Koop deze Wiesmann GT MF4 in Nederland

Auteur: , 53 Reacties

Wees een wijs man en koop deze Wiesmann.

Wiesmann leeft! Het bedrijf verkeerde enige tijd op de rand van de afgrond, maar een maand of twee geleden konden we je melden dat er een nieuwe deal met partner BMW getekend is voor de levering van motoren. Tevens zou er een nieuw model op de rol staan, maar de details daarvan zijn nog niet bekend.

Nou zou het kunnen dat je een Wiesmann wil, maar geen zin hebt in wachten of geen trek hebt om geld te geven aan een bedrijf waarvan de financiële toekomst nog niet helemaal zeker is. In dat geval is het kopen van een tweedehandsje waarschijnlijk een goede optie. Qua looks maakt het immers waarschijnlijk niks uit, want stiekem zien Wiesmanns er sinds de MF30 uit 1993 al hetzelfde uit.

De grootste vernieuwing kwam in 2003 met de Wiesmann GT MF4. In tegenstelling tot de voorgaande modellen die het merk met de gekko bouwde, is dit een gesloten coupe in plaats van een Roadster. De techniek komt zoals vanouds uit München, maar in plaats van de trouwe zespitters huist er in dit geval grover geschut onder de kap. De GT MF4 is geleverd met verschillende V8-en. Er was zelfs ook nog een GT MF5, met de V10 uit de E60 M5 in het vooronder.

Deze grijze MF4 die te koop staat in Nederland heeft in dat licht bezien een relatief bescheiden motor. In het exemplaar uit 2005 ligt een atmosferische 4,4 liter grote N62B44 met 333 pk. Een gezond vermogen, maar de MF4 is ook geleverd met de geblazen N63 en de hoogtoerige V8 uit de E92 M3. Enfin, ook 333 pk is ruim voldoende om 1.190 kilo voort te bewegen.

Verder is het gezien het type auto wel prettig dat er een handbak inzit. Volgens de verkoper is dat het geval bij slechts zeven stuks met deze motor. De prijs van dit moois bedraagt 124.750 Euro. Een smak geld, maar de auto heeft dan ook nog maar 22.200 kilometer gereden.



53 reacties

Wat een bloedmooi apparaat! Jammer dat ik geen geld heb…
@dutchoutlaw:

Wtf .. ben je nu alles aan het opnoemen wat je niet hebt ??
@lincoln: Nee hoor ;)
Hey Bassie ..
Jaaah Adriaan ..
dat lijkt wel een omgekeerde badkuip ..
Zie je dat Bassie ..

Jahaa Adriaan .. dat is hard plastic hoor ..
Vast niet uit Duitsland ..
@lincoln: Wtf ben je nu aan het vertellen?
@lincoln: ja.. wat?
@lincoln: hedde drugs op? Of juist je pilletje niet gehad..
@kle500: Ik denk allebei…
Lincoln moet denk ik eens langs de Jellinek om te stoppen met wat hij dan ook gebruikt.

OT: leuke wagen, lang niet gezien op de weg. Zou zelf een andere kleur kiezen. Er is al genoeg grijs op de weg.
@blackbaron: laat me raden, jij bent ‘de baron’ uit Bassie&Adriaan?
@camber24:
Drommels!
@desjonnies: hier B-1-0-0
@camber24: hey figuur vlugge japie hier
@camber24: zekers, een echte met dubbele achternaam
@blackbaron:

Drommels drommels .. bal gehakt !!
@lincoln: van Louman inderdaad, die had ik van de middag op mijn brood
Mij te kitscherige kermisbak. Ik zou een mooie Z4 M coupe van de eerste serie opsnorren. Carbon airbox en een eisenmann pijp.. knappe bak die mooier oud wordt, specialer blok heeft plus een smak geld in de tas
@baasbas:

Artega .. ken je dar ding nog ??
2 maand geleden gaan kijken in DU voor een exemplaar.
Helaas is de prijs momenteel aan de bovenkant van de markt, dit jaar zelfs nog een beetje toegenomen in prijs. Nu er sprake is dat Wiesmann zou heropstarten is de kans zeker aanwezig dat ze opnieuw met deze modellen zullen openen (MF4 en MF5) wat de verkoopwaarde van de huidig aangeboden exemplaren onder druk zou zetten. En heel lang zal de herstart niet op zich moeten wachten met de evolutie van de EV wagens …
Wel fraaie wagens, aluminium, monocoque chassis, BMW motoren-onderdelen, achterwielaandrijving en een top afwerking. Sportwagen allures met een redelijk gewicht, tussen de 1350 en 1450.
Smaken verschillen, maar geslaagde retro look.
@dwfc: helaas staat de pedal box scheef ten opzichte van je zitpositie. Knoert van een middentunnel zit in de weg. Het dashboard is ook niet meteen m’n ding. Verder een puike wagen, je petrolhead-hart zit op de juiste plaat als je ‘m overweegt :)
Zelfs in de meest saaie kleurstelling is het een mooi apparaat om te zien. Wat een machine.
Erg gaaf apparaat maar ben er nog geen tegengekomen waarvan ik de koplampen mooi vind. Jammer.
Een ontwerp waar alleen een moeder van kan houden
Die dingen rijden geweldig. Regelmatig kunnen doen. MF3, MF4, MF5. Als een bloedsnelle kart.
bljft een droom auto.. schitterend!
Mooie auto. Wel wat brede naden her en der
Ziet er aardig uit. Techniek in orde met BMW componenten. Ik houd alleen niet zo van die speculatieve auto’s want dat bederft de markt voor echte liefhebbers. Je koopt een auto om plezier van te hebben als gebruiksvoorwerp. Het is een ding. Bedoeld om te rijden en te genieten.
Liever die rode 360 modena die ze daar te koop hebben staan
333pk? Dit lijkt eerder het motor blok uit de oude 745i. Was ook een 4.4
Echt een prachtige wagen, maar die velgen onder die wiesmanns staan altijd zo goedkoop. Ik snap da nie!
Niet wijs!, Hondslelijk gedrocht, Typisch Duits.
Als ik t geld over had zeker in overweging genomen
Wat @wouter ooit zei over de vorige Maserati Quattrporte, geldt zeker ook voor deze.

Veel. Mooier. Wordt. Het. Niet.
@ijoost:

Achteraf bleek de vorige quatroporte de allergrootste brol die je kon rijden ..
@lincoln: jij hebt er geen gehad, lul dan niet zo als een kip zonder kop.
@alfablog:

Teringzooi .. dat is het ..
Zelfs mijn 82er Cadillac zit beter in elkaar ..
@lincoln: ah, je zoekt een auto die je met wd-40 en ductape kunt onderhouden, succes ermee.
@alfablog:

Koop er lekker 1 ..
Met zo een echt Italiaanse duoselect ..

Voor 10 rooitjes ben je helemaal bassie ..
@lincoln: heb al jaren zo’n cambiocorsa. Fantastisch
@lincoln: dat zou best kunnen. Was mijn punt ook niet.

Als het technisch goed moet zijn, moet je paar Japanners laten samenwerken met Duitsers. En accepteren dat het vooral niet te in-het-oog-springend mag zijn.

Tenzij de ontwerper van Wiesmann erbij wordt betrokken
@ijoost:

Begrijp me goed .. ik hou van clowncars ..
Hoe opzichter hoe beter ..
In Italië zijn prima techneuten en metalurchen te vinden ..

Maar je merkt aan alles dat die lui niet konden of wilden samenwerken aan 1 geheel ..
Dat is gewoon onwenselijk ..
Technisch gezien is het dan ook een bij elkaar geraapt zooitje ..

Hebben alle fabrikanten zo nu en dan last van ..
@lincoln: amerikaanse auto’s zijn dan ook echt top of the bill qua engineering! 😂😂😂
@ijoost:

Die hebben ook goede en slechte periodes ..
Je kan je nu niet voorstellen dat alleen Chrysler al meer uitvindingen op automotief gebied op hun naam hebben dan de hele Italiaanse auto industrie bij elkaar ..
@lincoln: en zo zijn we aardig van het onderwerp afgedreven.
Het ging om eerste instantie om de looks. En niet of het technische rommel is.

Ik kan een Corvette zeker waarderen. Of een Viper. Of een Cyclone. En die oude jaren 70 en 80 Amerikaanse sloepen ook!. Pluche banken, versnelling op het stuur. Fout hout rond het veel te vierkante dashboard. Helemaal geweldig!

Technisch zijn ze ‘goed’ omdat er zulke grote blokken in zitten die nauwelijks tot niet worden aangesproken dat het gewoon niet kapot kan gaan. Maar innovatief? Nee niet echt. Of beter nog: echt niet. En de looks? Ieder zijn smaak

Conclusie: als je een goeie auto wil hebben, koop dan geen Italiaan of Amerikaan.
@ijoost:

Historisch besef van een aardappel dus ..
geloof me .. we zitten op een heeeeel ander level .
@lincoln: I rest my case.
En snap werkelijk niet waarom je zo denigrerend moet zijn.

Hoop voor je dat het komt omdat je met het verkeerde been uit bed bent gestapt. Maar vrees dat het morgen weer hetzelfde liedje is.
@ijoost:

Idd niet netjes van me ..
60 (zestig) jaar geleden maakte ze bij Chrysler betrouwbaardere automaten dan dat ze nu in Italië doen ..

En over Wiesmann kan ik kort zijn ..
Grappige plastic badkuipen in de vorm van een klassieker ..
soort Duitse Excaliber ..

Naar de klote gegaan door grootheidswaanzin en serieus veel schulden achter gelaten en mensen in de vernieling geholpen ..
Geen schoonheidsprijs van mij dus ..
vrijwel elke automotieve innovatie komt uit Frankrijk danwel Amerika ..
Na 1970 ofzo zijn er geen noemenswaardige uitvindingen gedaan op dat gebied ..
Een vd mooiste merken kwa wat ze uit gebracht hebben in mijn optiek… alleen zal deze geen hele grote “elevens” op het wegdek zetten, doe mij maar een MF5GT!
Neuj. Doe het lekker zelf.
Mijn schoonvader heeft de MF4 roadster. Heb ik ook op autojunk gezet. Is echt wel een geweldig ding hoor.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).