De patentfoto’s van de grootste variant van de nieuwe S-klasse druppelen het web op en mooi of niet, je hoeft bij het stoplicht nooit meer bang te zijn dat degene naast je in iets langers rijdt dan jij. Zoals eerder vermeld gaat deze 6,4 meter lange S-klasse een miljoen dollar kosten en wordt ‘ie door Brabus gebouwd. De stoelen hebben een 2+2+2 configuratie waarbij de vier stoelen achterin op elkaar gericht zijn. Voor de broodnodige privacy (je wil per slot van rekening wel rustig selfies kunnen maken) zit de chauffeur achter een schermpje.
Onder de kap ligt in elk geval een V12, slecht nieuws dus voor zakelijke rijders en dieselspaarders. Kidding aside, in een auto van dergelijk formaat en met zo’n legendarische naam verwacht je natuurlijk ook geen BlueEfficiency badges op de flanken of plug-in hybrid geneuzel. Kopers van een slee als deze willen maar één ding duidelijk maken: dit is ultieme powerplay.
Foto’s via: AlVolante.it
45 reacties
En dat was natuurlijk de meest logische zet.
Rij je met een limo van 1 miljoen, heeft die de uitstraling van het vervoer van de Jostiband.
Het lijkt me duidelijk, ik vind dit geen vooruitgang t.o.v. de oude Maybach.
Je meent het niet, alsof ik niet weet dat Pullman en Maybach niet dezelfde namen zijn.
Feit blijft dat je hier naar de opvolger van de Maybach kijkt en dat Maybach gedegradeerd wordt tot een uitrustingsniveau, zeg maar het Ghia van Mercedes.
Mijn voorkeur gaat uit naar Japanse auto’s en BMW. Erg kort door de bocht om te concluderen dat Duitse auto’s voorlopen. Misschien is het wel andersom, hier in Europa moeten we eigenlijk leren om verder te kijken dan ons neus lang is.
Gast die Japanners zijn verder dan je denkt, zulke uitspraken bewijst maar weer eens wie het kind is want jullie maken jezelf wel belachelijk.
Ik zal mn eerdere woorden terug nemen, echt troep wordt er niet meer verkocht.
Voorkeur voor imago en bedrijfsrichting “op welke manier bouwd men wat voor soort autos” verkopen autos bij grote steeds machtiger wordende multinationals, en wij kunnen alleen maar genieten van wat we mooi vinden en er verschikkelijk veel kostbare tijd in verspelen.. Maar echt relevant om elkaar zo de grond in te stampen vind ik t niet
Hoe verhit de discussie ook is het belangrijkste is dat we op het einde de handen kunnen schudden. Zoals jij ook zegt wij kunnen enkel ons voorkeur uitspreken, maar hebben er niets aan.
Nu nog even afwachten wat het gaat worden met de echte Maybach opvolger.
Prachtige wagen hoor.
http://www.autogespot.co.uk/rolls-royce-phantom-ewb/2012/07/24