• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Opgefriste 6 Serie GT is een feit

Auteur: willeme, gepost 27 mei 2020 om 09:49 – 40 Reacties

Opgefriste 6 Serie GT

Voor de slimme zakenman is de opgefriste 6 Serie GT de beste keuze.

Sommige dingen laten zich lastig uitleggen. Fotosynthese, waar kinderen vandaan komen, buitenspel in voetbal en het bestaansrecht van de BMW 6 Serie GT.

Even uitleggen

Aan die eerste drie gaan wij ons niet wagen, maar de BMW 6 Serie GT moeten we even uitleggen. Zijn voorganger begon zijn carrière als BMW 5 Serie GT (F07). Ondank dat de auto een 5 Serie werd genoemd door BMW, deelde de 5 Serie GT voornamelijk techniek met de 7 Serie. De 5 Serie GT was hoger, ruimer, praktischer en meer op comfort afgestemd.

Opgefriste 6 Serie GT

6 Serie GT

Omdat niet iedereen die auto begreep, kwam er een paar jaar geleden (in 2017 op de IAA) een 6 Serie GT, wat de directe opvolger is. De naam 6 Serie werd beschikbaar nadat de oude 6 Serie tegenwoordig 8 Serie heet. Inderdaad: een hoop marketing waardoor je het product bijna over het hoofd zou kunnen zien. Zonde, want de 6 Serie GT heeft zijn kwaliteiten.

Badge

LCI voor de 6 Serie GT

Daarom gaan we even verder in op de 6 Serie GT (G32), want deze is zojuist voorzien van een facelift, LCI genaamd bij BMW. Deze Life Cycle Impulse is een visuele en technische update waardoor de auto er weer tegenaan kan. In dit geval zijn de grille (de zogenaamde nieren), koplampen en bumpers iets anders ten opzichte van vorig jaar.

Opgefriste 6 Serie GT

Nóg sportiever

Eerlijk is eerlijk, het verschil is groter als je een andere kleur en uitvoering besteld voor je volgende 6 GT. Over uitvoeringen gesproken, er zijn vier ‘modelvarianten’: standaard (basis), Sport Line (sportiever), Luxury Line (lekker luxe) en M Sport (nóg sportiever dan Sport Line). Ook zijn er M Performance-goodies beschikbaar voor de opgefriste 6 Serie GT. We weten niet helemaal zeker wie dit gaat bestellen. Je kiest een zo’n 6GT juist omdat het niet heel erg sportief hoeft te zijn. Maar er zal zeker een markt voor zijn en wie is BMW dan om daar niet aan te voldoen?

Opgefriste 6 Serie GT

Interieur

Dan kijken we even naar het interieur van de opgefriste BMW 6 Serie GT. Het is immers de reden waarom je de auto wil kopen. De wielbasis van 3,07 meter is gebleven waardoor je enorm veel ruimte tot je beschikking hebt. Eigenlijk zijn de wijzigingen gelijk aan die van de 5 Serie van vanochtend. Dus een groter scherm, nieuwe functies en hooglans zwarte knoppen op de middenconsole.

interieur

Techniek

In technisch opzicht is de opgefriste BMW 6 Serie GT wel iets relevanter geworden. Alle motoren beschikken vanaf nu over 48V-motoren ter ondersteuning. Dit zijn kleine motoren, tegen de transmissie aan, die een paar pk (in dit geval 11 stuks) en vooral een lading koppel leveren. Hierdoor kan de auto eenvoudiger van zijn plaats komen en kun je in het verkeer af en toe ‘zeilen’. Dit alles moet het verbruik telkens verder terug dringen.

Opgefriste 6 Serie GT

Motoren

Dan gaan we door naar de motoren. Ten opzichte van de 5 Serie missen we een paar dingen. Zo is de 6 Serie niet leverbaar met de instapmotoren van de 5 Serie. Dat is op zich niet erg, maar we missen wel twee motoren die wel zijn aangekondigd voor de Fünfer. Dat zijn namelijk de PHEV-aandrijflijnen van de 530e en 545e. Die hadden niet misstaan in de opgefriste 6 Serie GT.

motor

De motoren line-up ziet er als volgt uit:

  • 630i (258 pk / 400 Nm)
  • 640i xDrive (340 pk / 450 Nm)
  • 620d (190 pk / 400 Nm)
  • 630d xDrive (286 pk / 650 Nm)
  • 640d xDrive (340 pk / 700 Nm)
Opgefriste 6 Serie GT

De productie van de opgefriste 6 Serie start in juli 2020. De auto wordt gebouwd in de fabriek in Dingolfing, waar ook de 7 Serie en 8 Serie van de band rollen. Prijzen zijn nog niet bekend.

Ook interessant!

  • Video: nieuwe BMW 7 Serie gesnapt
    Video: nieuwe BMW 7 Serie gesnapt
  • Video: dikke BMW ontmoet dikke BMW
  • Video: vernieuwde BMW 7 Serie doet rondje circuit
    Video: vernieuwde BMW 7 Serie doet rondje circuit
  • Opgefriste BMW 3 Serie
    Opgefriste BMW 3 Serie krijgt bijzonder instrumentarium

Nieuwste artikelen

  • De stationwagon van Dacia komt eraan: dit weten we tot nu toe
  • Video: Achtervolging politie vs Porsche Macan
  • Laadprijzen in Nederland: dit zijn de duurste en goedkoopste tarieven in jouw gemeente
  • De Bentley van Ali B is verkocht: zoveel leverde hij op!
FacebookTweetPinLinkedIn

6-serie, 6-serie-gt, BMW, facelift, g32, LCI

Vorig bericht: « Strakgetrokken E53 AMG Coupé is een subtiele dikkerd
Volgend bericht: Vernieuwde MINI Countryman is helemaal vers »

Lees Interacties

Reacties

  1. flatsixx zegt

    27 mei 2020 om 09:58

    Best goed te pruimen vind ik.

    Login om te reageren
  2. volvo-s60-adept zegt

    27 mei 2020 om 10:03

    Ik ga ‘m steeds mooier vinden.

    Login om te reageren
  3. pbf3 zegt

    27 mei 2020 om 10:08

    Geslaagde facelift! Wordt niet voor niets vaak de ‘poor man’s 7 serie’ genoemd. Bizar veel ruimte achterin en heel comfortabel.

    Login om te reageren
    • maarteno zegt

      27 mei 2020 om 13:58

      vind het toch altijd opvallend dat als iemand zegt ‘poor man’s ….’ dat hetgeen dat dan volgt altijd nog steeds tyfus duur is en ook voor de modaal verdienende persoon nog steeds onbetaalbaar is….en als je nu gaat miepen over relatief tot een 7 serie is het flink goedkoper…nou koop die dan 2jr oud en je bent net zoveel kwijt als een 6 GT….

      Login om te reageren
  4. pindakoning zegt

    27 mei 2020 om 10:17

    Ziet er weer een stukje beter uit, zal ongetwijfeld fantastisch in elkaar zitten, maar alsnog: nee danku

    Login om te reageren
  5. drsjeroen zegt

    27 mei 2020 om 10:19

    Pff wat een lelijk hok. Vooral schuin van achteren

    Login om te reageren
  6. bsxc2 zegt

    27 mei 2020 om 10:23

    Voorkant (BMW 2020)/ zij- en achterkant (BMW pré 2020). Achterkant lijkt bijvoorbeeld op de vorige generatie X4/X6.

    Login om te reageren
  7. florisje zegt

    27 mei 2020 om 10:44

    Wel jammer dat de PHEVs niet naar dit model komen!

    Login om te reageren
    • mp014 zegt

      27 mei 2020 om 20:09

      @florisje: inderdaad gemiste kans! Verder mooie facelift zou ik zeggen

      Login om te reageren
  8. hercujes zegt

    27 mei 2020 om 10:45

    Dit is de eerste keer dat ik dit een geslaagde auto vind, zeker niet verkeerd dit

    Login om te reageren
  9. timmetje zegt

    27 mei 2020 om 10:46

    Waar de eerste 5gt nog een mislukte 5 serie was, vind ik deze echt prachtig. Mooi eigen imago opgebouwd en veel meer tussen de 5 en 7 in dan de voormalige 5gt

    Login om te reageren
    • johnhert zegt

      28 mei 2020 om 00:41

      @timmetje: Ik kan de eerste 5gt juist vandaag érg waarderen.. Gier in de buurt rijdt iemand met een nieuwe (ik denk) 8 gran coupe, die ga ik nóóit mooi vinden weet ik wel….

      Login om te reageren
  10. bmwkevin zegt

    27 mei 2020 om 10:50

    Guilty pleasure, zeker in de 640d

    Login om te reageren
  11. fromtheg zegt

    27 mei 2020 om 10:56

    Oprecht een geslaagde facelift. En dat is knap bij dit type auto.

    Login om te reageren
  12. 2wheeler zegt

    27 mei 2020 om 11:10

    Ik sluit me aan bij de meeste reacties, hele mooie sloep geworden.

    Login om te reageren
  13. Ot92 zegt

    27 mei 2020 om 11:22

    Ziet er best goed uit vergeleken met de eerste 6 GT. Mooie grill ook.

    Login om te reageren
  14. arias zegt

    27 mei 2020 om 11:25

    De BMW 6 Series GT is van zichzelf al een prima auto. Echter waar BMW de plank volledig mis slaat is de motorkeuze. Geen instapbenzine zoals de 620I bijvoorbeeld. En geen hybride aandrijving zoals de 30e en 45e versies die je bij de 5 Series terugziet.

    Daarnaast wordt de 6 GT totaal niet gepromoot door BMW. Waardoor vele helaas deze auto over het hoofd wordt gezien. Als een auto als de GLC Coupé prima kan verkopen. Zou de 6 GT dat ook moeten kunnen. Ik weet niet het aandeel GLC coupes in Nederland dat verkocht wordt, maar in Frankrijk worden er elk jaar meer dan 4.000 GLC coupés verkocht (2019: 4.126 stuks). Nu zijn deze 2 auto’s geen directe concurrenten maar, is meer om aan te geven dat er veel meer potentie zit in de 6 GT

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      27 mei 2020 om 11:38

      Het grote probleem van de 6GT is dat rondom deze wagen in dezelfde BMW showroom z’n vier grootste concurrenten staan te shinen. De 5 serie sedan, de 5 serie touring, de 7 serie sedan en de X5 zijn allemaal prima alternatieven.

      Login om te reageren
    • pbf3 zegt

      27 mei 2020 om 11:50

      De X4 staat toch tegenover de GLC Coupe?

      Login om te reageren
      • arias zegt

        27 mei 2020 om 13:18

        @pbf3: Klopt. De X4 is de directe concurrent van de GLC Coupe. De X4 is wereldwijd een succesvolle auto. In Nederland is dat een ander verhaal maar dat terzijde. De X4 scoort over het algemeen wel. Maar de 6 Series GT niet. De vergelijking met de GLC Coupé was om aan te geven dat de 6 Series GT veel meer kan verkopen. Het zijn beide aparte verschijningen.
        Toch doet de GLC het beter. Komt groot deel door dat de GLC uitgebreide motorkeuze heeft zoals een veel goedkopere instapbenzine. En plug-in hybrid versies. Bij de 6 Series GT begint de benzineprijs bij €78.471 voor de 630I. Veelste duur. Bij de GLC Coupe is dat €67.895

        Login om te reageren
  15. Erickson zegt

    27 mei 2020 om 11:29

    Hoe kan het nou dat de nieuwe 3serie 340i meer pk heeft dan de 540i en 640i. 340pk om 374 pk.

    Login om te reageren
    • sanderp zegt

      27 mei 2020 om 15:59

      @Erickson: Bij de dreier heeft de 40i een M-performance label waardoor hij moet concurreren met de pre-facelift S4 en c43.

      Login om te reageren
  16. cupsport zegt

    27 mei 2020 om 11:36

    @willeme: mooi verhaal maar gedeeltelijk verzonnen: er is geen Sport Line meer voor de 6 Serie.

    Login om te reageren
    • willeme zegt

      27 mei 2020 om 11:46

      @cupsport: hebben ze die geschrapt met de facelift? Dat wordt namelijk niet bevestigd PB.

      Login om te reageren
  17. driftje zegt

    27 mei 2020 om 11:49

    “Omdat niet iedereen die auto begreep, kwam er een paar jaar geleden (in 2017 op de IAA) een 6 Serie GT”

    Wat?

    Blijven echt gedrochten die GT’s. Voor driekwartbroekdragende accountmanagers. En dan die M-Performance opties…

    Login om te reageren
  18. berlinetta zegt

    27 mei 2020 om 12:01

    Mooi zal ik hem nooit vinden, maar ik kan heel goed begrijpen waarom iemand dit koopt. Lijkt me een enorm fijne wagen. Je hebt het alleen niet begrepen als je hier M-performance meuk op bestelt.

    Login om te reageren
  19. leaper035t zegt

    27 mei 2020 om 12:08

    Het lelijke eendje wordt de mooiste van de klas? Bizarre evolutie bij BMW. De achterkant doet me nog net iets te veel aan een walvis denken maar de voorzijde is heel geslaagd.

    Login om te reageren
  20. alloallo zegt

    27 mei 2020 om 13:51

    Stiekem best mooi. Persoonlijk zou ik een Audi A7 kiezen in dit segment, maar 6GT verslaat zijn concurrenten x4, x6, 5-touring + alle mercedessen.

    Login om te reageren
  21. kjeld012 zegt

    27 mei 2020 om 13:53

    Het interieur is erg mooi, begrijp me niet verkeerd. Maar toch is het leuk als het een keer een frisse update krijgt, i.p.v. een groter scherm en hoogglans knopjes. Voor de rest een frisse verschijning!

    Login om te reageren
  22. dijan zegt

    27 mei 2020 om 14:16

    Vanaf de zijkant gezien een Audi A5 Sportback!

    Login om te reageren
    • Henk_he zegt

      29 mei 2020 om 19:34

      Nee, de A7 Sportback. De A5 en 4-serie Grand Coupé lijken juist op elkaar.

      OT: prachtige bak imho. Zou zo maar eens de opvolger van m’n F36 kunnen zijn over een jaar of 3.

      Login om te reageren
  23. RiKe zegt

    27 mei 2020 om 14:47

    Nog steeds ziet hij er schuin van achteren uit als een kakkende hond

    Login om te reageren
  24. langejohn zegt

    27 mei 2020 om 17:36

    Waarom zou je dit verkiezen boven een 5-serie touring? Lijkt me niet dat het heel veel ruimte scheelt.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      27 mei 2020 om 18:52

      @langejohn: door de extra hoogte levert de GT je juist een bak extra ruimte op. En het ziet er ook wat dynamischer uit dat een vijf serie station.

      Login om te reageren
    • goedverhaal zegt

      27 mei 2020 om 21:36

      Het is een hogere zit/ instap dan de touring, ander model/ uitstraling en vooral, het is geen ordinaire, praktische stationwagon. Vermoed dat het clientèle voor dit model geen station blieft?.

      Staat gezien de grote wielbasis nog steeds op het onderstel van de 7-serie, met standaard luchtvering achter en optioneel voor ook. Beetje als het luxe model binnen de 5-serie modellen. Omdat het kan.

      Login om te reageren
  25. 571ay zegt

    27 mei 2020 om 20:34

    Ik ben geen fan van de GT modellen van BMW. Dan toch liever de X6 voor mij.

    Login om te reageren
  26. vaakbenjetebang zegt

    27 mei 2020 om 21:29

    Deze heb ik werkelijk waar nog nooit op de weg gezien. De 5GT zag en zie ik nog met enige regelmaat rijden.

    Login om te reageren
    • Mpower zegt

      27 mei 2020 om 22:26

      @vaakbenjetebang: onbegrijpelijk dat ze hier niet ook de hybride motoren doen van de 5. Dat zou de verkopen zeker boosten

      Login om te reageren
  27. mc96 zegt

    28 mei 2020 om 16:52

    Vaak heeft het ook te maken met de productielijn. Zo was er nooit een M4 gran coupe omdat het niet lonend was om in de fabriek waar de 4gran coupe van de productielijn ook een M4 variant te produceren. Een hybride variant van de 6 gt lijkt voor de hand te liggen, maar is wellicht logistiek/productie technisch voor BMW niet interessant. Ik vind trouwens dat de LCI voor de 6 GT zeer goed is gelukt. Op de 5 serie vind ik het minder goed werken

    Login om te reageren
    • Henk_he zegt

      29 mei 2020 om 19:36

      Inderdaad geen M4 GC, alleen de 435i/440i GC, die mits een beetje gekieteld, ook wel van z’n plek wil.

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North