• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Opel Zafira Tourer is officieel

Auteur: ricardo, gepost 18 mei 2011 om 08:39 – 58 Reacties

Opel Zafira Tourer

De Zafira Tourer Concept kenden we al, dus echt als een verrassing zal de nieuwe Zafira niet komen. Oh, en of we deze people mover voortaan geen Zafira meer willen noemen. Vanaf nu heet hij namelijk Zafira Tourer. Mogen we er ook ‘opgeblazen Insignia’ tegen zeggen?

De eerste generatie Zafira zag in 1999 het levenslicht. In 2005 werd deze afgelost door een tweede uitvoering en nu mag deze Zafira Tourer het stokje weer overnemen. Met duidelijke Insignia-kenmerken en een nieuwe vormgeving is ‘ie weer bij de tijd en zijn debuut zal op de IAA in Frankfurt zijn, ergens halverwege september van dit jaar.

Voor liefhebbers van multi-verschuifbare stoelen is deze nieuwe Opel een natte droom op wielen. De Zafira Tourer heeft het Flex7-systeem aan boord. Dat wil zeggen: een middelste zitrij waar drie stoelen onafhankelijk van elkaar kunnen schuiven (21 cm) en de middelste stoel ook nog eens -optioneel, dat wel- als oversized armsteun kan worden gebruikt. De achterste stoelrij kan worden weggeklapt waardoor er een 710 liter grote bagageruimte ontstaan. Verder beschikt de auto over een adaptiev onderstel, Side Blind Spot Alert en adaptieve cruise control. En natuurlijk zo’n hip panorama voorruitje.

De Zafira Tourer komt in eerste instantie met twee motoren op de markt. Voor het volk dat graag met wegwerphandschoen aan tankt is er een 2.0 CDTI die 130 of 165 pk levert. Liever een benzineverbrander, dan staat er eind dit jaar/begin volgend jaar een 1.4 turbo voor je klaar met 120 of 140 pk. Later worden er ook versie die op LPG of aardgas rijden aan de line-up toegevoegd. Wat de nieuwste vierwieler uit Rüsselsheim zal gaan kosten in Nederland is nog niet bekend.

UPDATE: De eerste beelden van een rollende Zafira Tourer staan op Autojunk.

Ook interessant!

  • Opel Manta GSe ElektroMOD is officieel een hebbedingetje
  • Opel is binnen een paar jaar compleet anders
    Opel is binnen een paar jaar compleet anders
  • Irmscher Opel Insignia iS3
    Irmscher Opel Insignia iS3 heeft bijzondere inspiratiebron
  • Opel maakt de prijs van de vernieuwde Grandland bekend
    Ingrijpende facelift doet Opel Grandland veel goeds

Nieuwste artikelen

  • Autoblog Spots Uploterij: win een cadeaubon t.w.v. €100
  • Groter, sneller of bizar: BYD doet het
  • Is de nieuwe Mercedes GLB stiekem een omgebouwde Smart?
  • Nieuwe 5 Serie-concurrent met verbrandingsmotor komt uit zeer onverwachte hoek!
FacebookTweetPinLinkedIn

Opel, zafira

Vorig bericht: « Zou jij 25.000 euro betalen voor een elektro BMW?
Volgend bericht: Audi sabelt BMW, Lexus en Mercedes neer in video »

Lees Interacties

Reacties

  1. turtle zegt

    18 mei 2011 om 08:42

    Ik vind hem mooi en dat is voor het eerst.

    Login om te reageren
  2. Simpson zegt

    18 mei 2011 om 08:45

    Ik kan die middenconsole / klokkenwinkel toch niet echt mooi noemen. Veel te groot & bombastisch.

    het lijkt wel of kleine bestuurders een verhogingskussen nodig hebben.

    Login om te reageren
  3. Northwestern zegt

    18 mei 2011 om 08:49

    Tja toen ik de zijkant zag dacht ik Grand Scénic. Achterkant is S-Max en voorkant is Opel Ampera. Ben je mooi klaar mee.

    Login om te reageren
    • potver7 zegt

      18 mei 2011 om 09:49

      @Northwestern: Volgens mij is het allemaal Zafira Tourer ;)

      Login om te reageren
      • Northwestern zegt

        18 mei 2011 om 13:05

        @potver7: En de Zafira is op z’n Chinees ontworpen

        Login om te reageren
  4. chillired zegt

    18 mei 2011 om 08:52

    Zo in een donkere kleur is het best een mooie auto. Not my cup of tea, maar desondanks wel een fraaie auto.

    Login om te reageren
  5. midasracer zegt

    18 mei 2011 om 08:54

    Voorkant is keihard gejat van Renault.

    Login om te reageren
    • sdk16420 zegt

      18 mei 2011 om 09:06

      @midasracer: Dat is geen compliment voor Renault

      Login om te reageren
    • Orichy zegt

      18 mei 2011 om 09:10

      @midasracer: Door welke bril kijk jij? Ik zie er geen Renault in, hoe ik ook kijk, maar dat kan natuurlijk ook aan mij liggen!?!

      Login om te reageren
      • midasracer zegt

        18 mei 2011 om 12:27

        @Orichy: Dat doorlopen van de koplamp naar een ventilatiedingetje of een stukje plastic vind ik heel erg Renault:

        En ik moet zeggen, Ik ben best wel onder de indruk van wat Citroën en Renault de laatste 2 jaar heeft ontworpen.

        Login om te reageren
        • Lucb zegt

          18 mei 2011 om 13:07

          @midasracer: dat is niet van Renault. Opel liet dit al eerder zien begin 2007 op de GTC concept.

          Login om te reageren
          • midasracer zegt

            18 mei 2011 om 13:23

            @Lucb: Oh, die boefjes van Renault hebben het dus afgekeken van Opel. Tssk.

            Login om te reageren
            • Orichy zegt

              18 mei 2011 om 15:57

              @midasracer: Als ik het daaraan moet linken, ja, dan zie ik wel iets, maar echt lijken vind ik het niet, maar ieder zijn mening.

              Wat Renault en Citroën laten zien is wel bijzonder, maar Renault heeft nu die Nederlander aangetrokken, van Mazda, dus daar kun je wel goede modellen van verwachten. Met uitzondering van de Survolt, die ik briljant vind, is het modellengamma van Citroën de laatste jaren wel verbeterd, maar in mijn ogen, borduurt Citroën met elk model voort op het meest belangrijke en succesvolste model, op dat moment. Niet geheel een eigen gezicht, maar dat is iets logisch, want andere merken doen hetzelfde, wat ik niet echt kan waarderen. Maar “that’s life”.

              Login om te reageren
              • midasracer zegt

                18 mei 2011 om 20:56

                @Orichy: VWB Citroën ben ik niet met je eens. De C6 is typisch Citroën maar ik kan er geen oud type bij bedenken. Ook de leukste B-klasse auto van het moment, de DS3 is voor zover ik weet een uniek en bijzonder ontwerp en zonder een relatie met een oud model.

  6. rikkon zegt

    18 mei 2011 om 09:00

    Wel lief dat er ook een paar fototjes voor de overkant van de noordzee tussen hebben gezet.

    Login om te reageren
  7. jerome zegt

    18 mei 2011 om 09:02

    Mengeling van allemaal merken qua looks. Hij ziet er wel beter uit als de voorgaande modellen. Maar het blijft lelijk… En die voorruit is gewoon schaamteloos gejat van de Citroën Picasso…

    Login om te reageren
    • Guan zegt

      18 mei 2011 om 09:08

      @jerome: Wattan, kan je er daar ook doorheen kijken?

      Login om te reageren
      • jerome zegt

        18 mei 2011 om 09:11

        @Guan: Haha, ook. Maar die voorruit die zo ver doorloopt in het dak, zit al een tijdje op de Picasso modellen en op de C3

        Login om te reageren
        • Guan zegt

          18 mei 2011 om 09:20

          @jerome: Ow zo bedoel je ;-)
          Peugeot levert het ook al tijden op de 307, en dan zijn er weer Opel liefhebbers die beweren dat Opel de pionier is op het gebied: http://opelclubzuidlimburg.nl/site/index.php?option=com_content&task=view&id=68&Itemid=37

          Login om te reageren
          • Esprit_de_Flandre zegt

            18 mei 2011 om 21:22

            @Guan: Ik heb nog nooit iets pioniererig van Opel gezien…

            Login om te reageren
    • potver7 zegt

      18 mei 2011 om 09:51

      @jerome: Volgens mij was de vorige Astra Coupe de eerste met zo’n rare voorruit. Die liep alleen nog een beetje verder door.

      Login om te reageren
  8. jack_abarth zegt

    18 mei 2011 om 09:20

    Ben geen fan van dit type auto, maar hij ziet er al met al wel netjes uit.

    Login om te reageren
  9. blox zegt

    18 mei 2011 om 09:20

    ik vind m wel mooi alleen de achterkant is wel heel erg s-max!

    Login om te reageren
    • Dimglor zegt

      18 mei 2011 om 12:22

      @blox: Je bent niet de enige hoor… ;-)

      Login om te reageren
  10. RobertJ zegt

    18 mei 2011 om 09:22

    Erg mooi geworden, opel zet de lijn-insignia-meriva-astra goed door en dat doet het merk goed :)

    Login om te reageren
  11. gregorius zegt

    18 mei 2011 om 09:46

    Als ik ’s ochtends in de spiegel kijk, lijken de wallen onder mijn ogen wel een beetje op die rare boomerang op de voorkant van dit hok! Misschien dat het op deze manier op herkenning bij de ongelukkige vaders kan rekening dit zich in dit hok moeten laten gaan vervoeren.

    Login om te reageren
  12. Lucb zegt

    18 mei 2011 om 09:47

    Ziet er goed uit, ik denk dat mijn pa onze Zafira er wel op wilt inruilen.

    Login om te reageren
  13. porsche9ff zegt

    18 mei 2011 om 09:48

    wat is dat al met die vergelijkingen? als je goed kijkt kun je uit elke auto wel een andere auto halen.

    Login om te reageren
    • Lucb zegt

      18 mei 2011 om 09:56

      @porsche9ff: Tegenwoordig wel, komt denk ik ook doordat bepaalde vormen een dezelfde functie hebben.

      Login om te reageren
  14. pexiges zegt

    18 mei 2011 om 10:07

    Stukken beter dan zijn voorganger, maar zo’n praktische wagen zal nooit echt mooi worden.

    Login om te reageren
  15. ricardo zegt

    18 mei 2011 om 10:17

    VIDEO-UPDATE! Beelden op AJ: http://www.autojunk.nl/2011/05/opel-zafira-tourer-2012-in-beweging

    Login om te reageren
  16. NLBUURMAN zegt

    18 mei 2011 om 10:42

    no offence, maar de meriva heeft geen Flex7 ;) wij hebben de voorganger (eind-2005), maar deze ziet er toch een stuk beter uit!

    Login om te reageren
  17. Gideon zegt

    18 mei 2011 om 10:45

    Niet slecht, maar ’t blijft een busje. Komt hier ook zo’n fietsendrager uit de bumper?

    Login om te reageren
  18. Joost1990_2 zegt

    18 mei 2011 om 10:48

    Kijk Audi, zo kan het dus ook met een familiegezicht. De nieuwe generatie Opels zijn duidelijk herkenbaar als zijnde Opels, ze zien er goed uit imho en tóch zie je zeer duidelijk verschil tussen de modellen.

    Login om te reageren
  19. ferrari94tr zegt

    18 mei 2011 om 10:54

    waar blijf de opc?

    Login om te reageren
  20. mashell zegt

    18 mei 2011 om 11:01

    Een mooie midi MPV, hoe kan dat nou? Opel heeft de smaak van Insignia en Astra te pakken.

    Login om te reageren
  21. NielsB zegt

    18 mei 2011 om 11:28

    Met de zeurmodus aan: de Zafira Tourer komt niet uit Rüsselsheim, daar wordt uitsluitend de Insignia gebouwd.

    Login om te reageren
  22. Klojum zegt

    18 mei 2011 om 12:00

    Op het stuur en de middenconsole samen zitten al zo’n VIJFTIG verschillende bedieningsknoppen (dus niet de knoppen voor verlichting, ruitenwissers,etc)…

    Is dat niet een beetje een overdreven aantal?

    Login om te reageren
    • mout zegt

      18 mei 2011 om 13:23

      @Klojum: En anders die twee sturen wel!

      Login om te reageren
  23. floryn zegt

    18 mei 2011 om 12:06

    Geslaagd ontwerp voor een busje, maar met een 1.4 in zo’n grote auto zul je het gaspedaal wel aan de vloer moeten lassen.

    Login om te reageren
    • Lucb zegt

      18 mei 2011 om 13:04

      @floryn: 1.4 turbo, daar zit wat meer pit in dan een 1.4

      Login om te reageren
  24. mout zegt

    18 mei 2011 om 13:21

    Die dubbele besturing (pica 13 en 14) stelt wel hoge eisen aan je huwelijk :lol:

    Login om te reageren
  25. db87 zegt

    18 mei 2011 om 13:25

    Zeer fraaie MPV. Wellicht de nieuwe benchmark in het MPV segment.
    Ben benieuwd hoe deze Zafira Tourer het doet tegenover de S-MAX.

    Op papier is alles dik in orde en het design en interieur zijn dat ook.

    Login om te reageren
    • invictus66 zegt

      18 mei 2011 om 14:31

      @db87: Is dit niet eerder een concurrent voor de (grand)C-max dan voor de S-max?

      Login om te reageren
  26. mout zegt

    18 mei 2011 om 13:26

    ben ik de enige die die boomerang-hoeken in het front een beetje gezocht vind? Smoelt wat mij betreft een beetje benepen.
    Verder gewoon een bij de tijds ontwerp, dat niet veel mensen voor het hoofd zal stoten – als je van 50 knopjes houdt, tenminste.

    Login om te reageren
  27. bpc zegt

    18 mei 2011 om 15:11

    meetr van dit normaal autonieuws aub , autoblog !!!!

    Login om te reageren
    • autoblogger zegt

      18 mei 2011 om 15:38

      @bpc: helaas worden er niet dagelijks nieuwe modellen onthuld;)

      Login om te reageren
      • bpc zegt

        18 mei 2011 om 21:57

        @autoblogger: was ook niet als commentaar bedoeld hoor ;) maar af en toe tussen het supercar en tunerd nieuws door is dit echt intressant

        Login om te reageren
  28. R77 zegt

    18 mei 2011 om 16:49

    Weer een nieuwe Opel die irritant vóór de Autojunkfilmpjes gezet kan worden :/

    Login om te reageren
  29. Flamingo zegt

    18 mei 2011 om 17:09

    Hij ziet er goed uit! echt een nieuw model!

    Login om te reageren
  30. Citrofiel zegt

    18 mei 2011 om 18:14

    Een paar details veranderen en het zou een MPV van een willekeurig merk kunnen zijn. Van de Meriva hebben ze nog wat bijzonders geprobeerd te maken, dit valt dan tegen…

    Login om te reageren
  31. janklaassen zegt

    18 mei 2011 om 19:12

    Mooi ding vooral de achterkant, alleen ik walg van die doortrekkende koplampen

    Login om te reageren
    • mout zegt

      18 mei 2011 om 21:01

      @philipzuidijk: Hanig van Aplle om zo’n icoontje erbij te zetten. Weet ik meteen wat ik niet moet kopen als ik liever geen dubbelposts maak.

      Login om te reageren
  32. janklaassen zegt

    18 mei 2011 om 19:12

    Mooi ding vooral de achterkant, alleen ik walg van die doortrekkende koplampen

    Login om te reageren
  33. Esprit_de_Flandre zegt

    18 mei 2011 om 21:38

    Ja, dacht ik al. Alweer GEEN foto van recht op de achterkant. Met andere woorden, die achterkant is weer ModderVet en dus Lelijk, en Opel weet het ook…

    Login om te reageren
  34. phaedros zegt

    18 mei 2011 om 22:55

    Voor MPV-begrippen: prachtig! Bij de Ampera moest ik op de foto’s eerst erg wennen aan de neus, maar op de Rai zag ‘ie er geweldig uit. Zal bij deze Zafira denk ik niet veel anders zijn. Verder gewoon een strak gelijnd model. Ik herken me niet in sommige kritieken, vind het toch wel een redelijk uniek en nieuw ontwerp (voorzover dat bij een busje mogelijk is). Alleen van achteren zijn er wat overeenkomsten met de S-Max te vinden, maar ook dat is geen misselijke auto, dus dat kan geen kwaad. Interieur – hier niet goed te zien, maar op andere sites is daar een betere foto van geplaatst – in ieder geval helemaal mijn smaak! Alleen daarom al vind ik de auto erg geslaagd. Extra lekkere stoelen erin en rijden maar!

    Login om te reageren
  35. TF_Bundy zegt

    19 mei 2011 om 13:52

    Voor MPV begrippen een erg mooi apparaat geworden. Ope is al een tijd goed bezig. Grappig dat ze de neus van de Opel GTC Concept hebben overgenomen op deze Zafira Tourer, maar niet op de Insignia. Gelukkig wel min of meer op de Insignia OPC. Ga zo door!

    Login om te reageren
  36. agera zegt

    19 mei 2011 om 15:13

    Ziet er zeker goed uit, de ideale gezinsauto ruim, mooi, sportief. Opel is op de goede weg, de Insignia, de nieuwe Astra en de nieuwe Zafira stuk voor stuk mooie auto`s

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North