Pats! Monteur rijdt peperdure Wiesmann in de puinpoeier

Auteur: , 65 Reacties

Een peperdure auto in de prak rijden die toebehoort aan iemand die jou betaalt voor je diensten. Het klinkt vaag bekend, maar ik kan er niet mijn vinger opleggen waarom...

Dus zullen we maar gewoon overgaan naar het onderwerp van dit bericht. In het rustieke Groningse Oldekerk heeft een zeldzame supercar vanmiddag zijn Waterloo gevonden. Het betreft een Wiesmann MF4 GT, een van de coupé’s van Wiesmann met onder de kap een 367 pk sterke V8 van BMW. Onlangs stond er nog eentje te koop in Nederland voor 124.750 Euro. Het ongeluk gebeurde op de N388.

Achter het stuur zat niet de eigenaar van de auto, maar een monteur. Deze was er waarschijnlijk even op uit gegaan om te checken of de auto naar behoren werkte, maar werd verrast door het natte wegdek. De auto brak uit en de sleutelaar kreeg ‘m helaas niet meer onder controle. Mag eigenlijk niet gebeuren, maar goed, een ongeluk zit zelfs bij de beste bestuurders in een klein hoekje. De dikke Duitser met Britse stijl verdween in de zachte berm, die gezien de schade aan de auto kennelijk wat minder zacht is dan dat ‘ie eruit ziet. Gelukkig bleef de man achter het stuur wel ongedeerd.

Image-Credit: De Vries Media
Bedankt iedereen voor de tips!



65 reacties

Dan de eigenaar bellen met de mededeling dat ie nu in ieder geval geen last meer heeft van het rammeltje waar hij zich zo aan irriteerde…
@schoen85: Ergerde ipv irriteerde natuurlijk!
@schoen85: Zolang het met een lijdend voorwerp gecombineerd kan worden (in dit geval “hij”) is irriteerde gewoon correct Nederlands.
@straatzakelijk:
Fout, je kan je ergens aan ergeren. En iets kan je irriteren. “Je [ergens aan] irriteren” is krom nederlands.
@amghans: ik ben zo blij dat ik geen vrienden met jullie ben
@mikje90: hahaha echt hoor!
@mikje90: jouw vrienden zijn vast minder blij dat jij hun vriend bent
@mikje90:
Het gevoel is geheel wederzijds.
@mikje90: Het ergste is dat je dat dus niet zeker weet op een forum 🤔
@amghans: waarvan akte
@straatzakelijk: “leidend”;)
Scheuren in iemand anders zijn auto…dan ben je niet goed Wiesmann
@ekidey: haha🙄
@ekidey: geweldig:)
@ekidey: jij máákt hem gewoon…
Dan kun je met het schaamrood op de kaken de klant bellen. Ach, het zal wel netjes opgelost worden, bedrijven zijn hiervoor verzekerd.
@rufctr01: dat zijn wel de mindere gesprekken. Verzekering of niet, ik zou ziedend zijn.
@sportevo: kan gebeuren, blijft maar materiaal. Aannemende dat de monteur niet express de boom wilde pakken.
@sportevo: ik zou ook wel boos zijn, ziedend? Nee, die tijd heb ik gehad, ik zou wel compleet schadeloos gesteld worden. Dus niet met een dagwaarde van de auto….
Dan zou ik zeggen: regel maar een vergelijkbare auto.
@rufctr01: helaas ga je er altijd op achteruit bij dit soort gevallen.

Juridisch getouwtrek over de kleine lettertjes in de algemene voorwaarden waarbij de garage geen verantwoording neemt, een verzekering die zich niet kan inleven in jouw autoliefde want ‘het is maar een auto’.

En ook al krijg je een gelijkwaardige auto terug, het is nooit zoals jouw auto was. Gebruikssporen, staat van de techniek, uitvoering..
@sportevo: als de auto gewoon verzekerd was door de eigenaar gaat het zelfs gewoon over zijn verzekering! Alleen als ie op handelaarsplaten reed gaat het over de verzekering van het autobedrijf.

@mastemaker: het kan dus nog erger…
@rufctr01: ik zou toch echt het bedrag willen zien wat ik ervoor betaald had bij aankoop. Zij slopen immers mijn auto dan, ik kies er immers niet voor om te verkopen… dus moet ik zo een NIEUWE kunnen kopen (en dus geen occasion, ervan uitgaande dat je er nog 1 kan bestellen uiteraard, en dat de eigenaar hem nieuw kocht)
@spykerboy: word best lastig als ze niet meer nieuw gemaakt worden
@spykerboy: je kunt wel meer willen, als je het niet krijgt heb je geen poot om op te staan. Een rechter zal zeggen dat je de dagwaarde uitgekeerd moet krijgen en daarmee kun je het dan doen.
@phevtreb: dan kan zo een bedrijf er ook op rekenen dat die eigenaar er alles aan zou doen dat bedrijf te slopen 😅
Zonde.
Die zachte berm kende overigens ook nog een pittig balkje en boompje…
Als ik die monteur was, zou ik zeggen dat er net tijdens de exit van de bocht een aardbevinkje was. Het is tenslotte wel Groningen.
Nu heeft die monteur nog meer werk te doen
Speltip12:
Altijd zeggen dat je een tracker hebt (ook al heb je er geen) wanneer je je dure auto aan de garage geeft. Dan weten “de boys” dat ze er niet mee kunnen scheuren zonder dat het geregistreerd wordt.
@loserboi932: Als je een dure auto hebt, neem ik toch aan dat je naar een waardige garage gaat waar dit soort belachelijke ‘tips’ niet nodig zijn.

Daarbij, sommige problemen komen alleen onder vollast naar boven. Ga je ze dan verbieden om diagnose te stellen?
@pielemuis: zo is er ook ooit een Bugatti EB110 gecrashed door toedoen van een monteur.
@rufctr01: zo is er ook een keer een EB110 gecrasht door toedoen van de eigenaar. Shit happens.
@pielemuis: ja, want als jij bijv een M4 ofzo bij je lokale bmw dealer neerzet voor onderhoud, zou jij dat bedrijf blind vertrouwen? Ik niet, vertrouw niemand met mijn autos
@spykerboy: Als ik mijn M4 bij de ‘lokale dealer’ zou achterlaten, zou ik er genoeg vertrouwen in hebben. Anders zou ik een ander hebben gekozen.
@spykerboy: als je genoeg geld heb voor een M4 dan breng je hem toch gewoon bij de dealer? Ik zou nooit een tweedehands M kopen die door de lokale garage is onderhouden.
@pielemuis: zijn zat Ferrari garages die F40’s in de prak hebben gereden. En vollast doen ze maar op een dyno.
En ik spreek uit ervaring. Dus je mag mn tip best belachelijk noemen hoor. Totdat je zelf opgebeld wordt dat je auto in de prak ligt. Goed, je krijgt een nieuwe. Maar tis wel veel gedoe.
@loserboi932: Ik moet de eerste dealer nog tegenkomen met een dyno. Desalniettemin zijn sommige situatie’s storingen alleen onder flinke belasting te waarnemen. Dan moet dat gereproduceert worden, tuurlijk verwacht je als klant dat een garage dat kan. Wat vaak (ook door garages) word vergeten is dat zo’n monteur (ook van exlusive auto’s) vaak niet dagelijks in hele snelle auto’s rijd waardoor zo’n ‘kanon’ toch nog altijd listig kan zijn.

Maar vreemd genoeg is er altijd een bepaalde achterdocht zodra het om duurdere auto’s gaat. Terwijl het net zo goed gebeurt met goedkope auto’s. Goedkope auto’s betekent echter niet dat deze voor de eigenaar ook goedkoop zijn.
ff bellen dat het een dag langer duurt…
@BrutaalAapje: dat gebeurd dus bij van Mossel en word die auto ff in een record tempo weer in orde gemaakt en mee gegeven zonder dat de klant het weet.

Hoe ik dit weet? Ooit de voorkant van een Q7 daar kort gereden van een klant..
@kennone: Je hebt vast geen goude handdruk gekregen daar hahaha.
@kennone: wooooww heftig man, Dan ben je wel ziek in je hoofd als je dit als eigenaar van je bedrijf doet.
@bmwe46m3balling: jij kent klaarblijkelijk die Van Mossel club niet.
@bischero: zo kreeg ik mijn S3 na onderhoud terug, met 150km van de actieradius af en een gemiddeld verbruik van 1 op 3! Bij navraag verzekerde de service medewerker dat er echt alleen maar mee naar de wasstraat (300m verderop) was gereden. Sindsdien noteer ik mijn kilometerstand en zit ik aan een dashcam te denken. Bedankt Audi Centrum Tilburg!
@friez: Van Mossel…. *zucht*
@kennone:
Om mosselijk van te worden, zo’n praktijken.
I think Ericsson hit me 😋
SLIK, da’s wel zonde van de Wiesmann 😳
Pats! Boem! Kabblammmeerrr aldus de autoblog redactie ;)
@transaxleman: ‘Kablabber’ is de juiste spelling van dit taalverrijkende woord..
;)

#correctietaalnazitaalvervuilendetaalwoordenwholladitishashtaghipomtedoen
@fiero: Ach wat jammer; de helft van de hashtag valt weg in de post. Zo kan ik social niet verder.

#fail@hashtagsIquitinternet
Dan baal je wel even zeg. Alleen maar verliezers hier, ik zou persoonlijk bang zijn dat de eigenaar me van roekeloos rijgedrag kan verdenken. Hoeft ie natuurlijk niet te doen, maar ik zou er spontaan belangst van krijgen.
Iedereen verstapt zich wel eens.. zonde van zo’n bijzondere bolide.
@lebeaunl: Was leuker geweest als je iets met RIC had gedaan….deze is te makkelijk.
@ablogjunk: ja want je kn ook zo makkelijk een werkwoord maken met daniel of ricciardo…
@stgp: Daarom ook te makkelijk……uitdagingen!
Daar is ie weer: peperduur!!
Hij kan ook zeggen “Pastor Maldonado wilde me inhalen, en tja, je kent hem…”
Een testritje of een uitgebreide testrit met verlenging? Ik bedoel, als het inderdaad is gebeurd bij een klein blokje om, is jammer maar kan gebeuren. Als zo’n monteur al drie kwartier aan het rijden is geweest zou ik het minder leuk vinden. Zo’n auto als dit breng je niet bij een beunhaas, maar bij een garage wat ervaring heeft met wat exclusievere/krachtige auto’s, lijkt mij. En volgens mij zit er niet echt zo’n specialist rondom Oldekerk. In Veendam bijvoorbeeld wel. En dat is al gauw een halfuur rijden. Het maakt voor de schade niet uit, maar het zegt dan wel een hoop over hoe er dan met auto’s omgegaan word.
@rikus: overigens beschuldig ik niemand. Maar ben soms wel eens benieuwd hoe monteurs met je auto omgaan. Een Astra is niet zo spannend, maar zodra er een M3 op de brug staat, kan ik me wel inbeelden dat het testritje ineens afwijkt van de routine.
Leuke handel dit, schade taxatie van €50000,- en oplappen voor €20000,-

KASSA!!!
Mooie straf voor die man; voor niks de hele auto oplappen met nieuwe onderdelen
Zo’n lichte auto (carbon e.d.)… en dan zulke dikke sloffen. Die zal eerder gaan skaten in the wet dan een Aygo om maar eens wat te noemen. Mooi weer auto dus.
Ik wou eens dat de technieker van Ariel met mijn auto reed om alles te checken.
Ja ok is goed zegt ie. Ik in de passagierstoel plaatsgenomen.
Kerel reed gewoon plankgas door de boerenwegeltjes daar, zette hem dwars in elke bocht terwijl ie tegen me brulde dat alles normaal leek.
Ik kon na afloop geen pap meer zeggen.
Wat een zalige bende is het daar toch.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).