• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Opgefrist! De Apollo N met 700 pk en 880 Nm

Auteur: Author, gepost 1 maart 2016 om 21:48 – 21 Reacties

Afbeelding Opgefrist! De Apollo N met 700 pk en 880 NmAfbeelding Opgefrist! De Apollo N met 700 pk en 880 NmAfbeelding Opgefrist! De Apollo N met 700 pk en 880 NmAfbeelding Opgefrist! De Apollo N met 700 pk en 880 NmAfbeelding Opgefrist! De Apollo N met 700 pk en 880 NmAfbeelding Opgefrist! De Apollo N met 700 pk en 880 NmAfbeelding Opgefrist! De Apollo N met 700 pk en 880 NmAfbeelding Opgefrist! De Apollo N met 700 pk en 880 Nm

Opgefrist! De Apollo N met 700 pk en 880 Nm
De ene teaser is de andere niet, want Apollo had maar liefst twee nieuwe auto’s op de planning staan.

Je kunt je bij deze Apollo N natuurlijk afvragen in hoeverre het allemaal nieuw is, want qua uiterlijk is het gewoon een (zo mogelijk) nog extremere incarnatie van de welbekende Gumpert Apollo. Inderdaad, die bizarre straatlegale racer met een prestatiepotentieel waar je u tegen zegt.

Verantwoordelijk voor alle 700 spierballen (minder dan bij de Gumpert Apollo Enraged, mind you) is de vertrouwde 4.2 V8 van Audi, geholpen door een setje turbo’s. Het piekvermogen is beschikbaar bij 6.000 rpm en het koppel bij 4.000 rpm. Het sprintje duurt 3 tellen en de top bedraagt 360 km/u. Bijzonder is bovendien de toepassing van een Torsen-differentieel. Moeten we nog eens een special aan wijden, als de rust is wedergekeerd. Schakelen gebeurt overigens middels een sequentiële bak met zeven versnellingen.

Apollo N

Apollo claimt voorts een zwaartepunt dat zo’n beetje onder de grond ligt. Hier wordt het dan ook interessant, want buiten de pk’s en Nm’s moet de Apollo N vooral een circuitbeest worden. Net als bij de Apollo Arrow verzorgt AP Racing de remmen, waar Bosch het ABS-systeem voor z’n rekening neemt.

Bijzonder aan de straatlegale ‘N’ is de manier waarop de spoiler op de bips is opgehangen. Sinds enkele jaren is het in de racerij gangbaar om de luchtstroom aan de onderzijde van de vleugel zo min mogelijk te belemmeren en dus worden spoilers steeds vaker aan de bovenzijde opgehangen.

Ook interessant!

  • Dit is de nieuwe bizarre hypercar van Apollo
  • Gespot - Dik 700 pk aan musclecar-geweld op Nederlands kenteken
  • 700+ pk Ram 1500 TRX heeft geen zwemdiploma
    700+ pk Ram 1500 TRX heeft geen zwemdiploma
  • ABT tuning voor PHEV
    ABT tuning voor PHEV's zorgt voor meer pk's en NM's

Nieuwste artikelen

  • UPDATE! Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Dit moet wel de debielste optie ooit zijn in een auto
  • Van deze occasion moet je óf braken, óf je wordt er juist heel er blij van
  • De overheid juicht voor vervuilende dieselbusjes
FacebookTweetPinLinkedIn

apollo, geneve-2016, gumpert, Supercars

Vorig bericht: « McLaren 675LT Spider is met goud bekleed
Volgend bericht: Volvo XC90 Excellence is de meest luxueuze Volvo ooit »

Lees Interacties

Reacties

  1. skylinefan zegt

    1 maart 2016 om 21:50

    Dik. Gewoon dik, alleen die uitstraling al.

    Login om te reageren
  2. rob5nismo zegt

    1 maart 2016 om 21:52

    Ik vind dat model achtervleugel echt super eruit zien

    Login om te reageren
    • vroaaar zegt

      2 maart 2016 om 12:35

      @rob5nismo: ja, als je nu je boeken erop zet vallen ze tenminste niet om…LOL

      Login om te reageren
      • rob5nismo zegt

        2 maart 2016 om 23:13

        @vroaaar: nu kunnen ze er tussen

        Login om te reageren
  3. MrHyde zegt

    1 maart 2016 om 21:55

    Die gasten daar uit Hong Kong hebben dit circuit-monster weer mooi leven ingeblazen. Hopelijk krijgen ze genoeg orders om het merk weer op de been te krijgen.

    Ben benieuwd hoe dit ding over het circuit gaat, al tijden bekend (Bijvoorbeeld Nurburgring)?

    Login om te reageren
  4. a3aan zegt

    1 maart 2016 om 21:57

    Jongens! Niet zo snel met nieuwe posts, ik houd het nauwelijks bij! Ik ben nog maar bij de lelleke wieven

    Login om te reageren
  5. Dutchdriftking zegt

    1 maart 2016 om 22:00

    mooi is hij in ieder geval niet. Wel erg dik.

    Login om te reageren
  6. ocda zegt

    1 maart 2016 om 22:04

    Voor de liefhebbers onder ons, de oude op het TG circuit https://www.youtube.com/watch?v=pGyvmg9iJn8 geinig filmpje met zicht door de voorruit, gereden door de Stig.

    Login om te reageren
  7. knipperlichtje zegt

    1 maart 2016 om 22:11

    De spoiler is best onconventioneel gemonteerd. Het lijkt nog het meest op een bijbootje dat met twee davits achter een boot bungelt.

    Login om te reageren
    • knipperlichtje zegt

      1 maart 2016 om 22:15

      oeps, laatste regeltje werkt verklarend ;)

      Login om te reageren
  8. danone zegt

    1 maart 2016 om 22:14

    De Regera heeft de spoiler op dezelfde manier staan, alleen is deze dan inklapbaar. Ook deze hangt meer in plaats van dat deze erop ligt. Om dezelfde redenen natuurlijk.

    Login om te reageren
  9. JamesBond007 zegt

    1 maart 2016 om 22:16

    Gumpert Apollo Nee

    Login om te reageren
  10. timoonus zegt

    1 maart 2016 om 22:22

    Gaaf ding, alleen een beetje jammer van de slappe renders…..

    Login om te reageren
  11. Edge zegt

    1 maart 2016 om 22:23

    Het oogt monsterlijk, net als die Apollo Arrow die ze presenteerden. Maar zijn ze eigenlijk ook aanwezig op de beurs, of krijgen we enkel wat renders voorgeschoteld? Elke gek kan immers een 3D artiest vragen om wat mooie plaatjes te maken.

    Login om te reageren
  12. martive zegt

    1 maart 2016 om 22:32

    Bah..

    Login om te reageren
  13. dutchcorvette zegt

    1 maart 2016 om 22:52

    Ik heb alleen een hekel aan die roofscoop, verder super!

    Login om te reageren
    • reistje zegt

      1 maart 2016 om 23:31

      @dutchcorvette: Ach het is een stuk beter dan dat zielige scoopje die de vorige had.

      Login om te reageren
  14. reistje zegt

    1 maart 2016 om 23:46

    Vind de achterkant wel erg druk met scoop en dubbele spoiler. Verder vind ik hem wel geslaagd.

    Heb stiekem altijd een zwak gehad voor de Apollo.

    Login om te reageren
  15. crackdavid zegt

    2 maart 2016 om 01:19

    Wtf is dit voor apparaat.

    Login om te reageren
  16. beefcake zegt

    2 maart 2016 om 04:02

    Manmanman, wat een ellende. Goede smaak is er niet bij.

    Login om te reageren
  17. pinut187 zegt

    2 maart 2016 om 06:30

    Wat blijft he toch een gruwel, mooie kleuren combo deze keer. De vleugel vind ik niet zo geslaagd maar daar zal vast wel goed over nagedacht zijn in de windtunnel. Ben wel blij dat die Hongkongers er weer leven in geblazen hebben,

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North