• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Ouch! Audi R8 in tweeën gehakt bij giga-crash

Auteur: ikschrijfookoverautos, gepost 29 oktober 2018 om 20:06 – 30 Reacties

Afbeelding Ouch! Audi R8 in tweeën gehakt bij giga-crashAfbeelding Ouch! Audi R8 in tweeën gehakt bij giga-crashAfbeelding Ouch! Audi R8 in tweeën gehakt bij giga-crashAfbeelding Ouch! Audi R8 in tweeën gehakt bij giga-crashAfbeelding Ouch! Audi R8 in tweeën gehakt bij giga-crashAfbeelding Ouch! Audi R8 in tweeën gehakt bij giga-crashAfbeelding Ouch! Audi R8 in tweeën gehakt bij giga-crash

WTF: Audi R8 bij crash in tweeën gehakt
Rijden in zulke omstandigheden is vragen om problemen.

Net over de Oostenrijkse grens, in het Italiaanse Vinschgau, is afgelopen weekend een Audi R8 (niet de nieuwe) op spectaculaire wijze in tweeën gehakt, nadat de sportwagen in aanraking kwam met een Volkswagen bus. Hierbij kwam de volledige achterkant, die in het proces van de Audi werd gerukt, terecht op de andere weghelft.

Om precies te zijn vond het ongeval plaats op een kronkelige bergweg, gelegen tussen Kastelbell en Latsch. Vanuit het laatstgenoemde dorp rukten de brandweerlieden uit en zij schoten bij aankomst een aantal foto’s van het incident, zodat de wereld de ernst van de crash eveneens kon ervaren. Desondanks is de impact niet dusdanig heftig geweest, want de bestuurder heeft zijn tweede generatie R8 op miraculeuze wijze met lichte verwondingen kunnen verlaten. Hoewel we geen foto’s hebben van zijn auto, schijnt ook de bestuurder van de Volkswagen er met slechts een paar schrammen vanaf te zijn gekomen. Wel moesten de automobilisten kort naar het ziekenhuis.

Het is vooralsnog niet duidelijk hoe het ongeluk heeft kunnen gebeuren. Dat gezegd hebbende, het ligt in de lijn der verwachting dat de Audi-bestuurder de 540 pk die de 5,2-liter V10 in zijn R8 produceert/produceerde niet helemaal onder controle heeft kunnen houden in het regenachtige weer. Diezelfde omstandigheden hebben er overigens voor gezorgd dat het opruimen niet voorspoedig verliep. De hulpdiensten zijn in totaal twee uur bezig geweest met puinruimen. (Bron: Südtirol News)

Beeld: Freiwillige Feuerwehr Latsch

Ook interessant!

  • Verduisterde Audi R8 opgespoord in Nederland
  • Meer Audi Sport dealers
    Meer Audi Sport dealers voor Nederland
  • Meer puristisch vermogen voor de R8 RWD
  • Gespot - Audi R8 kan Ferrari-rood goed hebben

Nieuwste artikelen

  • Citroën komt met een eigenwijze, kleine versie van de ID Buzz
  • Kia EV4, GEWAAGD uiterlijk maakt het een gedurfde keuze #test
  • Bugatti krijgt een keiharde primeur van Rimac
  • Volvo XC60 Executive Edition
    Volvo maakt van de XC60 een heerlijke dikzak
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, crash, italie, oostenrijk, R8, V10, Volkswagen, wtf

Vorig bericht: « Onderzoek: vol gas is dé oplossing tegen verkeerschaos
Volgend bericht: Dit zijn de 11 goedkoopste nieuwe coupé’s van Nederland »

Lees Interacties

Reacties

  1. drdre1 zegt

    29 oktober 2018 om 20:21

    Hulde voor de veiligheid van beide VAG producten dan. Al blijft ’t wel vreemd dat ‘ie in tweeën knakt.

    Login om te reageren
    • boomhauwer zegt

      29 oktober 2018 om 20:26

      @drdre1: niet vreemd, zo ontworpen.

      Login om te reageren
      • drdre1 zegt

        29 oktober 2018 om 20:30

        @boomhauwer: okaaay, kan je da toelichten? Ben benieuwd.

        Login om te reageren
        • granlusso zegt

          29 oktober 2018 om 20:45

          @drdre1: Ik kan het zelf niet toelichten, maar ik heb vaker gezien dat auto’s met een middenmotor doormidden breken bij een ernstige aanrijding, dus het zal vast iets te maken hebben met het ontwerp van dit soort auto’s.

          Login om te reageren
          • granlusso zegt

            29 oktober 2018 om 20:46

            @granlusso: Vanuit veiligheidsoogpunt dan. Hoe heftiger een auto in mekaar deukt of uit elkaar scheurt, hoe meer botsenergie er verloren gaat in de constructie.

            Login om te reageren
        • sameshitdifferentday zegt

          29 oktober 2018 om 20:54

          @drdre1: https://www.autoblog.nl/archive/2011/02/11/nieuw-stukje-lp700-4-de-monocoque

          Login om te reageren
        • sameshitdifferentday zegt

          29 oktober 2018 om 20:56

          @drdre1: https://www.autoblog.nl/nieuws/techniek-het-chassis-de-ruggengraat-van-de-auto-84695

          Login om te reageren
    • sameshitdifferentday zegt

      29 oktober 2018 om 20:49

      @drdre1: weet niet zeker of een Audi R8 een monocoque heeft, maar die knakken inderdaad in twee.

      Login om te reageren
      • Stefje zegt

        29 oktober 2018 om 23:43

        @sameshitdifferentday: heeft geen monocoque maar is idd wel ontworpen om doormidden te breken.

        Login om te reageren
  2. porschepdk zegt

    29 oktober 2018 om 20:22

    Iemand interesse in een Audi R4?

    Login om te reageren
    • ekidey zegt

      29 oktober 2018 om 21:33

      @porschepdk: deze opmerking deed mij het geluid maken van schakelen met half-ingedrukte koppeling.

      Login om te reageren
    • Gulli zegt

      30 oktober 2018 om 07:37

      @porschepdk: alleen als hij voorwielaangedreven is

      Login om te reageren
  3. jooz zegt

    29 oktober 2018 om 20:22

    Dit soort auto’s zijn gemaakt om zo in tweeën te breken, zo worden de krachten opgenomen door de constructie en niet de mensen in de constructie. Ziet er heftig uit maar is goed bedacht.

    Login om te reageren
  4. dotternetta zegt

    29 oktober 2018 om 20:35

    Auto’s…het zijn maar wat stukjes plaatstaal (oid) aan elkaar gepuntlast en gelijmd. Dat besef je pas als je een ongeluk hebt meegemaakt.

    Login om te reageren
  5. moveyourmind zegt

    29 oktober 2018 om 20:38

    Sta je raar te kijken als de helft met de motor en de rest van de aandrijflijn je in komt halen.

    Voorsprong voor de techniek.

    Login om te reageren
  6. utregcity zegt

    29 oktober 2018 om 20:41

    De motor wilde terug naar Lamborghini? ?

    Login om te reageren
  7. henk_he zegt

    29 oktober 2018 om 22:17

    Gokje: die reed geen 130

    Login om te reageren
    • phaeton zegt

      29 oktober 2018 om 23:27

      @henk_he: Dat mag ik hopen ja op zo’n weg. Mogelijk de achterzijde op de andere helft bij uitkomen bocht en pets, daar ga je.

      Login om te reageren
  8. phaeton zegt

    29 oktober 2018 om 23:28

    Geen foto van de bus? En foto 3 dan? Die geeft weldegelijk een indruk.

    Login om te reageren
  9. iphonistvongates zegt

    29 oktober 2018 om 23:51

    Het ligt vast aan mij dat ik het wel ironisch vind dat een Audi verliest van een VW bij de botsproef. De vraag die veel van ons stellen; Does It Blend, is hiermee goed beantwoord.

    Login om te reageren
  10. Loek zegt

    30 oktober 2018 om 00:16

    Klinkt vreemd als je kijkt naar twee halve auto’s, maar dit is toch echt wel een stukje veiligheid.

    Die achterkant kun je volledig afschrijven maar de motor lijkt nog redelijk intact te zijn. De voorkant is nauwelijks vervormd. Met de schrik vrijkomen en janken dat je auto kapot is.

    Login om te reageren
    • unknown32 zegt

      30 oktober 2018 om 05:28

      @720s: Vooral janken van de schok denk ik…
      Knap dat je zoiets kan overleven, dat was 20-30 jaar geleden anders afgelopen.

      Login om te reageren
      • koekwaus zegt

        30 oktober 2018 om 19:44

        @unknown32: toch was die bus die de Audi in tweeën reed wel zo oud, en ook daar kwamen de bestuurders met slechts wat schrammen uit. Maar misschien kwam dat ook juist omdat de Audi een hoop van de klap geabsorbeerd heeft bedenk ik me nu.

        Login om te reageren
  11. blackmilo zegt

    30 oktober 2018 om 01:06

    Di au

    Login om te reageren
  12. isn1981 zegt

    30 oktober 2018 om 06:46

    @ikschrijfookoverautos : foto 3 aan de rechter kant zie je een witte bus staan waar de voorkant niet helemaal lekker meer eruit ziet. ?

    Login om te reageren
    • ikschrijfookoverautos zegt

      30 oktober 2018 om 06:53

      @isn1981: klopt! ik doelde eerder op het feit dat er eigenlijk geen duidelijke foto’s zijn van de voorkant, zoals dat bij de R8 wel het geval is.

      Login om te reageren
  13. Volvo_440_turbo zegt

    30 oktober 2018 om 08:12

    Met zo een brede banden heb je snel aquaplaning hoor! Niet lang geleden bij wat regen een kleine Audi Q dan nog, over de 4 wielen zien wegschaatsen vlak voor mij, we reden niet sneller dan 100 km/h op een recht stuk…

    Login om te reageren
  14. riddertevoet zegt

    30 oktober 2018 om 09:08

    Don’t drive a Audi R8 in shit weather.

    Login om te reageren
  15. curbeater zegt

    30 oktober 2018 om 12:53

    Nieuw, de lego audi r8.

    Login om te reageren
  16. basgti zegt

    31 oktober 2018 om 10:15

    De velgen kunnen nog op Marktplaats

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North