• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Opgefriste Opel Insignia heeft een vanafprijs

Auteur: machielvdd, gepost 17 maart 2020 om 19:00 – 27 Reacties

Opel Insignia 2020

Minder cilinders voor meer geld.

In december was het tijd voor een facelift voor de Opel Insignia. Het was een gevalletje ‘zoek-de-verschillen’, maar enige terughoudendheid in het wijzigen van het design valt Opel niet kwalijk te nemen. De Insignia was namelijk een van de best ogende auto’s in zijn klasse.

Opel Insignia 2020

Het was dan een subtiele facelift, het is ook weer niet zo dat je een vergrootglas nodig hebt. De voorbumper is bijvoorbeeld duidelijk anders. Ook de koplampen zijn vernieuwd. Ze zijn nu wat meer L-vormig geworden. De chromestrips in de grille zijn ook iets anders van vorm. Voor de achterkant moeten we dan toch ons vergrootglas te voorschijn halen. De enige zichtbare wijziging is dat de ovale uitlaatsierstukken zijn vervangen voor bredere, platte exemplaren.

Opel Insignia 2020

Enfin, dit alles is geen nieuws, slechts een kleine opfrisser. Het nieuws zit hem erin dat vandaag de orderboeken open gaan. De vernieuwde Opel Insignia is te krijgen vanaf €36.699. Het vervolg van de prijslijst houdt Opel helaas nog even voor zichzelf.

We kunnen in ieder geval wel de prijzen van de instapmodellen vergelijken. De genoemde prijs heeft betrekking op de driecilinder 1.4 Turbo met 145 pk. Voorheen was de viercilinder 1.5 Turbo met 140 pk het instapmodel van de Insignia. Aan die variant hing een prijskaartje van €33.004. Ondanks het feit dat de nieuwe instapper een cilinder minder heeft is de prijs dus wel gestegen.

Ondanks deze prijsstijging is de concurrentiepositie van de Insignia weinig verslechterd. De prijzen van de Volkswagen Passat en Peugeot 508 beginnen namelijk bij respectievelijk €42.035 en €42.340. In de Passat heb je dan 150 pk tot je beschikking en in de 508 181 pk. De Ford Mondeo is er natuurlijk ook nog. Die heeft een vanafprijs van €36.350. Qua looks kan de Mondeo zich niet echt meten met de concurrentie, maar qua vermogen wel, met 187 pk.

Hoewel het D-segment in zijn geheel zijn populariteit heeft verloren, deed de Insignia het vorig jaar niet slecht in vergelijking met de concurrentie. Opel wist 1.514 exemplaren van de Insignia aan de man te brengen. Van de Passat werden er 1.406 verkocht en van de 508 1.256. De Mondeo kwam niet verder dan 770 stuks.

Ook interessant!

  • Irmscher Opel Insignia iS3
    Irmscher Opel Insignia iS3 heeft bijzondere inspiratiebron
  • Nieuwe Insignia
    Nieuwe Insignia maakt comeback als... crossover!
  • Dít is de duurste Opel van Marktplaats!
  • Opel is binnen een paar jaar compleet anders
    Opel is binnen een paar jaar compleet anders

Nieuwste artikelen

  • Goed nieuws: EV’s zijn net zo dodelijk als benzineauto’s – hybrides zijn veel gevaarlijker
  • Lolbroek rijdt expres te hard langs politie en vraagt agenten om geinige flitsfoto
  • Volkswagen heeft goed nieuws voor de Polo met verbrandingsmotor!
  • Premium sedans verkopen voor geen meter in Europa, op deze EV na
FacebookTweetPinLinkedIn

geld, insignia, Opel

Vorig bericht: « ‘Britse autofabrieken moeten medische apparatuur gaan bouwen’
Volgend bericht: Ook Mercedes en Ford sluiten fabrieken »

Lees Interacties

Reacties

  1. olivier420 zegt

    17 maart 2020 om 19:35

    Nog foto’s van de kont?

    Lijkt erg op de nieuwe CLS. En dat is best een compliment naar Opel

    Login om te reageren
    • clubbtraxx zegt

      17 maart 2020 om 19:59

      CLS? Snel naar Hans Anders hoor jij ;-)

      Login om te reageren
      • olivier420 zegt

        18 maart 2020 om 08:03

        @clubbtraxx: Ik heb wel -7…. haha

        Login om te reageren
  2. knapzuur zegt

    17 maart 2020 om 19:38

    “Opel wist 1.514 exemplaren aan de man te brengen. Van de Passat werden er 1.406 verkocht en van de 508 1.256. De Mondeo kwam niet verder dan 770 stuks.”

    Helden, niet gezwicht voor een suffe bak!

    Verder.. tsja.. achterlijk duur voor een ruime Opel.

    Login om te reageren
    • rutgerg zegt

      17 maart 2020 om 19:48

      @knapzuur: hoe is een opel minder suf dan een VW of Ford…. opel is wat mij betreft echt het meest suffe merk wat er bestaat…

      Login om te reageren
      • pindakoning zegt

        17 maart 2020 om 21:26

        @rutgerg: ik zou ook geen suffer merk dan Opel kunnen noemen

        Login om te reageren
    • mashell zegt

      17 maart 2020 om 20:43

      @knapzuur: ik weet niet of dit echt zo duur is. De wagen is enorm qua formaat.

      Login om te reageren
  3. donaldjgarrison zegt

    17 maart 2020 om 19:49

    Ik ben een Opel hater, echter voor deze prijs zo’n grote auto welke er prima uitziet na deze face lift is een no brainer. Welke debiel wil dan nog een A3tje voor het zelfde of meer? Puur omdat er een paar ringen op staan.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      17 maart 2020 om 20:47

      @donaldjgarrison: ik zou zelf wel de A3 kiezen, maar ik heb dan ook liever een wat compactere auto. Zeker als die net wat verfijnder aanvoelt.
      Maar als ik de grootst mogelijke sloep voor mijn geld moest hebben dan koos ik wel voor de… Skoda Superb. Net zo lomp en saai als de Insignia maar qua interieur net iets mooier.

      Login om te reageren
      • vondick zegt

        17 maart 2020 om 21:39

        @mashell: groter = beter

        Login om te reageren
    • olivier420 zegt

      18 maart 2020 om 08:04

      @donaldjgarrison: Waarom zou je in vredesnaam specifieke hekel aan een merk hebben.. snap ik nooit zo goed.

      Login om te reageren
    • 9000cse zegt

      18 maart 2020 om 17:23

      @donaldgarrison
      “Ik ben een Opel hater…….” Ik moest er toch even om lachen toen ik het las. Ik neem aan, dat je wilt zeggen dat het niet je merk is en er mogelijk een hekel aan hebt. Maar, als je echt iets haat, dan betekent dat, dat je een diepe vijandschap ervaart en dat je het ‘t liefst zou willen vernietigen. Ik kan me niet voorstellen dat jij elke Opel die je ziet van de weg gaat rammen, want dat zou de logische consequentie zijn. Maar gelukkig kom je er in je verdere comment ook op terug.
      Ik heb die pre-facelift onlangs eens staan te bekijken en vind het gewoon een schitterend mooie auto met een erg hoge value for money. En ik vind hem groot! Veel groter dan hij op foto’s lijkt. Als ik zoveel geld op een auto zou kunnen stuk slaan, dan kwam hij echt bovenaan mijn shortlist te staan, want ik vind hem er, binnen het lijstje van de directe concurrentie, als mooiste uitkomen. Maar ieder zijn ding, natuurlijk.

      Login om te reageren
  4. imaginenl zegt

    17 maart 2020 om 19:52

    Is dit nu de eerste D segmenter met een 3 cilinder? Specs zijn op zich goed, erg benieuwd naar het geluid!

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      17 maart 2020 om 20:49

      @imaginenl: vorige BMW 3 serie was er toch ook al met driecilinder motoren?

      Login om te reageren
      • marc94 zegt

        17 maart 2020 om 21:39

        @mashell: de 3 is geen D segmenter toch? meer een C en een beetje.

        Login om te reageren
        • mashell zegt

          18 maart 2020 om 06:51

          @marc94: dat is gewoon een D segmenter. Net als de Insignia, die qua formaat zelfs in het E segment zou passen.

          Login om te reageren
    • rutgerg zegt

      17 maart 2020 om 21:04

      @imaginenl: mondeo is er ook al een poos met de 1.0 ecoboost

      Login om te reageren
  5. Henk_he zegt

    17 maart 2020 om 21:39

    Afgelopen nazomer een weekendje een Insignia Station meegehad van de dealer. Goed uitgerust modelletje natuurlijk, alle opties die je kunt bedenken erop (prijs ver boven de 55K daardoor). Maar ondanks dat het een mooie auto is die best luxueus is met de juiste opties, was ik toch blij om weer in m’n F36 te kunnen stappen.

    Login om te reageren
  6. markos78 zegt

    17 maart 2020 om 23:50

    Zelfs downsizemotortjes worden gedownsized…

    Login om te reageren
  7. tjorque zegt

    18 maart 2020 om 08:27

    Sjah dan klinkt hij toch al als een halve zes-in-lijn :)

    145pk is niet behelpen, maar ik hoop dat ze toch ook een streepje meer aanbieden…

    Login om te reageren
    • karhengst zegt

      18 maart 2020 om 09:27

      @tjorque: ik vind een halve V8 doorgaans fijner. Éénderde W12 is ook niet verkeerd.

      Login om te reageren
      • tjorque zegt

        18 maart 2020 om 10:33

        Ik rij het liefst (van de voertuigen die ik bezit) met 33% flat six, op de tweede plaats komt de 1/4 V8 en op de derde plaats komt de 4/5 vijf-in-lijn ?
        Steeds gesneden haaks op de krukas uiteraard.

        Een 1/12e V12 (onder de vorm van een TW200 van een bekende muziekinstrumentenfabrikant) wil ik ook nog wel als ik ooit plaats heb in de schuur.

        Maar hoe je het snijdt of keert de vier in lijn blijft het laagst op mijn verlanglijst.

        Login om te reageren
        • karhengst zegt

          18 maart 2020 om 11:32

          @tjorque: haha heerlijk!

          Login om te reageren
  8. jippie zegt

    18 maart 2020 om 11:09

    Voor de 6-cilinder betaal je bijna 74k. Voordeel: dan heb je wel 2 insignia’s.

    Login om te reageren
    • tjorque zegt

      18 maart 2020 om 14:31

      Grappig / triest / opmerkelijk (schrappen wat niet past)
      Vroeger had je een 2.8 V6 Biturbo met één carrosserie eraan.
      Nu koop je twee carrosserieën om aan een 2.8V6 biturbo te geraken…

      Login om te reageren
      • Henk_he zegt

        18 maart 2020 om 16:56

        Nog vroeger had je stoommachines en paard en wagen. Mooie tijd was dat.

        Login om te reageren
  9. tourannetje zegt

    18 maart 2020 om 20:39

    Als de CO2 uitstoot een beetje meevalt wordt dit een toppertje. Mooiste station van Opel ooit. (En dat kan je van de huidige Astra niet direct zeggen)

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North