De Lamborghini Aventador is inmiddels een dinosaurus in het actuele gamma van de Italiaanse autofabrikant. De supercar met atmosferische V12 kwam in 2011 op de markt. In 2016 werd de ‘Aventador S‘ geïntroduceerd. Lamborghini’s omschrijving van een facelift van de Aventador. We zijn inmiddels drie jaar verder en na de SVJ kijkt men vooruit. Wat gaat er nu nog komen?
Voorlopig nog niks, althans dat stelt Automobile Magazine. Volgens de bron zou Lamborghini in eerste instantie in 2020 de opvolger van de Aventador presenteren. Dat streven gaan ze niet halen. Een nieuwe productstrategie van de Volkswagen Groep zou roet in het eten hebben gegooid. In eerste instantie werd de lancering vertraagd naar 2021, toen 2022 en nu blijkbaar 2023 of zelfs 2024.
De reden zou zijn dat Audi, de eigenaar van Lamborghini, geen (financiële) zin zou hebben om een EU7 hybride V12 te ontwikkelen. In plaats daarvan zou er een hybride V8 naar de opvolger van de Aventador komen. Het zou het topmodel een stuk minder speciaal maken, want die hybride achtcilinder komt natuurlijk uit de rekken van de Volkswagen Groep.
Mochten de geruchten kloppen dan komt de vraag naar boven wat Lamborghini de komende jaren met de Aventador gaat doen. De wijziging van 2016 is immers ook niet voldoende om de supercar vers te houden tot 2024. Maserati GT-achtige praktijken bij Lambo? De tijd zal het leren.
35 reacties
Het ligt aan jou.
Het probleem zit bij sommige consumenten, die willen meer, meer, sneller, sneller, nieuwer, nieuwer. De “I want it all, and I want it now” houding.
Opmerkelijk is ook dat het andere uiteinde van het spectrum, de wagens die expliciet niet mee evolueren zoals de Defender, de G-klasse die gewoon stilstaan in de evolutie ook door scharen toegejuicht worden.
Daarom is er ook niks mis met een langzame evolutie zoals bij de de 911, de Golf en de Lamborghini modellen, daarmee bedien je het grote midden van de markt. Wel een steeds betere maar niet een steeds andere auto.
Het mag natuurlijk ook weer niet te veel op een ander lijken.
Al die supercars: gooi maar in mijn pet.
VAG heeft zijn bestaan daaraan te danken
Gooi een gietijzeren diesel op de vooras in de nieuwe Aventador. Ze kopen het toch wel.
Je hebt een stationair toerental, maar als je auto stationair is (staat), kun je wel degelijk revven!
Het overgrote deel van de clientèle boeit dat niet. Het ding moet visueel drama bieden, opzichtig duur zijn, vleugeldeuren hebben en een eerst en vooral een enorme hoop kabaal kunnen maken in de binnenstad zodat iedereen afkeurend omkijkt en denkt: “wat een stumper” en de bestuurder denkt: “iedereen kijkt naar me, ik ben cool!” Dat gaat prima lukken met een V8 en dankzij het hybride-pakketje mag het ding dan ook in de toekomst nog de binnenstad in. Dat is immers de natuurlijke habitat van zo’n auto.
Wakker liggen van een nieuw VAG product doe ik niet.
Het mooiste van de laatste tijd; een Jaguar i-Pace, de vormgeving dan, niet de motorisering.
Dat was het.
ik ben blijven hangen in de tijd van de Countach, toen sportwagens nog stoer waren, en de bestuurder spierballen, een hangsnor en een gouden rayban aviator, mét zweerbandje, op had.