• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Peugeot komt met semi-premium “hors-série”

Auteur: CasperH, gepost 16 maart 2010 om 14:17 – 33 Reacties

Peugeot 5 Concept


Peugeot heeft laten weten bezig te zijn met concurrentie voor de DS serie van Citroën. Ze noemen deze lijn de hors-série, wat vrij vertaald “niet in serieproductie” betekent.

De reden voor deze serie van 3 auto’s is dat men bij PSA inschat dat er drie soorten kopers zijn op de Europese automarkt. De eerste soort kopers zijn de mensen die een zo goedkoop mogelijke auto zoeken. Dat is een groep die volgens PSA baas Jean-Marc Gales nog niet bediend wordt. De tweede groep bestaat uit mensen die meer “mainstream” zijn. Ze willen graag een leuke auto, maar het hoeft allemaal niet te gek. Deze worden nu bediend met de huidige modellenreeks van Peugeot en Citroën. De derde groep bestaat uit mensen die best iets meer willen betalen om zich te onderscheiden. Voor die mensen is de DS serie van Citroën ontwikkeld en daar komt dus nu de hors-série van Peugeot bij.

Bij Citroën is natuurlijk de DS3 nu verkrijgbaar. De eerste van de drie modellen van Peugeot zal de RCZ coupé zijn. Deze gaat in juni in de verkoop. Het eerste model daarna wordt de station uitvoering van de auto die de 407 en 607 gaat vervangen. Deze auto is waarschijnlijk gebaseerd op de 5 concept die we in Genève gezien hebben. Hoogstwaarschijnlijk gaat deze 508 heten. Over het laatste model is nog niets bekend, behalve dat deze in 2012 wordt gelanceerd. Zou het iets te maken kunnen hebben met de SR1 Concept die we in Genève hebben zien staan?



Ook interessant!

  • SPOTiCAR, het nieuwe occasionlabel voor Peugeot, Citroën en Opel!
  • Peugeot 208 PSE
    Peugeot 208 PSE wordt eerste leuke Hot Hatch EV?
  • Peugeot 308 SW is even wennen
    Peugeot 308 SW is even wennen
  • Gespot - Deze Peugeot kende je nog niet

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
  • Autosalon van Brussel 2026: dit zijn de primeurs
  • Kia viert 80-jarig bestaan met dit bijzondere apparaat
  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
FacebookTweetPinLinkedIn

508, Citroen, geneve-2010, jean-marc-gales, Marketinggezeik-en-gebakken-pr, Peugeot, rcz

Vorig bericht: « Gefelicitaart, de VW Typ 2 is 60 jaar oud!
Volgend bericht: Cargraphic levert Turbo-look voor Cayenne diesel »

Lees Interacties

Reacties

  1. BananaFlip zegt

    16 maart 2010 om 14:28

    Hoezo hokjesdenken… ;)

    Login om te reageren
  2. fab zegt

    16 maart 2010 om 14:28

    nja ik vind hem eigenlijk heel saai, die 508 er zijn leukere auto’s die binnen de zelfde prijs vallen denk ik.
    waarschijnlijk is het dezelfde prijs als audi of bmw.
    dus enkel chauvinistische franstaligen gaan deze auto kopen, om toch maar een franse auto te hebben

    Login om te reageren
  3. John zegt

    16 maart 2010 om 14:35

    Niet in serieproductie, ofwel buiten de serie productie.
    Dit ding ziet er eigenlijk nog best goed uit, helemaal vergeleken met die 5008 die ik afgelopen week zag… Mijn god, m`n bek viel open van verbazing..
    Conclusie: zie laatste zin van fab @ 14.28

    Login om te reageren
  4. MDA zegt

    16 maart 2010 om 14:37

    ‘Hors serie’ is de franse term voor ‘special edition’…

    Login om te reageren
  5. Svenska Aeroplan AB zegt

    16 maart 2010 om 14:38

    Leuke ontwikkeling!
    De ‘premium merken’ gaan minder premium auto’s bouwen (1-serie, A1) en de volumemerken gaan richting premium!

    Grappig…
    Dus wordt uiteindelijk toch alles hetzelfde…

    Login om te reageren
  6. Doewap zegt

    16 maart 2010 om 14:53

    Hors-série is letterlijk: buiten serie. En ik zie geen enkele reden om dat anders te willen formuleren.

    Login om te reageren
    • DafMaf zegt

      16 maart 2010 om 15:18

      @Doewap: “Hors-série is letterlijk: buiten serie. En ik zie geen enkele reden om dat anders te willen formuleren.”

      Dat heet idioom. Soms gebruik je een uitdrukking met een andere betekenis. Als je het dan letterlijk vertaalt krijg je onzin. Zoals je vaak in ondertitels op de commerciëlen ziet.
      Je kunt af en toe dingen niet letterlijk vertalen.

      Login om te reageren
  7. Thomas Bol zegt

    16 maart 2010 om 15:06

    Beetje jammer PSA, je eigen merken concurreren…

    Login om te reageren
    • Pier zegt

      16 maart 2010 om 19:58

      @Thomas Bol: dat gebeurt toch langere tijd bij andere fabrikanten, ik zeg de halve volkswagengroep die met elkaar de strijd aan gaat….

      Login om te reageren
  8. Vincenzo zegt

    16 maart 2010 om 15:33

    waar gaat dit weer heen…….proberen zo apart te zijn dat het straks een gewone categorie is omdat iedereen probeert apart te zijn.

    Login om te reageren
  9. G_deGroot zegt

    16 maart 2010 om 15:37

    De mensen die een zo goedkoop mogelijke wagen zoeken , die nier per se leuk hoeft te zijn, worden nog niet bediend door Peugeot?
    Minder dan 5 cijfers voor zo’n 107, al vanaf 8000 als ik me niet vergis, en face it, leuk kun je zo’n ding niet noemen. De achterbank is te krap voor iedereen zonder groeistoornis en in de laadruimte kun je niet eens één enkel kratje bier kwijt.

    Peugeot moet wat meer aan zelfreflectie doen.

    Login om te reageren
  10. Laurens zegt

    16 maart 2010 om 15:44

    Alleen een ander interieurstofje is niet meer voldoende voor de veeleisende consument :-)

    OT: steeds duurder te ontwikkelen techniek uitsmeren over verder in steeds kleinere series te bouwen auto’s. Misschien is dit dan de methode, om als fabrikant te overleven.

    Login om te reageren
  11. sjazz zegt

    16 maart 2010 om 15:49

    ehm citroën beconcurreren: my ass. Company wide platform hergebruik noemen we dat.

    Login om te reageren
  12. CJJ zegt

    16 maart 2010 om 15:53

    Laat ze maar lekker doen. Ik vind die RCZ en SR1 er wel heel mooi uitzien. Is weer eens wat anders.

    Login om te reageren
  13. Ruud zegt

    16 maart 2010 om 15:54

    tjonge jonge… stelletje marketiers hier…

    Ten eerste Svenka Aeroplan: A1 en 1-serie worden door Audi resp. BMW wel degelijk als premium in de markt geplaatst.
    Zou jij toch moeten weten als SAAB-fan.
    “Premium” gaat immers niet over de grootte van een auto maar over het kwaliteit/belevings niveau.

    Ten tweede: wat is er mis om je eigen modellenlijn te groeperen? niet alleen qua grootte maar ook qua prijs.

    Renault doet hetzelfde alleen noemen zij hun goedkope versie Dacia. Citroën gaat de exclusievere modellen dus DS noemen. en Peugeot verzint dit.

    Scheelt waarschijnlijk een hoop onverkoopbare Franse auto’s. Zoals de 607 en de avanttime, vel satis etc.
    Dus ga er nou maar gewoon vanuit dat ze behoorlijk marktonderzoek hebben gedaan bij PSA.

    Login om te reageren
    • la Strada zegt

      16 maart 2010 om 18:52

      @Ruud:
      Denk dat je een heuleboel waarheden zegt ;)
      Ze waren toch ook al bezig om Panhard uit het bureaulaatje te halen, als je nou een merk premium in demarkt wilt zetten zou dat misschien wel de best naam zijn……Panhard en Levassor is namelijk het oudste automerk, Benz bouwde de eerste auto.

      Login om te reageren
  14. Benno zegt

    16 maart 2010 om 15:59

    Ik vind het op de foto wel leuk uitzien, ik zeg juist in productie nemen!

    Login om te reageren
  15. PCCB zegt

    16 maart 2010 om 16:02

    Uiteindelijk wordt alles hetzelfde en trachten bedrijven de gehele markt te bedienen, zoals bij GM… Oh, verdorie…

    Login om te reageren
  16. PeugeotGTI zegt

    16 maart 2010 om 16:28

    Als ze nou hun eigen inzicht van scherp sturende medium size auto’s eerst eens nieuw leven inblazen, kunnen ze daarna eens gaan denken een hogere marktsegmenten.
    Peugeot is erg goed in het bouwen van kleine, blije en ietwat gammele auto’s die echt lekker rijden, maar niet in grote, dure ietwat gammele auto’s die zoeven.
    Schoenmaker, blijf bij je leest :shock:

    Login om te reageren
  17. roadronner zegt

    16 maart 2010 om 16:59

    Ik krijg er honger van… hors d’oeuvre enzo… mmmmm!

    Login om te reageren
  18. floryn zegt

    16 maart 2010 om 17:18

    Goied idee, ik was die lelijke en volkse/burgerlijke bakken van Peugeot namelijk goed zat de afgelopen vijf jaar. Bovendien ben ik het met ze eens dat er op de Europese markt ook behoefte is aan auto’s die volgens het “less is more” motto gebouwd worden. Kijk eens goed naar een Tata Nano en besef eens hoeveel onderdelen van een auto eigenlijk niet perse op de auto hoeven te zitten. Dan kan er weer eens een fatsoenlijk Europees Autootje komen dat in de geest van de Mini, 2CV, Beetle etc etc de onderkant van de markt plezier biedt.

    Login om te reageren
  19. Ruud zegt

    16 maart 2010 om 17:32

    @ peugeotGTI: doe je naam eens eer aan en verdiep je een beetje in je historie van Peugeot. Ze hebben echt wel succesvolle auto’s gemaakt in het “hogere segment”.

    bv. : 504 cabrio, 406 coupe
    van alleen 107’s en 205jes kan een autobouwer niet leven hoor

    Login om te reageren
  20. Benjamin1 zegt

    16 maart 2010 om 17:57

    haha, schattig dit, zodra het niet duits is is het meteen SEMI premium, ik lach me rot. Wat een dikke bullcrap lees je hier soms op AB.

    OT, wat meer modellen is nooit fout, en een premium versie boven de 508 zou goed kunnen werken.

    Login om te reageren
    • CasperH zegt

      16 maart 2010 om 18:10

      @Benjamin1: heeft niets te maken met wel of niet duits zijn maar alles met wat ook in het oorspronkelijke artikel staat.

      En je hoeft het ook niet als negatief te lezen trouwens, dat een merk niet volledig premium tracht te zijn.

      Login om te reageren
  21. bozewolf zegt

    16 maart 2010 om 18:28

    Zoals ie daar staat is ie iig 100 maal mooier dan de gemiddelde Duitse concurrent.

    Login om te reageren
  22. Citrofiel zegt

    16 maart 2010 om 18:51

    Ik was even bang dat Peugeot met directe concurrentie voor de DS3, 4 en 5 wilde komen, maar gelukkig houden ze het wel bij andere segmenten. Concerngenoten horen elkaar in de meeste gevallen tenslotte aan te vullen, niet te beconcurreren.

    Login om te reageren
  23. PeugeotGTI zegt

    16 maart 2010 om 19:57

    @Ruud
    Ja precies, 2 redelijk succesvolle modellen.
    En aan kleine auto’s:
    104, 106, 204, 205, 206, 207, 304, 309, 306, 307, 308
    Allemaal verkoopsuccessen, sommige zelfs absolute toppers.
    De grote auto’s nl. 604, 605, 607 wilde niemand hebben…
    Van een limo die geen hond wil hebben kan je ook niet leven :shock:
    De beslissing om het grote model te fuseren met de middenklasser in de vorm van de 508, lijkt me dan ook een verstandige!

    Login om te reageren
    • la Strada zegt

      17 maart 2010 om 11:45

      @PeugeotGTI:
      Niet helemaal historisch correct :
      Peugeot 404 – de Saloon van de zestiger jaren
      Peugeot 504 – Slim iets hoger in de markt gezet als opvolger van de 404 en wederom een millionseller
      Peugeot 604 – Was in het begin een aangename verfrissende limousine die heel wat Benz, BMW en Jaguar rijders wist te lokken.
      Helaas kwam de oliecrisis en was de afwerking toen nog typisch Peugeot : relais open en bloot achter de koplampen geplaatst, gammele zekering kastjes enz.
      Maar de 604 was in het begin zeker een grote hit.Reden bij ons ministers in !
      De laatste succesvolle grotere Peus was de 405

      Login om te reageren
  24. killioq zegt

    16 maart 2010 om 20:30

    rcz is lekker, gaaf ding en zeker als ze het goedkoop kunnen zien te krijgen

    Login om te reageren
  25. 406_v6 zegt

    16 maart 2010 om 21:41

    zou erg mooi zijn als Peugeot het lef heeft om de 907 als hors-serie te gaan produceren. :mrgreen:

    http://www.autoblog.nl/archive/2005/08/28/peugeot_907_in_frankfurt

    Login om te reageren
  26. Dimglor zegt

    16 maart 2010 om 22:26

    Haha … Concurrentie aangaan met Citroën… Das toch hetzelfde merk… Waarom eigen merk gaan beconcurreren…

    Login om te reageren
  27. PeugeotGTI zegt

    17 maart 2010 om 13:20

    @la Strada
    De 504 was idd een topper
    Onverwoestbaar ook
    De grote 604 werd eerst redelijk verkocht, maar hij bleek zo flut te zijn dat er nooit scheepsladingen van verkocht zijn
    To prove my point ;)

    Login om te reageren
  28. Esprit_de_Flandre zegt

    17 maart 2010 om 21:22

    Dat wordt dan wat? 308RCZ, 508HS, en 1008HS?

    Weet niet, denk niet dat dit lang zal blijven duren. De DS3 is een zeer leuk bakske, maar ik zou het even leuk vinden moest het C3 3-deurs heten.

    En wat zal de ‘budget’lijn dan zijn? Bas Prix?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North