• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Opfrisser voor BMW 1 Serie Coupé en Cabrio

Auteur: Dennis, gepost 16 december 2010 om 08:30 – 23 Reacties

BMW 1-serie Coupé en Cabrio opgefrist

Wanneer we kijken naar de actuele ontwikkelingen rondom de BMW 1-serie, dan ging onze aandacht de laatste tijd vooral uit naar de BMW 1-serie M Coupe: 3 liter motor verdeeld over 6 cilinders, met twee turbo’s, goed voor 340 pk en een acceleratie van 4,9 seconden naar 100 km/u. Erg leuk en nogal prijzig, maar aan de gewone sterveling in een normale 1-serie Coupé en Cabrio is ook gedacht.

Geen schokkende ingrepen en daarom noemen we het ook bewust geen facelift, maar een opfrisser.

De opgefriste BMW 1-serie Coupé en Cabrio zijn o.a. te herkennen aan een licht gewijzigd front. De voorbumper heeft aan de onderzijde andere luchtinlaten die (net zoals bij de BMW 1-serie M Coupé) zorgen voor een verbeterde luchtstroom langs de voorwielen, voor minder luchtweerstand en minder wervelingen in de wielkasten.

Verder is de vernieuwde BMW 1-serie te herkennen aan iets gewijzigde koplampen, led achterlichten en vernieuwde lichtmetalen velgen. In het interieur verbeterde BMW de afwerkingdetails van enkele bedieningsorganen. Nieuwe opties zijn onder meer interieurlijsten in hoogglans wit en flipper aan het stuurwiel voor alle modellen met automaat. Ook komen er nieuwe bekledingen en nieuwe lakkleuren: Vermillionrot en Marrakeshbraun.

Tot slot meldt BMW dat er sinds de introductie in 2004 van de BMW 1-serie al meer dan 1 miljoen exemplaren zijn verkocht.

Ook interessant!

  • Officieel: BMW 4 Serie Gran Coupé
  • Prijzen vernieuwde 8 Serie
    Prijzen vernieuwde 8 Serie bekend (plus diesel cabrio!)
  • BMW 8-serie en M8 facelift is verrassend
    BMW 8 Serie en M8 facelift is verrassend
  • BMW 8-Serie Collector Edition glimt als een spiegel

Nieuwste artikelen

  • Dit Italiaanse bedrijf is niet langer in handen van Audi
  • Aankoopadvies: elektrische stadsauto voor 15.000 euro
  • Geen hond koopt een Nissan Ariya, dus flinke prijsverlaging
  • Is de EV nu echt dood? Mensen kiezen aantoonbaar liever voor verbrandingsmotoren
FacebookTweetPinLinkedIn

1-serie, BMW, Cabrio, Coupe

Vorig bericht: « Neem je huisdier eens gezellig mee in de auto
Volgend bericht: BMW 320d EfficientDynamics Touring: 20% leasetopper »

Lees Interacties

Reacties

  1. rick zegt

    16 december 2010 om 08:32

    spaar toch door voor een echte bmw een 3 serie!

    Login om te reageren
  2. js zegt

    16 december 2010 om 08:46

    waarom? om dan met een auto te rijden die ik lelijker vind?

    Login om te reageren
  3. zdev zegt

    16 december 2010 om 08:54

    Koplampen zijn te groot…

    Login om te reageren
  4. lazy zegt

    16 december 2010 om 09:22

    Hoezo opfrissing? Licht gewijzigd front=facelift. Net zoals botox=facelift. Dit terzijde… de 1-serie is en blijft een mooi exemplaar in al zijn gedaantes.

    Login om te reageren
  5. Freewarefreak zegt

    16 december 2010 om 09:52

    Geslaagde opfrisser! Ik vind hem weer wat mooier geworden met de mistlampjes onderin de bumper. Ook mooie achterlichten. En wat zijn die interieurfoto’s toch strak! Volgens mij net zo mooi als Audi hoor qua afwerking.

    Toch: krijgt de 135i Coupe de nieuwe voorbumper niet met de ronde mistlichtjes onderin? Want de bordeauxrode op foto 26 en verder heeft ze niet..?

    En een vraagje: Bij de witte coupe, de foto van de open kofferbak, foto 11.. wat zijn die twee knoppen onder de hoedenplank met dat tekentje er op? Ik kan het met inzoomen net niet zien.. waar dienen die voor? Just curious..

    Login om te reageren
    • INSIDEMAN zegt

      16 december 2010 om 10:14

      @Freewarefreak: Dat zijn hendels om de achterbank te laten klappen.

      Login om te reageren
      • Freewarefreak zegt

        16 december 2010 om 10:35

        @INSIDEMAN: O zo.. helder! Thx! :)

        Login om te reageren
    • jimmy zegt

      16 december 2010 om 10:51

      @Freewarefreak: Komt idd aardig in de buurt van de afwerking van Audi. Ze zijn goed bezig bij bmw wat dat betreft!

      Login om te reageren
      • [email protected] zegt

        16 december 2010 om 15:25

        @jimmy: Voor mijn gevoel is bmw er al lang over heen, hoor.

        Login om te reageren
    • rhyo zegt

      17 december 2010 om 09:34

      @Freewarefreak: Nee 135i geen lichtjes in de bumper. Voor de facelift ook niet. Zo kan je makkelijk zien wat de hoogste type is en ik denk dat het is vanwege extra lucht voor de turbo. De 335i daarintegen heeft wel mistlampen, maar de auto is wat groter… Grappig alle M modellen hebben geen mistlampen en als uitzondering heeft de 135i dit dus ook niet.

      Login om te reageren
  6. Dr.Bob zegt

    16 december 2010 om 10:29

    Cabrio blijft een leuk model!
    Maar waarom die achterlijke antenne op het achterspatbord??

    Login om te reageren
    • Freewarefreak zegt

      16 december 2010 om 14:42

      @Dr.Bob: Als ze het schroefje in de stof draaien op het dak.. dat wiebelt zo..

      Login om te reageren
  7. bosboom zegt

    16 december 2010 om 10:29

    @js: Vind de 1-serie toch wel de lelijkste van het stel.. naast de X1, X3, X5, X6, 5GT… :-)

    Login om te reageren
    • js zegt

      16 december 2010 om 11:09

      @bosboom:

      Sjah ik vind de alle X’en met maar 1 cijfer achter om te spouwen…
      De 3 is ook niet mijn kopje thee.
      De vijf valt mee en de 7 ook.

      De gewone 1 reeks heeft een hyundai achterkant.

      De 1 coupé vind ik mooi, alleen de klinken zijn weinig elegant.

      kortom alleen de huidige Z4 en de 1 coupé bevallen mij redelijk.

      Als ik mag kiezen: doe mij de laatste M3 met 6-in-lijn maar ;) (E46)

      Login om te reageren
  8. jimmy zegt

    16 december 2010 om 10:48

    Het blijft een gedrocht

    Login om te reageren
  9. majinstar zegt

    16 december 2010 om 10:57

    Die achterlichten zijn erop vooruit gegaan. Toch verbaasd het me wel dat ik er steeds meer van op de weg zie rijden. Ik zou doorsparen voor een 3 serie coupé of een 335i als occasion halen.

    Login om te reageren
  10. jorden zegt

    16 december 2010 om 13:16

    @ majinstar

    mensen sparen niet voor deze auto maar kiezen hem omdat ze hem mooi vinden en in het lease-budget past dat ze van hun baas hebben voorgeschoteld gekregen.

    Login om te reageren
  11. ppdengis zegt

    16 december 2010 om 13:46

    Zijn de achterlichten van de BMW 1-serie M Coupe dezelfde (ook met LED) als de gewone 1 Serie?

    Login om te reageren
    • Tommy2 zegt

      16 december 2010 om 16:25

      @ppdengis: Ja…

      Login om te reageren
    • Tommy2 zegt

      16 december 2010 om 16:28

      @ppdengis: Lijkt me ook nogal logisch, je gaat geen uberversie uitbrengen om vervolgens met een facelift op de proppen te komen… Eigenlijk wisten we al hoe dit er uit ging zien:

      Login om te reageren
  12. Pieter-Jan zegt

    16 december 2010 om 17:12

    Wil iedereen even zijn of haar vergrootglas in de aanslag houden? Mooi. Want Audi laat vandaag opnieuw weten dat ze weer iets gefacelift hebben. Nu gaat het om de Sportbacks uit de A3-reeks.

    Als eerste de minimaal gewijzigde voorkant. De singelframe grille moest nog meer opvallen dus werd ook hier de nodige zwarte hoogglans verf gebruikt. Samen met de overige chromen toefjes op de voorbumper, een gewijzigde ‘diffuser’ aan de achterkant en de licht gewijzigde zijspiegels is dat het wel zo’n beetje voor wat betreft het uiterlijk. De nieuwe kleuren voor de A3/S3 Sportback en de A3 cabrio zijn Volcano Red, Dakota Gray, Amethyst Gray en Scuba Blue.

    Het interieur is voorzien van wat aluminium accenten, een andere pook voor de S-Tronic bak en vernieuwde wijzerplaten. Spannend, niet waar? Maar er is meer: ook het stuurwiel is licht gewijzigd en heeft nu een ‘platte’ onderkant. Het motoren-aanbod is ook verfrist. De 1.2 TFSI (105 pk & 175 Nm) bijt het spits af. Wie geen zin heeft in gedownsizede muesli-motoren kiest natuurlijk de S3: 265 pk uit een 2.0 TFSI.

    http://www.autoblog.nl/archive/2010/04/08/audi-a3-s3-sportback-minimaal-gefacelift

    Alvast http://www.we-hate-audi-blog.nl reserveren?

    Login om te reageren
  13. Atenza zegt

    16 december 2010 om 18:41

    Nette facelift maar het model oogt nog altijd een beetje kinderlijk van voren. En qua formaat is het net een B-segment auto

    Login om te reageren
  14. Dimglor zegt

    16 december 2010 om 19:39

    Leuk.. Zie wel niet zoveel verschil maar dat had dit model ook niet meteen nodig…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North