• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Over tien jaar kan jij geen Volkswagen Golf meer kopen

Auteur: hayte, gepost 18 mei 2020 om 17:05 – 38 Reacties

De Volkswagen ID.3

Naast de Volkswagen Golf, zijn de Polo en Passat over tien jaar ook verleden tijd. Mits Denemarken zijn zin krijgt, dan.

Zeg je Volkswagen, dan denk je vrij snel aan een Golf. Sinds de Golf in 1974 voor het eerst op de weg verscheen, is de hatchback eigenlijk niet meer weg te denken uit de line-up van de Duitse fabrikant. Toch denkt Volkswagen daar zelf kennelijk anders over.

Tegen Auto Express zegt marketingsbaas Jurgen Stackmann namelijk dat modellen als de Golf, Passat en Polo geen toekomst hebben naast de ID-familie. Volgens Stackmann zijn de twee families echt los van elkaar. De ID.3 is elektrisch, de Golf heeft een verbrandingsmotor. Behalve de e-Golf dan, maar die negeert Stackmann kennelijk voor het gemak even.

Dus wanneer overheden besluiten dat we geen nieuwe benzineauto’s en diesels meer mogen kopen, betekent dat ook automatisch dat we geen Golf meer kunnen aanschaffen. In het Verenigd Koninkrijk is dat dus al over vijftien jaar, aldus de BBC.

In de landen die nog wél onderdeel van de EU zijn, gaat het echter nog een stapje verder. Denemarken kwam afgelopen oktober immers met het voorstel dat we vanaf 2030 in de hele Unie geen benzineauto’s meer mogen aanschaffen. Dit voorstel is nog niet aangenomen, dus het kan nog alle kanten op gaan. Maar mocht Denemarken zijn zin krijgen, dan betekent het nieuws van Stackmann dat we over tien jaar al geen nieuwe Volkswagen Golf meer kunnen kopen.

Is het allemaal slecht nieuws dan? Nee, want Volkswagen laat de Golf nog niet vallen. Na de Golf VIII komt er vast nog wel een Golf IX, aldus de verwachting van Stackmann. Die nieuwe Golf gaat dus sowieso geen elektrische auto zijn, al kunnen we wel meer elektrificatie verwachten. Hybride, dus. En die gaat Volkswagen hoogstwaarschijnlijk gewoon hier in de Benelux verkopen. Tot die benzineban ingaat, dan.

Ook interessant!

  • Mijn Auto: Volkswagen Golf 7R handbak van Daniel
    Mijn Auto: Volkswagen Golf 7R handbak van Daniel
  • Volkswagen Golf 8 R rijtest video
  • Video: politie Limburg stopt gestolen Volkswagen Golf
    Video: politie Twente stopt gestolen Volkswagen Golf
  • Golf 8 infotainment
    Volkswagen pakt grootste nadeel Golf 8 grondig aan

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

benzine, Diesel, Elektrisch, golf, passat, polo, Volkswagen

Vorig bericht: « Porsche 911 992 Techart – rijtest en video
Volgend bericht: ‘Millennials wassen hun auto’s nooit’ »

Lees Interacties

Reacties

  1. cossiekiller zegt

    18 mei 2020 om 17:15

    Dan kopen de mensen met een saaie smaak toch gewoon een I.D.3 GTD.

    Login om te reageren
  2. viezefreddyw zegt

    18 mei 2020 om 17:37

    Dat was ik toch al niet van plan.

    Login om te reageren
    • vaakbenjetebang zegt

      18 mei 2020 om 20:46

      Inderdaad zeg. Het is me al 42 jaar gelukt om geen Golf te willen, laat staan er een te kopen… ik ga deze storm wel doorstaan.

      Login om te reageren
  3. baklava zegt

    18 mei 2020 om 17:41

    Wees gerust. Dat deed ik toch al niet meer.

    Login om te reageren
  4. Ot92 zegt

    18 mei 2020 om 17:43

    Potverdikkie zeg!

    Login om te reageren
  5. pindakoning zegt

    18 mei 2020 om 17:56

    Hoe moet dat in de toekomst met de fanaten van Golf R’s die van die werkelijk prachtige ‘scheetjes’ laten

    Login om te reageren
    • bernoulli zegt

      18 mei 2020 om 18:13

      @pindakoning: die zijndan licht kalend, dragen een stropdas en laten zich rijden door hun Tesla Model R.

      Login om te reageren
    • vaakbenjetebang zegt

      18 mei 2020 om 20:49

      Inderdaad, hoe moet je jezelf als medior nachtapotheker dan nog onderscheiden?

      Login om te reageren
    • cls350sb zegt

      19 mei 2020 om 15:46

      @pindakoning: je bedoelt al die petjes met neppe tasjes die die dingen huren om stoer te doen met voor hun matties? Die zitten over 10 jaar lekker thuis, dus hoeven zich dan geen zorgen te maken over de huurgolf en of ie al wel 3x gewassen is ik de lokale wasbox op dinsdagavond.

      Login om te reageren
  6. rob5nismo zegt

    18 mei 2020 om 18:24

    Dat merk komt hier toch niet op de stoep

    Login om te reageren
  7. arias zegt

    18 mei 2020 om 18:27

    Dit is pure waanzin, helemaal doorgeslagen met dat klimaatbeleid. Vrijwel niemand zegt dat we niks tegen het klimaat moeten doen maar de regels en maatregelen die we door strot geduwd krijgen zijn buiten proporties. Dit zijn geen oplossingen, je kan niet mensen dwingen om ineens in elektrische auto’s te rijden. Keer op keer is bewezen dat mensen particulier geen elektrische auto willen en daarnaast zijn we over 10 jaar nog steeds niet klaar voor een volledige transitie. En Denemarken moet gewoon hun bek houden, braafste jongetje in de klas spelen. Misschien dat Denen bereid zijn de exorbitante prijzen te betalen voor elektrische auto’s. Want de normale auto’s zijn toch al onbetaalbaar daar. En daar voor rest van Europa willen bepalen….

    Login om te reageren
    • basman147 zegt

      18 mei 2020 om 20:36

      Ik zou me er niet zo druk over maken. We hebben het hier over een leuk plannetje voor de bűhne van Denemarken tegenover de gezamenlijke autolobby van Duitsland, Frankrijk, Italië, Spanje, Slovenië en Hongarije.
      Dat gaat er niet doorheen komen… Duitsland heeft zelf iets van 2040 geroepen, dat lijkt me een realistische tijdspad.

      Login om te reageren
    • roadrunner92 zegt

      19 mei 2020 om 00:23

      Je hebt helemaal gelijk en dan heb je het nog niet eens over het gevaar van een elektrische auto dus in de fik gaat die kan je niet even blussen!!!

      Login om te reageren
    • roadrunner92 zegt

      19 mei 2020 om 00:27

      En dan heb je het nog niet eens over het risico als er een in de fik vliegt die blus je niet even!!!

      Login om te reageren
    • j05b zegt

      19 mei 2020 om 05:48

      De particulier wil dat nu mischien nog niet… maar de ev zal uiteindelijk op alle fronten goedkoper worden en dan gaat de consument ook wel over. (Wellicht verzint de overheid dan wel wat nieuwe belastingen)

      Ik geloof alleen niks van die tijdslijnen. Dat is gewoon grootpraat. Net als die praatjes dat bv Amsterdam straks niet meer de stad in mag met een benzine voertuig.

      Login om te reageren
    • nissanfairladyz zegt

      19 mei 2020 om 19:37

      Waarom zie ik dan ook niemand meer met paard en wagen naar het werk gaan?
      Je bent gewoon zo’n zelfde persoon die denkt dat de tijd stil kan blijven staan. Jij kan niet de tijd stilzetten. De wereld gaat door. Ik weet je leeftijd niet maar als je onder de 30 / 40 bent ga je nog zeker wel een elektrische auto rijden. Of je scheel betalen.

      Login om te reageren
    • jdeboer zegt

      21 mei 2020 om 15:41

      Het was even wachten tot de fangirl/nachtapotheker zou happen maar daar is ie dan..

      Login om te reageren
  8. Edge zegt

    18 mei 2020 om 18:29

    Als Volkswagen marketingbaas Stackmann dat zegt, heeft hij er weinig kaas van gegeten. Golf, Polo en Passat zijn legendarische namen. Niet in de zin van dat ze begeerte oproepen zoals GTO bij Ferrari dat doet, maar wel dat het perfecte labels zijn voor het soort auto’s dat ze vertegenwoordigen. De Volkswagen Golf is eigenlijk sinds de introductie al de absolute benchmark in zijn klasse, met verkoopcijfers waar andere merken alleen maar van kunnen dromen. De naam Volkswagen Golf is synoniem geworden met de degelijke, no-nonsense C-segment hatchback.
    Ik acht het veel waarschijnlijker dat er over een jaar of vijf een Golf 9 komt, pakweg tegelijkertijd met de ID.3 facelift, en dat beide modellen dan aan het eind van dit decennium, vlak voordat de Europa’s ban op benzine- en dieselauto’s ingaat worden vervangen door één gezamenlijke opvolger. En hoe gaat die dan heten? Juist, Golf, want de associatie met de degelijke Golfs van weleer zal twijfelaars over de streep trekken.

    Login om te reageren
    • nissanfairladyz zegt

      19 mei 2020 om 19:39

      Legendarische namen welke generatie Z totaal niet boeit. Die generatie en die erna boeien autos voor geen ene meter.
      Dat is een generatie die gewoon een A klasse auto zo goedkoop mogelijk koopt om van A naar B te komen. Deze generatie en die erna hebben andere prioriteiten. Het is een generatie waar Tesla enorm op gaat inspelen de komende toekomstige tijd. Auto’s zal een service worden.

      Login om te reageren
  9. erikabarth zegt

    18 mei 2020 om 18:40

    Idd Edge , VW is mateloos populair in de EU sinds jaar en dag de meest verkochte auto zowel nieuw als gebruikt.
    Met de EV zal dat niet anders zijn straks.

    Login om te reageren
  10. mauwerd zegt

    18 mei 2020 om 18:46

    Kijk, dat is nog eens lef hebben!

    Login om te reageren
  11. mashell zegt

    18 mei 2020 om 18:52

    Ik denk dat de Golf 8 de laatste is. Maat het kan natuurlijk goed zijn dat VW in 2023 bedenkt dat ID.3 toch wel een stomme naam is en dat het model na de facelift beter Golf kan gaan heten.

    Login om te reageren
  12. frank2b zegt

    18 mei 2020 om 19:04

    Het mag eens tijd worden.
    We kunnen al jaar en dag geen nieuwe VW kever meer kopen ook.

    Innovatie, heet dat. Vooruitgang.

    Login om te reageren
  13. bullgod76 zegt

    18 mei 2020 om 19:15

    Dan hoop ik dat het tegen die tijd ook geld voor tweedehands Golfjes

    Login om te reageren
    • cossiekiller zegt

      19 mei 2020 om 07:15

      Ik ook. Als ik tegen die tijd geld heb voor een tweedehands Golf, koop ik me een Giulia met een ton op de teller.

      Login om te reageren
  14. bernoulli zegt

    18 mei 2020 om 19:15

    En dan maakt VW over 10 jaar stiekem weer een E-Golf. Dat zal ze leren, die Denen!

    Login om te reageren
  15. ukbob zegt

    18 mei 2020 om 19:51

    Nog even kijken hoeveel jaar voordat we een ID3 (en de anderen) op de weg gaan zien..

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      18 mei 2020 om 20:32

      Een maand of drie? Zomer 2020. Als de software af is komen ze in één grote golf op de markt.

      Login om te reageren
  16. driftkicker zegt

    18 mei 2020 om 19:59

    Ik heb nooit het verlangen gehad om een petjesauto te bezitten.

    Login om te reageren
    • mauwerd zegt

      18 mei 2020 om 20:29

      Dan is de brave Golf uitermate geschikt voor je! Vertegenwoordigersauto bij uitstek.

      Login om te reageren
    • wimof zegt

      18 mei 2020 om 22:11

      Ik was er bij, toen ik hem als tiener in 1974 op de dijk van Westende zag, een gele LS met groene zetels. Ben op slag bij VW als leerjongen gaan werken.

      Login om te reageren
      • nissanfairladyz zegt

        19 mei 2020 om 19:42

        Had je toen ook een petje op? Nee grapje. Heb zelf een Golf mk1 1.1L gehad uit 1983. Leuke auto en makkelijk om aan te sleutelen.(dat moest dan ook vaak)

        Login om te reageren
  17. henkp1 zegt

    19 mei 2020 om 03:46

    Na veel te lang was er ook opeens geen Kever meer, verschrikkelijk hoor. Pfff wat een gezemel zeg. Wellicht verdwijnt er een ‘naam’; ik heb liever dat de hele merk verdwijnt (daar is het trouwens zelf aardig mee bezig).

    Login om te reageren
  18. Dutchdriftking zegt

    19 mei 2020 om 08:13

    Krijgen ze dit er door bij de autolobby in Duitsland.

    Login om te reageren
  19. jordy963 zegt

    19 mei 2020 om 10:22

    Zolang ze hun curry würst blijven verkopen vind ik het best.

    Login om te reageren
  20. hetisvanmijnietvanjou zegt

    19 mei 2020 om 18:38

    -edit: nutteloze bijdrage-

    Login om te reageren
  21. bArTaAfJeS zegt

    20 mei 2020 om 14:29

    Als ik al een VAG product zou willen dan in ieder geval geen veel te dure Audi of VW.

    Wat een overschatte merken zeg. Škoda heeft nog immer mijn sympathie, al is dat ook al lang niet meer zo betaalbaar als het ooit was. En een Seat ziet er altijd beter uit dan zijn VAG zusjes.

    Na dieselgate, falende motoren en waardeloze versnellingsbakken is de veelgeroemde kwaliteit een wassen neus gebleken, en dat gehamer op die perfecte afwerking ken ik nou ook wel. Lekker naar je perfecte naden kijken terwijl je op de Wegenwacht wacht.

    Dikke doei.

    Login om te reageren
  22. Shaw zegt

    21 maart 2021 om 16:50

    Waarom overal Diversiteit behálve als zoiets elementairs als de energievoorziening!?

    Wat is het voordeel dan van de eauto? Minder actieradius, range anxiety, langzaam rijden anders issie zo leeg, geen motorgeluid meer, last bij lage temperaturen, weinig tot geen trekvermogen, en het maant je vooral tot langzaam voortsukkelen. Wát een vooruitgang zeg! En dan gaan we monocultureel een ban invoeren? Tegenovergestelde van Diversiteit

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North