Dit zijn de 11 goedkoopste nieuwe coupé’s van Nederland

Auteur: , 71 Reacties
Mercedes-Benz C180 Coupé (C205) '18

Het wordt een opmerkelijk lijstje...

Nog niet zo lang geleden publiceerden we een lijstje met de leukste coupé’s van de jaren ’90. De keuze was letterlijk reuze. Er waren vroeger nu eenmaal veel betaalbare en sportieve coupe’s. ‘In tegenstelling tot nu’, hoor ik u roepen. Dat is natuurlijk ook het geval, want zo veel leuke, betaalbare coupé’s zijn er niet meer. Vroeger had bijna elk non-premium merk een kekke coupé op basis van een hatchback of sedan (als het er niet meer waren!), tegenwoordig zijn die eigenlijk niet meer te vinden. Om een idee te geven hoe het gesteld staat met de betaalbare coupé’s in Nederland hebben we het volgende overzicht gemaakt.

Let op: we noemen de rijklare prijzen, geen fiscale ‘kale’ prijzen. De auto’s op de afbeelding zijn geheel standaard, op de metallic lak na (anders zou het een lijstje worden met enkel witte of zwarte auto’s). We trappen (geheel toevallig) af met 66.100 euro en lopen zo het lijstje af.

Chevrolet Camaro Coupé 2.0T Sport Aut.
€ 66.100
De WLTP is niet lief geweest voor de EcoBoost Mustang, tegenwoordig moet je 70 mille meenemen voor een terug-getunede viercilinder. Meh! Dat was voorheen nog 58 mille. Gelukkig wist Chevrolet de Camaro iets goedkoper te krijgen. Vergeet niet dat de Mustang in de VS een stuk beter verkoopt vanwege de iets lagere prijs. Hier is de Camaro gewoon 6 mille goedkoper. Volgens kenners heeft de Mustang een geduchte concurrent aan de Camaro. Sterker nog, het is in feite de betere auto op bijna alle vlakken, als we de rijtest met de Camaro mogen geloven. De 2.0T motor is goed voor 275 pk, die via een achttraps automaat op de achterwielen worden overgebracht. 0-100 km/u is mogelijk in 5,9 seconden en de top is 240 km/u. Helemaal niet verkeerd dus. Best prijzig, maar ook best wel vlot. En erg gaaf om te zien!

Chevrolet Camaro Coupé 2.0T Sport '18

Alpine A110 Pure
€ 64.300
De meest favoriete auto van @CasperH staat er gewoon in! Wie zegt dat auto’s extreem en onnodig duur zijn? Dat komt omdat de Alpine gebouwd is uit lichte materialen en relatief weinig weegt. Dat heeft als bijkomend voordeel dat er niet zo’n zware motor in hoeft en de prestaties desalniettemin uitstekend zijn. Ook valt het verbruik mee, waardoor de BPM-kassabon een stukje korter is. De basis-uitvoering van deze nu al legendarische sportwagen (bekijk hier de Alpine A110 rijtest) is niet eens de duurste uit dit lijstje. Goed voor elkaar.

Alpina A110 Pure '18

Mercedes-Benz E200 Coupé 9-Tronic (C213)
€ 64.130
We gaan niet zeggen dat de E-Klasse coupé een koopje is, maar de prijs valt heel erg mee. Relatief gezien dan. Het feit dat ze een vrij schone motor in een relatief grote en luxe auto hebben gelegd helpt een hoop. De E200 Coupé is nu ook echt een E-Klasse (rijtest), niet stiekem een C-Klasse. Deze 1.600 kilogram zware 1-persoonstaxi braakt er per kilometer slechts 139 gram CO2 per kilometer uit, waardoor de BPM-boete relatief meevalt. Wat ook meevalt is de performance. De E200 Coupé heeft een 2.0T motor met slechts 184 pk. Dankzij de 9-traps automaat is 7,8 seconden vereist om de 100 km/u te halen en dankzij uitgekiende aerodynamica is een topsnelheid van 240 km/u mogelijk, maar reken dat je voor beide waarden enorm je best zult moeten doen.

Mercedes-Benz E200 Coupé 9-Tronic (C213) '18

Toyota GT86 D-4S Sport Aut.
€ 57.850
De Toyota GT86 is specifiek bedoeld als compacte en betaalbare sportcoupé. Dat lukt overal behoorlijk goed, behalve in Nederland. Niet dat de GT86 zo’n milieuonvriendelijke auto is, maar tijdens de metingen is het niet de zuinigste. Dat resulteert in een flinke BPM-boete. Voor bijna 58 mille heb je overigens niet de GT86 die je wilt hebben, want de handbak is namelijk veel duurder (vanwege een hogere CO2 uitstoot). Het is een van de langzaamste dure auto’s ooit: 0-100 duurt 8,5 seconden en de top is 210 km/u. Dat valt vies tegen voor een sportcoupé. In de jaren ’90 ging het zelfs harder. Ook is de uitrusting niet denderend. Wel is het een nog altijd een pretletter van jewelste in de bochten, bekijk de GT86-rijtest.

Toyota GT86 D4-S Sport '18

Subaru BRZ Sport Premium
€ 53.499
Voorheen was het altijd lastig kiezen: ga je voor de GT86 of de BRZ? Nu is het antwoord vrij duidelijk: pak die Subaru. Deze heeft namelijk een paar enorme troeven achter de rug. De Subaru is een stukje goedkoper. Daarbij is de BRZ aanzienlijk completer, denk aan navigatie, xenon, alarm en leren bekleding. Als laatste is Subaru Nederland zo lief om de hogere BPM niet door te berekenen aan de klant die zélf wil schakelen. Beide versies zijn even duur. De versie met handbak is niet alleen veel leuker, maar ook sneller: 7,6 seconden naar de 100 km/u en een topsnelheid van 226 km/u. Kijk, dit begint ergens op te lijken.

Subaru BRZ Sport Premium '18

Infiniti Q60 Coupé 2.0T (CV37)
€ 51.140
Wil je een Aziatische coupé met achterwielaandrijving, maar wel met meer power en koppel dan de Subaru BRZ? Dat kan! Voor dik twee mille minder rijdt je namelijk weg in de Infiniti Q60 Coupé. De 2.0T motor weet 211 pk te mobiliseren. Daardoor sprint je in een respectabele 7,3 seconden naar de 100 km/u. De topsnelheid van 235 km/u is ook zeker niet verkeerd. Het is de meest eenvoudige uitvoering, maar leren bekleding, 18″ jetsers en een puike audio zitten er standaard al op! Het enige nadeel is dat je moet uitleggen dat het een soort luxe premium auto is, maar dan van Nissan en dat zelfs de zelfverklaarde autokenners denken dat het een Mazda 6 is. Je kan ook zeggen dat het de ’37’-generatie is van de iconische ‘Skyline’ en dan lieg je geen enkel woord!

Infiniti QX60 Coupé 2.0T (CV37) '18

Lexus RC300h Business Line Pro
€ 48.995
Eigenlijk is dit een hele rare auto. Niet zozeer door het opmerkelijke uiterlijk. Het is een beetje een hate-it-or-love-it design, zoals met wel meer Lexus-modellen tegenwoordig. In het ‘echt’ is de onlangs gefacelifte RC300h een veel indrukwekkender auto dan op het scherm. Maar dat is niet het meest vreemd aan de auto. De importeur heeft besloten alleen de RC te leveren met extreme V8 (check de RC-F rijtest) of juist de zeer brave hybride variant. De RC200t en RC350 krijgen wij hier niet. Het RC300h is een fijne cruiser. Dat is positief bekeken, want deze 1.700 kilogram zware auto heeft 8,6 seconden om de 100 km/u te halen, daarboven is de fut er echt wel uit: met pijn en moeite haal je 190 km/u. Gezien de uitstraling, het prijskaartje en het vermogen (223 pk) is dat eigenlijk schandalig, ondanks dat je het bijna nooit rijdt. Weetje waar je verder geen enkele vrouw mee gaat scoren: het gewicht van de RC ligt zo hoog omdat de voorkant van de bodemplaat komt van een Lexus GS, de middensectie van de vorige generatie IS Cabrio en de achterkant van de huidige IS. Zo is de stijfheid gegarandeerd en past de V8 in het topmodel. Maar ja, daar heb je niets aan deze hybride-variant. Gelukkig is ‘ie niet al te duur.

Lexus RC300h Business Line Pro '18

Mercedes-Benz C180 Coupé (C205)
€ 48.210
Ook bij Mercedes-Benz zijn ze niet helemaal in hun nopjes met de invoer van de WLTP. Voorheen was de C180 Coupé iets meer dan veertig mille, nu schurkt de prijs al tegen de 50 mille aan. Sterker nog, met een paar verplichte opties ga je er met gemak overheen. Nog sterker, knappe jongen die het onder de 60 weet te houden. We kijken nu even naar de basis-uitvoering. Wat krijg je dan eigenlijk? Een viercilinder motor, achterwielaandrijving, een automaat en een omvangrijke standaarduitrusting als het om veiligheidsitems gaat. De prestaties zijn heel redelijk: 8,5 seconden naar de 100 km/u is een tikkie traag, maar 225 km/u is voldoende. Als je in Nederland wil cruisen zonder al te veel drama, dan is de C-Klasse Coupé (rijtest) een prima auto.

Mercedes-Benz C180 Coupé 9-Tronic (C205) '18

Audi A5 Coupé 1.4 TSI S Tronic (B9)
€ 43.915
Jazeker, de Audi A5 komt op de laagste trede van het podium als het gaat om spotgoedkope coupé’s. Dat komt door twee dingen. Ten eerste is de Audi TT tijdelijk even uit de lucht, (wederom) een WLTP-dingetje. Tegelijkertijd is de A5 (rijtest) leverbaar met een 1.4 TFSI motor die gekoppeld is aan een zeventraps S-Tronic automaat. Daardoor kan de auto relatief zuinig zijn, mits de haast meevalt. De 1.395 cc grote viercilinder levert 150 pk en 250 Nm, dus op zich kom je prima uit de voeten. 0-100 duurt 8,7 seconden en de top is 216 km/u. De A5 ziet er sneller uit , maar het kan erger. De uitrusting is typisch Audi: in principe is de auto niet bijzonder kaal, maar je moet wel degelijk investeren in een paar opties om het meer een ‘coupé’ te maken dan gewoon een standaard tweedeurs Audi A4. En je raadt het al, die opties zijn (niet geheel ontoevallig) peperduur.

Audi A5 Coupe 1.4 TFSI (B9) '18

BMW 418iA Coupé (F32)
€ 42.298
Wederom is te zien dat de motor voor de CO2 uitstoot verantwoordelijk is, niet zozeer de auto waar deze in hangt. De (vorig jaar gefacelifte) 4 Serie is aanzienlijk ruimer dan de 2 Serie, met name voorin, de wielbasis en de kofferruimte, maar dat komt niet echt tot uiting in het verbruik, dus ook niet echt in de (Nederlandse) prijs. De 418i is niet eens zo heel erg duur. Overigens is de auto ook niet echt snel. 0-100 km/u gaat minimaal 9,2 seconden duren en de topsnelheid is met 212 km/u ook niet bijster spectaculair. Je rijdt er wel stijlvol bij. En als je toch altijd stil staat in de file, waarom niet? Je krijgt van BMW een automaat standaard mee! Wat een weelde!

BMW 418i Coupé (F32) '18

BMW 218iA Coupé (F22)
€ 38.524
We hebben goed en slechts nieuws. De goedkoopste Coupé die je kunt krijgen in Nederland is een auto met achterwielaandrijving. Nadelen zijn er helaas ook. De motor onder de kap is een 1.5 driecilinder uit de MINI Cooper. Met 136 pk houdt dat niet echt over. @CasperH heeft met deze motor gereden in de bijna identieke 1 Serie (rijtest). Hij benoemde daarbij twee keer het woord ‘snel’. Helaas ook twee keer met het woord ‘niet’ ervoor… Voordelen zijn er ook. Een achttrapsautomaat van ZF is standaard (de zesbak is een paar honderd euro duurder) en van alle driecilinders loopt die van BMW best aardig. Je moet alleen geen haast hebben: 0-100 km/u duurt 8,9 tellen! En bergafwaarts, wind mee en veel fantasie kun je 210 km/u halen. Maar we moeten niet klagen, want voor minder dan 40 mille heb je een leuke en vermakelijke auto.

BMW 218i Coupé '18



71 reacties

Leuk hoor, maar is garantie op je auto nog steeds belangrijk? Check het HIER!
E coupe graag!
@w115: ik weet dat het mierenneukerij is, maar vind het extra raamstijltje bij de E coupe gruwelijk lelijk.
@bartteeuwen: je bedoelt de C-coupe?
Op de foto’s zie ik alleen bij de C een b-stijl namelijk.
@awesome: Nee, er wordt gedoeld op het extra zijruitje na de ontbrekende B-stijl, bij de C-stijl. @bartteeuwen: dat heeft overigens te maken met de plaatsing van de brandstoftank, daardoor kan de zijruit niet helemaal naar beneden. Om vervolgens symmetrie aan te brengen, hebben ze het aan beide zijkanten zo opgelost.
Overigens was dit zo bij de vorige E-klasse Coupé (die nog gebaseerd was op de toenmalige C-klasse), inmiddels had ik wel gedacht dat ze dit opgelost zouden hebben. Maar gezien de grootte van de zijruiten is het misschien ook niet zo gek dat ze het zo doen.
De Lexus graag, apart design, heerlijke alleskunner, en de legendarische Lexus kwaliteit. Bordeaux metallic met beige interieur graag, top!
@maxidyne:
De oudemannetjes-configuratie voor meneer?
Komt er aan!
@e28forever: we kunnen niet allemaal e28 jaar blijven.
-EDIT: dude, serieus… Ga maar weer even een wandeling maken. Even zuurstof in die pan krijgen.-
@e28forever: e28 is wel dé sedan. Een goede zet een huidige 5 serie in de schaduw.
@alfablog:
Het rijdt fijn, “analoog” rijden is gewoon top.
Wauw, dit is wel een heel zuur bericht. Goedkoopste coupé is een bmw van 40k…
Echt jammer dat er geen echt betaalbare coupé’s meer zijn.

Zoals bijvoorbeeld de Mazda MX-3. Daarvan had je zelfs een V6 al voor zo’n 26 mille. De goedkoopste Coupé Fiat begon ook zo rond de 25 mille.
@moveyourmind: in guldens neem ik aan?
@graafke: Nee, wel in Euro’s. Waren toen ook geen extreem goedkope auto’s natuurlijk, maar waren ook wel coupe’s met een bijna compleet eigen koetswerk t.o.v. de modellen waarvan ze waren afgeleid.
Een rode Q60 graag
@toyotafortuner: dan voor mij een pre-owned Brera 1750 TBi
@hhitalia: mijn gewaardeerde collegaspotter: komt de Brera voor in de lijst? 😉
@toyotafortuner: ha ha, nee dat klopt, de lijst gaat over nieuwe, ik koop altijd gebruikte auto’s (privé Alfa Romeo’s), alleen de leaseauto’s zijn nieuw als ik ze in gebruik neem
Zo’n E-klasse Coupé is wel begeerlijk hoor, alleen met wat opties zit je zo op 75.000 euro. Voor een E200… nu hoef ik niet per sé de snelste te zijn, maar ergens voelt het toch als een miskoop als je richting de 80.000 euro gaat voor 184pk.
Wat dat betreft is de 4-serie een betere aanbieding (ook al moet je die eerder plaatsen naast een C-klasse Coupé).
Je moet dan wel genoegen nemen met een driecilinder motor. En eerlijk gezegd vind ik dat niet zo erg. Want laten we wel wezen: een viercilinder koop je ook niet voor het geluid en als je onder de indruk wilt zijn van het vermogen, kun je beter doorsparen voor een 440i dan voor een 420/430i, want bij die 420i/430i zit je weer met hetzelfde probleem als wat ik aankaartte met de E200 Coupé.
Doe mij maar voor dat goedkoopste bedrag een 1969 Charger R/T in het oranje met een beetje werk 😊
Uiteraard de Alpine, wat een prachtig design! Als tweede optie de A5, al ga je toch echt snel naar 80k als je ‘m een beetje uniek wil hebben tov alle andere A5jes.
Het is echt snel gegaan met hoe we tegenwoordig interpreteren wat snel is en wat niet. In 2002 was je een hele flinke kerel met een 130pk sterke Seat Ibiza TDI. Daarmee kon je jezelf ‘vanaf stilstand in slechts 9 seconden katapulteren naar de 100 km/h’. Je trok er bij wijze van spreke nog net niet de straatstenen er uit.

Natuurlijk is het een totaal andere categorie auto, maar tegenwoordig is 9+ sec dus eigenlijk al langzaam. Ik weet dat snelheidsgevoel in de loop der jaren steeds verandert, alleen vraag ik mij af waar dat ophoudt.
@joost1990_2: Als je lever op de achterbank ligt bij het accelereren…
@joost1990_2: ja ach, dat was toen vlot, had ook veel koppel dus voelde bij tussensprint wel potent aan. Maar het was ook een Ibiza, geen coupé van 48-70 mile..
@joost1990_2: zo’n fraai gelijnde coupe impliceert enige sportiviteit, met >9s maak je dat niet echt waar. Als je dus vervolgens een eenvoudig blokje erin legt wat hard z’n best moet doen om een beetje mee te komen, heb je wel de looks maar geen power. Beetje “All show & No go”.
@ouwedibbes83: maar ook bij basisuitvoeringen van een BMW 3-serie Ci of Mercedes CLK hoorde je niemand over acceleratietijden van 10+ seconden. Tegenwoordig doen mensen alsof je met 8 seconden al nauwelijks vooruit komt en bijkans moet helpen duwen.
@joost1990_2:
Net wat ik aan het denken was.
Waar stopt het?
@joost1990_2: De beperkende factor blijft de banden. Op een bepaald moment verliezen we alle grip zodra auto’s te snel worden. Om nog maar niet te spreken over levensduur van de banden.
Jammer dat de MX-5rf niet meedoet, die is ca. € 35.000
@jack_abarth: €37.090,- en dan is ie wit. Maar dat is geen echte coupé maar een fastback/targa
@henk_he: De kleur kost een slordige 500 euro? Dus de goedkoopste coupé die ook nog eens een Targa is… staat niet in de lijst. Beetje sneu voor al die “echte” coupé’s…
@jack_abarth: ja zat ik ook meteen aan te denken. Als ik in de categorie coupe had kunnen kijken had ik zeker weten vals gespeeld en was ik lekker voor de RF gegaan
Conclussie: geld niet uitgeven aan een nieuwe, maar een tweedehandsje kopen in Duitsland. Kop eraf en een beetje behoorlijke motor in het vooronder.
Dit lijstje al gezien? pijnlijk..
https://www.cars.com/research/coupe/2019/lowest-price/?pageNum=0&rpp=100
@B00G1E: Dat die muscle cars goedkoop zijn, is bekend, maar een F-type voor 60.000 dollar :o
Het is dat ik liever in Europa woon, anders wist ik het wel.
@B00G1E: Oef een BMW M2 voor hetzelfde geld als een GT86 in Nederland.. Het wordt hoog tijd dat we die hooivorken weer eens uit de schuur halen, de klompen aantrekken en de straat op gaan. Die prijzen staan geenszins in verhouding!
@simonferrari: je bent hopelijk niet vergeten dat je in Nederland woont? Het land der keyboard warriors. Bovendien is het de laatste jaren al meerdere keren aangetoond dat wanneer men wel gaat demonstreren er 2 dingen gebeuren, je wordt opgepakt, of de Haagsche boeven in pak trekken zich er niets van aan.
@rike: Heb je gelijk in, dan zit er niks anders op. Ik ga de koffers inpakken…

..voor mijn vriendin. Scheelt een hoop kosten en wellicht komt die M2 er dan 😜
Een 3cylinder met 136 pk voor bijna 40k. Au
@fastforward: Yep, ik kan erover praten. Iets met CO2. Bovendien zijn coupe’s om onverklaarbare reden standaard duurder in NL.
Ik zou doorsparen voor een Mustang. :)
Vroegah was je al redelijk het mannetje met een auto doe 0-100 ruim binnen de 19 seconden deed, nou wordt je hier spreekwoordelijk bijna uitgelachen
Nul tot honderd tijden zien er redelijk uit bij sommige van deze goedkope modellen, maar wat erna? Tussensprints? Beetje beladen op reis de berg over? Waardeloos natuurlijk! Vaak kom ik van die snel lijkende coupés met ‘grasmachine’ moteurkes tegen met bestuurders die denken dat ze in een sportwagen rijden… Mijn buurman liep ook op te scheppen over zijn BMW 420i die op papier 7,3 sec doet, maar in de echte prakijk is zijn auto echt niet vlot te noemen hoor… aan den lijve mogen ondervinden.
@Volvo_440_turbo: Zolang autoblaadjes en blogs niet verder komen dan het overnemen van dit vrij interessante feitje zullen auto’s er op ontwikkeld en afgestemd worden dat de 0-100 goed naar voren komt.

Daarboven wordt zelden gemeten, laat staan “de beleving”, in hoeverre dat überhaupt meerbaar is.

Willekeurige YouTube autobahn video’s geven mij meer informatie dan formele reviews.
@volvo_440_turbo: Ja dat is heel gek! In de praktijk is de x20i blok niet zo snel zoals de theorie suggereert. Zo trekt een getunede CLA180 met 170pk bij een stoplichtsprint deze eruit. Dat heb ik zelf ondervonden. Voor snel accelereren raad ik je aan om de BMW van je buurman volgende keer in sportplus stand te zetten, gecombineerd met de manuele modus. Zo schakelt de auto pas wanneer hij het maximaal aantal toeren heeft bereikt. Wat ook ‘gevoelsmatig’ in ieder geval helpt, is om de toeren vast te houden voordat je bij een verkeerslicht wegschiet.
@bmw2coupeeigenaar: Bedankt voor de tip, ik geef het hem mee, maar 270Nm is niet echt superveel, uit zo een blok moet toch easy meer uit te halen zijn?
0-100 lijkt wel het belangrijkste voor het merendeel hier. Gewoon voor een dagelijkse auto, die de meeste mensen leasen.
Wat wordt er wel niet verwacht van instapmodellen?

@willeme hoe zit het dan met de Audi TT? Is dat ding tegenwoordig al meer dan 66.000 euro?
@720s: Dat staat keurig omschreven bij het kopje van de Audi A5 ;)
@granlusso: oké die had ik even gemist, maar dan nog: voordat hij gepulled werd, of nadat hij terug komt, wat gaat hij dan kosten? Ik schrik me rot van de prijzen van Audi’s tegenwoordig, maar bij de ‘oude garde’ waar de TT, A5, A4, A3 etc nog onder vallen, is het nog redelijk binnen de perken. Dus ik denk dat de TT dan perfect in deze lijst past (het zou mijn keuze zijn, al is zo’n Alpine ook wel retegaaf).
@720s: oef de TT. You have much still to learn, young padawan 😋
@jaapiyo: ik heb helaas geen geld om een nieuwe TT te kopen, of welke auto dan ook uit dit lijstje, ook niet met 90% korting. Tot die tijd baseer ik het op welke auto ik het mooist, tofst, gaafst, etc vind. Als ik het geld zou hebben, zou het geen coupé worden ;)
@720s: Klopt, al kan ik me herinneren dat deze generatie TT sowieso al erg duur was. 60.000-65.000 euro was je zo al kwijt met een beetje opties, en dan had je nog niet eens Quattro.
Ik vind het ook een leuke auto moet ik zeggen!
Treurig al die vierpitters
@bizzarrini: exact, daarom vind ik het ook niet erg dat ik over een x aantal jaar verplicht elektrisch moet rijden, de lol is er toch al af met al die geblazen drie en vierpitter eenheidsworst.
@bizzarrini: de top 2 zijn zelfs 3 cilinders ;-).
Een BMW & Audi sportcoupé met een 1.5je of een 1.4tje erin. Hoe gek kan men worden?
Moeten ze toch ook zien waarvoor een kromme uitkomsten die milieu eisen hebben. Zo’n micromotortje is enkel zuinig in theorie niet als je ermee wil razen.
De Alpine of de Subaru.
Metallic lak anno nu nog steeds een meerprijs?!
Voor mij E coupe graag!
tjong jonge jonge wie betaald er nu 70k voor nen GM cruze coupe in de,ik rij liever in en 218 coupe dan en camaro brol
Nooit gedacht dat de bloedmooie 4 serie coupé eigenlijk gewoon een scherpe aanbieding is.
@willeme puur uit nieuwsgierigheid; welke database gebruiken jullie om he autospecs vandaan te halen? Of hebben jullie 12 Chinezen in de kelder die jullie dwingen om dit soort dingen te onthouden?
@gulli: Autoweek natuurlijk!
@lekbak: is ook de enige pagina waar ik nog kom op AutoWeek, de carbase 😋
@gulli: Hallo Gulli! We hebben gelukkig de toegang tot alle pers-sites van de betreffende automerken. Dus alle prijzen, specificaties en dergelijke zijn daar te vinden. De meeste staan ook gewoon op Autoblog, trouwens ;-). Bij elke introductie worden de specs veelal gedeeld met de lezers.

Maar het meeste komt van de sites van de merken zelf. Dus openbaar en pers-ingang. We kunnen niet van andere sites de info overnemen: daar staan nog weleens errors in, die nemen wij dan over ;-). Zeker met de WLTP overgang zijn de prijzen niet te vertrouwen (want vaak al weer een tijdje oud of (nog) niet voorzien van een update).
€58.000 voor dat slome Toyota coupe’tje!!! ongelooflijk en dat voor een eenvoudig merk als Toyota. Wat moet die nieuwe ( supra BMW ) dan wel niet gaan kosten.
Die C coupe is net een 996 met een andere voorkant op geplakt.
Zijn allemaal erg mooi imo, maar de Alpine is toch m’n favoriet
Ah ok, thx, ik hoopte dat jullie een geheime link via het Dark web hadden waar mannen in regenjassen dit soort informatie in ruil voor enkele Dogecoins prijs gaven. Blijkt dat er gewoon speurwerk achter zit, klinkt als teveel moeite voor mij ;)

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).