
Een bijzonder momentje, een heuze Pagani Huayra als occasion in Nederland te koop.
Nederlandse rijken lopen niet zo warm voor exclusieve merken als Koenigsegg en Pagani. Ze kopen liever Bugatti’s of de zoveelste exclusieve gelimiteerde Ferrari of Lamborghini. Jammer, want beide merken maken pareltjes van auto’s. Er staat nu een Pagani Huayra in Nederland te koop.

De kans is aanwezig dat de auto uiteindelijk naar een buitenlandse koper gaat en alsnog buiten onze landsgrenzen verdwijnt. En áls een Nederlander de Pagani koopt is het maar de vraag of de hypercar een Nederlands kenteken krijgt.

Dit exemplaar mag dan zeven jaar oud zijn, er is nog nooit serieus mee gereden. Met de hypercar is enkel wat kleine noodzakelijke rondjes gereden. Op de teller staan slechts 35 kilometers. Tenzij de koper niet bang is voor afschrijving zal deze Huayra gegarandeerd in een collectie verdwijnen als kunstobject of investering. De Huayra werd in 2013 oorspronkelijk geleverd door Pagani Duitsland aan een buitenlandse verzamelaar.

Bloemendaal Classic & Sportscars in Rijssen heeft de Pagani te koop staan. De Huayra is uitgevoerd in de kleur Grigio Clemente Grey met zichtbare carbon delen. Voor het interieur is gekozen voor een combinatie van rood en carbon. Al met al een erg fraaie combinatie.
De verkoper heeft geen prijs bekendgemaakt. Kijk niet gek op als je hier drie miljoen euro voor moet neertellen. Het is een mooie primeur voor de verkopende partij. Nu hopen dat de auto blijft. In 2015 had Thijs Timmermans al eens een Huayra in zijn showroom staan, dat ging om een rood exemplaar.
Met dank aan iedereen voor de tips!
Niet helemaal waar…. Thijs Timmermans had 2 jaar geleden ook al een Huayra te koop staan. Een donkerrode als ik me het goed herinner.
2015 is geen 2 jaar geleden;) en die rode Huayra heeft naar mijn weten nooit op de website van Timmermans als te koop gestaan.
Wat gaat de tijd toch snel ;-)
Hij heeft wel degelijk op de site gestaan.
Ok, my bad dan! Ik heb de titel aangepast. Ook een linkje naar Autojunk van die destijds rode Huayra toegevoegd :)
Die had ik wel gewild. Deze zilvere maakt me niet hebberig.
Jawel, stond ook op de site. Rond de 2 miljoen.
Om in de sfeer van de 3e dinsdag in September te blijven : huayra ! huayra ! huayra !
@amghans: ???
Het interieur is toch kitsch wat mij betreft. Er zijn mooiere uitvoeringen. Verder ben ik het wel volledig eens, meestal worden voor de hand liggende keuzes gemaakt. Porsche, Ferrari, Lambo, Bentley, Rolls… Nog nooit een Pagani in het wild gezien :(
Ik kan me serieus niet voorstellen dat je een dergelijke auto samenstelt, wacht tot hij gebouwd is en er dan he le maal niet mee gaat rijden. Als je je dit kunt veroorloven ga je er toch mee rijden. Zelfs met 30-40k km haal je je geld er nog wel uit gok ik maar.
@antoonniels: die 36km’s zijn onderhoudskilometers. Bij het bezoek aan pagani hq zeiden ze me dat ze de wagens van hun klanten mits toelating altijd even uitlaten na een onderhoud om te dubbelchecken of alles lekker loopt en eventuele herstellingen/vervangingen opnieuw als nieuw loopt.
Ik snap nooit zo goed waarom mensen een auto kopen om er vervolgens nooit in te rijden. Als investeringsobject is het een nogal onzeker, want nogal volatiel.. Wat is de reden dan wel?
@EJS: mijn Zonda klinkt en rijdt wat leuker, vandaar.
Waarom zou je er dan iets bij kopen?
@EJS: nogal volatiel? Dat wordt steeds maar weer gezegd. En toch zijn het auto’s als deze die telkens weer miljoenen opleveren. En dat instorten kan impact hebben op sommige klassiekers en helemaal op menig modern spul, maar alles wat nu miljoenen waard is blijft daar en/of zal stijgen.
Zelf zou ik ook het liefst rijden met een dergelijke auto, daar ben je petrolhead voor. Maar ik denk serieus dat het aan je gaat knagen dat elke kilometer een verlies van euro’s per kilometer kan betekenen.
Je hoort alleen de succesverhalen. Bovendien, vraagprijs ≠ verkoopprijs. Geloof me, voor de meeste auto’s valt het tegen.
Ik snap ook niet waarom mensen een iphone 11 pro max kopen terwijl een nokia 3 ook kan.
Ik wel. Als je die telefoon vervolgens dagelijks gebruikt. Als je hem daarna in een la legt, dan niet, en dat is in feite wat hier gebeurt!
35 kilometer … de gene die deze auto gekocht heeft moet zich echt schamen. Ik heb een hekel aan mensen die hun auto’s helemaal niet gebruiken alleen maar omdat hij “meer waard” wordt. Auto’s moet je mee rijden en niet zielig in een hoekje zetten.
Yup, dat is niet zoals Pagani het bedoeld had. Maar dat geldt ook voor Koenigsegg. Er zijn al voorbeelden waarbij de koper/investeerder meer verdiend heeft aan een exemplaar dan de hele auto gekost heeft. Dat betekent dus dat de koper voor niks doen (lees: er niet of nauwelijks mee rijden) meer verdient dan Herr Koenigsegg. Overigens betwijfel ik of dat ook weggelegd is voor de Chiron.
@fendercd60: ik heb zojuist de eigenaar gesproken. Hij heeft te kennen gegeven dat het hem ten diepste spijt en dat hij er alles aan zal doen om jou in de toekomst niet meer teleur te stellen. Ook gaat hij er psychisch onder door met de wetenschap dat je een hekel aan hem hebt. Ik heb zelf nog een Espace staan waar ik niet mee rijd. Hopelijk krijg je ook geen hekel aan mij.
@autopetje: een espace is natuurlijk ook een kunstwerk wat het verdient om onder een kleedje in de verwarmde garage te staan ik denk dat er niemand is die je dat kwalijk neemt ?
@thijsdeg: Buiten het feit dat deze auto’s snel in waarde toenemen is dat niet de reden waarom er niet mee gereden word. Maar als ik er mensen mee kan blij maken dan doe ik er af en toe een rondje mee achterop de oprijwagen ?
@fendercd60: uitgelezen kans voor de vólgende eigenaar: kilometers maken!
Als zelfs zilver en chromen wielen mooi staan, dan is het wel echt een fraaie auto! Maar alsnog kan het niet tippen aan een Zonda, die blijft voor mij ongeëvenaard.
Het is niet de mooiste supercar, mogelijk ook niet de beste, maar hij is toch wel echt geniaal! Doodzonde dat er zo weinig mee gereden wordt…..
Niet een bedrijf waar ik een huayra zou verwachten om op te duiken in NL. Dan denk je toch eerder aan Thijs Timmermans, Hoefnagels of dat soort niet-dealer gelieerde, maar toch exclusieve collecties, handelaren.
Volgens mij staat er een fout in de advertentie van hun, want als ik de tellers bekijk staat er 38 mijl
“De verkoper heeft een prijs bekendgemaakt.” Oké, wat kost ie dan?
Jammer van dat saaie zilver.
Zo ziet ie er een stuk beter uit…
https://i.pinimg.com/originals/40/82/b8/4082b85d7df3c9b48b29da34f8e5e461.jpg
Ik dacht dat die rode Huayra van Derks uit Hoogeveen was.
Koop je toch maar even een steeds zeldzamer wordende 6 liter AMG V12 biturbo in een hele mooie koets voor.
Is die rode Huayra niet stiekem gewoon nog in Nederland? Ik geloof dat hij vorig jaar ook ineens weer op de Amsterdam motorshow stond.
Waaroom zou er geen NL-kenteken op kunnen komen? Pagani’s zijn in Italia goedgekeurd voor gebruik op de openbare weg, en volgens mij zeggen de Europese regels dat goedkeuring in één lidstaat van de EU automatisch leidt tot toelating in alle andere lidstaten.
@joosstra: kan wel, maar een paar gele platen is een dure grap voor zo’n auto
@escort77: 3 miljoen…. plus nog wat centjes, zal de eigenaar zich daar zo druk om maken?
Ik wilde hem kopen maar mijn zoon zei: Pa ga ni.
@marcomanta: ????
Ik had een Multipla en daar reed ik ook mee…
Ik had ooit een Peugeot 205 CTI. Daar reed ik ook niet mee. Niet als investering, maar omdat hij altijd stuk was :)
Stijgt een Huayra in waarde dan? Ik denk dat je nog altijd het beste een voetje tussen de deur in maranello kan hebben als het je om de pegels gaat.
Je mag wel de BTW terug vragen