• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Opel Vivaro-e Hydrogen is gek op water

Auteur: RubenPriest, gepost 10 december 2021 om 13:02 – 10 Reacties

Opel Vivaro-e Hydrogen is gek op water

De eerste klant voor Opel met de Vivaro-e Hydrogen is binnen. De bedrijfswagen op waterstof komt er nu echt aan.

Eerder dit jaar onthulde Opel de nieuwe Vivaro-e Hydrogen. De bekende bestelauto met een kersverse aandrijflijn in vorm van waterstof. Dat was toen nog een aankondiging, nu is de Duitser klaar voor het echte werk. De eerste klant van Opel die met de Vivaro-e Hydrogen gaat rijden is Miele, bekend van de wasmachines.

De bestelwagen zal dagelijks ingezet worden in het Rijn-Main-gebied in Duitsland. Het grote voordeel van waterstof ten opzichte van een batterij elektrische auto is natuurlijk het tanken. In een paar minuten kan de Opel er weer 400 kilometer tegenaan. De inzet van deze aandrijflijn is met name geschikt voor langere afstanden. Iets dat Miele dan ook gaat doen met deze Vivaro.

Opel verkoopt de Vivaro-e Hydrogen als aanvulling op het gamma van batterij elektrische bedrijfswagens zoals de Combo-e, Vivaro-e en Movano-e. Auto’s op waterstof staat nog in de kinderschoenen. Het begint nu langzaam een beetje op gang te komen. De brandstofcelauto’s kunnen heel selectief in een gebied ingezet worden, want van een goede landelijke dekking van waterstoftankstations kun je nog niet spreken.

Ook interessant!

  • Opel Zafira op waterstof
    Opel Vivaro op waterstof is oplossing EV-rijden
  • Opel Vivaro miljonair
    Opel Vivaro is vandaag een jarige miljonair
  • Opel is binnen een paar jaar compleet anders
    Opel is binnen een paar jaar compleet anders
  • Irmscher Opel Insignia iS3
    Irmscher Opel Insignia iS3 heeft bijzondere inspiratiebron

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

Bedrijfswagen, Opel, vivaro, Vivaro-e, waterstof

Vorig bericht: « Bottas split Max en Lewis bij eerste vrije training Abu Dhabi
Volgend bericht: Gelekt! De nieuwe MINI is een lekkere dikzak »

Lees Interacties

Reacties

  1. wimof zegt

    10 december 2021 om 13:11

    Toyota gaat het nog halen.

    Login om te reageren
  2. Robert zegt

    10 december 2021 om 13:12

    Keuzevrijheid tussen EV en de brandstofcel is al veel beter dan dat wedden op één paard, wat de diverse lobbygroepen de afgelopen jaren hebben gepredikt. Keuzevrijheid, net als vroeger, tussen benzine, autogas of diesel. Ik ben vóór.

    Login om te reageren
    • henkp1 zegt

      10 december 2021 om 13:52

      Precies. Kijk naar de Renault Master: diesel, volelektrisch of waterstof.

      Login om te reageren
    • maotje zegt

      11 december 2021 om 07:36

      @RRRobert: als je een winnend paard hebt, waarom zou je dan op een ander paard wedden?

      Login om te reageren
      • Robert zegt

        11 december 2021 om 08:16

        @maotje: ook winnende paarden kunnen een vormcrisis hebben. Ook een underdog kan wel eens boven zichzelf uitstijgen.

        Zolang de capaciteit van accu’s de limiterende factor is voor bijvoorbeeld het vrachtvervoer en de grote kilometervreters zul je bij EV’s ook nooit van een winnend paard kunnen spreken.

        Login om te reageren
        • maotje zegt

          11 december 2021 om 11:10

          @RRRobert: eens! Maar dan moeten er wel voordelen aan zitten die opwegen tegen de nadelen.
          Vrachtverkeer denk ik dat het zeker een voordeel kan hebben. Maar vergeet niet dat de accu’s steeds verder doorontwikkeld worden. Je ziet de laatste jaren flinke toenames in de range en snelheid van laden. En de onwikkelingen blijven doorgaan.

          Login om te reageren
      • Wolflow zegt

        11 december 2021 om 11:24

        @maotje: Wat is het winnende paard dan? Toch niet zo een die continu op stal moet staan om bij te laden omdat hij moe is mag ik hopen?!

        Login om te reageren
  3. 5cilinder zegt

    10 december 2021 om 15:51

    Zag laatst deze video van het altijd goede ‘auto motor und sport’. Maximilian Fichtner een chemicus vergelijkt de verschillende opties: https://youtu.be/PLS9zRylNvg . Erg verhelderend wat mij betreft.

    Login om te reageren
  4. Stellantis rules the sky zegt

    10 december 2021 om 20:13

    Waterstof voor goederenvervoer, BEV voor personenvervoer.

    Login om te reageren
  5. arta zegt

    11 december 2021 om 09:33

    Er is een renpaard bedacht en nu gaan ze nog een ezel mee laten doen?
    Zonde van de energie.

    Als je als transporteur (met minimale marges) moet kiezen tussen rijden tegen 10ct per kilometer of 5ct per kilometer, wat ga je dan kiezen?

    In plaats van laden op eigen terrein in de nacht op zoek naar een pomp?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North