere luchtgeleidende elementen..

      mark my words.

      //nostradamus modus off//

      Login om te reageren
      • Ahura zegt

        18 februari 2010 om 12:09

        @bakkerst: dergelijke concepts bestaan al jaren en jaren.. BMW is hier echt niet nieuw in.. over de vergelijking:

        Opel is de laatste jaren gewoon niet erg origineel meer. De vorige generatie Opels waren tenminste direct te herkennen als Opel. Tegenwoordig gooien ze er een vijfhoekige grille (Mazda sinds 1996, Mercedes vroeger ook en brengt het weer terug) op en andere elementen van andere merken

        Login om te reageren
        • Dimglor zegt

          18 februari 2010 om 12:22

          @Ahura: Ik moest ook een beetje aan de sls amg denken…
          Maar ik vind ook dat ie wat mee heeft van de citroen airlounge concept….
          Tja ik vind deze toch niet mooi…

          Login om te reageren
  10. astra zegt

    18 februari 2010 om 11:48

    Erg mooie auto! Laat maar komen wat mij betreft.

    Login om te reageren
  11. Brandsi zegt

    18 februari 2010 om 11:49

    dikke mercedes grill..

    Login om te reageren
    • bakkerst zegt

      18 februari 2010 om 12:01

      @Brandsi:

      verklaar u nader, of wees bereid om tot vergelijkingsmongool gebombardeerd te worden..

      wat vind jij hier nou mercedes aan..
      en zoek dan ook even verder of je niet toevallig nog een paar grilletjes vind die er ’toevallig’hetzelfde uit zien..

      Login om te reageren
  12. Jans zegt

    18 februari 2010 om 11:51

    Ik zag de foto van de achterzijde zonder de titel gelezen te hebben en moest even denken aan een Citroen CX schets met invloeden van de DS3…

    Login om te reageren
  13. mhijnen zegt

    18 februari 2010 om 11:53

    Het wordt eens tijd dat ontwerpen als deze ook werkelijk het productie stage bereiken, maar uiteindelijk eindigen deze creaties net als elke andere auto als een slap Golf aftreksel… Kap nou eens met deze onwerkelijke futuristische nep ontwerpen!

    Login om te reageren
  14. dr no zegt

    18 februari 2010 om 11:55

    hummm? Dus een tank van maar 8 liter ? Raar, en nog andere zaken met groot ?

    Login om te reageren
  15. Merry zegt

    18 februari 2010 om 11:56

    Dat is sneller dat de hybrid “sport” coupe CR-Z van Honda…

    Login om te reageren
  16. Laue zegt

    18 februari 2010 om 11:57

    Mooi, zuinig,en met een beetje geluk betaalbaar.

    Login om te reageren
  17. Mr. V8 zegt

    18 februari 2010 om 12:01

    Hmmm SLS neus en Lexus LF-A achterkant..

    Login om te reageren
  18. saba zegt

    18 februari 2010 om 12:09

    heidekonijn, heel scherp,…

    Login om te reageren
  19. Ahura zegt

    18 februari 2010 om 12:11

    Login om te reageren
  20. Svenska Aeroplan AB zegt

    18 februari 2010 om 12:43

    @ Ahura: als we dan toch foto’s gaan posten van ons favo. merk (die er verder helemaal niet op lijken)…

    Login om te reageren
    • Ahura zegt

      18 februari 2010 om 15:43

      @Svenska Aeroplan AB: Waar is de vijfhoekige grille op die Saab? Nergens.. probeer het nog eens maar dan met wat onderbouwing..

      Login om te reageren
  21. Svenska Aeroplan AB zegt

    18 februari 2010 om 12:49

    @ Bakkerst: inderdaad, Saab (zijnde DE aerodynamica-expert in autoland) heeft ook al een concept met ‘active aerodynamics’ gemaakt. Was concept of the show in Geneve ’08.

    ‘Echoing Saab’s roots in aircraft design, the 9-X BioHybrid also explores the potential for using active aerodynamics to reduce drag – and fuel consumption – at cruising speeds. Above 70 kph, the upper and lower bodywork is reshaped as the roof spoiler automatically extends to further lengthen the roof line and an underbody diffuser is deployed from the bottom of the rear bumper’

    De verwachting is dat daar bij de nieuwe 9-3 en 9-1 gebruik van gemaakt gaat worden en dat de aerodynamica bij Saab weer een grotere plek gaat innemen dan onder GM.

    Bron: http://images.google.co.uk/imgres?imgurl=http://www.saabhistory.com/blog/wp-content/uploads/2008/03/saab9xbiohybridreveal02_600.jpg&imgrefurl=http://www.saabhistory.com/2008/03/07/saab-9-x-biohybrid-voted-best-concept/&usg=__wTtyDdGRn9l7q4jPUXZXOYwNWLE=&h=350&w=600&sz=33&hl=en&start=96&um=1&itbs=1&tbnid=-fc_yCXZa3GJlM:&tbnh=79&tbnw=135&prev=/images%3Fq%3Dsaab%2B9-1%2Bconcept%26ndsp%3D20%26hl%3Den%26sa%3DN%26start%3D80%26um%3D1

    Login om te reageren
  22. Esprit_de_Flandre zegt

    18 februari 2010 om 12:57

    Opels worden als maar mooier, vooral omdat ze er alsmaar Japanser uitzien. Ook wel beetje Citroën GT.

    Alleen jammer van het logo…

    Login om te reageren
  23. Polo90 zegt

    18 februari 2010 om 13:30

    jemig he, die achterkant is gewoon weggeratst bij citroen, toen ze de citroen gt (die concept die ze uiteindelijk toch gingen produceren)
    beetje jammer,
    maar voor de rest is het een vrij toffe design lijn waar ze hun volgende serie 207-206 een beetje mee kunnen opvrolijken ;)

    Login om te reageren
  24. Mark zegt

    18 februari 2010 om 13:52

    Straks zeggen ze hier nog dat hij lijkt op een VW Crafter omdat ze allebei wielen hebben.

    Login om te reageren
  25. jurrian zegt

    18 februari 2010 om 14:01

    Owjee, de vergelijkingsmongolen hebben weer niks te doen.

    Kijk, als je als designer een auto tekent wil je daar een zo goed mogelijk passende … gril in bijvoorbeeld. Dan ga je dus gewoon de gril tekenen die jij mooi vind passen bij je design. En dus denk je niet …. hmm, zo’n gril hebben ze al eens gebruikt op de hot wheels 0984566298903 rev B, dus laat ik maar een andere vorm bedenken.

    Opel heeft weer een schitterend concept gemaakt, nu zien hoeveel coole details ze dit keer weten over te brengen in de productie modellen.

    Login om te reageren
  26. Rovvel zegt

    18 februari 2010 om 14:39

    Vreemd, de Duitse pers heeft het over 1,6 l over de eerste 100 km…dus eerst 60 km op stroom uit het stopcontact, en de laatste 40 km met stroom uit de verbrandingsmotor à 1.6 l/40 km ofte 4 l/100 km (100 g CO2/km). Om die 500 km te kunnen halen heb je een volle batterij en 17.6 l benzine nodig. Nog steeds niet slecht, overigens, maar iets minder wereldschokkend.

    Login om te reageren
  27. KaCh1ng zegt

    18 februari 2010 om 14:43

    opel insignia 2015-16?

    Login om te reageren
  28. Tuned. zegt

    18 februari 2010 om 15:09

    @Rovvel

    Als het inderdaad klopt dat de eerste 100 KM maar 1.6 L gebruikt wordt (inclusief 60 KM op stroom uit het stopcontact) dan snap ik het hele nut niet meer van die verbrandingsmotor voor de accu’s. Dan hadden ze net zo goed de verbrandingsmotor voor de aandrijving kunnen gebruiken.

    Login om te reageren
  29. GND zegt

    18 februari 2010 om 15:45

    Best bakkie weer van opel. Duidelijk de designtaal van opel maar iets totaal anders dan we tot nu toe gezien hebben.

    En over al dat vergelijken. Mensen moet is stoppen met al dat vergelijken en meer gaan kijken naar het resultaat. Al lijkt het nog zoveel op een ander merk, het gaat erom of het mooi is of niet. Dat vergeten sommige wel is.

    Login om te reageren
    • Ahura zegt

      18 februari 2010 om 15:47

      @GND: nee hoor bij mij niet. Ik vind het belangrijk dat een merk een eigen identiteit heeft. Geeft zo’n merk veel meer charme dan dat ze nogal typerende kenmerken van andere merken gaan gebruiken..

      Login om te reageren
  30. Svenska Aeroplan AB zegt

    18 februari 2010 om 15:52

    @ Ahura: doe eerst eens lezen kerel… Ik zeg toch juist ‘die er verder totaal niet op lijken’. Was cynisch bedoelt. Jij post als Mazda-boy te pas en te onpas Mazda-foto’s dus ik dacht goh, laat ik dat ook eens doen!

    @ janmartijn: heyyy, die kende ik nog niet. Ga hem eens testen… Thanks!

    Login om te reageren
    • Ahura zegt

      18 februari 2010 om 15:54

      @Svenska Aeroplan AB: ik plaats zelden Mazda foto’s. Dat jij geen vijfhoekige grille ziet in de huidige Opel grillen zegt meer wat over jouw oogkwaliteiten

      Login om te reageren
    • janmartijn zegt

      18 februari 2010 om 16:15

      @Svenska Aeroplan AB: Hij gaat verrassend vaak op, je kunt direct zien of de fabrikant een beetje kaas heeft gegeten van effectief vermogen omzetten in prestaties. Bij een conventionele automaat zie je dat t 10% slechter is en bij sommige goede merken is t 10% beter…

      Login om te reageren
  31. RenesisHP zegt

    18 februari 2010 om 15:53

    GND => Girl Next Door => hele ranzige gedachten. :twisted:

    Login om te reageren
  32. Svenska Aeroplan AB zegt

    18 februari 2010 om 16:11

    @ Ahura: voor mensen al jij, die vind dat die Mazda op de Opel lijkt, hebben we een mooie term hier op AB.nl…

    Login om te reageren
    • Ahura zegt

      18 februari 2010 om 16:14

      @Svenska Aeroplan AB: beter lezen. Die Mazda lijkt niet op de Opel. De nieuwe grille van Opel lijkt dat op van wat Mazda al járen gebruikt… dat zijn gewoon zichtbare feiten. Heeft niks met fanboy te maken. Als Opel een grote grille zou gebruiken met een chromen rand er omheen zou iedereen ook roepen dat het gejat was van Audi..

      Login om te reageren
  33. Hupke zegt

    18 februari 2010 om 16:14

    Best wel een interessante opel. Leuke spec’s zie ik er morgen nog niemand in rond rijden.

    Login om te reageren
  34. Svenska Aeroplan AB zegt

    18 februari 2010 om 16:29

    @ janmartijn: toch niet helemaal!

    Bij Saab bijvoorbeeld is de 2.0 liter Turbomotor leverbaar met 150, 175 en 210 pk. Met (alleen software-) tuning gaat hij tot 260 pk. Maarrrrrrr het gewicht blijft exact gelijk!!!

    ;)

    Login om te reageren
    • janmartijn zegt

      18 februari 2010 om 17:06

      @Svenska Aeroplan AB: klopt maar de 0-100 tijd verbeterd dan toch? Stel hij weegt 1250kg; met 150 pk rond de 8,3 sec, met 175 pk rond de 7,1 sec en met 210 pk rond de 6 sec…

      Login om te reageren
  35. PeugeotGTI zegt

    18 februari 2010 om 19:08

    *let op: er komt een vergelijking*
    Lijkt wel een GTbyCitroën
    Maar dan ondersteboven
    :p

    Login om te reageren
  36. trotsky zegt

    18 februari 2010 om 19:26

    lol, zo zie je maar dat het hoge opleidingsniveau van de saabrijder een mythe is :)

    Login om te reageren
  37. Esprit_de_Flandre zegt

    18 februari 2010 om 19:27

    Wat is dat schuivend grijs paneel achteraan? Vraag ik mij al heel de tijd af…

    Login om te reageren
  38. DRK zegt

    18 februari 2010 om 20:08

    Ziet er goed uit! Kom maar op met die auto.

    Ontwerp vindt ik mooier eigenlijk dan de Opel Ampera. Het is minder hybride achtig. Ja ik weet het, dit is geen hybride auto.

    Toch vraag ik me nog steeds af of elektrisch (al dan niet i.c.m. verbrandingsmotor) nou echt de toekomst is, ik zie toch nog een meer potentie in waterstof. De tijd zal het uitwijzen.

    Login om te reageren
  39. Klassiekekliko zegt

    18 februari 2010 om 20:33

    “Het is een Opel dus is het k*t”. Ziehier het pathetische niveau van de gemiddelde Autoblogbezoeker.

    Gauw weer weg hier.

    Login om te reageren
  40. frans zegt

    18 februari 2010 om 22:14

    Dat schuivend zwarte paneeltje is een subtiele richtingaanwijzer (windaangedreven), lampjes kosten batterijen.

    Login om te reageren
  41. Edge zegt

    19 februari 2010 om 00:33

    Als dat zo is, dan is het een optionele richtingaanwijzer. ’s Avonds heb je er niets aan. Dat paneeltje geeft immers geen licht

    Login om te reageren
  42. Buyck zegt

    19 februari 2010 om 09:53

    Duidelijk ook copie van de Citroën GT concept.

    Login om te reageren
  43. Frans zegt

    19 februari 2010 om 23:14

    @ Edge.

    Op de echte versie plakken ze er vast een matzwarte reflector op.

    Login om te reageren
  44. Cantago zegt

    20 februari 2010 om 00:22

    Ziet er zeker niet verkeerd uit! Jammer dat hij elektrisch is…

    Login om te reageren
  45. krissie zegt

    20 februari 2010 om 11:20

    Waarschijnlijk een teaser voor de volgende “Astra GTC”?

    Login om te reageren
  46. Peushovel zegt

    21 februari 2010 om 00:25

    Wat is nu het grote verschil met de Ampera, onderhuids zijn ze toch hetzelfde?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North