• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Peugeot 508 400 THP is een bescheiden dikkerd

Auteur: willeme, gepost 1 oktober 2020 om 15:04 – 9 Reacties

Peugeot 508 400 THP

De Peugeot 508 400 THP doet aan rode lak met rode bekleding en een zwart dak. Het staat ook nog eens erg fraai.

Vorige week werden we verblijd met de komst van de Peugeot 508 PSE, wat staat voor Peugeot Sport Engineered. Eindelijk weer een lekker dikke D-segment auto met flinke motor(en) en een chassis dat is afgestemd voor mensen die van een bochtje nemen houden.

Bescheidener 508

Wat dat betreft kunnen we niet wachten totdat we de eerste meters kunnen maken met de nieuwe topversie van de Peugeot 508. Mocht je een bescheidener 508 wensen die net even ietsje afwijkt hebben we goed en slecht nieuws met deze nieuwe Peugeot 508 400 THP. Uiteraard beginnen we met het goede nieuws.

Peugeot 508 400 THP

Peugeot 508 L 400 THP

De auto in kwestie heet de Peugeot 508 400 THP. Nee, dat ‘400’ staat niet voor het aantal pk’s dat onder de kap verstopt zit. Het is een speciaal model van Peugeot om de 210e verjaardag van het Franse merk te vieren. De motor is een 1.6 THP die 211 pk bij 5.500 toeren levert en een maximaal koppel van 300 Nm levert van 1.900 tot 4.500 toeren. Niet overdadig, maar met name het over het gehele toerengebied uitgesmeerde koppel is erg prettig.

Peugeot 508 400 THP

Hoogglans zwart

Verder heeft de 508 400 THP een hoogglans zwart dak, hoogglans zwarte grille en two-tone 18″ lichtmetalen velgen. In het interieur zien we het kleurenthema terug. Het interieur is zwart, met een zwart dashboard en zwarte hemel, maar rood lederen bekleding. Het resultaat is relatief gewaagd, zonder dat het helemaal over de top is. Nice.

Interieur

Peugeot 508 400 THP niet voor Nederland

Kortom, een lekker dikke D-segment sedan die in dit geval ook nog eens extra ruimte biedt, want dit is niet de gewone 508, maar een 508 L. En daaraan is af te leiden dat het een iets verlengde 508 is en die krijgen wij niet in Nederland. De 508 wordt door Dongfeng gebouwd en staat nu op de Beijing Motor Show 2020. Voorlopig staat de 508 400 THP alleen gepland voor de Chinese markt. Dat is dan wel weer jammer. Nog even wachten, dan krijgen we de 508 PSE.

Ook interessant!

  • Peugeot 508 PSE rijtest en video
  • Prijs Peugeot 508 PSE
    Video - Peugeot 508 PSE vs BMW M2 is verrassend spannend
  • Peugeot 208 PSE
    Peugeot 208 PSE wordt eerste leuke Hot Hatch EV?
  • Peugeot 308 SW is even wennen
    Peugeot 308 SW is even wennen

Nieuwste artikelen

  • Hoeveel zakelijke youngtimers zijn er eigenlijk?
  • Duurste Nissan van Marktplaats kan er maar eentje zijn
  • WTF: Invalidenplek rondom auto geverfd, parkeerder krijgt toch boete
  • Autoblog-lezer bezoekt prachtige verzameling
FacebookTweetPinLinkedIn

508, anniversary-edition, Autoshows, beijing-2020, dongfeng, lwb, Peugeot, rood

Vorig bericht: « ABT RS4-S: 46k voor chip en frutsels
Volgend bericht: Tesla Autopilot scoort matig in nieuwe Euro NCAP-test »

Lees Interacties

Reacties

  1. Edge zegt

    1 oktober 2020 om 15:39

    Sorry, maar de logica ontgaat mij een beetje. Het bedrijf Peugeot bestaat 210 jaar, dus noemen ze hem 400?

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      1 oktober 2020 om 15:49

      Als 508400 door 210 deelt krijg je 2420. Dus het jubilleumjaar 2020 + die 400. Dat kan toch geen toeval wezen!

      Login om te reageren
      • tjorque zegt

        1 oktober 2020 om 20:06

        Hahaha zalig!
        Iemand houdt van spelen met getallen?

        Login om te reageren
    • Citrofiel zegt

      1 oktober 2020 om 21:33

      @edge: In China doet PSA iets raars met nummercoderingen die naar het aantal PK’s verwijzen, maar dan niet het aantal PK’s. Precies hetzelfde als wat Audi hier ook doet.

      Bij Peugeot is de 400 dus gewoon een codering voor de 211 pk motor, 350 betekent 167 pk en 360 is 170. En de 2008 230 THP heeft 136 pk. Citroën heeft hetzelfde schema.

      Bij DS wijken ze weer af. Daar hebben ze een DS 6 30 THP met 167 pk, een DS 7 35 THP met 181 pk, een DS 5 40 THP met 204 pk en een DS 7 45 THP met 215 pk.

      @willeme: Volgens mij heeft de Chinese 508 een 1.8 THP, geen 1.6.

      Login om te reageren
  2. deSjonnies zegt

    1 oktober 2020 om 15:47

    Chinees bijgeloof ? 210 jaar, toen Peugeot 200 jaar bestond waren ze eigenlijk failliet, dus misschien nu de tijd om het te vieren

    Login om te reageren
  3. mashell zegt

    1 oktober 2020 om 15:50

    Wel jammer dat dit leuke smaakvolle actiemodel alleen voor de Chinezen is.

    Login om te reageren
  4. simonbv zegt

    1 oktober 2020 om 16:45

    @willemne Ga je nog wel vertellen waar de 400 nu wel voor staat?

    Login om te reageren
  5. okdoei zegt

    1 oktober 2020 om 17:14

    “Uiteraard beginnen we met het goede nieuws.”

    Zinnen erna:

    “De auto in kwestie heet de Peugeot 508 400 THP. Nee, dat ‘400’ staat niet voor het aantal pk’s dat onder de kap verstopt zit.”

    Ik weet niet maar dit is voor mij beginnen met het slechte nieuws…

    Login om te reageren
    • tjorque zegt

      1 oktober 2020 om 20:08

      Eigenlijk is het slecht en slechter nieuws. Maar komt zo onevenwichtig over :)

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North