• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Zou jij 25.000 euro betalen voor een elektro BMW?

Auteur: robbie, gepost 17 mei 2011 om 22:46 – 52 Reacties

BMW i3 spyshot
In 2013 moet BMW’s elektrische stadsauto met de naam i3 (voorheen Megacity Vehicle) dan eindelijk op de markt komen en de eerste prijsindictatie is inmiddels uitgelekt: 25.000 euro. Maar daar krijg je wel een heleboel lekkers voor.

Je krijgt dan namelijk een elektrowaggie met 150 pk, achterwielaandrijving en een range van 250 kilomter. En het mooie is dat je carrosserie gemaakt is van CFRP (Carbon Fiber Reinforced Plastic) en je chassis is gemaakt van aluminium, dat moet er voor zorgen dat de i3 niet zwaarder is dan een “normale” auto. Zo’n beetje alle elektrische auto’s die nu op de markt zijn wegen namelijk belachelijk veel (dankzij hun loodzware accupakket) en BMW heeft dat probleem mooi weten te omzeilen door de auto lekker licht te maken zodat het zware accupakket minder erg is.

De aandrijflijn van de i3 wordt momenteel getest in de ActiveE (oftewel een 1 Serie Coupe met elektromotor) en zal voor de i3 iets minder vermogen leveren (150 pk ipv 170 pk), maar aangezien de i3 een stuk lichter is zal dat niet echt merkbaar zijn.

Er zijn echter ook bronnen die spreken over het feit dat BMW de i3 in eerste instantie alleen maar wil leasen en niet direct verkopen aan eindgebruikers. In dat geval zou het gaan om een bedrag van zo’n 350 euro per maand. Hoe dan ook, het is in elk geval een stuk aantrekkelijker dan de bedragen die je momenteel moet ophoesten voor een Mitsubishi i-MiEV/Peugeot i0n of een Nissan Leaf. Ook zou een range van 250 kilometer een stuk langer zijn bij die auto’s. En dan heeft de i3 ook nog eens achterwielaandrijving waarmee je lekker kan driften (zie onderstaande video). (via: caranddriver.com)

Ook interessant!

  • BREEK: BMW i3 wordt elektrische 3 Serie!
  • Video: BMW-rijder rijdt als BMW-rijder
  • BMW onthult het uiterlijk van de i4
  • BMW iX xDrive40 rijtest video
    BMW iX xDrive40 rijtest video

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste Nissan GT-R R35 ter wereld heeft een nadeel
  • Huh? Keert dan alsnog deze leuke sportauto terug?
  • BMW onthult wat NOOIT achter een betaalmuur gaat komen
  • Deze auto’s worden volgend jaar helaas geen youngtimer
FacebookTweetPinLinkedIn

BMW, Elektrisch, i3

Vorig bericht: « Muller: Productie start (hopelijk) over enkele weken
Volgend bericht: Opel Zafira Tourer is officieel »

Lees Interacties

Reacties

  1. 240sx zegt

    17 mei 2011 om 22:57

    Nee. Sowieso. Geef mij maar een verbrandingsmotor. Goede cijfers wel van BMW. Maar in het geval van de actieradius, wordt wel vaker valse hoop gegeven.

    Login om te reageren
  2. Freewarefreak zegt

    17 mei 2011 om 22:58

    Zo te zien ziet hij er niet slecht uit! Best leuke proporties, beetje VW Polo gevoel. 250 KM is ook een heel acceptabele range voor woon-werk-boodschappen verkeer. Als hij dan ook nog in een uur of 5 vol is, dan is hij normaal bruikbaar. ’s nachts slaap je toch. Alleen echte ritten kunnen nog niet. Eindhoven – Zwolle en vice versa kan bijvoorbeeld nog steeds niet..

    Login om te reageren
  3. viper zegt

    17 mei 2011 om 22:58

    Wat een dunne fietsbanden liggen daar dan onder?nwaren zeker de grip in de sneeuw van die dingen aan het testen

    Login om te reageren
    • Freewarefreak zegt

      17 mei 2011 om 22:59

      @viper: Volgens mij sneeuw wieltjes. Dat is met Rally auto’s in de sneeuw toch ook?

      Login om te reageren
  4. lourensdegroot zegt

    17 mei 2011 om 23:00

    Oke ik hier het volgende op te zeggen.

    Ten 1e: Ik ga nog liever op de fiets dan dat ik mezelf vertoon in een elektrische auto.
    Ten 2e: Wat een afschuwelijk lelijke auto is dit. Dit hoeft van mij niet eens gemaakt te worden.
    Ten 3e: Met 25.000 euries kan ik wel wat beters kopen…

    Login om te reageren
    • joostvanrb zegt

      17 mei 2011 om 23:05

      @lourensdegroot: hoe weet je nou dat hij lelijk is?

      Login om te reageren
      • Donstil zegt

        17 mei 2011 om 23:13

        @joostvanrb: Ben ik ook wel benieuwd naar.

        Login om te reageren
      • 4991 zegt

        18 mei 2011 om 13:17

        @joostvanrb en @Donstil: Kijk gewoon naar de vorm, bah
        OT: Voor zoveel centen kan ik iets beters kopen

        Login om te reageren
        • robbie zegt

          18 mei 2011 om 13:35

          @4991: dit is een MULE je kan dus nog niks zeggen over de vorm…

          Login om te reageren
          • 4991 zegt

            18 mei 2011 om 15:08

            @robbie: Bij een mule is het toch dat die een carroserie mee krijgt van een bestaande auto?

            Login om te reageren
            • Esprit_de_Flandre zegt

              18 mei 2011 om 21:47

              @4991: Of een simpele doos…

              De X1 in het begin:

              Login om te reageren
              • 4991 zegt

                18 mei 2011 om 22:38

                @Esprit_de_Flandre: wtf! Hoe kom je op zo’n idee?

              • Esprit_de_Flandre zegt

                18 mei 2011 om 23:04

                @4991: Simpel. Het is goedkoop en snel in elkaar te timmeren, en je geeft niets maar dan ook niets weg van het toekomstig design. Hoogstwaarschijnlijk omdat er nog geen design is. Ondertussen kan je wel al het onderstel en andere techniek testen…

    • Esprit_de_Flandre zegt

      18 mei 2011 om 21:48

      @lourensdegroot: Dan rij jij over twintig jaar enkel nog fiets…

      Login om te reageren
  5. Megakix zegt

    17 mei 2011 om 23:10

    Tsja…..niet mijn ding…

    Login om te reageren
  6. Alpinaa zegt

    17 mei 2011 om 23:11

    Wordt volgens mij best een leuke auto. Door de accus en de lichtgewicht materialen is het logisch dat de prijs wat hoger is.

    Login om te reageren
  7. mortsel2640 zegt

    17 mei 2011 om 23:11

    Geluid is weg bij mijn video :s
    Ik was heel hard opgewonden dikke v10 reving tot 9000 pff maar geluid komt er niet door

    Login om te reageren
  8. hasse zegt

    17 mei 2011 om 23:18

    -edit: oprotten met je spam! En die site van je is FAKE-

    Login om te reageren
  9. wjeurs zegt

    17 mei 2011 om 23:27

    Als bmw het doet, doet bmw het goed, in dezomer naar de fabrieken waar de 5,6 en 7 worden gemaakt, in dingolfing

    Login om te reageren
  10. G-Ammo zegt

    17 mei 2011 om 23:31

    Nee! Bewaar ik liever voor een FT-86 :)

    Login om te reageren
  11. QuattroBoy zegt

    17 mei 2011 om 23:51

    Nou, ik heb er niet eens 1 euro over voor 25.000 elektrische auto’s…(op de S400 Hybrid na)

    Login om te reageren
  12. robbie zegt

    17 mei 2011 om 23:52

    Impressie:

    Login om te reageren
    • Jokkebrok zegt

      18 mei 2011 om 00:17

      @robbie: Aaawwwwww wat schattig!!

      Login om te reageren
    • jobh zegt

      18 mei 2011 om 09:15

      @robbie : laat de camouflage er maar op zitten.

      Login om te reageren
    • Ram-G-maN zegt

      18 mei 2011 om 10:03

      @robbie: Ze kunnen de kenmerkende nieren achterwege laten. Komt de efficiency toch niet ten goede. Wellicht dat ze actieve aërodynamica gaan toepassen, hoewel dat weer extra gewicht meebrengt. Bovendien ziet dit ding uit als een Audi A2. Oftewel lelijk… :?

      Login om te reageren
      • Esprit_de_Flandre zegt

        18 mei 2011 om 21:45

        @AutomotiveDesigner: De nieren kunnen ze ook in A2-stijl oplossen. Gewoon een vlakke plaat (of twee in het geval van de nieren) met ruitenvloeistof en dergelijke achter…

        Login om te reageren
    • Megakix zegt

      18 mei 2011 om 10:53

      @robbie: vind het echt een geinig karretje ! Best wel stoerderig voor een eletrowaggie. En met panoramadak zit je premium ! :lol:

      Login om te reageren
    • mashell zegt

      18 mei 2011 om 11:26

      @robbie: de Audi A2 komt terug bij BMW?

      Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      18 mei 2011 om 21:45

      @robbie: Lelijk zo. Ik verwacht er meer van. En zie ik daar nu een Panda-achterruitje?

      Login om te reageren
  13. Kvgorp zegt

    18 mei 2011 om 00:25

    Kouchie kouchie.

    Login om te reageren
  14. HzR zegt

    18 mei 2011 om 00:42

    Wordt een makkelijk tuning object: accu’s eruit, benzinemotor erin = super prestaties!

    Login om te reageren
  15. tjappie zegt

    18 mei 2011 om 00:57

    Doet me denken aan de lelijke Audi A2 die er gelukkig niet meer is. Doe mij maar liever een Polo GTI(vanaf E23.490,-) met 180pk of een A1 S-edition(vanaf E29.400,-) met 185pk! normaal gesproken vind ik de A1 niet mooi maar in S-line met de S-line kleur Daytonagrijs en RS5 wielen is het wel een hele andere auto!

    Login om te reageren
  16. ericc zegt

    18 mei 2011 om 07:27

    IS deze 25.000 euro de Nederlandse prijs, want dan is hij in België slechts 20.000 euro. Als 2′ auto voor “rond de kerktoren” te rijden is dit wel het overwegen waard! De technische stap die BMW bereikt is het bewijs dat “haast en spoed zelden goed zijn” en daarmee bedoel ik dat Renault/Nissan wel de eerste zijn met een elektrowaggie maar dat ze wel veel nadelen hebben.
    Voor de groene AB’s onder ons, wachten tot 2013 zou ik zeggen.

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      18 mei 2011 om 13:38

      @ericc: die 25.000 zal waarschijnlijk de prijs excl. belastingen zijn. Maar in dit geval zullen de prijs in Nederland en Belgie niet veel verschillen. Over elektrische auto’s hoef je alleen maar 19% BTW te betalen hier een GEEN BPM. Ga er dus maar vanuit dat de prijs in NL & B ongeveer gelijk is.

      Login om te reageren
      • Esprit_de_Flandre zegt

        18 mei 2011 om 21:43

        @robbie: Zonder belasting? Ai, dat wordt dan zo’n 30.000. Meteen een stuk minder interessant, en een stuk minder verschil met de concurrenten…

        Login om te reageren
  17. Simpson zegt

    18 mei 2011 om 08:39

    lijkt mij een prima boodschappenautootje. wel een beetje duur, maar ach, voor de wat beter gesitueerde krentenkakkers onder ons, zullen we maar zeggen.

    Login om te reageren
  18. chillired zegt

    18 mei 2011 om 08:54

    Prima prijs lijkt me. En zo als door Robbie getoond in de impressie een leuk ogende auto. Leasen voor 350 euro zal best wel aanslaan.

    Login om te reageren
  19. towi1989 zegt

    18 mei 2011 om 09:39

    Als de range in de buurt van de 4-500 km komt wordt het pas interessant.

    Login om te reageren
  20. vincenzo zegt

    18 mei 2011 om 10:03

    Freude am fahren toch? Wat een kneuzending, ze moeten lekker die lelijke grote hokken blijven maken.

    Login om te reageren
  21. mashell zegt

    18 mei 2011 om 11:28

    Waarom 150pk voor een kleine lichte auto, zou de reikwijdte met 90pk niet veel zinvoller worden.

    Login om te reageren
  22. valleyman zegt

    18 mei 2011 om 14:03

    Neen, niet voor die prijs. Dat is als een 316i “Connecteddrivemeuk” voor 24600 Euro, leuk, maar voor 27K heb je een 320i Coupe zijnde een echte Bmw met een echte motor.

    Login om te reageren
  23. jeremyclarkson zegt

    18 mei 2011 om 16:09

    Nee !!!!

    Login om te reageren
    • geengehoorisrechtdoor zegt

      18 mei 2011 om 19:49

      @jeremyclarkson:

      idem dito!!

      Login om te reageren
  24. rattlesnale zegt

    18 mei 2011 om 16:33

    Volgens mij heeft dit model wel erg smalle bandjes om 150 pk op de weg te krijgen.

    Login om te reageren
  25. majinstar zegt

    18 mei 2011 om 17:52

    Uit economisch punt zeg ik ja.

    Login om te reageren
    • xilver zegt

      18 mei 2011 om 19:45

      @majinstar: Gewoon eerlijk, zou jij als enorme BMW-fanaat hierin willen rondrijden? Dit is toch een totaal andere designstijl dan dat we gewoon zijn van BMW.

      Login om te reageren
  26. janklaassen zegt

    18 mei 2011 om 19:11

    Nee;

    Sowieso nog niet elektrisch en ik zou Audi en Mercedes prefereren boven bmw.

    Login om te reageren
  27. xilver zegt

    18 mei 2011 om 19:45

    Nee, zo kort kan dat. En dat model van die wagen trekt nergens naar. BMW maakt echt wel prima modellen maar dit slaat nergens op.

    Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      18 mei 2011 om 21:40

      @xilver: Het is een stadswagen hé. Beetje een Mini met BMW-badges…

      Login om te reageren
      • xilver zegt

        18 mei 2011 om 22:44

        @Esprit_de_Flandre: Ben er alleszins geen fan van. Geef mij maar een gewone BMW.

        Login om te reageren
  28. Esprit_de_Flandre zegt

    18 mei 2011 om 21:40

    “Ook zou een range van 250 kilometer een stuk langer zijn bij die auto’s.”

    Als ze het kunnen waarmaken…

    Login om te reageren
  29. wimbers zegt

    19 mei 2011 om 13:09

    hé wat leuk, een elektrische audi a2 met achterwielaandrijving..

    @Audi, luisteren jullie mee? het schrappen van de a2 in 2005 en hem niet door ontwikkelen was wellicht één van de grootste fouten die jullie tot nu toe gemaakt hebben..

    eerlijk: voor 350,- zou ik hem zakelijk meteen leasen, zeker met een actieradius van 250km (mits dat strookt met de werkelijke actieradius)

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North