
We voorspellen dan ook een gigantisch verkoopsucces.
Gelukkig voor de rest van de weggebruikers: er worden er slechts 100 gemaakt. Geïnteresseerde koeriers moeten er dus snel bij zijn. Nog even de specificaties: de Opel Vivaro VPC wordt aangedreven door een 2,5-liter CDTi-motor van 146 pk gekoppeld aan een handgeschakelde zesversnellingsbak.
Het model wat op de Bedrijfsautorai staat is een concept en deze heeft dezelfde “Arden Blue” blauwe lak als de Opel OPC modellen. De Vivaro VPC waarmee uw lokale koerier straks nieuwe records gaat zetten, zal zilver of zwart zijn, want OPC blauw wordt niet leverbaar. Wel krijgt de Vivaro VPC een bodykit, dikkere wielen en een speciaal interieur.









Wat maakt die kleur nu uit. De meeste busjes gaan toch rechtstreeks van de fabriek naar de spuiterij om in de kleuren van een bedrijf gespoten te worden?
Lijkt me een leuke bus voor Sabine van de Nurnburgring-taxi! Kan ze haar record weer verbeteren.
mooie vloer
Haha heel leuk hoor
hop teakhouten vloer erin
Ik zou dan achterin wel meer mogelijkheden verwachten om je bagage vast te maken :D
(ow, derde alinea, eerste regel, dezelfde..)
-EDIT, dank u!-
Van mij mogen al die ‘bedrijfsvoertuigen’ beperkt worden in vermogen en snelheid. Het zijn doodskisten op wielen hoe ze soms onderweg zijn.
On topic: uiterlijk mag dit er wel wezen voor een van…
Help! Er is niks zo erg op de weg als die opdringerige busjes die niet weten dat je ook rechts kan rijden.
ik maar hopen dat ze eindelijk alle busjes en aanverwanten op 100 begrenzen komt opel met deze retestreek! :| die K**busjes kunnen al veel te hard met de huidige 1.6 dieseltjes.
afschuwelijk die frustie schildertjes die met ladder op het dak ook perC 130 willen. Totaal geen uitzicht naar voor en achter… zodra je achter zon bus zit zie je niets meer naar voren omdat hij altijd volgestickerd is en zn maat is ondertussen bij jou aan het kleven waardoor het zicht achteruit ook geblokkeerd is.
mijn voorstel is om het niet alleen op bedrijfsvoertuigen toe te passen maar om in heel europa de max. snelheid voor voertuigen hoger dan 1m60 op 100 te zetten.
Geef mij maar een VW T5 geteund bij ABT tot 174pk :)
Opel blijft een klein beetje achter:
Het Mercedes equivalent (120cdi) is al normaal te leveren met: 2.1l Diesel met 204pk/440nm, waardoor dat gevaarte 0-100 in 8.3 haalt. (dat zal wel zonder 4 Polen achterin zijn).
Dus tja… aan deze heb je niet zoveel.
@Alwood: Dat herken ik wel. Die jongens hebben lak aan de regels. Zijn vaak veel gebreken aan de auto’s.
Terug OT: Leuk, maar het is typisch zo’n zoethoudertje tot het nieuwe model komt…
ziet er lekker dik uit, zou je eigenlijk een rijdend kantoor van moeten maken
geef mij maar die T4 biturbo (porsche)
http://www.autoblog.nl/archive/2007/05/05/claer-vw-transporter-t4-met-522pk
Wellicht kan Sabine hiermee wel onder 9 minuten duiken.
@ Alwood: hélaba, dan mag ik met mijn S-max “busje” volgens jouw voorstel binnenkort maar 100… Ook de eigenaars van een ML 63 AMG, X5,… zullen niet kunnen lachten met dit voorstel
Koop een Transport t5 2.5tdi en je hebt al 174pk. Wat doet zo’n ding op de markt? En sinds wanneer leent Ford velgen uit aan Opel?
http://polka.punt.nl/upload/0611/ford_mondeo_2007.jpg
ik heb VEEEEL meer last van koreaanse SUVs op de weg. Rijden veel trager, veel linkser en ontnemen evenveel zicht dankzij hun belachelijke verduisterde achterruit. Zo’n busje heeft tenminste nu…
B.A. Baracus (‘nobody drives my van but me!’) zou dit geweldig vinden! ;-)
@ Solstice
Ik denk dat die zijn comfortabele fauteuils prefereert boven deze harde kuipjes.
I ain’t sitting on no nuthin’ like this sucka!
Niet onder de indruk van de spec’s. Zelf een 2.5 gereden voor een jaartje, chipje aangepast. Had toen al meer pk dan deze. Opel blijft wat pk race betreft idd achter bij de anderen. Niet dat dat erg is. Busje rijden als een dweil bij 160+.
Dat plan van Alwood lijkt me wel wat. Niet zozeer vanwege de busjes, maar wordt vooral lachen bij de protserige SUV rijders…. Met een Cuore beetje met knipperend grootlicht achter die Q7 V12 TDI lopen drukken.
Zo’n zwarte zou een ideale opvolger kunnen zijn voor het A-team busje
WTF moet nou een bedrijf met sportstoelen?? Wat een grap.
Design ervan vind ik dan weer wel erg netjes en die laadruimte is helemaal om een camper van te maken zo mooi. Hardhouten vloertje, halogeen spotjes, toe maar! Nog een dikke leder sofa en ben je helemaal het mannetje om te gaan kamperen of voor een festival.
Zijn dat trouwens niet Ford velgen die wéér worden afgekeken? ;-)
Overigens:
Ford Transit krijgt/heeft een 3.2 vijfcilinder TDCi met 200 pk en 470 Nm en achterwielaandrijving.
Moet ook op de RAI staan als het goed is.
Bron: http://www.nu.nl/news/1267755/73/Boenderbussen_van_Ford.html
Ow, Pieters bericht had ik nog niet geregistreerd.
Tering 2.1 vs. 3.2 liter en ook plm. 200 PK? Dat zal wel een slok op de borrel schelen.
Ma dat zou dus betekenen dat ik met mijn mercedes vito met 3.0 liter v6 diesel niet harder mag dan 100:O
dan draait ie net warm na mijn weten:O
Het saaiste merk ooit probeert eens wat. Onnozelaars !
Ze mogen alle voertuigen die ingeschreven zijn als lichte vracht (ook omgebouwde Porsche Cayenne,X5,………) laten begrenzen op 120. In België rijden veel van die luxe SUV’s rond om de grote inschrijftaks te ontlopen en de jaarlijks verkeersbelasting. Als ze een luxe SUV zonder begrenzer willen moeten ze maar de volle pot betalen.
Ook zal het beter zijn dat die witte bestelwagens niet sneller kunnen dan 120. Met die kleine remschijfjes achteraan krijg je deze gevaartes toch niet gestopt!!!
alleen die motor, 2,5 cdti en maar 146 pk, ze hadden er volgens mij beter een 2,0 TFSI motor in kunnen zetten met 200 pk.
Verder vind ik hem best wel mooi, vooral die vloer
Wees gerust Mikee, die 200 pk Vito heeft een 3l V6 diesel. De 2,1l levert max. 150 pk (ook al niet mis). Trouwens Pieters: 8,3 sec. naar 100, echt niet! MB zelf geeft 9,7 sec.
On-Topic: deze Opel is allang te koop met deze 2,5 l 147 pk motor, net als de Renault en Nissan uitvoeringen. De enige bijzonderheden zijn dus de bodykit, dikkere wielen en een speciaal interieur.
Nu is het wachten op de vrienden uit Dieppe kijken wat zij doen met hun Renault Trafic! Renault Tradic RS!
Tradic RS moet Trafic RS zijn!
sorry hoor maar wat vind ik dit kansloos.
De Volkswagen Transporter met z’n 5 cilinder diesel heeft al meer pk’s dan dit hok op wielen. Die doet het met een 2,5 liter diesel met 174pktjes.
En dan komt Slopel met 146 miezerige pk’s…..
Blijf dan in je nest liggen.
ps top of the bill is natuurlijk wel de Vito Brabus van Mercedes-Benz!
@ stuko and mikeee
Deze velgen heeft ford juist van opel nagekeken. dit ontwerp velgen zat al onder de eerste opel astra g opc tien jaar geleden. Get your facts straight
dan moet je het zelf ook juist hebben,
want onder de eerste generatie opc zatten BBS velgjes :)
deze zaten pas onder de 2gen.
over lelijk gesproken!!!!!
Tsjonge jonge, die OPC/VPC (wat is het nou?) mannen schamen zich ook nergens voor.
Maar ben het eens met wat hierboven gezegd wordt: Begrenzen op 120 die hap! Heb zelf ook in verschillende busjes gereden, en ze gaan allemaal erg hard. Maar boven de 120kmh is het echt niet fijn. Veel te hoog, pakt veel zijwind. En er zijn te veel van die mafkezen die dat niet door hebben/blind voor zijn.
ja dit vind ik dan wel weer dik van Opel!
ik heb eens op het werk een Renault zien passeren, volledig getuned met bullbar enzo, op het werk hebben we trouwens ook zo’n stoere bestelbak, een Berlingo, maar wel een dikke!
2.5 liter met (slechts) 146 pk? is bij opel de tijd blijven stilstaan ofzo.
Zo hé, dat is weinig… :| Geen OPC waardig, lijkt me. Maar Opel doet het zichzelf aan, dus laat ze maar. Honderd zijn er vast nog wel te slijten. Meer niet!
@ JLJ
Inderdaad, ik schrok al. Nadat ik hier gepost had ben ik gelijk ff op de M-B site gaan zoeken, toen las ik ook dat het een 3.0 V6 betreft.
Heyum, stuko ,dat is volgens mij sinds de opel astra opc.
@ Skip
een diesel + nog eens het feit dat het wss een viercilinder is
ik heb meerdere malen gereden met een 110 pk hebbende diesel en dat gaat hoor!
Dan is er niet veel veranderd? Kuipzetels, blauwe kleur, velgjes… allemaal visueel dus. Want deze motor kan je gewoon bestellen. En vermogens als deze zijn nu toch al even bekend in het wereldje van bedrijfsvoertuigen.
Fiat Ducato, 3.0 Mjet 157 pk, 450 Nm
Saaiste merk ooit?
Met een Astra GTC, een Opel GT, een Antara en heel mooie conceptcars kan ik niet echt zeggen dat Opel saai is … er zijn saaiere merken op de markt, m’n dunkt. Maar hey, ieder zijn visie hé…
Dit is inderdaad wat gek … maar puur imagebuilding, net als een GT bijvoorbeeld…
Swat, sommige mensen schieten weer in ’t rond zonder na te denken…
Heb ik ’t verkeerd of moet een bus vooral zuinig met brandstof, economisch, praktisch en liefst ook nog een beetje schoon zijn, en niet te duur zodat hij zichzelf zo snel mogelijk weer ’terugverdient’? Of zijn dit eisen die bij de gemiddelde zelfstandig ondernemer/loon- cq. bouwbedrijfhouder/kortom busrijder minder meetellen?
Wat dachten jullie van de Nieuwe MB Sprinter met 264 PK!
Zit dan wel een V6 Benzine in, maar dat mag de pret niet drukken..
Ook de V6 Diesel met 180 pk mag er zijn..
Goed voor de drugsdealers..Hiermee kunnen ze hun chauffeurs overal snel heen laten rijden.
@ S65 AMG
wat denk je zelf met 146 pk?:-p
drugs zou dan eerder vervoerd moeten worden met een -zafira- opc!
het is misschien ff wenne… maar het idee van meer lage auto’s op de weg staat mij wel aan. Daarbij er gewoon uitzicht zijn op de linkerbaan zodat je er altijd 200 kan ;) en busjes ontnemen dat uitzicht. En SUV’s ontnemen dat uitzicht ook dus die mogen van mij ook weg.
maar alle snelwegen naar zesbaans werkt opzich ook, en dan mogen vrachtwagens alleen rechts, busjes alleen int midden en personenwagens overal.
OT:
al geef je een opel een gouden ring… of een sportonderstel en bodykit… het is en blijft een lelijk ding. Was dit trouwens niet auto(!)blog? :P
Waarom heet deze eigenlijk VPC en geen OPC? Omdat dat de naam zou bezoedelen? :lol:
mooie concurent voor de transit met 200PK…. alleen blijft opel dan wel een beetje achter.
is vermogentechnisch gezien niet echt een OPC model. maar dit is niet meer leuk. nu rijden die busjes je al om de oren.
Ik heb er al zo`n bloedhekel aan dat die KAMIONETTEKES aan 150 per uur voor m`n neus blijven hangen op het linker baanvak.
http://www.km77.com/marcas/opel/astra_02/opc/med/03.jpg
ford heeft deze velgen van opel gejat hier het bewijs dat opel al een tijdje eerder deze soort velgen gebruikte…….
jullie kunnen lullen wat jullie willen maar ik zou wel meer van dit soort busjes op de weg willen zien.
ziet er heel gelikt uit
leuk busje als je haast heb
opel loopt achter ;-) de transit 200 en de t5 177 (weet niet zeker van die vw..) ook MB heeft er zo een… maar daar kan ik zo snel niet op komen… sprinter of een vito…
jezus maar 146 pk
dat schiet niet op
wel een zeer vet model voor een vivaro!
die houten vloer vin`k wel wat.
Te cool. Waarom heet ie niet Opc? Weet iemand dat?
Wat een geluk ;) Voor opel speciaal die 6-versnelling en 2,5l met !146! PK jaja :P jammer, zet er dan een neer met meer pk’s dan de rest, dan blink je uit…
Tot die tijd geef ik nog lekker gas met de VW T5 2.5TDI 174pk (fabriek af :P!), en zwaai ik vriendelijk terug door de achterruit
@wat een gezeik
Blok ligt ook in de Touareg ;) en volkswagen heef took hun 3.2 V6 in de multivan, multivan kost wel wat maar den heb je ook heel veel luxe!
Ik wil niet veel zeggen maar Mercedes heeft de 120cdi met 204 pk uit de E320CDI. Nu 2 weken bij huis staan. Rijd fantastisch!
Wat een onzin over het limiteren van de snelheden van bestelbussen. Mensen schijnen het tegenwoordig maar slecht te kunnen hebben als ze ingehaald worden door een bestelbus, omdat dat, in hun ogen, maar een inferieur ding is. Die mensen raken gefrustreerd, proberen het busje van de linker baan te drukken, en terwijl ze vrolijk lopen te bumperkleven gaan ze zeuren over het slechte zicht e.d.
Bestelbussen van tegenwoordig doen qua snelheid, comfort en veiligheid steeds minder onder voor een personenauto, wat, voor sommigen helaas, een onvermijdelijk gevolg is van technische ontwikkelingen.
Tot slot kan ik voor elke bestelbus die zich “misdraagt” in het verkeer 10 leasebakken noemen die exact hetzelfde doen, maar daar hoor je (inmiddels) niks meer over…
@Silverarrow
nee hoor…
Busjes en suv’s zijn gewoon zwaar irritant omdat je er niet door- en nauwelijks omheen kan kijken. En busjes klappen ook nog steeds best snel om, sneller dan de meeste suv’s, minder snel dan ‘vroeger’.
Daarbij is het juist bij bestelbusjes ook zo dat ze niet heel snel optrekken… een auto zit veel sneller van 90 op 130. Een leasebak is zo weer uit het zicht verdwenen, een busje blijft irritant voor je rijden.
Wel een gaaf busje maar heb liever de VW Transporter T5 3.2 met 231 pk en 4 motion.
Jongens het zal jullie niet verbazen maar ook voor een busje (Van) moet je in de USA zijn, kijk ook naar de ambulance die hier ook veel rijden dat doen ze ook niet voor niks natuurlijk. Even wat specs: 6,5L V8 turbodiesel met 250pk en
de 6,0L V8 300pk. En ze trekken een flatgebouw om als het moet!
Deze Vans rijden 180-190 zonder problemen en ik spreek uit ervaring! :)
Een skatewinkel hier in 010 heeft een gechipte 5.7L V8 en die rijd over de 200
:)
@Alwood
Het zijn dan ook geen sport auto’s he! of bejaarden op de weg niet gevaarlijk zijn! slingeren, groot licht, links rijden en van ome agent mag je er rechts niet langs, dus krijg je een prent!! dat moet je aanpakken, niet de Bussen en de SUV ik houd wel van Bedrijfs bussen en SUV’s!!
@ Alwood: Je herhaalt wat al eerder is gezegd. Als je gewoon netjes afstand houdt is er helemaal niks aan de hand, en heb je prima zicht. Bussen klappen sneller om dan een auto (logisch), maar dat wil niet zeggen dat ze snel om klappen. De gemiddelde bestelbus zal eerder over zijn banden glijden/grip verliezen, dan omklappen, net zoals een auto.
Dat een bestelbus zoals hierboven minder snel is op de tussensprintjes dan de gemiddelde leasebak durf ik ook te betwijfelen. Een “normale” bestelbus is misschien niet zo snel, maar kan over het algemeen prima meekomen met het verkeer.
Zoals ik al zei, het idee dat bestelbussen niet of nauwelijks meer onderdoen voor de gemiddelde personenauto wil er bij sommigen maar moeilijk in.
Ik kan me herinneren dat er in Top Gear met een Transit over de Nurburgring gestuurd werd, zonder al te veel problemen. Ook is er in Fifth Gear al eens met verscheidene busjes over het circuit gereden, en in autoweek heeft ook al eens een artikel gestaan waarin met bestelbus over (volgens mij) de Nurburgring werd gereden. In geen van de gevallen is er trouwens een bus “omgeklapt”.
En om mijn verhaal een beetje kracht bij te zetten:
http://nl.youtube.com/watch?v=MMJ6xs8I2HM
Let vooral op wat de bestuurder van de Transporter zegt, en hoe hij de bochten neemt.
de pk’s mogen wat meer inderdaad, mischien gewoon laten chippen?
@ stuko, het zijn totaal geen ford velgen maar nog altijd opc-velgen van opel zelf
Mooie tegenactie voor de VW T5 Westfalia NoLimet….
Waarblijft de Ducato (zeg ook Jumper en Expert)… Die is standaard (als bumpers zijn meegespoten) toch al mooier dan de rest. En degelijker dan Ford of Opel…
@Silverarrow
met een flinke afstand ertussen is er nog steeds een flinke dooie hoek vooruit… het blijft een flink nadeel om niet te kunnen zien of er 2 of 6 auto’s voor een bus zitten. Als je echt de afstand wil houden die nodig is om te remmen bij veel verkeer kruipen er vervolgens 6 andere busjes in het gat en sta je op een gegeven moment stil.
Waarschijnlijk zullen de busjes verder een stuk beter op de weg liggen en harder remmen dan mijn eigen auto dus die troffee krijgen ze… Alleen tussenacceleraties willen ze op een of andere manier nooit meekomen met een 2.3L benzine (met slechts 120pk).
En voor wat betreft de mensen die het uitzicht in een hoge auto prettig vinden… als over 5jr iedereen een hoge auto rijdt (er zijn er nu al te veel) dan kan niemand meer van het uitzicht genieten en had iedereen net zo goed een lage auto kunnen blijven rijden. Alleen voor schilders die een hoop zooi moeten vervoeren blijft het een goeie optie en die rekenen dan maar mooi een kwartier extra voorrijkosten omdat ze maar 100 mogen!
nog 1.. schijnt een multivan te komen met een 3,0 tdi uit de a4/a6 standaard 233pk … ff chippen… dolle pret…
Heb trouwens laatst in een T5 gereden 174 pk gechipt naar 210 pk… alleen niet best voor de automaat… eerst rustig laten rollen en dan pas gas geven anders trek je de koppeling aan gort… loopt wel ff 210 (zonder begrenzer) ziek hoor met een bus van ca. 2 ton (2000 kg… voor jullie gaan lopen zeuren over € 200.000 alhoewel € 80.000 incl. bpm btw ook niet mis is)
Zolang iedereen “just-in-time” minded blijft zullen er snelle busjes blijven rond sjeezen !
Ik werk voor de Nederlandse firma “OPG” in België en vervoer medicijnen.
Voorbeeld : Mijn rit vertrekt om 13u, maar mijn klanten-apothekers kunnnen hun bestellingen door bellen tot 12u30 ! Mijn klanten-apothekers staan er wel op dat hun bestelling ter plaatse is om 13u30 ten laatste 13u45 ! Had ik er bij gezegd dat ze 60 km verder wonen ?
Meestal vertrek ik dan nog later omdat mijn klanten-apothekers nog net op het nippertje iets dringend willen bestellen ! Iets dringend waar JULLie niet willen op wachten tot de volgende dag !
Dus, als jullie nog eens een busje zien drammen… Laat hem er effe door, hij is misschien onderweg met iets dat jullie o zo graag nog vandaag gehad willen !
heb zelf reeds 3 jaar een trafic met 2.5 140 pk (is zelfde als deze vivaro)
heb nu 240000 km en heb vorige maand de versnellingsbak moeten laten vervangen.
Men heeft bij deze wagens de boite van de 1.9 onder de 2.5 gezet anders moest men er een nieuwe voor ontwikkelen (info renault dealer)
ADVIES: chip deze wagens niet want met vlotte en niet ruwe rijstijl en met maar ong 300 KG belasting rij je hem ook al stuk!
heb nu een mb vito 3.0 besteld om de vlotte bestuurders niet in de weg te rijden bij herneming tussen 90 en 120 km/u ;-)
Ik heb er al ingezeten vandaag
Alwood schrijft,
26 October 2007 om 18:56
@Silverarrow
nee hoor…
Busjes en suv’s zijn gewoon zwaar irritant omdat je er niet door- en nauwelijks omheen kan kijken. En busjes klappen ook nog steeds best snel om, sneller dan de meeste suv’s, minder snel dan ‘vroeger’.
Misschien zou je dan eens wat meer dan 4 meter afstand moeten houden met je voorganger!
Ik rijd iedere dag [minstens] 400km in een Mercedes Vito 111CDI
En die wagen doet echt niet onder voor een normale auto! zeker niet kwa vermogen en wegligging..
En ja, ik gedraag me in het verkeer en houd me [meestal] aardig aan de max snelheid [150000+ schadevrije kilometers]
ik vin het een pracht van een wagen
@ Alwood: Juist, en als we nu niet iets aan die bestelbusjes doen, dan kunnen we beter het hele concept van een snelweg aan de kant schuiven, want die bestelbussen zijn een doodsteek voor de doorstroming van de nederlandse snelweg.
Limiteren op 100 km/h is gelukkig wel een goede optie, want dan gaan al die bestelbussen met 100 km/h i.p.v. 120/130 km/h op de linkerbaan rijden, omdat er natuurlijk van die verdraaide vrachtwagens op de rechter helft van de weg rijden die gelimiteerd zijn op 80 km/h, en waar nooit iemand “last” van heeft.
Het is jammer dat we niet allemaal van dit soort “geniale” ingevingen hebben.
(Voor de duidelijkheid:) Je opmerkingen raken kant noch wal.
@ Alwood: Wat heb je trouwens te maken met de auto’s die voor de bestelbus rijden? Je dient gewoon genoeg afstand te houden, en als er dan iemand tussen jouw en je voorligger kruipt, bouw je die afstand gewoon weer opnieuw op. Tenminste, zo heb ik het bij mijn rijlessen geleerd….
Dit is dus een typisch kwestie van schaap in wolfskleren!
@Silverarrow
ik heb bij me rijles geleerd om verder dan 1 auto vooruit te kijken… als ik 10 auto’s voor de bestelbus iemand flink zie remmen kan ik alvast de afstand tot de voorganger iets ruimer nemen.
Als je hier in nederland de afstand steeds opnieuw opbouwt omdat in de 20m tussenruimte steeds auto’s kruipen sta je op een gegeven moment stil. En als alles zesbaans zou zijn dan kunnen de bussen in het midden rijden :)
@ Alwood: Als je gewoon afstand houdt is er niks aan de hand en hoef je dus niet per sé 10 auto’s verder te kunnen kijken, dat is het mooie van genoeg afstand houden!
En dat er zoveel auto’s in die ruimte kruipen dat je snelheid met (laten we zeggen) meer dan 20 km/h moet zakken om weer voldoende afstand op te bouwen is natuurlijk onzin. Voor mij is dit een hele duidelijke zaak, en ben jij (althans zo lijkt het) iemand die zijn frustraties op bestelbussen kwijt moet. Ik heb namelijk nog geen zinnig argument langs horen komen.
Niet slecht als je regelmatig door duitsland heen moet rijden :D !!…
rijd je zo die snelle bakken weg .
Echt kicke… met die opgeblazen busjes in de file dan maakt het ook veel uit of je nu 145 pk of 200 pk heb… .:P
maar het oog wil natuurlijk ook wat, ziet er toch best aardig uit zo… heb wel lelijker gezien… (dagelijks eigenlijk….)
(geen waterbed achter in? Valt me een beetje tegen)
ik vind dit busje wel vet met die bodykit en als je m toch opc blauw wilt breng je m toch ff naar de spuiter schijt aan dat de kleur niet leverbaar wordt dan maar het aftermarket circuit in duiken
Mijn vader heeft er 3 besteld!
kennis heeft er 1 gekocht
hij ziet er wel dik uit en maar 100 van gemaakt dus ook lekker exclusief
Hahaha moet wel lachen om jullie argumenten.
Herken er ook wel wat in.
Ik rijdt zelf een vivaro 2.5 liter deze heb ik laten chippen naar 165 pk binnen de grenzen van de versnellingsbak.
ik ben schilder heb ook ladders op het dak.
Maar rijdt dan geen 130.
Tenzij er iemand voor me rijdt.
Het probleem van de busjes aan de linkerzijde zijn de iritante zakenlui die in hun leasebakjes op de linker zijde blijven rijden en met van alles bezig zijn wat niet met rijden te maken heeft.
Of de nog iritantere mensen die voor jou gaan bepalen hoe hard jij mag rijden door niet naar rechts te gaan want ja zij rijden al 125 en harder mag niet.
En dan kwaad worden als je na vijf minuten toch je richting aan zet en iets gaat bumperkleven.
Als ik thuis kom en in mijn suv stap x5 4.4l heb ik hier minder last van.
Dus dit heb volgens mij toch te maken dat mensen niet ingehaald willen worden door een busje.
Of zie ik dit verkeerd?
Hallo,
Ten eerste een mercedes, volkswagen, ford etc. zijn zwaarder dan de opels, renaults en nissans
ten tweede OPC betekend Opel Performance Centre wordt bij Opel zelf ge tuned (personen wagens) De bedrijfswagens worden bij een ander bedrijf getuned waaronder ook renault en nissan vallen.
ten derde Opel is geen saai merk. Dit merk had al voordat Ford, Mercedes Volkswagen een sportwagen hadden al een. Ford gaf als antwoord op de Manta de Capri. Volkswagen gaf daar als antwoord op de Sirocco en Mercedes de Sl.
Super mooie bus!!!
En Opel is zekers wel een mooi merk, sluit me geheel aan bij Sytze;)
ik weet hoe een opel vivaro rijd 2,5cdti dus die in nog brute tof gedaan door opel
leuke bus maar a fabriek meteen op 100 begrenzen!!
nog meer van die kl*te bouwvarkens die bijna in mn kofferbak zitten omdat ze liever 10 min langer op bed blijven liggen!!!
ben zelf vrachtwagenchauffeur en snap absoluut niet waarom er geen begrenzing is voor dit soort busjes,als je kijkt naar laadvermogen en snelheid is het echt absurd dat ze zo hard kunnen/mogen.
maar oke dit is een forum over de bus,
busje ziet er goed uit,netjes afgewerkt!
maar ben toch meer voor de vw t5.
toch netjes gedaan opel!
Alwood,
ik weet niet wat je tegen bussen hebt maar ik rijd zelf t5 174 pk automaat, en er zijn toch niet zo heel veel leas bakken die me bijhouden. en wat WALIBU schrijf herken ik helemaal mensen willen niet ingehaald worden door een bus want dat zijn een steletje bouwvakkers nou een t5 higline is toch stuken luxer dan menig personen auto. en over het zicht moet je ook niet zeuren wel eens gehoord van een klein stukje naar links of naar rechts gaan?? dat scheelt en niet vol er achter. en dan begrens je ze op 100 dan moeten ze op de rechtse baan een hele stroom vrachtwagens in halen en dan ? ga je er met nou max 15 km/h verschil voor bij hoelang duurt dat zo krijg je files ;) nee als iedereen nou gewoon maar eens door reed en niet 110 ging rijden of overal bij ieder ongeluk op de rem gaat staan om te gapen dan reed nederland mischien nog wel eens door.
nou eve die opel :P ja het is en blijft toch opel he….. geef mij maar een t5
Das makkelijk kan ik zo de kinderwagen achterin zetten
de gewone vivaro 2.5 cdti heeft ook 146 pk. mn vader heeft er 1. haalt makkelijk de 200.
is dat chippen wat voor een vivaro?
Zit er ook een stuur in, waarmee hij naar rechts kan sturen.
Weer zo’n orgel, die niet van de linkerbaan af te schoppen is.
Ik snap niet dat zo’n ding door de type goedkeuring heen komt.
De zoveelste nederlaag van Veilig Verkeer Nederland. Bah!
opc’s zijn een droom vo mee te rijden
maar een diesel opc ga me toch wel een beetje te ver en dan nog zo sloom …
Wij rijden een Renault Trafic, hetzelfde als de Vivaro!
Is een rolstoelbus vanwege dat ik in een rolstoel zit.
Deze Trafic heeft slechts 115 pk en zelfs die is al krankzinnig snel. Ik ben 2 weken terug met papa gaan scheuren in de polder, maar damn.. Wat trekt dat ding!
Je rijdt zo 180 km/h, no problem.
En de mensen die vinden dat bestelwagens te langzaam rijden; Dan ben je zelf een associale wegpiraat..
En begrenzen? No way, ik ben veel te veel afhankelijk van een bestelwagen!