• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Honda N-One leuker en lichter dan Honda e

Auteur: willeme, gepost 15 september 2020 om 12:04 – 14 Reacties

Honda N-One

De Honda N-One is echt aanzienlijk leuker dan de Honda e.

Onlangs had ik het genoegen dat mijn auto stond geparkeerd naast een Honda e. De Honda e is een van de geinigste auto’s van het afgelopen jaar. Het is zo’n project waar nog echt over is nagedacht, op het formaat na dan, want het ding is 10 centimeter hoger dan een 3 Serie (E91) en bijna net zo breed!

Japanse retro-kitsch

Het is niet zozeer de elektrische aandrijving dat de Honda e zo gaaf maakt. Integendeel, dat is eigenlijk wat de Honda e alleen maar ‘slecht’ maakt als auto (veel te hoog gewicht, te kleine actieradius). Nee, het design, het interieur, de gekke stofjes, de kekke houtpanelen, de vissenkom-screensaver: het is heerlijke Japanse retro-kitsch briljant uitgevoerd.

Honda N360 - Honda N-One

Honda N-One

Met name dat hoge gewicht is zonde, want dat maakt de auto gewoonweg minder leuk. Een kleine auto is JUIST leuk vanwege het gebrek aan massa. De Honda E weegt 1.500 kilogram en dat is te veel voor een auto die de spirituele opvolger van de Honda N360 moet zijn. Gelukkig is daar deze nieuwe kleine Honda: de Honda N-One. Net als de Honda e is de Honda N-One ook een interpretatie op de Honda N360. Volgens Honda is het een compleet nieuw model, alhoewel de N-One redelijk veel lijkt op zijn voorganger.

Honda N-One

Dicht bij het concept

Maar de Honda N-One bleef veel dichter bij het concept. De Honda N-one is een zogenaamde Kei-car, dus met een klein 658 cc drieclinder motortje met naar keuze wel of geen turbo. Zonder turbo levert het blokje 58 stampende paarden, met turbo hebben ze het overheidswege moeten begrenzen op, eh, 64 pk. Dat is nu eenmaal het maximale vermogen dat een auto mag hebben om in de Kei-car regeling te passen.

Honda N-One

Nieuwe uitvoeringen Honda N-One

Er zijn er een paar nieuwe uitvoeringen bijgekomen en ze zijn knotsgek en briljant. De eerste leuke kleine Honda is de N-One in retro-uitvoering. De wieldopjes doen denken aan de vroege Honda’s als de N360 (maar ook de S500, bijvoorbeeld). Het front is bijna een kopie van de N360 en het is beter gelukt dan de Honda e.

  • Nieuwe kleine Honda
  • Nieuwe kleine Honda
  • Nieuwe kleine Honda
  • Nieuwe kleine Honda

Honda N-One RS

Dan de tweede variant van deze Honda N-One, want dat is namelijk de Honda N-One RS. Zoals de naam impliceert is dit de sportieve variant en dat klopt ook. Je krijgt zwarte stickers, kekke wielen, een dakspoiler, donkere gaasgrille en hoogglans zwarte tankklep.

Het leukste is de in spiegelbeeld gedrukte ‘T U R B O’-sticker. Ook het interieur is een stuk sportiever. Waar de gewone N-One een CVT-automaat heeft, kun je de RS krijgen met een handgeschakelde zesbak!

  • N-One RS
  • Nieuwe kleine Honda
  • Nieuwe kleine Honda
  • Nieuwe kleine Honda
  • N-One RS

Accessoires Honda N-One

Verder is het accessoire-programma van deze nieuwe kleine Honda wat uitgebreid. Denk aan mistlampen die lijken op iPhone-camera’s, carbon (look) grill, racestrepen en zelfs een grille in hout-look! Hoe cool is dat?

  • Nieuwe kleine Honda
  • Houten grille!
  • Nieuwe kleine Honda
  • Nieuwe kleine Honda
  • carbon grille!
  • Strepen

Dan het vervelende nieuws, deze nieuwe kleine Honda is helaas niet leverbaar in Nederland. Ondanks dat dit bijzonder zuinige autootjes zijn die erg praktisch zijn en nauwelijks ruimte innemen, is er geen markt voor. Wij houden van grotere auto’s. Gelukkig is de Honda e immens.

Meer lezen? Dit zijn 17 briljante Kei-cars op een rij!

Ook interessant!

  • 2022 Honda Fireblade: supersport met retro saus
  • Video: haastige Honda heeft heel veel haast
  • veranderd
    Lief en schattig? Deze Honda e is stoer en wild
  • Honda
    Video: verwarde Honda moet deur uitdeuken

Nieuwste artikelen

  • Video: Een bizarre verkeersruzie
  • Bied mee op een fabrieksnieuwe BMW M4 CS
  • Oscar Gräper vs. politie: de camerabeelden
  • Max Verstappen haalt op X uit naar Mercedes-coureur
FacebookTweetPinLinkedIn

accessoires, Honda, japan, jdm, kei-car, Retro

Vorig bericht: « Pagani Huayra te koop in Nederland
Volgend bericht: Audi A3 g-tron is gloednieuwe wereldverbeteraar »

Lees Interacties

Reacties

  1. Dutchdriftking zegt

    15 september 2020 om 12:11

    Eigenlijk best leuk, ook benieuwd wat het turboblokje doet met een klein chipje. 700kg en bijvoorbeeld 85pk zijn leuke waarden in de stad.

    Login om te reageren
    • deeberton zegt

      15 september 2020 om 12:16

      ben benieuwd wat jij doet met een chipje.

      Login om te reageren
    • Jantje_555 zegt

      15 september 2020 om 12:19

      was ik ook aan het denken, deze schreeuwt om volle potentie en geen begrenzing op 64pk!

      Login om te reageren
  2. Erik zegt

    15 september 2020 om 12:38

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
  3. autopetje zegt

    15 september 2020 om 12:49

    Hier hebben wij toch all micro car en die ander overdekte fietsen ?

    Login om te reageren
  4. E34M5Touring zegt

    15 september 2020 om 15:47

    Ik hoop stiekem nog steeds dat Honda die E als peutmodel uitbrengt. 1l met 100pk en een lekkere redline (8000rpm) ofzo. Lijkt me geweldig. Zo’n leuke auto.

    Login om te reageren
  5. moveyourmind zegt

    15 september 2020 om 16:00

    Leuk wagentje, maar niet heel erg mooi. Veel liever de Honda e, op dat model werken de retro-elementen veel beter, omdat het totaalplaatje gewoon klopt. Bij deze is het alsof de model al jaren bestaat en ze de koets eens flink gefacelift hebben door er een andere neus op te plakken.

    Login om te reageren
  6. autopetje zegt

    15 september 2020 om 16:58

    De Honda N-One is echt aanzienlijk leuker dan de Honda e. ???? Did I miss something????

    Login om te reageren
  7. utregcity zegt

    15 september 2020 om 18:10

    “…want het ding is 10 centimeter hoger dan een 3 Serie (E91)…” en wat dacht je van die N-One dan? Die is bijkans een meter hoger dan die Bimmer hoor. Die e is gewoon perfect en juist door het gewicht én de dikke sloffen ligt die als een blok op de weg. En driften kan ie trouwens ook. ?

    Login om te reageren
    • willeme zegt

      16 september 2020 om 08:28

      @utregcity: die Honda N-One is lager en veel smaller. De Honda e is ook nog eens bijna net zo breed als de Bimmer

      Login om te reageren
  8. donaldjgarrison zegt

    15 september 2020 om 18:59

    Alleen leuker volgens een volstrekt blinde…

    Login om te reageren
  9. toyotafortuner zegt

    16 september 2020 om 05:38

    Heerlijk toch weer dit soort Kei cars!

    Login om te reageren
  10. cossiekiller zegt

    16 september 2020 om 07:26

    @Willeme

    Die obrut, die op de motor staat…. Wordt die dan ook aangedreven door de inlaatgassen en zet die de uitlaat onder druk?

    Login om te reageren
  11. speedster72 zegt

    16 september 2020 om 08:56

    Op zich leuk dat ze wat anders maken, maar onder de streep is het een soort 2020 model van de Canta geworden. Als ze die koplampen nou boven de motorkap hadden geplaatst, onder de voorruit, was het een “waardige” opvolger van de Multipla geweest. Qua uiterlijk dan.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North