• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Koenigsegg Regera pakt de spotlight weer even terug

Auteur: Loek, gepost 22 augustus 2020 om 11:33 – 13 Reacties

Koenigsegg Regera

Het is al weer even geleden dat de Koenigsegg Regera werd voorgesteld, maar ook heden ten dage kan de auto weer op wat aandacht rekenen.

Koenigsegg is groot met superlatieven. Al sinds Christian von Koenigsegg het in zijn hoofd kreeg om vanuit Zweden de meest extreme auto’s ter wereld te maken, maakt het merk die beloftes steeds maar weer waar.

Opvolgers

En ook Koenigsegg weet telkens beste auto ter wereld te maken. Op papier dan, in harde cijfers blijft Bugatti ze steeds dwarsbomen. Goed, aan gebrek aan auto’s ligt het bij Koenigsegg niet, want ze hebben al een flink portfolio. Van CC8(S) gingen ze naar CCX, dat werd de Agera die als RS dikke records neerzette en zelfs op een gegeven moment de snelste auto ter wereld was. Die werd opgevolgd door de Regera die op zijn tijd weer werd vergezeld door de Jesko en diens nieuwe versie Jesko Absolut. En dan is er nog de knotsgekke 1.700 pk sterke Gemera vierzitter. Keuze zat! Maar in principe kun je de Regera, Jesko, Jesko Absolut en Gemera momenteel allemaal bestellen.

Achterstand

Maar vooral die laatste drie moeten nog even wachten. Koenigsegg is namelijk nog druk bezig met orders van jaren geleden volbrengen. Je moet een flinke portie geduld hebben om een megacar uit Ängelholm te bemachtigen. Koenigsegg heeft namelijk recent nog een Regera afgeleverd in Europa. Bijna vier jaar na dato! Maar in deze specificatie steelt hij even de spotlight terug.

De beste… van 2016

Voor wie het even helemaal vergeten is: de Koenigsegg Regera heeft een 5.0 V8 met hybride-power en levert 1.500 pk en 2.000 Nm. De sprint van 0 naar 100 (2,8 seconden) is bijna helemaal niet relevant omdat de sprint naar 200 in 6,6 seconden en helemaal de sprint naar 300 in 10,9 seconden zo indrukwekkend is. Paradepaardje is het ‘ontbreken’ van een versnellingsbak, Koenigsegg heeft in plaats daarvan een systeem genaamd ‘Koenigsegg Direct Drive’. Hoe een auto zonder versnellingsbak werkt hebben we al een keer uitgebreid behandeld.

Tussen kunst en kitsch

Koenigsegg is dus nog druk met het leveren van de megacar uit 2016. Recent landde een exemplaar in het Verenigd Koninkrijk. En niet in de minste specificatie. De auto werd uitgevoerd in donkerblauw koolstofvezel met een donkerblauw interieur. Contrast wordt gegeven door de vele gouden highlights, evenals gouden wielen. Een bijzondere specificatie en waarschijnlijk niet goedkoop, nu we weten dat het extreem duur is om een Koenigsegg in naakt of gespoten koolstofvezel te bestellen.

De spec doet denken aan werk wat Pagani eerder leverde. Het is zeer gewaagd, op het randje van kitscherig. Waarom deze specificatie werd gekozen? Daarvoor kunnen we beter de eigenaar aan het woord laten. De eigenaar in kwestie opereert onder de naam Zachs Garage op Instagram en YouTube. De nodige uren zijn doorgebracht achter de configurator van Koenigsegg om deze Regera te creëren. Dat geloven we graag.

Met dit tempo gaat het nog wel even duren voordat het team van Koenigsegg klaar is voor de Jesko en de Gemera. Het is dan ook zeer exclusief spul waarvoor je flink diep in de portefeuille mag duiken. Terecht dat men dan hem dan zo samenstelt? Of zou jij voor een wat rustigere specificatie kiezen?

Met dank aan Jack voor de foto’s!

Ook interessant!

  • Koenigsegg Regera
    Kijk nou, een Koenigsegg Regera die echt gebruikt wordt
  • Wachten is voorbij met de Koenigsegg Jesko productiestart
    Wachten is voorbij met de Koenigsegg Jesko productiestart
  • Video: Koenigsegg speelt niet met 1, maar 2 Jesko's
    Video: Koenigsegg speelt niet met 1, maar 2 Jesko's
  • Wordt de nieuwe Koenigsegg minder spectaculair?

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

koenigsegg, regera, Video

Vorig bericht: « In dit opzicht staat Cadillac Lyriq 0-1 achter op Ford en Tesla
Volgend bericht: NSFW: deze Porsche 935 occasion is poedelnaakt »

Lees Interacties

Reacties

  1. thundernet zegt

    22 augustus 2020 om 11:43

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
  2. flatsix010 zegt

    22 augustus 2020 om 12:21

    Geruchten gaan ook dat deze versnellingsbak ontzettend veel kuren heeft en o.a. de reden is dat deze niet meer voorkomt in de nieuwe modellen. Ken alleen geen eigenaar om dit te verifiëren.

    Login om te reageren
    • tortuga zegt

      22 augustus 2020 om 12:36

      @flatsix010: welke versnellingsbak?

      Login om te reageren
      • goodolddays zegt

        22 augustus 2020 om 12:40

        @tortuga: idd dit ding heeft geen conventionele transmissie

        Login om te reageren
      • Loek zegt

        22 augustus 2020 om 12:59

        @tortuga: misschien zijn dat wel de klachten. Help, mijn versnellingsbak is eruit gevallen ?

        Login om te reageren
        • tortuga zegt

          22 augustus 2020 om 13:02

          @720s: hij wilt niet naar 2de schakelen ?

          Login om te reageren
  3. mrB zegt

    22 augustus 2020 om 12:23

    Iets minder gouden lijntjes zou het beter maken. De alleen het blauw, deze velgen en het lijntje over de flank en dan is die echt top, nu worden juist alle frutsels benadrukt.

    Login om te reageren
    • Boomer zegt

      22 augustus 2020 om 22:59

      Idd kitcherig hok… maar dat geld voor alle koningseieren wat mij betreft

      Login om te reageren
  4. rw1994 zegt

    22 augustus 2020 om 15:38

    Het is wellicht iets over de top, maar dat is de auto an zich ook al dus toch passend. Dat “naakte” blauwe carbon is wel erg fraai!

    Login om te reageren
  5. rd1991 zegt

    22 augustus 2020 om 17:17

    Nog steeds mijn favoriete hypercar, de Regera. Mooie techniek en looks die al een stuk anders waren dan die van de Agera… jep, doemijdiemaar

    Login om te reageren
  6. autoriteit zegt

    23 augustus 2020 om 11:43

    Prachtige auto in een heerlijke spec. Wat mij betreft kan de Regera deze spec prima hebben. Een auto als deze moet er juist een beetje uitknallen en dat is prima gelukt.

    Login om te reageren
  7. snowbird zegt

    23 augustus 2020 om 16:49

    Dit is zeker een prachtige wagen..een van mijn favorieten…maar veel te veel Lotus F1 overeenkomsten…zoals ze die reden eind jaren 70 (1978…)…met Ronnie Peterson achter het stuurwiel…helaas RIP…Ronnie…

    Login om te reageren
  8. Dutchdriftking zegt

    24 augustus 2020 om 11:57

    Hij is fijn. Als ze zo achter lopen kunnen ze wellicht wel wat extra personeel gebruiken….

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North