Denken we aan het automerk Pagani, dan denken we aan een producent van brute supercars als de Zonda en Huayra. Wanneer we aan Pagani denken, dan denken we aan lawaai. Wie aan Pagani denkt, denkt nadrukkelijk niet aan elektrisch.
Antonio Bruno denkt wel aan elektrisch. De Italiaan is interieur en exterieur ontwerper bij Pagani (wat een rotbaan). Hij heeft zijn gedachten over een elektrische sportwagen de vrije loop gegeven en dit vertaalt naar het Electrodynamics Concept.
Antonio realiseert zich dat mensen een bepaald beeld en verwachtingen hebben bij een Pagani. Om die reden verwijst met zijn ontwerp bewust niet naar Pagani. Dit geeft hem de vrijheid om zich in zijn ontwerp volledig toe te leggen op het aerodynamische aspect van de auto. Het is vooralsnog niet veel meer dan een vingeroefening. De auto zou moeten worden aangedreven door 4 elektrische motoren.
Persoonlijk neig ik te zeggen: “Antonio, blijf bij je leest en ga weer heel snel een Pagani tekenen”. Echter aangezien elektrisch rijden in de nabije toekomst onvermijdbaar lijkt, is het goed dat ook supercar ontwerpers zich over de materie buigen. We willen bijvoorbeeld niet allemaal in een Nissan Leaf rijden. (via: carscoop)
wat een zaadkoplampen zeg…
@EFB: Inderdaad, het zijn net spermatozoïden
Jammer dan….weer niet gelukt…
is hij ook de ontwerper van de zonda?…
Pagani moet zich nu nog niks aantrekken van elektrisch!
Zolang de allerrijkste mensen-het clienteel van Pagani dus- benzine kunnen betalen-zolang benzine er is dus- moet Pagani grote lawaaierige V12’s bouwen :D
@vale46:
Pagani bouwt geen V12’s
@72bug: V12 supercars dan.
Gaaf. Blijf maar tekenen en breng ‘m hopelijk ook op de markt. De rijken der aarde vinden dit echt ook wel vet. Misschien zijn het wat meer de nerdy types die hier voor gaan, maar ik zal niet klagen. Ik heb laatst even in een Tesla Roadster kunnen rijden en dat was echt bruut. Geluid of niet, dat is misschien wel het bizarre en leuke.
Mooi!
Doet me denken aan een, toentertijd futuristisch, Giugiaro concept uit de jaren ’70. Gaaf ding!
Wat een gedrocht, nog erger dan de Huayra…
zware Fail!
Hoppa, drie krabbeltjes en gelijk een CAD model!