• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Oude BMW 750iL van Wim Kok kost 46.000 kwartjes

Auteur: robbie, gepost 10 maart 2013 om 20:17 – 60 Reacties

Afbeelding Oude BMW 750iL van Wim Kok kost 46.000 kwartjesAfbeelding Oude BMW 750iL van Wim Kok kost 46.000 kwartjesAfbeelding Oude BMW 750iL van Wim Kok kost 46.000 kwartjesAfbeelding Oude BMW 750iL van Wim Kok kost 46.000 kwartjesAfbeelding Oude BMW 750iL van Wim Kok kost 46.000 kwartjesAfbeelding Oude BMW 750iL van Wim Kok kost 46.000 kwartjesAfbeelding Oude BMW 750iL van Wim Kok kost 46.000 kwartjesAfbeelding Oude BMW 750iL van Wim Kok kost 46.000 kwartjes

BMW 750iL ex-Wim Kok
Toevallig op zoek naar een hele bijzondere BMW 7 Serie (E38)? Dan moet je deze groene 750iL eens overwegen. Dit is namelijk niet alleen een van de laatste E38’s die gebouwd is, maar op de achterbank hebben zowel Wim Kok als Jan-Peter Balkenende de nodige kilometers gemaakt.

Laten we eerst even terug in de tijd gaan, naar het jaar 2001 om precies te zijn. Wim Kok is al premier van Nederland sinds 1994 en alles gaat zijn gangetje. Hij laat zich al jarenlang vervoeren in Ford Scorpio’s, want aan auto’s hecht hij namelijk geen waarde.

Mede dankzij 11 september 2001 worden de verhoudingen in de wereld op scherp zet. Politici worden plotseling bedreigd en het woord ’terrorist’ is niet meer weg te denken uit het dagelijks leven. Dit zorgt er voor dat Wim Kok regelmatig zijn trouwe Ford Scorpio moet laten staan om zich uit veiligheidsoogpunt te laten vervoeren in een (gepantserde) BMW 7 Serie.

Na een tijdje te hebben gewisseld tussen zijn Scorpio en diverse geleende BMW’s kreeg hij eind 2001 eindelijk een ‘eigen’ 750iL met kogelwerend glas. Destijds ontstond nogal wat ophef over de aanschaf omdat de nieuwe dienstauto veel duurder was dan op grond van de voorschriften voor ministers was toegestaan, maar vanwege veiligheidsoverwegingen is destijds toch tot aanschaf overgegaan.

Heel lang heeft Wim (bekend van het kwartje) niet kunnen genieten van zijn nieuwe BMW, want hij ontving de auto in november 2001 en in juli 2002 moest hij de auto overdragen aan Jan-Peter Balkenende (die toen minister-president van Nederland werd).

Balkie gebruikte deze BMW tot 2006 toen hij werd ingeruild voor een BMW 760iL High Security waar hij tot 2010 in reed. Die BMW werd vervolgens ingeruild voor een verlengde Mercedes S600 Guard. Je weet wel, de auto waar Mark Rutte nu nog steeds in rijdt.

Interesse in deze ex van Wim & JP? Dan moet je €11.500,- (of 46.000 eurokwartjes) achterlaten bij Auto Harvo. Op de teller van deze limousine met V12 staat slechts 180.450 kilometer. Dat is niet heel veel voor een 11 jaar oude auto die intensief is gebruikt.

Met dank aan Akad voor de tip!

Ook interessant!

  • Video: BMW-rijder rijdt als BMW-rijder
  • BMW Haters
    BMW vindt BMW-liefhebbers BMW-haters!
  • bmw m2 cs 2020
    'Nieuwe' BMW M2 CS met € 35.000 korting
  • altijd weer die BMW-rijders
    Video: altijd weer die BMW-rijders

Nieuwste artikelen

  • UPDATE! Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Dit moet wel de debielste optie ooit zijn in een auto
  • Van deze occasion moet je óf braken, óf je wordt er juist heel er blij van
  • De overheid juicht voor vervuilende dieselbusjes
FacebookTweetPinLinkedIn

7-serie, BMW, e38, jan-peter-balkenende, occasion

Vorig bericht: « Zo houden slimme Chinezen de politie voor de gek
Volgend bericht: Bugatti Veyron Grand Sport combo in Genève »

Lees Interacties

Reacties

  1. supervla zegt

    10 maart 2013 om 20:20

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
  2. mout zegt

    10 maart 2013 om 20:20

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
  3. jrk68 zegt

    10 maart 2013 om 20:22

    Die heb ik dus ruim betaald, lever hem maar voor de deur af….

    Login om te reageren
  4. chuck12 zegt

    10 maart 2013 om 20:22

    Hoe kinderachtig moet je zijn om kok nog steeds een grappige achternaam te vinden! Ik ben dus heel kinderachtig…….

    OT; veel geld voor een BMW die tegenwoordig door petjes wordt gereden, het blijft toch wel een leuke auto.

    Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      10 maart 2013 om 20:30

      @chuck12:
      En dan zijn er nog mensen die met droge ogen beweren dat duitse auto’s waardevast zijn.
      M’n 14 jaar oude engelse tupperwarebakkie z’n dagwaarde is het dubbele….

      Login om te reageren
      • chuck12 zegt

        10 maart 2013 om 20:34

        @jrk68: X5 was in 2009 +100k(de 286 pk versie) en staat ruim 3 jaar verder voor 30k te koop:P

        Login om te reageren
      • KaCh1ng zegt

        10 maart 2013 om 20:40

        @jrk68: rij jij met je tupperwarebakje, ik koop wel een 2e handse duits (grote) wagen, als particulier is het net goed dat ze zo veel van prijs vallen, een nieuwe hyundai i40 of een 2-3jaar oude BMW, voor mij is het snel gekozen

        Login om te reageren
        • rufctr01 zegt

          10 maart 2013 om 20:43

          @KaCh1ng: ligt eraan wat voor een BMW, een met 3 ton op de teller hoef ik ook niet meer.

          Login om te reageren
          • Emile_Benz zegt

            10 maart 2013 om 21:06

            @rufctr01: Niks mis met een BMW met drie ton of meer op de teller hoor.

            Login om te reageren
            • MrSelected zegt

              10 maart 2013 om 21:08

              @Emile_Benz: Die van mij staat inmiddels op 312.000 km, rijdt nog precies zo als met 100.000 km.. (facelift E39). Kmstand zegt niks.

              Login om te reageren
              • Emile_Benz zegt

                10 maart 2013 om 21:29

                @MrSelected: hier 356842 km. Ook een E39.

              • bmwpowerm5 zegt

                11 maart 2013 om 17:14

                @Emile_Benz: heb een e39er gehad die liep bij de 2 ton in elkaar ben benieuwd wat voor uitvoering jij hebt

        • jrk68 zegt

          10 maart 2013 om 20:43

          @KaCh1ng:
          Wat heeft Hyundai hiermee temaken…?

          Login om te reageren
          • norge zegt

            10 maart 2013 om 21:01

            @jrk68: Premium versus premium :)

            Login om te reageren
            • jrk68 zegt

              10 maart 2013 om 21:25

              @norge:
              Met de hoofdletter voor de I40 uiteraard…, verschil moet er wezen toch?
              Gisteren trouwens een 5 deurs I40 zien rijden, wist niet eens dat die bestond, stations zie ik wel vaker.

              Login om te reageren
            • bofkont zegt

              11 maart 2013 om 09:50

              @norge: Hahaha dream on. kwa afwerking zijn ze er bij Hyundai nog lange niet.

              Login om te reageren
        • rufctr01 zegt

          10 maart 2013 om 20:44

          @KaCh1ng: en de i40 is best wel een mooie auto

          Login om te reageren
        • chuck12 zegt

          10 maart 2013 om 20:50

          @KaCh1ng: liever een i40, BMW vind ik tegenwoordig nichterige wagens. Zag Gordon laatst een M6 door de straat rijden…

          Login om te reageren
        • adii zegt

          10 maart 2013 om 21:12

          @KaCh1ng: vind ik ook…heb een 320i -2001all 6 jaar 260000 op de teller …. Prima auto bmw

          Login om te reageren
        • redbeams zegt

          10 maart 2013 om 21:59

          @KaCh1ng:

          Tja bij de bmw heb je garantie tot aan de voordeur…de hyundai standaard 5 jaar…keuze snel gemaakt toch?

          Login om te reageren
          • hollow zegt

            11 maart 2013 om 08:22

            @redbeams: het is ver gekomen dat er hier mensen zonder enig schroom een huyndai met een BMW gaan vergelijken. Sjonge jonge. Calimero’s.

            Login om te reageren
          • bofkont zegt

            11 maart 2013 om 09:51

            @redbeams: Die 5 jaar zul je ook wel nodig hebben ;)

            Login om te reageren
  5. Johan-SV zegt

    10 maart 2013 om 20:24

    2110 kilo schoon aan de haak

    Login om te reageren
  6. darkpluisje zegt

    10 maart 2013 om 20:28

    Nu pas 180.000 kilometer… Waarom zijn er al zoveel nieuwe auto’s voor de premiers geweest, ze hadden nog makkelijk even met deze door gekunt!

    Login om te reageren
    • dafmaf zegt

      11 maart 2013 om 00:14

      @darkpluisje: Tsja, maar dan mag je er Utrecht niet mee in, als GroenLinks zijn zin krijgt. Toch lastig, bij het lintjes knippen.

      Login om te reageren
  7. norge zegt

    10 maart 2013 om 20:34

    Blijft een mooie wagen, jammer dat tie grotendeels door oplichters en leugenaars gebruikt is.

    Login om te reageren
    • escort77 zegt

      10 maart 2013 om 21:18

      @norge:

      die chauffeurs van Kok en Balkenende deden ook gewoon hun werk maar hoor!

      Login om te reageren
  8. bsxc2 zegt

    10 maart 2013 om 20:39

    Ik wil geen E38 waar heel Nederland op de achterbank is genaaid.

    Login om te reageren
    • rufctr01 zegt

      10 maart 2013 om 20:47

      @bsxc2: hahahaha

      Login om te reageren
  9. sdk16420 zegt

    10 maart 2013 om 20:41

    Dat zelfs hier nog de platen vanaf zijn gestolen

    Login om te reageren
  10. kapiteinaudi zegt

    10 maart 2013 om 20:50

    De BMW 7 is één van de weinige BMW’s die ik echt mooi vind. Ja deze is misschien nog van voor de oertijd, maar €11.500 voor een limousine met V12? Niet slecht…

    Login om te reageren
    • Emile_Benz zegt

      10 maart 2013 om 21:11

      @kapiteinaudi: hm, misschien zullen de brandstofprijzen en de “crisis” invloed hebben op de vraag en de marktwaarde…? Dat icm de geringe vraag naar gepantserde wagens…

      Login om te reageren
    • martijnb11 zegt

      10 maart 2013 om 21:22

      @kapiteinaudi: een 7 serie is echt heel goedkoop 2e hands. Maar de onderdelen zijn heel duur en de benzine natuurlijk. Dus uiteindelijk is het nog een dure auto.

      Login om te reageren
      • kapiteinaudi zegt

        10 maart 2013 om 22:46

        @martijnb11: Klopt wel wat je zegt. Een elf jaar oude auto met een V12 in het vooronder kan inderdaad wel eens heel duur worden.

        Login om te reageren
        • darkpluisje zegt

          10 maart 2013 om 23:41

          @kapiteinaudi: zeker bepanserd, dat ding weegt belachelijk veel! Daarvoor had het wel kok zijn daalder mogen zijn

          Login om te reageren
  11. camber24 zegt

    10 maart 2013 om 20:51

    Ik vind het de laatste mooie 7-serie. Alles daarna is te log.

    Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      10 maart 2013 om 21:16

      @camber24: Ja, precies.

      Login om te reageren
  12. gerjan zegt

    10 maart 2013 om 20:53

    Mooiste 7 serie ooit gemaakt

    Login om te reageren
    • Emile_Benz zegt

      10 maart 2013 om 21:08

      @gerjan: eens.

      Login om te reageren
    • pjotr zegt

      10 maart 2013 om 21:45

      @gerjan: ik vind het model ervoor mooier, dit type heeft zo’n grote lelijke plastic lat onder de deuren (sideskirt dus)

      Login om te reageren
      • undifined1 zegt

        11 maart 2013 om 07:36

        @pjotr: inderdaad, de e32 is nog mooier, vooral met de oude,m30 6 in lijn en de v12. Helaas is de v12 niet met handbak geleverd.

        Ik zag gisteren nog zon mooie zwarte e32 rijden, de e32 heeft na 25 jaar nog steeds die statige uitstraling, die mercedessen uit die tijd al lang kwijt zijn.

        Login om te reageren
        • mashell zegt

          11 maart 2013 om 09:30

          @undifined1: Smaken verschillen. Veel statiger dan een W126 komt het niet. BMW heeft nog nooit een echt statige auto gebouwd, is ook net hun bedoeling, zij mikken op sportief (hoewel ik me afvraag of zulke grote auto’s überhaupt sportief kunnen zijn).

          Login om te reageren
  13. undifined1 zegt

    10 maart 2013 om 21:45

    Ik meende dat er ook es een blauwe te koop heeft gestaan die van hem was geweest.

    Login om te reageren
  14. socawarrior zegt

    10 maart 2013 om 21:46

    Ik vraag me altijd af bij dit soort auto’s (die dan vervolgens worden verkocht) of de ramen dan open kunnen? Meestal zijn de “open/dicht functie” weggelaten ivm het gewicht van de ramen? Beetje lastig bij de mcdrive! Haha

    Login om te reageren
  15. Reimon zegt

    10 maart 2013 om 21:49

    Hmm… Kan niet waar zijn dit verhaal. Auto is in 2003 gewisseld van eigenaar, dat was een garagehouder die er een jaar op paste. Daarna heeft hij bijna tien jaar op naam van een fleetowner gestaan. Das niet de nederlandse staat… Ik vrees broodje aap verhaal… (Bron; taxatiesysteem beschikbaar voor elke garagist/dealer)

    Login om te reageren
    • eklasse zegt

      11 maart 2013 om 07:34

      @Reimon: En wat staat er bij de : 44-HF-HJ ?

      Login om te reageren
      • escort77 zegt

        11 maart 2013 om 09:16

        @eklasse:

        Aantal Eigenaren tot nu toe: 4
        Datum eerste toelating NL: 13 juni 2001
        APK verloopdatum: 13 jun 2004
        Import auto: Nee

        Huidige Eigenaar
        Type Eigenaar: (erkend) bedrijf
        Eigenaar van: 29 september 2011
        Dagen Eigenaar: 529
        Eigenaar tot: heden

        Eigenaar 3
        Type Eigenaar: Rechtspersoon
        Eigenaar van: 17 december 2008
        Dagen Eigenaar: 1016
        Eigenaar tot: 29 september 2011

        Eigenaar 2
        Type Eigenaar: Rechtspersoon
        Eigenaar van: 02 november 2005
        Dagen Eigenaar: 1141
        Eigenaar tot: 17 december 2008

        Eigenaar 1
        Type Eigenaar: Lease op naam
        Eigenaar van: 13 juni 2001
        Dagen Eigenaar: 1603
        Eigenaar tot: 02 november 2005

        (gewoon te vinden via zomoto.nl…)

        Login om te reageren
  16. meneersander zegt

    10 maart 2013 om 22:06

    Op een andere set velgen is dit echt de mooiste 7-serie ooit gebouwd!

    Login om te reageren
  17. Megakix zegt

    10 maart 2013 om 22:21

    ..en dan verdikkeme ook nog eens het kentekenbewijs verloren, die Kok…

    Login om te reageren
  18. willemseles zegt

    10 maart 2013 om 22:30

    Of op zomoto het kenteken invullen bij waardebepaling en dan vervolgens kijken bij historie:

    Historie

    Aantal Eigenaren tot nu toe: 4
    Datum eerste toelating NL: 09 november 2001
    APK verloopdatum: 20 mrt 2013
    Import auto: Nee

    Huidige Eigenaar

    Type Eigenaar: (erkend) bedrijf
    Eigenaar van: 04 maart 2013
    Dagen Eigenaar: 7
    Eigenaar tot: heden

    Eigenaar 3

    Type Eigenaar: (erkend) bedrijf
    Eigenaar van: 18 februari 2013
    Dagen Eigenaar: 14
    Eigenaar tot: 04 maart 2013

    Eigenaar 2

    Type Eigenaar: Fleetowner
    Eigenaar van: 14 november 2003
    Dagen Eigenaar: 3384
    Eigenaar tot: 18 februari 2013

    Eigenaar 1

    Type Eigenaar: (erkend) bedrijf
    Eigenaar van: 28 februari 2003
    Dagen Eigenaar: 259
    Eigenaar tot: 14 november 2003

    Login om te reageren
    • Emile_Benz zegt

      10 maart 2013 om 22:53

      @willemseles: dit geldt alleen voor het huidige kenteken. ;) Auto’s van de staat worden zonder kenteken afgestoten. ;)

      Login om te reageren
    • robbie zegt

      10 maart 2013 om 23:38

      @willemseles: datum eerste afgifte (in Nederland) is 09-11-2001. Dus dat klopt niet met de gegevens over jouw ‘eerste eigenaar’.

      Login om te reageren
  19. Lohran zegt

    10 maart 2013 om 22:32

    Heerlijke wagens! Heb weleens in een e38 750iL mogen rijden, heerlijk soepel.

    Login om te reageren
  20. gerjan zegt

    10 maart 2013 om 23:35

    bij dit model 7 serie heb ik altijd gevoel van. Deze auto is gemaakt voor mensen met geld en smaak. Hier komt echt een 7 serie aan rijden. Toen de tijd zat er echt nog verschil tussen de modellen. Als je hier in kwam aan rijden dan kwam je echt in iets aan rijden. Hierna hebben ze nooit meer een 7 serie met dat gevoel gemaakt. Het zijn gewoon dikke 5en geworden. Ze stralen niet meer zelfde uit als de oudere 7. Toen was er nog echt verschil te zien. Al van af heel ver. Nu moet je nummerbord op zoeken op je mobiel om wat voor model het gaat. Tijden van eerder zullen helaas wel nooit weer komen. Als iedereen eerlijk is zijn auto’s er steeds saaier uit gaan zien over het algemeen. Op uitzonderingen na.

    Login om te reageren
    • GOD zegt

      11 maart 2013 om 03:42

      @gerjan:

      Huh?! Vroeger leek het juist veel meer op elkaar.
      Niet alleen de onderlinge verschillen tussen series maar ook tussen de oudere en nieuwere generatie met hier en daar een uitzondering.

      Login om te reageren
  21. dafmaf zegt

    11 maart 2013 om 00:16

    Ik vind het wel lollig dat niemand hapt op dat kwartje van Kok (dat 18 guldencent was en dat allang is gecompenseerd).

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      11 maart 2013 om 09:34

      @dafmaf: De grootste fout die een politicus kan mapaken is zijn naam aan een negatieve maatregel laten koppelen. Kwartje van Kok, Melkertbanen, Vogelaarwijken, hoewel ik het financiële beleid van Gerrit Zalm afkeur heeft hij het met Zalmsnip wel slim gedaan.

      Login om te reageren
      • dafmaf zegt

        11 maart 2013 om 10:52

        @mashell: Dat doen de media, die namen bedenken. Probeer dat maar eens tegen te houden, als politicus. Rutte zou iedereen iedereen 1.000 euro geven, Rutte’s rooie rug. Gemiste kans.

        Login om te reageren
  22. hp525i zegt

    11 maart 2013 om 09:34

    Nou ja, niet om lullig te doen..hij heeft ons in de tijd van de gulden beroofd dus eigenlijk 101.370 kwartjes en een klein beetje.. ;)

    Login om te reageren
    • dafmaf zegt

      11 maart 2013 om 10:53

      @hp525i: Kok heeft ons niet van de gulden beroofd, dat is een iets te populistische simplificatie. We hebben hem laten afpakken.

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North